Identification

UMIS Number BG-RRP-11.010-0043-C01
Project Name Update, incl. measures for energy efficiency and remodeling of the fourth floor, supply of equipment and furniture with a view to reforming the "Home for the Elderly", town of Krumovgrad
Beneficiary 000235913 KRUMOVGRAD MUNICIPALITY
Funding RRF ==> Recovery and Resilience Plan
Date of the Contract/Order 15.04.2024
Start Date 15.04.2024
End Date 15.12.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Кърджали (BG425), Крумовград, гр.Крумовград

Description

Brief description
„Дом за стари хора”, гр. Крумовград се помещава в четири етажна сграда, публична-общинска собственост, находяща се в ПИ с идентификатор 39970.505.1097, УПИ I, кв. 83 по плана на гр. Крумовград, с административен адрес ул. "Христо Ботев" № 2а. Собствеността на „Дом за стари хора" включва част от полувкопан сутерен, първи, втори и четвърти етажи, заедно с прилежащата стълбищна клетка. Трети етаж се ползва като „Център за временно настаняване на хора в нужда". 
Сградата е в режим на денонощна експлоатация и целогодишно обитаване. Максималният брой хора по време на експлоатация е 24 служители и 50 постоянни обитатели.
Проектното предложение включва извършване на строителни дейности, преустройство на четвърти етаж, включително мерки за енергийна ефективност и доставка на оборудване и обзавеждане, с цел обновяване на съществуващата материална база на „Дом за стари хора”, гр. Крумовград. 
По проекта ще бъдат изпълнени следните дейности:
- Топлинно изолиране на външни стени;
- Подмяна на съществуващата дограма по прозорци и врати;
- Топлинно изолиране на покрив;
- Топлинно изолиране на под;
- Вътрешен ремонт на настилки, стени и тавани;
- Преустройство на четвърти етаж от сградата - обособяване на 5 двойни и 8 единични стаи;
- Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане;
- Подобряване достъпа за хора с увреждания съгласно Наредба № РД-02-20-2 от 26.01.2021 г.;
- Дейности по прилежащото дворно пространство.
Activities
  • Activity: Ремонт, реконструкция и обновяване на сградния фонд на „Дом за стари хора”, гр. Крумовград: Дейността включва обследване, проектиране, строително-монтажни работи, авторски и строителен надзор по време на строителството. Дейността се предхожда от извършено обследване за енергийна ефективност на сградата и обследване за установяване на техническите ѝ характеристики. В обхвата на проектиране е изработен инвестиционен проект във фаза "Технически проект" и има издадено разрешение за строеж. Изпълнението на строителството ще започне след процедура по избор на изпълнител, който ще се извърши съгласно съответния ред за възлагане на изпълнител по реда на Закона за обществените поръчки. Изпълнението на СМР започва след датата на подписване на Протокол за откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво и осигурена възможност за започване на изпълнението. В изпълнението на дейностите по строително-монтажните работи са предвидени мерки за енергийна ефективност и достъпна среда. Мерките за повишаване на енергийната ефективност на сграда на "Дом за стари хора" гр. Крумовград са свързани основно с подмяна на дограма, топлинно изолиране на външните стени, топлинно изолиране на покрива и на пода, мерки по осветителната инсталация, отоплителната инсталация. В проекта са предвидени още вътрешен ремонт, ремонт на ВиК инсталация, дейности по прилежащото дворно пространство и др. По време на строителството ще се извършва строителен надзор от лицензиран консултант (чл. 166 от ЗУТ). За целта ще се проведе процедура по избор на изпълнител, съгласно съответния ред за възлагане по реда на ЗОП. Въз основа на сключен договор за обекта по време на изпълнението на СМР ще се упражнява строителен надзор в обхвата на договора и съобразно изискванията на чл. 168 от ЗУТ. По време на изпълнение на СМР ще се извършва авторски надзор. Във връзка с точното спазване на инвестиционните проекти при изпълнението на строителството, изпълнителят на инвестиционния проект посредством отделни правоспособни лица, автори на приложимата проектна документация по части, ще осъществява авторски надзор съобразно изискванията на чл. 162 от ЗУТ и договора за изпълнение. С осъществяването на надзор се гарантира точното изпълнение на проекта, спазването па архитектурните, технологичните и строителните правила и норми, както и подготовката на проектната документация за въвеждане на обекта в експлоатация. Авторски надзор по всички части от инвестиционния проект е необходим за всички строежи от първа до пета категория, като предписанията на проектанта са задължителни за останалите участници в строителството. Проектантът носи отговорност за проектирането на строежа в съответствие със законовите изисквания към строежите, както и с изискванията за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд. Той има право на достъп до строежа, строителните книжа, заповедната книга и актовете и протоколите, съставени по време на строителството. Участниците в строителството и взаимоотношенията между тях по проекта се определят от изискванията на раздел втори, част трета от ЗУТ и от указанията за изпълнение в тях., Contracted Amount: 2 701 363.57 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане: С реализирането на дейността се цели подобряване на качеството на предлаганата социална услуга, чрез осигуряване на възможност за уединение, самостоятелност, спокойствие и сигурност. Необходимостта от оборудване и обзавеждане е идентифицирана на база привеждане на съществуващата материална база на „Дом за стари хора”, гр. Крумовград в пълно съответствие с изискванията на стандартите за качество на резидентната грижа за възрастни хора в надтрудоспособна възраст по отношение на специализираната среда за предоставянето на услугата. Във връзка с процеса по привеждане на съществуващата специализирана среда на услуга в съответствие с изискванията на Наредбата за качеството на социалните услуги е необходимо закупуването на допълнително оборудване и обзавеждане, с цел условията за обитаване да бъдат максимално най-близки до домашната среда, да осигуряват домашен уют и комфорт. За обезпечаване на дейността ще бъде закупено оборудване и обзавеждане, съгласно остойностен списък., Contracted Amount: 388 671.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Организация и управление на проекта: Целта на дейността е качествено изпълнение и управление на проекта, навременно осъществяване на проектните дейности, ефективна работна организация при реализацията и успешното му приключване. Всички документи ще се изготвят, поддържат и използват в съответствие със Закона за защита на личните данни и правилата за информация и комуникация. Основни дейности и отговорности: Цялостната организация, планиране и изпълнението на дейностите, предвидени в проекта; Правилното разходване на финансовите средства по проекта; Законосъобразността на цялата документация по проекта; Управление на всички дейности и осъществяване на оперативни контакти с СНД; Разпределяне и възлагане на задачи на членовете на екипа; Планиране и организиране на дейността на екипа; Подготовката и провеждането на процедури за избор на изпълнители по проектните дейности в съответствие с изискванията на ЗОП; Изготвяне на документацията и отчетите по проекта; Представяне междинни и окончателни доклади и отчети; Съблюдаване и контрол спазването на план – графика за изпълнението на проекта; Поддържане връзки и разпространяване на информация за изпълнението на проекта в медийното и публично пространство. , Contracted Amount: 92 701.04 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: PARK WORLD - AYTEN MEHMED ET, Contracted Amount*: 6 854.40 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: ES DI PROJECT LTD., Contracted Amount*: 24 000.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: GLOBAL NET CONSULT LTD., Contracted Amount*: 10 560.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: ECOENGINEERING LTD., Contracted Amount*: 48 000.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: ET BEHI - BEHIDE CAUSHEVA, Contracted Amount*: 134 325.00 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Savings in annual primary energy consumption, Measure Unit: MWh/y, Base Value: 0.00 , Target amount: 242.54 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Renovating residential care homes for older people, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 3 182 735.61 BGN
Grant 3 182 735.61 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 636 547.12 BGN
Percentage of EU co-financing 85.13 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN