Identification

UMIS Number BG06RDNP001-19.010-0001-C03
Project Name "Reconstruction, repair, equipment and furnishing of kindergarten "Alen Mak", Harmanli
Beneficiary 000903939 Municipality of Harmanli
Funding EZFRSR ==> Rural Development Programme
Date of the Contract/Order 25.03.2022
Start Date 25.03.2022
End Date 15.09.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Contracted
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Хасково (BG422), Харманли

Description

Brief description
Целта на проект “Реконструкция, ремонт, оборудване и обзавеждане на детска ясла „Ален мак“, гр. Харманли е подобряване на средата на живот на територията на МИГ Харманли и осигуряване на подходяща, привлекателна и достъпна среда за провеждане на съвременен образователен и възпитателен процес чрез подобряване на образователната инфраструктура в Детска ясла ,,Ален мак“, гр. Харманли. В проекта се предвижда ремонт, благоустрояване, и въвеждане на мерки за енергийна ефективност в сградата на Детска ясла „Ален мак" в гр. Харманли с цел постигане на здравословна, безопасна и естетическа среда за обучение. В рамките на проекта на база одобрен инвестиционен проект ще бъдат изпълнени дейности по: възстановяване на обрушената външна мазилка по сградите на детското заведение и ново цветно решение, в унисон с предназначението на детското заведение, ново отводняване на покривите; енергоспестяващи мерки – подмяна на дограма, топлоицзолация на стени, покрив и под. Всички дейности ще бъдат съобразени с  изискванията на Наредба № 4 от 2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания. В резултат от изпълнението на проекта ще се повиши качеството на образователната услуга, предоставена в ДЯ "Ален мак", ще се създадат по-добри условия за трудова реализация и повишаване качеството на живот на работещи родители от гр. Харманли, чиито деца посещават детска ясла „Ален мак", ще се осигури достъпна среда за деца със специални образователни потребности и деца в неравностойно положение, ще се повиши привлекателността на образователната инфраструктура за децата и техните родители.
В рамките на проекта ще бъдат изпълнени дейности по строителен надзор, авторски надзор, информация и публичност и консултантски услуги, свързани с управлението на проекта.
Activities
  • Activity: Организация и управление на проекта: Дейността има за цел да обезпечи ефективното изпълнение на проекта. С оглед ефективното и качествено изпълнение на настоящия инвестиционен проект ще бъде избран консултант, който чрез своя екип от специалисти, ще осигури консултантски услуги, свързани с управлението на проекта. Екипът на консултанта ще включва следните членове: 1. Ръководител на екипа, 2. Експерт „Мониторинг и контрол” и 3. Юрист. Консултантът ще бъде избран по реда на ЗОП. В срок до 20 работни дни от сключване на административния договор с Община Харманли, Експертите „Ръководител на екипа” и „Юрист” на консултанта ще подготвят обществени списък на планираните поръчки за конкретния договор пред ДФЗ. Документите се представят за извършване на предварителна проверка за законосъобразност на планираните обществени поръчки за възлагане на дейностите, включени в одобрения проект. Същите експерти ще подготвят документации за провеждане на обществени поръчки за избор на строител, консултант по чл. 166, ал. 1, т. 1 от ЗУТ за изпълнение на строителен надзор и изпълнение на авторски надзор. Обществените поръчки, ще бъдат проведени в срок до дванадесет месеца от подписването на административния договор, като в този срок се предвижда и да бъдат сключени договори с изпълнители за всички разходи по одобрения проект, с изключение на обществените поръчки, които са прекратени или обжалвани по реда на ЗОП. След провеждането на всяка от планираните по проекта обществени поръчки, експертите ще подготвят пълно досие на проведената обществена поръчка и ще го публикуват в ИСУН във формат „рdf“ или „jpg“, номерирана в долния десен ъгъл, цялата документация, свързана с възлагането на обществената поръчка за изпълнение на дейност, включена в одобрения проект в срок до десет работни дни от датата на подписване на договора. Представените документи ще послужат на Държавен фонд „Земеделие“ - Разплащателната агенция за извършване на последващ контрол за законосъобразност на възложените обществени поръчки. Ръководителят на екипа и Експерт „Мониторинг и контрол” ще подготвят исканията за авансово, междинни и окончателни плащания. При подготовката на авансовото плащане по договора експертите ще съдействат на общината при подготовката предложение на общински съвет, проект на решение на общински съвет, запис на заповед и заявка за авансово плащане. При подготовката на междинното и окончателното плащане, експертите на консултанта ще съдействат за подготовката на заявките за плащане, декларации и други документи към тях, като ще оказват съдействие на Община Харманли за представяне на заявките за плащане чрез ИСУН. Експертът „Мониторинг и контрол”, подпомаган от експерт „Юрист”, ще следи за спазване на изискванията на ЗОП и останалата нормативна уредба. Експертите на консултанта ще следят дали Бенефициентът изпълнят изцяло одобрения проект в срока, посочен в административния договор и при спазване на крайните срокове за това, съгласно таблицата за одобрените инвестиционни разходи, представляваща приложение към административния договор и количествено-стойностните сметки/количествените сметки/техническите спецификации, представляващи приложение към административния договор. Консултантът и неговите експерти ще съдействат на Община Харманли при проверки от представители на ДФЗ - РА, Управляващия орган (УО) на ПРСР 2014-2020 г. и на други, определени с нормативен акт органи, включително на институции на Европейския съюз, за осъществяването на контрол за изпълнението на този административен договор и изискванията на приложимите нормативни актове. Консултантът съдейства на Бенефициента при предоставяне на необходимите документи, данни и информация и оказват всякакво друго съдействие по време на изпълнението на административния договор. , Contracted Amount: 3 555.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Подготовка и провеждане на обществени поръчки за избор на изпълнители за дейностите по проекта, съгласно изискванията на ЗОП: Тази дейност е изключително важна за успешното изпълнение на дейностите и показателите за резултат, заложени в настоящето проектно предложение. Община Харманли, в качеството си публичен възложител по ЗОП е разработила обща стратегия за възлагане на обществени поръчки. Юристът на консултанта изготвя документацията за участие, обявлението за обществената поръчка, решението за откриване на обществена поръчка и проект на договор. Съгласно чл. 31 от ЗОП документацията за участие има следното задължително съдържание: 1. техническите спецификации; инвестиционните и други проекти; методиката за определяне на комплексната оценка на офертата, образци на документи, както и указание за подготовката им; проект на договор. Юристът по проекта ще отговаря и организира своевременното изпращане на документите, в зависимост от вида на процедурата в „Официален вестник” на Европейския съюз, Регистъра на обществените поръчки и качването им в профила на купувача, както и тяхното представяне до 20 работни дни на ДФЗ – РА за извършване на предварителна проверка за законосъобразност на планираните обществени поръчки за възлагане на дейностите, включени в одобрения проект. В случай, че са поискани писмено разяснения по условията на процедурата при спазване на разпоредбата на ЗОП, юристът ще отговаря и организира своевременното им изпращане. След изтичане на крайния срок за получаване на оферти, със заповед възложителят назначава комисия по реда на чл.103 от ЗОП. Действията на комисията се протоколират, като резултатите от работата й ще се отразяват в доклад. В 10-дневен срок от утвърждаване на доклада възложителят ще издаде решение за определяне на изпълнител. Община Харманли сключва договора в едномесечен срок след влизане в сила на решението за определяне на изпълнител, но не преди изтичане на 14-дневен срок от уведомяването на заинтересованите участници за решението за определяне на изпълнител. За нуждите на настоящия проект юристът на консултанта, съвместно с ръководителят на екипа и експерти от общинската администрация ще разработи 4 пакета документации за провеждане на обществени поръчки както следва: 1. Подготовка на документация за провеждане на обществена поръчка за дейност – „Повишаване на енергийната ефективност на сградите на детска градина „Ален мак“ в УПИ III, кв. 60, по ПУП на гр. Харманли – детска ясла“ 2. Подготовка на документация за провеждане на обществена поръчка за избор на изпълнител консултант авторски надзор по дейност „Упражняване на авторски надзор за обект „Повишаване на енергиъната ефективност на сградите на детска градина „Ален мак“ в УПИ III, кв. 60, по ПУП на гр. Харманли – детска ясла“ 3. Подготовка на документация за провеждане на обществена поръчка за избор на изпълнител консултант по чл. 166, ал. 1, т. 1 за упражняване на строителен надзор по време на строителството по дейност „Упражняване на строителен надзор за обект „Повишаване на енергиъната ефективност на сградите на детска градина „Ален мак“ в УПИ III, кв. 60, по ПУП на гр. Харманли – детска ясла“ 4. Подготовка на документация за провеждане на обществена поръчка за избор на изпълнител консултант за организация и управление на проекта по дейност 1 „Организация и управление“. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Изпълнение на дейности за информация и публичност по проект “Реконструкция, ремонт, оборудване и обзавеждане на детска ясла „Ален мак“, гр. Харманли: За постигане на максимален публичен ефект от направената инвестиция ще се организира и информационна кампания. Мерките за информиране и публичност ще бъдат съобразени с изискванията и условията, посочени Приложение № ІІІ към чл. 13 от Регламент за изпълнение (ЕС) № 808/2014 на Комисията от 17 юли 2014 г. за определяне на правила за прилагането на Регламент (ЕС) № 1305/2013 на Европейския парламент и на Съвета относно подпомагане на развитието на селските райони от Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони (ЕЗФРСР) (ОВ, L 227/18 от 31 юли 2014 г.) и изискванията, посочени в Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020 г., съгласно приложение № 2 от Националната комуникационна стратегия за програмен период 2014 - 2020 г.; Настоящата дейност по информация и публичност ще гарантира прозрачност при разходването на средствата и максимална информираност на обществеността за финансирането. Ще се осведомяват всички заинтересовани страни за идеята, целите на проекта, етапите на реализация, постижения и отчет за правилното разходване на средствата. Дейността ще се изпълнява, съгласно предварително разработен план за информация и публичност. Всички мерки за информация и комуникация, които ще се предприемат изрично ще съдържат описание на проекта/дейността, която се подпомага, емблемата на Европейския съюз с пояснение за неговата роля, общото лого на програмен период 2014 – 2020 г., националното знаме на Република България, логото на МИГ Харманли, както и думите: „Европейският земеделски фонд за развитие на селските райони: Европа инвестира в селските райони“. Община Харманли ще информират обществеността за получената финансова покрепа, като в сайта си задължително ще се публикува информация относно описание на проекта, неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа на ЕС. Във връзка и изпълнението на проекта се предвидени следните мерки за информация и комуникация: - Изработване, доставка и монтаж на 2 /два броя/ табели с размери не по-малко от 50 см височина и 70 см широчина, съдържаща информация за дейността, подпомагана от ЕЗФРСР; - Периодично публикуване на информационни материали и прессъобщения на официалната Интернет страницата на община Харманли. , Contracted Amount: 500.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Строително- монтажни дейности за обект „Повишаване на енергийната ефективност на сградите на детска градина „Ален мак“ в УПИ III, кв. 60, по ПУП на гр. Харманли – детска ясла“: На база на готови и одобрени от гл. архитект на община Харманли, инвестиционен проект, във фаза Технически проект, избран община Харманли по реда на ЗОП строител ще изпълни дейностите. Сградата, предмет на интервенция, условно може да се раздели на пет блока: блок А - двуетажно тяло, съдържащо по две ясленски групи на ниво; блок Б - двуетажно тяло, съдържащо по една ясленска група на ниво, със собствена вертикална връзка; блок В - едноетажно тяло с административни, кухненски и складови помещения, блок Г - двуетажна застройка със стопанско предназначение - котелно помещение, склад гориво ,обслужващи и складови площи. Изградена е едноетажна топла връзка /блок Д/, свързваща административния блок В и блок А. Общата РЗП на сградите е 1973.32 кв.м. Ще бъдат извършени дейности за обновяване по част от фасадите на сградите. Ще се възстановяват всички участъци с обрушена външна мазилка на сградата. По цялата площ на фасадата на всички блокове ще се положи топлоизолационна система с топоизолационен материал. Предвидено е ново цветно решение на фасадите, изработено в унисон с текущото и предназначението на сградите. Ще се използват ярки, топли цветове подходящи за основните обитатели на сградата - децата. За отводняване на покривите ще се премахне борда на покрива по една от четирите му страни и ще създаде нов наклон. Енергоспестяващите мерки, които ще бъдат предприети са: подмяна на дограма - Подмяна на съществуващите дървени и метални врати с нови с AI профил с двоен стъклопакет; Топлинно изолиране на външни стени; Топлинно изолиране на покрив; Топлинно изолиране на под. В резултата от предприетите мерки, сградите ще достигнат енергиен клас ,,В“ и ще изпълнят условията за топлосъхранение и икономия на енергия. Чрез спестените 39,42 т/год. емисии от CO2 ще се осигури по–добро качество на въздуха в града. При изпълнение на всички, заложени в работния проект дейности ще се подобрят експлоатационните характеристики на сградите. Те отново ще осъществяват функционалното си предназначение, но вече със създадени по-добри условия за над 100 деца и обслужващ персонал. Чрез изпълнението на дейностите в ДЯ „Ален мак“ ще се създаде здравословна, безопасна и естетическа среда за обучение. , Contracted Amount: 355 596.89 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Упражняване на авторски надзор за обект „Повишаване на енергийната ефективност на сградите на детска градина „Ален мак“ в УПИ III, кв. 60, по ПУП на гр. Харманли – детска ясла“: Авторският надзор по време на строителството ще се определя, чрез договор между възложителя и проектантите. Авторският надзор ще се осъществява по всички части на инвестиционния проект в пълно съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти и Наредба №3/2003 год. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството.За всички строежи от първа до пета категория включително при осъществяване на строителството е задължително да се упражнява надзор от проектантите на всички части (проектантът може да е физичекко или юридическо лице). Съгласно чл. 137, ал. 1 т.3е от ЗУТ обектът, предмет на интервенция попада към IV- категория строежи. Поради тази причина община Харманли е задължена да осигури авторски надзор на строителния обект от лицензиран субект За това Възложителят (Инвеститорът) сключват договор с проектанта да упражнява авторски надзор по време на строителството. Целта на този надзор е да следи дали точно се изпълнява инвестиционния проект. Предписанията на проектанта се вписват в Заповедната книга по време на строителство и са задължителни за всички останали участници в строителния процес. Проектантът носи отговорност за съответствието на строежа с изискванията на закона и Подробния устройствен план. Задължителният авторски надзор на проектанта се осъществява чрез сключване на договор за авторски надзор. Дейността на проектанта при осъществяване на този надзор обезпечава успешното изпълнение на проекта и законосъобразното подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, както и съгласуване на екзекутивите. Дейността по упражняване на авторски надзор се осъществява до получаване на Разрешение за ползване на обекта или Удостоверение за въвеждане в експлоатация., Contracted Amount: 3 555.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Упражняване на строителен надзор за обект „Повишаване на енергийната ефективност на сградите на детска градина „Ален мак“ в УПИ III, кв. 60, по ПУП на гр. Харманли – детска ясла. Въвеждане на обекта в експлоатация.: Съгласно разпоредбата на чл. 168, ал. 2 от ЗУТ на България, строителен надзор се изпълнява за всички строежи от І до ІV категория. .Обектът, предмет на интервенция по настоящия проект се причислява към четвърта категория. Поради тази причина община Харманли е задължена да осигури надзор на строителния обект от лицензиран консултант по чл. 166, ал. 1, т. 1 от ЗУТ. Строителен надзор ще включва: осигуряване на законно започване на работа, контрол на пълнотата и правилното изготвяне на актове и протоколи при изпълнение на строителните дейности и опазването на обекта, контрол за спазване на здравето и безопасността, предотвратяване на наранявания на трети лица и имущество. Предприятието, упражняващо строителен надзор, подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценката на строежа, относно изискванията за безопасност и законосъобразното изпълнение по наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството относно актовете и протоколите, съставени по време на строителство. Като част от изпълнението на дейността лицето, което упражнява строителен надзор ще изготви нов технически паспорт на обекта. Техническият паспорт е документ, който включва техническите характеристики на елементите на строежа, свързани с изпълнението на съществените изисквания към строежите по чл. 169, ал. 1 и ал. 3 на ЗУТ, инструкции за експлоатация, обслужване, обследване, поддържане и ремонт и отразява всички извършени строителни и монтажни работи след въвеждането на строежа в експлоатация. След приключване на строително-монтажните работи лицето, упражняващо строителен надзор изготвя окончателен доклад до възложителя. Същият ще послужат на РДНСК за разрешение за ползване на строежа и на Гл. Архитект на община Харманли за издаване на удостоверение за въвеждане в експлоатация, съгласно чл.177, ал.3 от ЗУТ. Инвеститорският контрол ще се извърши от експерти на Община Харманли, които не са част от екипа на проекта и за тях разходи не са предвидени, тъй като инвеститорския контрол е основна част от задълженията им по длъжностна характеристика. Основните дейности, които инвеститорския контрол изпълнява са свързани с: - предотвратяване на излишни разходи - контрол върху качеството на строително-ремонтните работи и влаганите материали - контрол върху качеството и количеството на вложените материали - контрол върху оферти и актове - контрол и проверка на комплектността на проектната, конструктивната и архитектурна документация, свързана с изпълнението на строителните работи - контрол за изпълнението на проектната документация. - Изготвяне на линейни графици за строителния процес и контрол за тяхното изпълнение. - осъществяване на организационни връзки и взаимоотношения с органите на строителния надзор, строителните техници на обекта, както и с ръководители от други специалности. , Contracted Amount: 7 110.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: PIRS - D, Contracted Amount*: 344 556.85 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: ADORIA CONSULT LTD, Contracted Amount*: 7 110.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: K PROEKT LTD, Contracted Amount*: 18 305.15 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: DV CONSULT BG, Contracted Amount*: 3 377.00 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Брой проекти, финансирани по мярката., Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Общ размер на инвестициите., Measure Unit: Leva, Base Value: 0.00 , Target amount: 391 152.70 , Reached amount: 0.00
Indicator 3 Брой бенефициенти, подпомогнати по мярката., Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 4 Брой проекти за изграждане/подобряване на сгради, свързани с предоставяне на услуги., Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 370 891.61 BGN
Grant 370 891.61 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 185 445.79 BGN
Percentage of EU co-financing 90.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: “Предоставяне на услуги за изготвяне на АНАЛИЗ РАЗХОДИ-ПОЛЗИ за кандидатстване на община Харманли по процедура чрез подбор №BG06RDNP001-19.010 чрез подхода „Водено от общностите местно развитие“ по подмярка 7.2 „Инвестиции в създаването, подобряването или разширяването на всички видове малка по мащаби инфраструктура“ от Стратегията за ВОМР на сдружение „МИГ Харманли“ от мярка 7 „Основни услуги и обновяване на селата в селските райони“ от ПРСР 2014-2020 г. за „Реконструкция, ремонт, оборудване на детска градина „Ален мак“, гр. Харманли., Estimated Amount: 3 556.00
  • Differentiated position 1: “Предоставяне на услуги за изготвяне на АНАЛИЗ РАЗХОДИ-ПОЛЗИ за кандидатстване на община Харманли по процедура чрез подбор №BG06RDNP001-19.010 чрез подхода „Водено от общностите местно развитие“ по подмярка 7.2 „Инвестиции в създаването, подобряването или разширяването на всички видове малка по мащаби инфраструктура“ от Стратегията за ВОМР на сдружение „МИГ Харманли“ от мярка 7 „Основни услуги и обновяване на селата в селските райони“ от ПРСР 2014-2020 г. за „Реконструкция, ремонт, оборудване на детска градина „Ален мак“, гр. Харманли.
    Contractor: ADORIA CONSULT LTD
    Contract total funded value: 3 555.00
Procedure 2 Subject to due process: „Извършване на обследване на сградата на ДГ „Ален мак“ в гр. Харманли“, Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: „Извършване на обследване на сградите на ДГ „Детски свят“ и ДГ „Ален мак“ в гр. Харманли“
    Contractor: K PROEKT LTD
    Contract total funded value: 14 750.15
Procedure 3 Subject to due process: „Строително-монтажни дейности за обект „Повишаване на енергийната ефективност на сградите на детска градина "Ален мак" в УПИ III, кв.60 по ПУП на гр. Харманли - детска ясла“, Estimated Amount: 355 596.89
  • Differentiated position 1: "Ремонт на детска ясла "Ален мак", гр. Харманли"
    Contractor: PIRS - D
    Contract total funded value: 344 556.85
Procedure 4 Subject to due process: Осигуряване на консултант за организация и управление на проект „Реконструкция, ремонт на общинска образователна инфраструктура – Детска ясла „Ален мак“ с местно значение в гр. Харманли“, Estimated Amount: 3 555.00
  • Differentiated position 1: Осигуряване на външна експертна помощ за организация и управление на проект, вкл. юридически услуги по проект "Реконструкция, ремонт, оборудване и обзавеждане на детска ясла "Ален мак", гр. Харманли
    Contractor: ADORIA CONSULT LTD
    Contract total funded value: 3 555.00
Procedure 5 Subject to due process: Предоставяне на консултантски услуги авторски надзор за обект „Повишаване на енергийната ефективност на сградите на детска градина "Ален мак" в УПИ III, кв.60 по ПУП на гр.Харманли - детска ясла, Estimated Amount: 3 555.00
  • Differentiated position 1: „Авторски надзор на обект: „Ремонт на детска ясла „Ален мак“, гр. Харманли”.
    Contractor: K PROEKT LTD
    Contract total funded value: 3 555.00
Procedure 6 Subject to due process: Предоставяне на консултантски услуги по чл. 166, ал. 1 от ЗУТ - упражняване на строителен надзор за обект „Повишаване на енергийната ефективност на сградите на детска градина "Ален мак" в УПИ III, кв.60 по ПУП на гр.Харманли - детска ясла”, Estimated Amount: 7 110.00
  • Differentiated position 1: "Предоставяне на консултантски услуги по чл. 166, ал. 1 от ЗУТ - Упражняване на строителен надзор за обект „Ремонт на детска ясла "Ален мак", гр. Харманли" "Ален мак" в УПИ III, кв.60 по ПУП на гр.Харманли - детска ясла”
    Contractor: DV CONSULT BG
    Contract total funded value: 3 377.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN