Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.002-0445-C01
Project Name Improvement of the management capacity of Lesto Product ltd.
Beneficiary 121188357 Lesto Product ltd.
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 13.03.2017
Start Date 13.03.2017
End Date 15.10.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Враца, Враца, гр.Враца

Description

Brief description
Необходимостта от настоящият проект възниква от нарастващите нужди на компанията по отношение на производството, свързани с управление на производствените поръчки, събиране на данни в реално време и наблюдение на производството, оптимизиране на управлението на материалите и управление на качеството.

Целта на проекта е:
Подобряване на управленския капацитет на Лесто Продукт ЕООД, чрез придобиване и въвеждане на система за управление на изпълнението MES и интеграция с Infor LN ERP,  система за детайлно производствено планиране APS и интеграция с Infor LN, софтуерни приложения, софтуерен модул за Модул за Управление на отпадъците от дейността и ново оборудване необходимо за функционирането на системата.

Очаквани резултати:
1. Подобряване на процеса на планиране и вземане на решения;
2. Подобряване на процеса на организация на ресурсите;
3. Подобряване на процеса на организация на производствения процес;
4. Подобряване на процеса  на реализация на продуктите;
5. Подобряване на процеса на интернационализация на продуктите;
6. Въвеждане на организационна иновация;
7. Повишашане на  средните генерирани приходи от износ;
8. Нарастване на нетните приходи от продажби;
9. Нарастване на производителността на предприятието.

Основните дейности предвидени за изпъление са:
Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги.
Activities
  • Activity: Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез придобиване и въвеждане на Система за управление на изпълнението MES и интеграция с Infor LN - 1 бр.: Като част от дейността ще бъде придобита и въведена Система за управление на изпълнението MES и интеграция с Infor LN - 1 бр. състояща се от следните модули: Модул Производство, Модул Качество, Модул Материали, Модул Поддръжка, Модул Автоматично събиране на данни, Модул KPI – анализ на производителността. Необходимите стъпки за изпълнението на дейността са: 1. Провеждане на тръжна процедура за избор на изпълнител съгласно разпоредбите на Глава четвърта от ЗУСЕСИФ за условията и реда за определяне на изпълнител от страна на бенефициенти на безвъзмездна финансова помощ от Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд, Европейския фонд за морско дело и рибарство, Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство и Норвежкия финансов механизъм и Постановление № 160/01.07.2016 г, както и указанията, заложени в Ръководството за изпълнение на договори за безвъзмездна финансова помощ по ОПИК 2014-2020. 2. Доставка на лицензи за Система за управление на изпълнението MES; 3. Внедряване на системата: 3.1. Анализ и специфициране на клиентските изисквания: − Посещение и запознаване с производствените процеси в компанията − Преглед на приоритетите и особеностите на процесите по отчитане и управление на производствени поръчки, материали, събиране на данни, качество − Анализ на основните изисквания относно управление на изпълнението и нуждата от промени − Анализ на изискванията относно интеграция със съществуващата ERP Система − Детайлно определяне на целите на проекта − Изготвяне на документ с направените анализи и изводите от тях − Изготвяне на детайлен план за изпълнението на проекта − Представяне на резултатите от Анализа 4. Интеграция със съществуващи Infor LN: 4.1. Конфигуриране на MES и изграждане на интеграция с Infor LN и − Преглед и анализ на структурата на използваните данни в компанията − Подготовка на шаблони за статични данни − Създаване на данни / Експорт на данни от MS Infor LN − Импорт на данни в MES − Изграждане на конфигурация за управление на изпълнението в MES в съответствие с определените приоритети и цели в Дейност 1 − Инсталиране на MES и конфигурация на сървър на клиента − Тестване на софтуера с участие на ключови потребители. 4.2. Тестване и Сonference Room Pilot − Изготвяне на сценарий, данни и обхват за провеждане на симулация − Провеждане на симулация Conference Room Pilot − Преглед и оценка на резултатите от симулацията − Вземане на решение за преминаване към реална експлоатация на системата (Go-live) 4.3. Go-live с MES и поддръжка след go-live 5. Приемане на системата с приемопредавателен протокол и ръководство за експлоатация. Инвестицията допринася за изпълнението на дейностите по проекта, като бъде придобита и внедрена Система за управление на изпълнението MES и интеграна с Infor LN. Чрез внедряването на системата ще бъде насърчено използването на информационни и комуникационни технологии., Contracted Amount: 117 740.96 , Reported Amount: 117 700.00
  • Activity: Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез придобиване на специализирани софтуерни приложения, необходими за функционирането на Системата за управление на изпълнението MES: Като част от дейността ще бъдат придобити и въведен специализирани софтуерни приложения, необходими за функционирането на Системата за управление на изпълнението MES, както следва: Софтуер за управление на бази данни - 1 бр. с включен достъп за 10 потребителя Операционна система за сървър - 2бр. с включен достъп за 10 потребителя Необходимите стъпки за изпълнението на дейността са: 1. Провеждане на тръжна процедура за избор на изпълнител съгласно разпоредбите на Глава четвърта от ЗУСЕСИФ за условията и реда за определяне на изпълнител от страна на бенефициенти на безвъзмездна финансова помощ от Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд, Европейския фонд за морско дело и рибарство, Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство и Норвежкия финансов механизъм и Постановление № 160/01.07.2016 г, както и указанията, заложени в Ръководството за изпълнение на договори за безвъзмездна финансова помощ по ОПИК 2014-2020. 2. Доставка на лицензи за специализирани софтуерни приложения, необходими за функционирането на Системата за управление на изпълнението MES; 3. Внедряване на специализирани софтуерни приложения, необходими за функционирането на Системата за управление на изпълнението MES. 4. Приемане на специализираните софтуерни приложения с приемопредавателен протокол и ръководство за експлоатация. За работата на Системата за управление на изпълнението MES се изисква наличието на операционна система и система за управление на бази данни, и съответният достъп на портебителите до операционната система и базата данни. Чрез инвестицията в специализирани софтуерни приложения ще бъде осигурена операционна система за инсталация и бекъп, и система за управление на бази данни за функционирането на Системата за управление на изпълнението MES с включен достъп за 10 потребителя., Contracted Amount: 9 043.52 , Reported Amount: 8 000.00
  • Activity: Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез услуги за разработване и въвеждане на ИКТ базиран софтуерен модул за Модул за Управление на отпадъците от дейността.: Като част от дейността ще бъде разработен Модул за Управление на отпадъците от дейността, със следната функционалност: Модулът за Управление на отпадъците предоставя средства за събиране, транспортиране, преработка/ изхвърляне, управление и контрол на отпадъчните материали. Модулът регистрира материали, отпадащи от производствената дейност на компанията, с цел да намали въздействието им върху здравето и околната среда. Функции: Събира информация за количеството и вида на отпадъците, тяхното състояние и описание на дейностите, свързани с проследяването. Тази информация позволява ефективно управление на отпадъците на корпоративно ниво и съобразно нормативната уредба; - Изготвя автоматично набор от отчети за органите по контрол и администриране: РИОСВ, ИАОС; - Предлага възможност всеки участник в процеса по управление на отпадъците да следи своите дейности; - Обобщава информацията постъпила от всички участници в процеса на корпоративно ниво; - Подпомага изготвянето на анализи и прогнози; - Предоставя средства за обмен на данни с други системи; - Предлага възможности за добавяне на допълнителни функционалности Необходимите стъпки за изпълнението на дейността са: 1. Провеждане на тръжна процедура за избор на изпълнител съгласно разпоредбите на Глава четвърта от ЗУСЕСИФ за условията и реда за определяне на изпълнител от страна на бенефициенти на безвъзмездна финансова помощ от Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд, Европейския фонд за морско дело и рибарство, Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство и Норвежкия финансов механизъм и Постановление № 160/01.07.2016 г, както и указанията, заложени в Ръководството за изпълнение на договори за безвъзмездна финансова помощ по ОПИК 2014-2020. 2. Доставка на Модул за Управление на отпадъците от дейността; 3. Внедряване на Модул за Управление на отпадъците от дейността; 4. Приемане с приемопредавателен протокол и ръководство за експлоатация. Инвестицията допринася за изпълнението на дейностите по проекта, като чрез нея се насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги. Внедряването на този модул гарантира ефективно използване на ресурсите в производството и създава условия да се намали въздействието на компанията върху здравето и околната среда. Чрез тази инвестиция се гарантира и спазването на политиката по социална отговорност на компанията. Лесто Продукт ЕООД осъзнава, че връзката му с обществото и средата, в която работи и се развива, е от изключителна важност за просперитета на компанията. Също така знаем, че именно качеството на тази връзка и до колко етично, и по прозрачен начин допринасяме за благоденствието на обществото, ще бъдат използвани като критерии при оценката на бизнеса на компанията и доверието в нея. Затова компанията целенасочено се ангажира с дейности, които да подпомогнат личностното и професионално развитие на собствените й служители, както и социално-икономическото развитие и напредък на региона, в който е ситуирана производствената й база. Лесто Продукт ЕООД разгръща своята политика на корпоративна социална ангажираност около четири основни области: Общността, Околната среда, Личността и Бизнеса и активно работи по проекти, които обогатяват опита ни и внасят допълнителна стойност на усилията ни. Нашите инициативи са последователни и целенасочени, обединени около ясна програма за провеждането им., Contracted Amount: 9 779.15 , Reported Amount: 7 800.00
  • Activity: Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез закупуване на ново оборудване необходимо за функционирането на Системата за управление на изпълнението MES.: Дейността представлява закупуване и въвеждане в експлоатация на ново оборудване необходимо за функционирането на Системата за управление на изпълнението MES, както следва: Индустриален таблет - 7 бр. Бекъп сървър - 1 бр. Сървър за инсталация - 1 бр. Необходимите стъпки за изпълнението на дейността са: 1. Провеждане на тръжна процедура за избор на изпълнител съгласно разпоредбите на Глава четвърта от ЗУСЕСИФ за условията и реда за определяне на изпълнител от страна на бенефициенти на безвъзмездна финансова помощ от Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд, Европейския фонд за морско дело и рибарство, Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство и Норвежкия финансов механизъм и Постановление № 160/01.07.2016 г, както и указанията, заложени в Ръководството за изпълнение на договори за безвъзмездна финансова помощ по ОПИК 2014-2020. 2. Доставка на на ново оборудване необходимо за функционирането на Системата за управление на изпълнението MES; 3. Въвеждане в експлоатация на на ново оборудване необходимо за функционирането на Системата за управление на изпълнението MES; 4. Приемане с приемопредавателен протокол и ръководство за експлоатация. Дейността допринася за изпълнението на дейностите по проекта, като осигури поддръжката на всички функционалности на Системата за управление на изпълнението MES. Индустриален таблет - 7 бр. От таблетите ще могат да се изпълняват всички функции на системата, като ще се използват основно за: - Възлагане за изпълнение и проследимост на производствени операции, включително достъп до производствена документация (чертежи, инструкции, технологична документация, необходими материали и др.); - Отчитане на начало / край на изпълнение на производствени операции; - Отчитане на произведено количество по поръчки за производство; - Приключване на производствени операции и поръчки; - Заприхождаване на готова / полуготова продукция; - Транспортиране на изделия в цеховете; - Отчитане на индиректни производствени дейности - пренастройки, поддръжка, почистване и др.; - Управление на инспекции по качество, регистриране на резултати от изпълнени тестове, назначаване на корективни дейности; - Складови операции - получаване на доставки, входящ контрол, заприхождаване, съхранение, изписване за производство, получаване от производство, експедиция, инвентаризация и др.; - Управление на инструментална екипировка; Сървър за инсталация - 1 бр. Необходим за цялостната инсталация на Системата за управление на изпълнението MES. Бекъп сървър - 1 бр. Необходим за осигуряване на надежната работа на Системата за управление на изпълнението MES, гарантиране на ефективен работен процес и предотвратяване на спиране на производственият процес, и загуба на данни., Contracted Amount: 30 388.60 , Reported Amount: 30 039.00
  • Activity: Визуализация на проекта: Съгласно изискванията на Регламент (ЕС) No 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета. За всички доставки и услуги, извършени по договора за безвъзмездна помощ, финансиран от ЕС, във всички обяви, публикации, изработени материали, рекламни клипове и др., свързани с проекта, ще бъдат прилагани мерки за публичност и комуникация. Всяко едно средство за визуализация на проекта (табели, стикери, съобщения в медиите и др.) посочва, че проектът е получил финансиране от Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020 и съдържа номера и наименованието на проекта на английски и български език. На придобитите ДМА и ДНА по проекта ще бъдат поставени стикери съгласно изискванията на Регламент (ЕС) No 1303/2013; По време на изпълнението на проекта ще бъде поставена временна табела съгласно изискванията на Регламент (ЕС) No 1303/2013., Contracted Amount: 500.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез придобиване и въвеждане на система за детайлно производствено планиране APS и създаване на двупосочна интеграция с Infor ERP LN - 1 бр.: Придобиване и въвеждане на система за детайлно производствено планиране APS и създаване на двупосочна интеграция с Infor ERP LN - 1 бр. Необходимите стъпки за изпълнението на дейността са: 1. Провеждане на тръжна процедура за избор на изпълнител съгласно разпоредбите на Глава четвърта от ЗУСЕСИФ за условията и реда за определяне на изпълнител от страна на бенефициенти на безвъзмездна финансова помощ от Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд, Европейския фонд за морско дело и рибарство, Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство и Норвежкия финансов механизъм и Постановление № 160/01.07.2016 г, както и указанията, заложени в Ръководството за изпълнение на договори за безвъзмездна финансова помощ по ОПИК 2014-2020. 2. Доставка на лицензи за система за детайлно производствено планиране APS 3. Внедряване на системата: 3.1. Анализ и спецификация на клиентските изисквания: 3.2. Конфигуриране на системa и създаване на двупосочна интеграция с Infor ERP LN; 3.3. Разработка на алгоритми за планиране съгласно изискванията на ЛЕСТО ПРОДУКТ ЕООД; 3.4. Обучение на потребителите; 3.5. Тестване Conference Room Pilot; 3.6. Преминаване в реална експлоатация (Go-live). Go-live поддръжка 4. Приемане на системата с приемопредавателен протокол и ръководство за експлоатация. Инвестицията допринася за изпълнението на дейностите по проекта, като бъде придобита и внедрена система за детайлно производствено планиране APS и създаване на двупосочна интеграция с Infor ERP LN. Чрез внедряването на системата ще бъде насърчено използването на информационни и комуникационни технологии. , Contracted Amount: 105 872.98 , Reported Amount: 105 800.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: BGS LTD., Contracted Amount*: 5 600.00 , Reported Amount**: 8 000.00
  • Contractor: SMARTAPPS OOD, Contracted Amount*: 161 910.00 , Reported Amount**: 231 300.00
  • Contractor: EVRISTA EOOD, Contracted Amount*: 21 027.30 , Reported Amount**: 30 039.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Private investment matching public support to enterprises (grants), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 41 624.69 , Reached amount: 41 313.89

Financial Information

Total Project cost 271 369.38 BGN
Grant 189 958.56 BGN
Self amount 81 410.82 BGN
Total actual amounts paid 188 537.30 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Придобиване и въвеждане в експлоатация на ДНА с обща стойност 9 043.52, Estimated Amount: 9 043.52
  • Differentiated position 1: Придобиване и внедряване на софтуер за управление на база данни - 1 бр.; Операционна система за сървър - 2 бр.
    Contractor: BGS LTD.
    Contract total funded value: 5 600.00
Procedure 2 Subject to due process: Процедура за доставка и въвеждане в експлоатация на ДМА и ДНА с обща стойност 270 869.38 лв., Estimated Amount: 270 869.38
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1: Придобиване и въвеждане на Система за управление на изпълнението MES и интеграция с Infor LN- 1 бр.
    Contractor: SMARTAPPS OOD
    Contract total funded value: 82 390.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2: Софтуер за управление на бази данни - 1 бр., Операционна система за сървър - 2бр.
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 3: Обособена позиция 3: Индустриален таблет - 7 бр.
    Contractor: EVRISTA EOOD
    Contract total funded value: 10 226.30
  • Differentiated position 4: Обособена позиция 4: Бекъп сървър - 1 бр., Сървър за инсталация - 1 бр.
    Contractor: EVRISTA EOOD
    Contract total funded value: 10 801.00
  • Differentiated position 5: Обособена позиция 5: Придобиване и въвеждане на Система за детайлно производствено планиране APS и интеграция с Infor LN- 1 бр.
    Contractor: SMARTAPPS OOD
    Contract total funded value: 74 060.00
  • Differentiated position 6: Обособена позиция 6: Услуги по разработване и въвеждане на ИКТ базиран софтуерен модул за Модул за Управление на отпадъците от дейността 1 бр.
    Contractor: SMARTAPPS OOD
    Contract total funded value: 5 460.00
Procedure 3 Subject to due process: Процедура за доставка и въвеждане в експлоатация на ДМА и ДНА с обща стойност 9 043.52, Estimated Amount: 9 043.52
  • Differentiated position 1: Придобиване и внедряване на Софтуер за управление на бази данни - 1 бр., Операционна система за сървър - 2бр.
    Contractor:
    Contract total funded value:

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN