Identification

UMIS Number BG16RFOP002-3.001-0316-C02
Project Name Increasing energy efficiency in AV BILD Ltd.
Beneficiary 202678749 AV BILD Ltd.
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 21.08.2017
Start Date 21.08.2017
End Date 20.07.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Видин (BG311), Видин, гр.Видин

Description

Brief description
Основната дейност на АВ БИЛД ЕООД е строителство и строително-ремонтни дейности, довършителни строителни работи, вертикални планировки и всякакви основни и допълнителни работи в областта на строителството.
Основнaта потребност на фирмата е свързана с подобряване на енергийната ефективност за постигане на устойчив растеж и конкурентоспособност. Удовлетворяването на тази потребност е основната цел на проекта, която ще бъде изпълнена чрез следните дейности: 
1. Придобиване на ново производствено оборудване
2. Придобиване на система за мониторинг на енергопотреблението(разхода и потреблението на гориво), състояща се от хардуер и софтуер
3. Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001
Дейността по избор на изпълнител за изготвяне на енергиен одит е изпълнена преди подаване на проектното предложение.

Чрез реализирането на гореописаните дейности, включващи мерки за енергийна ефективност, включени в одобрен от АУЕР енергиен доклад (Становище № BG16RFOP-227/ 18.08.2016 г.), ще бъдат постигнати следните основни резултати:
1. доставено, монтирано и въведено в експлоатация производствено оборудване - Комбиниран багер товарач (2бр); Мини челен товарач (2бр); Валяк (1бр)
2. доставена, монтирана и въведена в експлоатация система за мониторинг на енергопотреблението (разхода и потреблението на гориво) състояща се от хардуер и софтуер
3. получен сертификат съгласно стандарт БДС EN ISO 50001 
4. изпълнени дейности за опазване на околната среда
5. годишни спестявания на енергия – 234 025 kWh/год
6. спестени емисии CO2 – 62,49 т/год
7. поставена визуализация

Чрез изпълнение на дейностите по проекта и постигане на заложените резултати ще се разшири капацитета на съществуващия стопански обект, ще се намалят разходите за производство на единица продукция, ще се развие екологосъобразно производство и ще се подобри енергийната ефективност на фирмата.
Activities
  • Activity: Придобиване на ново производствено оборудване (дейността ще бъде извършена чрез закупуването на Комбиниран багер товарач (2бр); Мини челен товарач (2бр); Валяк (1бр)): Като част от дейността ще бъдат закупени: - Комбиниран багер товарач – 2 бр. (мярка 1 от одобрен енергиен одит) - Мини челен товарач – 2 бр. (мярка 2 от одобрен енергиен одит) - Валяк – 1 бр. (мярка 3 от одобрен енергиен одит) Предвиденото за закупуване оборудване представлява самоходни машини, предназначени за земни работи имащи екипировка или оборудване (работни средства). В този смисъл гореописаното оборудване не отговаря на характеристиските за транспортно средство и не е такова. Предвид спецификата на дейност на фирмата (строителство и строителни дейности), АВ БИЛД ЕООД предвижда обичайно да осъществяват своята дейност извън територията на предприятието си, в рамите на обектите на своите възложители. В тази връзка фирмата разбира и поема ангажимент да съблюдава, че закупените по проекта машини ще се придвижват само на територията на предприятието кандидат, както и на обекта/ите, където предприятието осъществява своята обичайна дейност. Закупуването и въвеждането в експлоатация на описаното по-горе производствено оборудване ще доведе до подобряване енергийната ефективност на фирмата и разширяване капацитета на съществуващия стопански субект. Предвидените машини са с високи технологични и функционални възможности, което ще намали и разходите (енергийни, неенергийни и ресурсни) за производство на единица продукция. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Избор на изпълнител (от 1-ви до 3-ти месец от изпълнението на проекта) 2. Сключване на договор с избрания изпълнител (от 3-ти до 4-ти месец) 3. Доставка, монтаж, въвеждане в експлоатация и подписване на приемо-предавателен протокол (от 4-ти до 10-ти месец) 4. Визуализация (от 1-ви до 10-ти месец) С цел информиране на ползвателите и обществеността за получената безвъзмездна помощ и в съответствие с изискванията на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация” 2014-2020г. и приложимото към момента на изпълнение на дейността законодателство, фирмата ще осигури за собствена сметка визуализация на проекта. На входа на базата на фирмата ще бъде поставен плакат, а на новозакупеното оборудване – ще бъдат поставени стикери, указващи обстоятелството, че оборудването е закупено с помощта на ЕС чрез ОП „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020. , Contracted Amount: 530 000.00 , Reported Amount: 529 800.00
  • Activity: Доставка, монтаж и въвеждане в ескплоатация на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (разхода и потреблението на гориво), състояща се от хардуер и софтуер: Съгласно мярка 4 от одобрения енергиен одит, фирмата възнамерява да внедри автоматизирана система за мониторинг на разхода и потреблението на гориво на двата комбинирани багера товарачи, предвидени в мярка 1 и валяка, предвиден в мярка 3. Препоръчаната за целите на компанията система представлява електронна система, която следи работното време и позиция, реалния разход на гориво и нивото на горивото в резервоара. Всяко устройство е с възможност за пренос на данни. Тази информация записва потреблението на гориво, като позволява осъществяването на контрол и вземането на управленски решения относно енергийното потребление, може да предава и да получава данни посредством форма на електронна комуникация. На база анализа на натрупаната информация за съответните периоди /ден, седмица, месец, година/ ще е възможно вземането на бързи и адекватни решения за оптимизиране на консумацията на енергия на производствените процеси. Системата ще обхваща консуматорите в рамките на разгледаните мерки 1 и 3 от енергийният одит. Внедряването на системата изисква въвеждането в експлоатация на хардуерно оборудване и инсталиране на софтуер. Дейността може да стартира след доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на производственото оборудване предвидено в Дейност 1. Поради тази причина, дейност 2 стартира през 10-ти месец с избор на изпълнител и след доставката на оборудването в дейност 1, ще се премине към доставката на Система за мониторинг. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Избор на изпълнител (от 10-ти до 11-ти месец) 2. Доставка, монтаж, тестване, въвеждане в експлоатация на системата и подписване на приемо-предавателен протокол (от 11-ти до 15-ти месец) 3. Визуализация (от 10-ти до 15-ти месец) С цел информиране на ползвателите и обществеността за получената безвъзмездна помощ и в съответствие с изискванията на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация” 2014-2020г. и приложимото към момента на изпълнение на дейността законодателство, фирмата ще осигури за собствена сметка визуализация на проекта. На новозакупеното оборудване – ще бъдат поставени стикери, указващи обстоятелството, че оборудването е закупено с помощта на ЕС чрез ОП „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020., Contracted Amount: 7 800.00 , Reported Amount: 7 800.00
  • Activity: Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на БДС EN ISO 50001 (като част от дейността ще бъдат извършени следните поддейности: въвеждане на БДС EN ISO 50001 и сертифицирането му): Като част от дейността ще бъдат извършени следните услуги: въвеждане на система за енергиен мениджмънт (СЕМ) съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 и сертифицирането й. Основен аспект на стандарта е следване на систематичен подход за постигане на непрекъснато подобряване на енергийните характеристики, включително енергийна ефективност, използването на енергия и потреблението. Чрез изпълнението на дейността ще се повиши енергийната ефективност и конкурентоспособността на фирмата. Като част от дейността се предвижда да бъдат извършени следните поддейности: I. Въвеждане на Система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001 Етап 1: Диагностичен анализ - извършва се диагностичен анализ на съществуващия начин на работа Етап 2: Разработване на СEM Етап 3: Внасяне на корекции и одобрение на документите - разработената документация се обсъжда с ръководството на организацията. При необходимост се нанасят корекции и изменения. Етап 4: Внедряване и потвърждаване на СEM Етап 5: Вътрешен одит - провеждане на финален вътрешен одит на внедрената система от екип с представители на консултанта и Упълномощен представител на ръководството Етап 6: Преглед на ръководството - консултантският екип оказва съдействие на Ръководството на фирмата при провеждането на преглед на Системата. II. Сертифициране на въведената система съгласно стандарт БДС EN ISO 50001. Етап 1: ще се проведе на място във фирмата, като одитът включва следните дейности: - Обсъждане и потвърждаване на предложения обхват на сертификация и предмет на дейност - Преглед на документираната система - Потвърждение, че СЕМ е ефективно внедрена и има категорични предпоставки за преминаването към Етап 2 Етап 2: ще се проведе на място във фирмата и включва следните дейности: - Обсъждане на ефективното внедряване на коригиращи действия за несъответствията, повдигнати по време на Етап 1(ако има такива) - Преглед на основните процеси и дейности на фирмата от одиторския екип - Преглед на програми, доклади и протоколи за Вътрешен одит и Преглед от ръководството - Издаване на сертификат Поддейност 1. Въвеждане на система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001 ще бъде изпълнена в следните стъпки: 1. Избор на изпълнител, който да предостави консултантски услуги за въвеждане на БДС EN ISO 50001 и сключване на договор (от 1-ви до 2-ри месец) 2. Предварителен анализ, подготовка, изграждане и въвеждане на БДС EN ISO 50001 (от 2-ри до 4-ти месец) Поддейност 2. Сертифициране на въведената система съгласно стандарт БДС EN ISO 50001 ще бъде изпълнена в следните стъпки: 1. Избор на акредитиран изпълнител, който да извърши услуги за сертифициране (от 4-ти до 5-ти месец) 2. Подаване на заявление за сертификация към избрания акредитиран орган (от 5-ти до 6-ти месец) 3. Извършване на сертификационни одити (от 6-ти до 7-ми месец), Contracted Amount: 7 000.00 , Reported Amount: 7 000.00
  • Activity: Изготвяне на енергиен одит („обследване за енергийна ефективност” съгласно Приложение Б от Насоките за кандидатстване): Дейността за изготвяне на енергиен одит е извършена преди подаване на проектното предложение. Като част от дейността е извършено обследване за енергийна ефективност на фирма АВ БИЛД ЕООД. В резултат от обследването е изготвен енергиен одит, включващ 4 мерки. Изпълнението на дейността премина през следните етапи: 1. Избор на изпълнител чрез събиране на три оферти 2. Подписан приемо-предавателен протокол след получен енергиен одит по образец 3. Подаден към АУЕР одит и получено становище , Contracted Amount: 9 000.00 , Reported Amount: 9 000.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Ingconsult EOOD, Contracted Amount*: 175 000.00 , Reported Amount**: 250 000.00
  • Contractor: STROTECH ENGENEERING AD, Contracted Amount*: 195 860.00 , Reported Amount**: 279 800.00
  • Contractor: AN ENERGY LTD, Contracted Amount*: 8 100.00 , Reported Amount**: 9 000.00
  • Contractor: RM QUALITY CONSULTING EOOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 2 000.00
  • Contractor: ADVANCED GPS TECHNOLOGY OOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 7 800.00
  • Contractor: QS BULGARIA OOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 5 000.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 GHG reduction, Measure Unit: тонове CO2 екв., Base Value: 0.00 , Target amount: 62.49 , Reached amount: 62.49
Indicator 3 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 5 Expected energy savings in enterprises as a result of completed projects, Measure Unit: MWh/y, Base Value: 0.00 , Target amount: 234.03 , Reached amount: 234.03
Indicator 6 Energy audits performed, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 553 800.00 BGN
Grant 390 860.00 BGN
Self amount 162 940.00 BGN
Total actual amounts paid 390 720.00 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Въвеждане на ISO 50001, Estimated Amount: 2 000.00
Procedure 2 Subject to due process: Доставка на ДМА по обособени позиции както следва: Обособена позиция 1. Комбиниран багер товарач - 2 бр. Обособена позиция 2. Мини челен товарач - 2 бр. Обособена позиция 3. Валяк - 1 бр., Estimated Amount: 530 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка на ДМА по обособени позиции както следва: Обособена позиция 1. Комбиниран багер товарач - 2 бр.
    Contractor: STROTECH ENGENEERING AD
    Contract total funded value: 195 860.00
  • Differentiated position 2: Доставка на ДМА по обособени позиции както следва: Обособена позиция 2. Мини челен товарач - 2 бр.
    Contractor: Ingconsult EOOD
    Contract total funded value: 119 700.00
  • Differentiated position 3: Доставка на ДМА по обособени позиции както следва: Обособена позиция 3. Валяк - 1 бр.
    Contractor: Ingconsult EOOD
    Contract total funded value: 55 300.00
Procedure 3 Subject to due process: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (разхода и потреблението на гориво), състояща се от хардуер и софтуер, Estimated Amount: 7 800.00
Procedure 4 Subject to due process: Изготвяне на енергиен одит („обследване за енергийна ефективност” съгласно Приложение Б от Насоките за кандидатстване), Estimated Amount: 9 000.00
  • Differentiated position 1: Енергиен одит
    Contractor: AN ENERGY LTD
    Contract total funded value: 8 100.00
Procedure 5 Subject to due process: Сертифициране на ISO 50001, Estimated Amount: 5 000.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN