Identification

UMIS Number BG05FMOP001-3.002-0233-C02
Project Name "Provision of a warm lunch in Djebel Municipality"
Beneficiary 000235831 Djebel Municipality
Funding FEAD ==> Foods
Date of the Contract/Order 16.10.2018
Start Date 01.11.2018
End Date 30.04.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Кърджали (BG425), Джебел

Description

Brief description
Настоящото проектно предложение е насочено към осигуряването на подкрепа за най-уязвимите групи на населението чрез предоставянето на продоволствена помощ под формата на топъл обяд като социална услуга в общността. Чрез реализирането на проекта ще се обхванат 200 лица на територията на град Джебел от допустимата целева група, определена съгласно чл.5,ал.1 и 2 на Наредба№РД 07-01/04.04.2016г.  Проектното предложение ще се осъществи чрез възлагане, от страна на Община Джебел на услугата по предоставяне на топлия обяд  на социален доставчик - изпълнител. Същият е  избран при стриктното спазване разпоредбите на чл.18а, ал.3 на ЗСП и чл.37-39 от ППЗСП.Изпълнителят ще отговаря за цялостната реализация на социалната услуга. Услугата ще се предлага на потребители в  гр.Джебел  и кметства - с.Воденичарско, Мишевско, с.Рогозче, Устрен, Добринци, Контил, Телчарка,   Полянец, Припек, Ридино,Г.Гешево,Плазище,Подвръх,Слънчоглед ,Жълъдово, Купците ,Щерна, Църквица, Козица, Великденче, Душинково, Чакалци, Софийци, Тютюнче, Поточе, Ямино, Казаците, Овчево, Лебед, Вълкович, Черешка, Сипец, Скалина, Мрежичко,Рогозари,Папрат,Търновци.Предоставянето на продоволствената помощ  под формата на хранителен порцион за нуждаещи се лица ще бъде извършвано за период от 17 м. Общата продължителност на проекта възлиза на 18 месеца, като 17 месеца е предоставяне на социалната услуга, като стойността за изпълнение на предвидените основни дейности е 170 500,00 лева.Основните дейности по проекта ще бъдат допълнени от мерки по информираност и публичност, гарантиращи максималната прозрачност и надлежната осведоменост на целевите групи и заинтересованите страни, както и „съпътстващи мерки”, включващи подходи за предоставяне на консултации и съдействие по отношение на допълващи и кореспондиращи на нуждите на целевите групи алтернативни социални услуги в общността.
Activities
  • Activity: Определяне на целевите групи: Дейността по определяне на целевите групи по проекта цели идентифицирането на крайните потребители на услугата по предоставяне на топъл обяд, финансирана по Операция тип 3, процедура за БФП BG05FMMOP0001-03.02 "Осигуряване на топъл обяд-2016", чрез Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане, съобразно изискванията, определени в Насоките за кандидатстване по процедурата, а именно-лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл. 9 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане; лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от дирекция „Социално подпомагане“;самотно живеещи лица и семейства,които не могат да се издържат чрез имуществото си или труда си и получаващи минимални пенсии-за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии; пенсии, несвързани с трудова дейност; скитащи и бездомни деца и лица , лица от уязвими групи -граждани на трети страни, по смисъла на параграф 1,т.17от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците и от допълнителната целева група: лица и семейства, подпомагани по Наредба № РД-07-5 от 2008 г. за условията и реда за отпускане на целеви помощи за отопление, за отоплителния сезон, предхождащ предоставянето на помощта;майки (осиновителки), които получават месечни помощи за отглеждане на дете до една година, по реда на чл. 8, ал. 1 от ЗСПД; лица и семейства, получили еднократна целева помощ за покриване част от разходите в началото на учебната година, по чл. 10а от ЗСПД; лица и семейства, получили еднократни или месечни помощи, предназначени за превенция и реинтеграция, отглеждане на детето при близки и роднини и в приемни семейства по реда и условията на Правилника за прилагане на ЗЗД; лица и семейства инцидентно пострадали от бедствия и аварии при форсмажорни обстоятелства, подпомогнати с еднократна помощ по реда на чл. 16 от ППЗСП, въз основа на установеното индивидуално ниво на материално лишение. Идентификацията на лицата от основната и допълнителна целева група ще се извърши чрез специално разработен за целта механизъм за подбор на нуждаещите се лица, които отговарят на поставените критерии за получаване на продоволствена помощ по горецитираната процедура за предоставяне на помощ. Механизмът ще бъде изцяло съобразен с нормативите от местен и национален характер, както и с препоръките и насоките на компетентните органи, попадащи в обхвата на настоящото проектно предложение като Дирекция "Социално подпомагане"Джебел. Дейността ще стартира през 1-вия месец от изпълнението на проекта чрез разработването на методика , която ще подпомогне изпълнението на целите на проекта , формулирани в насоките за кандидатстване, като гарантира равно третиране на желаещите да ползват услугата по одобреното проектно предложение . Оценката на потребностите от социални услуги на кандидат потребителите ще се извърши въз основа на регламентираното в Наредба №РД-07-1 от 04.04.2016г за реда и условията за определяне на целевите групи по ОП за храни и/или основно материално подпомагане ,съфинансирана от фонда за европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица , на МТСП. Индивидуалната оценка ще се извършва въз основа на подадените документи от желаещите да ползват този вид социална услуга.Оценката на потребностите на всеки потребител ще се извършва от постоянно действаща комисия, назначена със заповед на кмета на община Джебел, в която ще има представител на Дирекция "Социално подпомагане"Джебел.Одобрените 200 потребители на услугата "Топъл обяд" ще бъдат в обхвата на изброените от основна целева група. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Закупуване на хранителни продукти: Закупуването на хранителни продукти ще се осъществи чрез избрания социален доставчик по реда на чл. 18а, ал.3 на ЗСП и чл. 37-39 от ППЗСП -"Анжелистрой"ЕООД. Проведената от бенефициента процедура за избор на социален доставчик за изпълнение на услугата по предоставяне на топъл обяд за лица от посочените в чл.5, ал.1 и 2 на Наредба № РД 07-1/04.04.2016г., предвижда избраният изпълнител на услугата от страна на бенефициента, да осигури закупуването, приготвянето и предоставянето на хранителните продукти, под формата на топъл обяд (, включващ супа, основно ястие и хляб, а при наличие на икономии – и на десерт).В съответствие с посоченото, за целите на реализацията на дейността, избраният изпълнител ще осигури екип от специалисти, притежаващи необходимия опит и квалификации, свързани с предоставянето на услуги по обществено хранене, като за целите на комплексното обслужване на потребителите и ефективното изпълнение на проектната дейност, доставчикът ще назначи допълнителен персонал. За качественото приготвяне на храната, закупена чрез настоящия проект, ще се използва оборудване, съответстващо на санитарно-хигиенните изисквания, както и дребна техника и оборудване, необходими за подготовката и обработката на храните и други.По този начин ще се гарантира цялостно и комплексно реализиране на услугата по предоставяне на продоволствената помощ за лицата от целевата група. Закупените и обработени хранителни продукти за до 200 лица от целевата група, ще бъдат предоставяни за периода от 01.12.2018г-30.04.2020 г./17 месеца/ на стойност 170 500 лева , формирана както следва : 341 работни дни * 2,50 лв.дневен порцион *200 потребители . Доставчика на социалната услуга - "Топъл обяд" разполага с необходимото оборудване за приготвяне и съхранение на храна а именно : 3 броя фурни, 6 бр. газови котлони, 5бр.фризери ,3бр.хладилници,5бр.хладилни витрини,3бр.миксери, 1бр.тестобъркачка,1бр кухненски робот, 1 бр.съдомиалня . "Анджелистрой"ЕООД , разполага и с необходимия персонал за приготвяне на храната --трима работници кухня от които двама готвачи и един обслужващ персонал и шофьор за специализирания автомобил , като има готовност да назначи и допълнителен персонал при възникване на необходимост. При необходимост и наличие на потребители със затруднена подвижност или друга обективна невъзможност за получаване на целевата помощ, а именно - топлия обяд, същият ще бъде доставян до съответните лица чрез осигурените от социалния доставчик автомобил с терморегулация, позволяващи разнос и доставка на хранителни продукти, в съответствие с нормативните изисквания и приложимото законодателство. Услугата по предоставянето на топъл обяд ще се реализира в рамките на дейността, от 2 до 18 месец на проекта., Contracted Amount: 170 000.00 , Reported Amount: 170 000.00
  • Activity: Осигуряване на топъл обяд: Основен фокус в изпълнението на настоящия проект ""Осигуряване на топъл обяд в Община Джебел", по Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане, е предоставянето на продоволствена помощ, под формата на топъл обяд, за лицата от целевата група, определени съгласно Насоките за кандидатстване по настоящата процедура за БФП BG05FMOP001-03.02 „Осигуряване на топъл обяд – 2016-2020”. Предоставянето на топлия обяд за основната и при настъпили обстоятелства, позволяващи това – допълнителна целева група по проекта, определена съгласно насоките за кандидатстване по проекта и отговаряща на условията и критериите за набиране на потребители на услугата, ще бъде осъществявано от доставчика на услугата "Анджелистрой"ЕООД на адрес : Гр.Джебел ул."Иван Вазов "№18 и ще съответства на изискванията на чл. 12 от ЗХ. Доставчика на социалната услуга - "Топъл обяд" разполага с необходимото оборудване за приготвяне и съхранение на храна а именно : 3 броя фурни, 6бр. газови котлони, 5бр.фризери ,3бр.хладилници,5бр.хладилни витрини,3бр.миксери, 1бр.тестобъркачка,1бр кухненски робот, 1 бр.съдомиалня . "Анджелистрой"ЕООД , разполага и с необходимия персонал за приготвяне на храната --трима работници кухня от които двама готвачи и един обслужващ персонал и шофьор за специализирания автомобил , като има готовност да назначи и допълнителен персонал при възникване на необходимост. При необходимост и наличие на потребители със затруднена подвижност или друга обективна невъзможност за получаване на целевата помощ, а именно - топлия обяд, същият ще бъде доставян до съответните лица чрез осигурените от социалния доставчик автомобил с терморегулация, позволяващи разнос и доставка на хранителни продукти, в съответствие с нормативните изисквания и приложимото законодателство. Услугата по предоставянето на топъл обяд ще се реализира в рамките на дейността, от 2 до 18 месец на проекта. В обхвата на дейността ще се сформира и екип за управление на проекта и ще се осигурят мерки за информиране и публичност по проекта, подробно описани в Секция 11 от настоящото проектно предложение. Разходите, определени за изпълнение на дейността "Осигуряване на топъл обяд" са изчислени в размер на 5% от 170 500,00 лева и са в съответствие с изискванията на Програмата . , Contracted Amount: 8 500.00 , Reported Amount: 3 250.00
  • Activity: Предоставяне на съпътстващи мерки : Предоставянето на съпътстващи мерки по настоящето проектно предложение ще се извършва от община Джебел и избрания изпълнител по проекта , под формата на консултиране и информация за възможностите за подпомагане чрез представяне на различни пакети от социални услуги, начините за предоставяне на подкрепа за нуждаещите се , уязвими групи от населението , ще спомогне за повишаване информираността на лицата от целевата група относно възможностите за подкрепа , предлагани на местно ниво, чрез различните социални услуги , предоставянеи в общността .Реализирането на съпътстващите мерки ще спомогне за намаляване на социалните различия и приобщаване на лицата от уязвимите групи чрез повишаване на информираността им, провеждането на консултации и създаването на възможност за насочване на лица от тези групи към други социални услуги , предоставяни от община Джебел , като проводник на политики в различни области на местно ниво , както и на алтернативни програми и възможности , достъпни чрез проекти и инициативи , финансирани с европейски средства и/или инициирани от национално , но приложими на местно ниво.Изпълнението на настоящата дейност е в пълно съотвествие с изискванията на ръководствата по програмата и съответства на т.2.2.1.2, буква "в" от Актуализираната версия на програмата и ПМС №37/23.02.2015г.Разходите , определине за изпълнение на дейността, са в съответствие с изискванията на програмата и са на стойност 8525,00лв., ненадвишаваща 5% от допустимите по проекта преки разходи 170 500,00 лв , предназначени за топъл обяд на целевата група ., Contracted Amount: 8 500.00 , Reported Amount: 13 750.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 лица, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 200.00 , Reached amount: 247.00

Financial Information

Total Project cost 187 000.00 BGN
Grant 187 000.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 187 000.00 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN