Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.002-0263-C01
Project Name Support for independent living and overcoming social isolation of people with disabilities and lonely elderly people in the municipality of Petrich. Providing complex cares by the Center for hourly services.
Beneficiary 000024916 Petrich Municipality
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 12.05.2016
Start Date 12.05.2016
End Date 12.01.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, Благоевград, Петрич

Description

Brief description
В контекста на икономическата и социална криза, подсилена от негативните демографски промени, осигуряването на достъпни, висококачествени и устойчиви услуги за дългосрочна грижа за възрастните хора и хората с увреждания е един от ефективните инструменти за подобряване качеството на техния живо, както и за тяхното пълноценно включване в обществото. Проблемите със застаряване на населението, както и социалната изолация на хората с увреждания е сериозно предизвикателство и за община Петрич. От една страна този проблем налага повишаване на потребността от услуги за дългосрочна грижа , респективно  до нарастване на обществените разходи за тези услуги, а от друга страна - гарантиране на по-високо качество на услугите, предлагани в съществуващите специализирани институции. Това е и основният мотив община Петрич да потърси нови форми за обгрижване на възрастните хора и хората с увреждания чрез схемата на ОП"Развитие на човешките ресурси"- "НЕЗАВИСИМ ЖИВОТ".С основните дейности по проекта се предвижда въвеждане и предлагане на комплексни  услуги за дългосрочна грижа,планирани на база индивидуалните потребности на личността. С изпълнение на проекта ще се продължи дейността на създаденото по схема "Помощ в дома" Звено за услуги чрез създаване на Център за почасови услуги.Дейността на Центъра ще бъде подкрепена чрез разкриване на нови 58  работни места с цел планиране и управление на предоставянето на кмплексни услуги за дългосрочна грижа в домашна среда и/или в общността. Потребители на услугите ще бъдат 112 лица-възрастни над 65 години и лица с увреждания.  За персонала ще бъдат проведени Обучения-въвеждащо и надграждащо/специализарно, както и психологическа подкрепа и суперивзия. Предвижда се също  психологична и мотивационна подкрепа за потребителите на услугrje. Организацията и управлението на проекта ще се изпълнява от Екип по проекта.Проектът е с продължителност - 20 месеца, като услугите в Центъра за почасови услуги ще се предоставят за срок от 18 месеца.
Activities
  • Activity: Организация и управление на проекта : За да бъде успешен един проект, освен, че трябва да е правилно разписан, неговото изпълнение следва да е добре организирано, технически и финансово, да е професионално управлявано от опитен екип. В този смисъл и дейностите по управление и организация са елемент от настоящия проект, осигуряващи успешно изпълнение на процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по схема BG05M9ОP001-2.002 „НЕЗАВИСИМ ЖИВОТ на ОП „РЧР”. Планирането, управлението и осъществяването на всички дейности по проекта ще се извършват в условията на прозрачност и обратна връзка между членовете на екипа за организация и управление и Управляващия орган на Програмата. За постигането на максимален ефект от управлението на проекта е предвидено дейностите за организация и управление да се осъществяват така, че да гарантират успешната му реализация и постигане на заложените индикатори. За тази цел ще бъде сформиран екип за управление на проекта, чийто членове / ръководител, координатор и счетоводител/разполагат с опит и квалификация, отговарящи на нуждите на проекта. Ръководителят на проекта ще следи и контролира реализацията на всички предвидени дейности. Основните му задачи включват: организиране и координиране дейностите по изпълнение на проекта и организиране дейността на екипа; отчитане изпълнението на дейностите по всеки етап на проекта; наблюдаване дейностите по отношение на целите на проекта, поддържане връзката с Управляващия орган, подписване на договори. Ръководителят ще бъде отговорен за техническото, финансово и административно изпълнение на проекта и за спазване на правилата и процедурите при изпълнение на проекти, финансирани по програмата; законосъобразно изпълнение на процедурите за избор на изпълнители; наблюдение и контрол на подписаните в рамките на проекта договори; контрол за спазването на графика на проекта; подготовка на доклади и отчети по проекта. Координаторът по проекта ще бъде отговорен за организиране и контролиране на процедурите за избор на външни изпълнители по проекта съгласно разпоредбите на ЗОП; ще извършва административната работа по проекта; ще събира и поддържа в изряден вид проектната документация; ще води комуникацията по проекта с партньорите , външните изпълнители и останалите членове по управление на проекта. Счетоводителят на проекта ще отговаря за счетоводството, финансовото управление, съхраняването на финансовата документация (съхранение на всички разхооправдателни документи и други документи с доказателствена стойност , подготовка на искания за плащане, подготовка на финансови справки за разходване на средствата и финансови отчети. Подробно описание на задълженията и отговорностите на членовете на екипа по управление на проекта ще бъде включено в договорите им за възлагане управлението и техническата организация на проекта. Проектът ще бъде управляван и администриран според изискванията и насоките на Ръководството за бенефициента за изпълнение на проекти по схемата, както и според вътрешните правила и процедури на организацията и държавните нормативни изисквания за счетоводна отчетност. .Дейността ще стартира от първия месец по проекта с определяне на задълженията на експертите от екипа за управление, изготвяне на подробен план за действие, подготовка и подписване на договори за трудово правоотношение на заетите експерти, запознаване с правилата за изпълнение на проекта по оперативната програма, определяне вида и броя на процедурите за избор на изпълнител, уточняване методите за комуникация,текущо документиране, отчитане и докладване на напредъка по проекта. , Contracted Amount: 23 442.00 , Reported Amount: 22 564.81
  • Activity: Подбор на персонал за предоставяне на интегрирани услуги и подбор на лица-целева група: За постигане на една от основните цели по проекта- подобряване качеството на живот и на достъпа до услуги за социално включване в отговор на комплексните потребности, включително и здравни, на хора с увреждания и хора над 65 г. в невъзможност за самообслужване е необходимо осигуряване на необходимия човешки ресурс за Центъра за почасови услуги. От квалификацията и личните характеристики на този персонал ще зависи и достигане на заложените специфични цели в проекта, а именно : • Осигуряване на независим и достоен живот на възрастни над 65 г. в невъзможност за самообслужване и хора с увреждания чрез предоставяне на социални и други услуги,планирани на база индивидуалните потребности на всеки човек и • Осигуряване на адекватна грижа за възрастни над 65 г. в невъзможност за самообслужване и хора с увреждания чрез предоставяне на комплексни услуги за дългосрочна грижа. Дейността ще се реализира в две посоки: Подбор на персонал в Центъра и подбор на потребители на социални услуги.Броят на планираните потребители е 112 лица,включително 47 лица,ползващи услугите по текущата схема "Нови алтернативи". По проекта се предвижда назначаване на следния персонал за управление на центъра- Социален експерт-1бр. и Технически сътрудник-1бр. Предвидените нови работни места за предоставяне на почасови услуги е 56 бр. , Contracted Amount: 900.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: .Обучение на персонала в Центъра за почасови услуги.Въвеждащо обучение.: Дейността цели осигуряване на качествени социални услуги на потребителите, съобразени с индивидуалните им нужди. Поради това е необходимо наетите лица за работа в Центъра да бъдат обучени с подходяща тематика, която да им бъде от полза при извършване на тяхната дейност. Предвидени са провеждания на 1 въвеждащо обучение за лица, които не са преминавали подобен вид обучения и едно надграждащо/специализирано обучение. Предвид факта,че в общината има вече изпълнявани проекти за предоставяне на услуги в общността се очаква минимален брой от наетите лица да бъдат включени във въвеждащо обучение. Това ще стане в рамките на един ден, тъй като ще бъдат наемани лица, които имат общи познания в социалната област. Важно е да се отбележи,че предвидените услуги ще се предоставят комплексно и не се свеждат до задоволяване на елементарни дневни потребности на нуждаещите се.Особен акцент е и предоставяне на здравни и психологически услуги,които ще доведат до социализиране на потребителите и приобщаването им в общността Именно спецификата на обученията предполага те да бъдат възложени на външен изпълнител,с опит в подобни обучения и дейности,свързани с развитие на човешките ресурси. Основни методи при изпълнение на дейността са планиране, контрол на изпълнение, контрол и оценка на постигнати резултати. , Contracted Amount: 96.00 , Reported Amount: 64.00
  • Activity: Обучения на персонала.Надграждащо/специализирано обучение: Дейността цели осигуряване на качествени социални и друг тип услуги на потребителите, съобразени с индивидуалните им нужди. Предвидено е едно надграждащо/специализирано обучение. Обучението е предназначено за всички лица от персонала, които са преминали въвеждащо обучение с оглед надграждане на техния капацитет за по- адекватна грижа към потребителите на интегрираните услуги. В рамките на 3 дни обучаваните ще бъдат запознавани с нови форми на социални и здравни грижи, начините за комплексно предоставяне на услугите, както и с правилното разпределение на задачите за по- пълноценна и качествена услуга. Ще бъдат разработвани казуси, както и практически примери за решаване на важни проблеми, които биха възникнали при изпълнението на услугите . Също така персоналът ще се запознае със специфични характеристики в поведението на потребителя, свързани с личностни промени, фактори на социализация, социални ценности и др.,компетентности,които ще бъдат от полза по време на работа с потребителя. Обучението ще бъде възложено на изпълнител,избран по реда на ЗОП, като двете обучения ще бъдат обединени като сходни дейности. Лекторите ще бъдат лица, специализирани в социалните и здравни дейности, както и в комуникациите с лица в неравностойно положение. Изпълнителят ще предложи предварителна програма за одобрение от възложителя. Основни методи при изпълнение на дейността са планиране, контрол на изпълнение, контрол и оценка на постигнати резултати. , Contracted Amount: 1 612.80 , Reported Amount: 1 075.20
  • Activity: Доставка на компютърно оборудване и техника.: Предвидените по проекта услуги ще бъдат предоставяни от Центъра за почасови услуги, който ще бъде правоприемник на съществуващото Звено за услуги в домашна среда.Звеното е създадено с цел разширяване обхвата на услугата „Социален патронаж” в общината и финансирано по схемата „Помощ в дома” по ОП „РЧР” 2007-2013.Тъй като ще бъдат назначени двама души административен персонал, които да организират, проследяват и контролират работата в Центъра , в бюджета на проекта са заделени средства за техническо оборудване. Ще бъде закупена компютърна конфигурация и мултифункционално устройство. Техниката ще бъде ползвана и от обслужващия персонал на Центъра при изготвяне на отчети, доклади и графици. , Contracted Amount: 1 620.00 , Reported Amount: 1 620.00
  • Activity: Развитие дейността на Центъра за почасови услуги чрез предоставяне на социални и здравни услуги,включително психологическо консултиране и мотивационна подкрепа Психологична подкрепа и супервизия на персонала.: Дейността е иновативна по своя характер и заложени цели. Със своя комплексен характер, услугите, предоставяни от Центъра ще доближат обгрижването на хората от целевата група до изпълнение на общата цел на проекта, а именно: Утвърждаване на децентрализиран модел за предоставяне на социални и други услуги за подобряване качеството на живот и преодоляване на социална изолация за възрастни над 65 г. в невъзможност за самообслужване и хора с увреждания Дейността предвижда прилагане на гъвкави механизми, ориентирани към индивидуалните нужди на всеки потребител.Целта е : по-висока ефективност и динамика на предоставяните услуги при използване на значително по-малък финансов ресурс. Услугите ще бъдат предоставяни в рамките на 18 месеца на територията на община Петрич. С оглед икономия на разходи за транспорт ще се осигурява заетост на лица от населените места, които на място да предоставят интегрирани услуги.Услугите ще се предоставят на 112 потребители за срок от 18 месеца.За целите на проекта ще се използва материално-техническата база на Звеното за услуги в домашна среда. Освен утвърдените услуги "Личен асистент","Социален асистент" и "Домашен помощник",като нови услуги ще се предоставят такива за здравен и медицински достъп, психологическо консултиране и мотивационна подкрепа на потребителите.Услугите ще се предоставят комплексно и посредством гъвкав механизъм, което ще им осигури условия за независимост и контрол върху средата.Социалната изолация, в която се намират възрастните над 65г. в невъзможност за самообслужване и лицата с увреждания изисква предоставяне на комплекс от услуги,интегрирани след анализ на нуждите и предоставени чрез мултидисциплиниран подход.Това ще допринесе до преодоляване на традиционните практики в социалната сфера,при които един вид услуга се приема за достатъчна за потребителя,предоставя се по рамкиран начин, много често формално, без оглед на потребностите му,които търпят промяна във времето или без зачитане на променящи средата факти и обстоятелства.Осигуряване на достъп до здравни и медицински услуги е нова за бенефициента услуга, но крайно необходима за потребителите-целеви групи по проекта.И двете групи потребители живеят изолирано, с редица съпътстващи заболявания и с ограничени доходи, което затруднява достъпа им до услуги от здравен характер, особено такива,които се извършват извън здравните заведения. Здравните, психологически и социални услуги ще се предоставят в различен времеви обхват и обем, което предполага предоставяне на различните услуги на различен брой потребители,т.е. един тип услуга може да бъде предоставена от едно лице на един брой обслужвани, докато друг тип услуга може да обхване по-голям или по-малък брой обслужвани за едно и също време.Това ще гарантира съобразяване с индивидуалните нужди и желания на потребителя и спазване на принципа на по-висока ефективност и гъвкав механизъм на предоставяне на услуги. Самите потребители на услуги също се нуждаят от допълнителна психологическа и мотивационна подкрепа с цел преодоляване на социалната им изолация.С оглед гореизложеното в рамките на проекта се предвижда и оказване на психологическа подкрепа и консултиране на лицата,представители на целевите групи.Също така в обхвата на дейността на Центъра за почасови услуги на персонала ежемесечно ще бъдат предоставяни индивидуални и групов консултации и супервизия. , Contracted Amount: 456 419.11 , Reported Amount: 433 050.69
  • Activity: Информираност, публичност и визуализация.: Дейността цели запознаване на обществеността с новите социални услуги в общината и популяризиране инициативите на ЕСФ. Дейността включва изработване на информационни материали, които запознават населението на община Петрич с целите на проекта, начина на участие, процедурите и правилата при предоставяне на услугите, критериите и стандартите за качество на услугите. Дейността е планирана в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. За популяризиране на дейностите по проекта екипът ще предоставя активно информация за проекта, съгласно Регламент (ЕС) 1303/2013г на Европейския Парламент и на Съвета от 17 декември 2013г. Екипът по проекта активно ще предоставя информация за дейностите и постигнатите резултати според изискванията на програмата и в съответствие с приложимите правила за информиране и публичност.При всички мерки за информация и комуникация , предприети от бенефициента, изрично ще се указва съфинансирането от ЕСФ чрез поставяне на : емблемата на ЕС, наименованието на финансиращия фонд, общото лого на програмния период 2014-2020г , наименованието на финансиращата програма, наименованието на проекта, общата му стойност и размера на европейското и национално финансиране в лева. Ще бъде изписано също и срока на стартиране и приключване на проекта. Предвидени са : • две пресконференции- встъпителна и финална; • Информационни плакати за информационна кампания, където ще бъдат оповестени дейностите и очакваните резултати, както и начина на набиране на персонал за Центъра и потребители на услугите . • Информационни листовки за популяризиране на проекта. със съдържание: емблемата на ЕС, наименованието на финансиращия фонд, общото лого на програмния период 2014-2020г , наименованието на финансиращата програма, наименованието на проекта, общата му стойност и размера на европейското и национално финансиране в лева. Ще бъдат упоменати всички дейности по проекта, целите, които са поставени и очакваните резултати. Тези информационни материали ще бъдат подготвени , един месец, след избора на изпълнител по дейността. • Публикации в местни/регионални медии с условията за набиране на персонал и потребители на услугите. • Информационна табела за Центъра, която ще бъде изработена от подходящ материал, устойчив на неблагоприятни атмосферни условия. • рекламни тефтери • рекламни химикали Информационни стикери ще бъдат поставяни на материалните активи- компютърната техника, рекламните тефтери и химикали. , Contracted Amount: 4 680.00 , Reported Amount: 3 900.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Ay OFIS OOD, Contracted Amount*: 1 620.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: VASILEVI I SIE-G OOD, Contracted Amount*: 3 018.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Social norms, Contracted Amount*: 7 718.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: YUgozapadna mediyna agency EOOD, Contracted Amount*: 3 900.00 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Participants with disabilities and participants over 65, unable to take care of themselves, with improved access to services, Measure Unit: Брой, Base Value: 47.00 , Target amount: 112.00 , Reached amount: 124.00
Indicator 2 Participants with disabilities and participants over 65 incapable of self-care, Measure Unit: Брой, Base Value: 47.00 , Target amount: 112.00 , Reached amount: 124.00

Financial Information

Total Project cost 489 197.11 BGN
Grant 489 197.11 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 461 851.90 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на канцеларски материали и консумативи за офис техника., Estimated Amount: 2 515.00
Procedure 2 Subject to due process: Доставка на компютърно оборудване и техника., Estimated Amount: 1 350.00
Procedure 3 Subject to due process: Извършване на дейности по информираност, публичност и визуализация. , Estimated Amount: 3 900.00
Procedure 4 Subject to due process: Предоставяне на услуги, свързани с изготвяне на индивидуални оценки, психологическо консултиране и мотивационна подкрепа на потребителите, психологическо консултиране и супервизия, както и организиране на обучения на персонала в Центъра за почасови услуги., Estimated Amount: 7 718.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN