Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.024-0289-C01
Project Name Encouraging Entrepreneurship in "Avtosed" Ltd.
Beneficiary 204877380 "AVTOSED" Ltd.
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 06.06.2019
Start Date 06.06.2019
End Date 04.10.2021
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Кюстендил (BG415), Дупница, гр.Дупница

Description

Brief description
"АВТОСЕД" ООД е дружество, създадено през 2017 г. с основен предмет на дейност производство на седалки и колани за пътни превозни средства.

Настоящият проект има за своя основна цел осигуряване на устойчивото и конкурентоспособно развитие на предприятието посредством реализиране на пазара на предприемаческа идея, попадаща в секторите от НСНМСП, изведени като приоритетни за създаване и развитие на нови предприятия, а именно: Производство на седалки за автомобили - микробуси и влакове, попадаща като икономическа дейност в рамките на сектор С 29.32. Производство на други части и принадлежности за автомобили.

Реализацията на предприемаческата идея ще има пряк положителен социален и екологичен ефект, като тя съответства и на тематичните области на Иновационната стратегия за интелигентна специализация.

Проектът ще се реализира посредством изпълнение на следния комплекс от дейности:
Дейност 1: Дейност за реализиране на пазара на предприемаческата идея - в рамките на която ще бъде:
- сформиран екип от квалифициран персонал, необходим за реализация на предприемаческата идея;
-реализирани инвестиции в ДМА, създаващи необходимите технологични предпоставки за реализация на предприемаческата идея;
- наето работно помещение;
- създадена Интернет страница на Кандидата, популяризираща предприемаческата идея и подпомагаща пазарната й реализация;
- изработен пазарен анализ и маркетингов план за пазарна реализация, създаващ предпоставки за успешна пазарна реализация, като източник на експертна информация за целесъобразни и съобразени със спецификата на пазара действия в този процес.

Дейност 2: Дейност за визуализация на проекта - в резултат на която ще се осигури публичност и визуализация на проекта.
Activities
  • Activity: Дейност за реализиране на пазара на предприемаческата идея (продукти) (Дейността ще бъде осъществена чрез наемане на квалифициран персонал 5 броя експерти; закупуване на ДМА; външни услуги: за създаване на Интернет страница на кандидата и за изработване на пазарен анализ и маркетингов план за пазарна реализация на предприемаческата идея и наето работно помещение) - ЧАСТ 1: Дейността има принос за постигане на Специфични цели 1, 2, 3 и 4 и за общата цел на проекта и ще бъде осъществена чрез: 1. Наемане на квалифициран персонал - 5 бр.: В рамките на екипа, необходим за реализиране на предприемаческата идея (ПИ),са включени:Предприемачът и 2 лица,които предстои да бъдат наети на ТД в предприятието-кандидат,притежаващи взаимодопълващи се образование и професионален опит,пряко логически свързани с планираната за реализация ПИ.Освен тях,за целите на успешната реализация на пазара на ПИ,ще бъдат наети и още 2 лица на ТД. Квалифицираният персонал ще бъде отговорен за цялостната производствена дейност по реализация на ПИ, в т.ч. за технологичния процес на производство, неговото правилно протичане, за развитието на продукта и неговия асортимент, определяне на влаганите материали за производство и всички други, съпътстващи и породени от спецификата на производството операции и дейности. Квалифицираният персонал ще работи с планираните за закупуване ДМА. 2. Закупуване на ДМА: С оглед създаване на необходимите технологични предпоставки за производство на продукта-обект на ПИ, е необходимо закупуването на ДМА, обхващащи пълния производствен цикъл на производството на седалки и неговите основни технологични стъпки. За организиране на производствената дейност по реализация на предприемаческата идея е планирано закупуване на следните ДМА: Машина за полиуретан с високо налягане - 1 брой, Автоматична едноиглова машина прав шев, троен транспорт - 1 брой и Тапицерска маса - 1 брой. Предприемаческата идея има за цел реализиране на пазара на седалки за автомобили - произведени от полиуретан. В този смисъл, основен етап на производствена дейност на предприятието е именно производството на седалка с ергономична форма от полиуретан, за което е необходимо закупуването на Машина за полиуретан с високо налягане. Процесът преминава през следните последователни технологични операции – смесване под високо налягане и при поддържане на определена температура на автоматично дозирани количества полиол и изоцианат в течна форма. Смесеният материал се изсипва в течна форма в матрица, която поддържа друга, по-висока от тази при смесване на материала определена температура (48-50 градуса по целзий). В матрицата протича химичен процес на експандиране на течността (раздува се) и материалът заема формата на матрицата. След отваряне на матрицата е налице готова полиуретанова седалка или облегалка. За целите на осъществяването на изложените производствени дейности е планирано закупуването на машина за полиуретан с високо налягане. След преседяване на вече формованата полиуретанова седалка/облегалка, с цел елиминиране на риска от деформации, тя е готова за последващите операции по закрепване към сглобената метална конструкция и тапициране, в т.ч. ушиване на тапицерията. Именно с цел създаване на необходимите технологични предпоставки за извършване на дейностите по ушиване на тапицерията е планирано закупуването на специализирана шевна машина - Автоматична едноиглова машина, прав шев, троен транспорт - 1 брой, а за същинското тапициране на седалките е необходимо закупуването на тапицерска маса - 1брой. Метални конструкции за седалките ще бъдат закупувани от дружеството-кандидат на части и сглобявани/асемблирани от дружеството в рамките на организираното производство. С оглед на изложеното, планираните за закупуване ДМА са абсолютно необходими за осигуряване на технологичните предпоставки за реализация на автоматизиран производствен процес по производство на седалки за автомобили и в този смисъл - за реализация на пазара на предприемаческата идея., Contracted Amount: 249 320.00 , Reported Amount: 247 225.60
  • Activity: Дейност за реализиране на пазара на предприемаческата идея (продукти) (Дейността ще бъде осъществена чрез наемане на квалифициран персонал 5 броя експерти; закупуване на ДМА; външни услуги: за създаване на Интернет страница на кандидата и за изработване на пазарен анализ и маркетингов план за пазарна реализация на предприемаческата идея и наето работно помещение) - ЧАСТ 2: 3. Наем на работно помещение - с оглед на обстоятелството, че дружеството не разполага със собствено работно помещение и с цел осигуряване на необходимите предпоставки за осъществяване на производствената дейност по реализация на продукта - обект на проекта, е планирано осигуряване на работно помещение, създаващо условия за въвеждане в експлоатация на планираните за закупуване ДМА и работа на квалифицирания персонал. С оглед на планираната последователност и времева рамка на необходимите стъпки за изпълнение на настоящата проектна дейност, планира се наем на работно помещение за 7 месеца в рамките на периода на реализация на проекта. 4.Външни услуги (ВУ) за: 4.1. Изработване на пазарен анализ и маркетингов план за пазарна реализация на ПИ: ВУ се разглежда като предпоставка за успешната пазарна реализация на ПИ и като източник на експертна информация за целесъобразни и съобразени с пазара действия в този процес. С оглед на това,ВУ следва да обхваща пазарен анализ на обкръжаващата среда, имаща отношения към ПИ: микромаркетинговата (потребители, конкуренти и тяхната маркетингова политика, доставчици, посредници и др. с техните ключови характеристики) и на макромаркетингова среда (социо-културната, икономическата, политико-правната и технологична). Следва да бъде изведен анализ на силни и слаби страни на предприемаческата идея, възможности и заплахи на средата по отношение пазарната й реализация с мерки за преодоляване на слабите страни и заплахи. Целевият пазар и неговите ключови характеристики като обхват, търсене, предлагане, пазарни сегменти, пазарна ниша, тенденции за развитие, проблеми, перспективи и др.следва да бъдат диагностицирани. От ключово значение е включването в обхвата на ВУ на маркетингов план за пазарна реализация, съдържащ специфична стратегия за популяризиране и позициониране и предписващ конкретни мерки за целенасочени действия на Кандидата в процеса на налагане на продукта на пазара и пазарната му реализация. 4.2. Създаване на Интернет страница на Кандидата - с оглед на това, че дружеството не разполага със собствена страница в Интернет и за целите на успешната пазарна реализация на предприемаческата идея и ефективното й популяризиране, в рамките на проекта се планират разходи за създаване на Интернет страница на Кандидата. Поради целевия пазар за реализация на предприемаческата идея - национален и световен, необходимо е страницата да бъде четириезична с цел достигане до максимално широк кръг потенциални потребители - на български, английски, немски и испански език. Интернет страницата ще съдържа минимум информация за фирмата-кандидат, описание на продукта, данни за контакт, форма за запитвания, както и информация за разпространение на продукта в търговската мрежа. С оглед постигане на положителен социален ефект, страницата ще създава възможност за достъп на лица в неравностойно положение, като следва да има версия за хора с частично намалено зрение - с увеличен шрифт и представяне на текста на тъмен фон със светли букви, както и възможност за аудио възпроизвеждане и предоставяне на информационното съдържание - във връзка с осигуряване на достъп до информацията на незрящи., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност за визуализация на проекта (дейността ще бъде изпълнена чрез закупуване на табели - 2 броя и стикери - 6 броя): В рамките на дейността ще бъдат осигурени мерки за информация и комуникация. Дейността е планирана и допустима с оглед на задължението на кандидата (и в последствие-Бенефициентът) да осигури изпълнението на дейности, свързани с информация и комуникация, съгласно Регламент 1303/2013.Кандидатът ще прилага подходящи мерки за публичност и информираност съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013, като ще спазва стриктно указанията на УО и изложените в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. указания и изисквания относно изпълнението на настоящата проектна дейност. С оглед на това, в рамките на настоящата проектна дейност се предвижда: - при всички мерки за информация и комуникация (в т.ч. информацията, изготвяна и предоставяна във връзка с изпълнението на проекта, във всички отчети за изпълнение на договора (междинни и финален), както и във всички други документи, отнасящи се до изпълнението на дадена дейност по проекта) ще се указва съфинансирането от Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) на ЕС чрез Оперативна програма “Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 (ОПИК) на проекта посредством поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от ЕК, с упоменаване на ЕС; общото лого за програмен период 2014-2020 г. в съответствие с графичните изисквания и правила за визуална идентичност. По време на осъществяването на проекта бенефициентът ще информира обществеността за получената подкрепа като: -към момента дружеството не разполага със собствена интернет страница, но в рамките на проектната реализация е предвидено създаването на такава. С оглед на това, ще бъдат спазени стриктно изискванията за информация и комуникация, като при отварянето на страницата във видимата област на цифровото устройство, без да се налага потребителят да мести надолу страницата, ще са видни емблемата на ЕС и логото на програмата, изобразени цветно в съответствие с изискванията на Регламент 1303 и на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация. На страницата ще бъде публикувана информация за проекта - кратко описание, цели и резултати с открояване на финансовата подкрепа от Европейския съюз с цел информиране на обществеността за получената подкрепа. - постави 2 броя плакати с минимален размер А3 с информация за проекта, в които се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място-например на входа на сградата, в която ще се осъществява проектът. Плакатите ще съдържат следната текстова и визуална информация: емблема на ЕС и упоменаването "Европейски съюз"; наименование на съфинансиращия фонд-ЕФРР; общото лого на програмен период 2014-2020 г. с наименованието финансиращата ОПИК; наименование на проекта и главната му цел; обща стойност и размер на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева; начална и крайна дата на изпълнение. - ще се поставят стикери на подходящо място на повърхността на всеки актив, закупен по проекта, с визуализирани на тях емблемата на ЕС, упоменаването на “Европейски съюз”, наименование на ЕФРР, общото лого за програмния период с наименованието на ОПИК и номера на договора. С оглед на обстоятелството, че мерките, свързани с информация и комуникация, са задължителни и съпътстват изпълнението на проекта през целия период на неговата реализация,тяхното изпълнение е предвидено да стартира веднага след подписване на административния договор за безвъзмездна финансова помощ и да продължи през целия период на изпълнение., Contracted Amount: 400.00 , Reported Amount: 389.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: "Cityterm Sofia" Ltd., Contracted Amount*: 150 672.00 , Reported Amount**: 188 340.00
  • Contractor: ZOOM DESIGN, Contracted Amount*: 311.20 , Reported Amount**: 389.00
  • Contractor: DZZD Biznes Center Gorna Mahala, Contracted Amount*: 2 861.91 , Reported Amount**: 3 577.39
  • Contractor: Borad Consulting Ltd, Contracted Amount*: 15 160.00 , Reported Amount**: 18 950.00
  • Contractor: JACK BULGARIA Ltd., Contracted Amount*: 5 920.00 , Reported Amount**: 7 400.00
  • Contractor: NGF ADVAISERS, Contracted Amount*: 3 234.56 , Reported Amount**: 484.44
  • Contractor: Flamazing LTD, Contracted Amount*: 3 960.00 , Reported Amount**: 4 950.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employment increase in supported enterprises, Measure Unit: Еквивалент на пълно работно време, Base Value: 0.00 , Target amount: 2.00 , Reached amount: 2.00
Indicator 2 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Прогнозна стойност на нетните приходи от продажби, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 286.07 , Reached amount: 0.00
Indicator 4 Прогнозна стойност на EBITDA, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 15.52 , Reached amount: 0.00
Indicator 5 Number of new enterprises supported (all activities), Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 247 614.60 BGN
Grant 198 091.69 BGN
Self amount 49 522.91 BGN
Total actual amounts paid 198 091.69 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: "Избор на изпълнител за доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ДМА в Обособени позиции: Обособена позиция 1: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Машина за полиуретан с високо налягане - 1 брой; Обособена позиция 2: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Тапицерска маса- 1 брой и Автоматична едноиглова машина прав шев, троен транспорт - 1 брой", Estimated Amount: 196 240.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Машина за полиуретан с високо налягане - 1 брой;
    Contractor: "Cityterm Sofia" Ltd.
    Contract total funded value: 150 672.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Тапицерска маса- 1 брой и Автоматична едноиглова машина прав шев, троен транспорт - 1 брой"
    Contractor: JACK BULGARIA Ltd.
    Contract total funded value: 5 920.00
Procedure 2 Subject to due process: "Избор на изпълнител за предоставяне на външна услуга за създаване на интернет страница на Кандидата - 1 брой", Estimated Amount: 5 000.00
  • Differentiated position 1: "Избор на изпълнител за предоставяне на външна услуга за създаване на интернет страница на Кандидата - 1 брой"
    Contractor: Flamazing LTD
    Contract total funded value: 3 960.00
Procedure 3 Subject to due process: "Избор на изпълнител за предоставяне на външна услуга по изработване на пазарен анализ и маркетингов план за пазарна реализация на предприемаческата идея - 1 брой", Estimated Amount: 19 000.00
  • Differentiated position 1: "Избор на изпълнител за предоставяне на външна услуга по изработване на пазарен анализ и маркетингов план за пазарна реализация на предприемаческата идея - 1 брой"
    Contractor: Borad Consulting Ltd
    Contract total funded value: 15 160.00
Procedure 4 Subject to due process: "Избор на изпълнител на дейности по осигуряване на публичност и визуализация", Estimated Amount: 400.00
  • Differentiated position 1: "Избор на изпълнител на дейности по осигуряване на публичност и визуализация"
    Contractor: ZOOM DESIGN
    Contract total funded value: 311.20
Procedure 5 Subject to due process: "Избор на работно помещение под наем", Estimated Amount: 4 900.00
  • Differentiated position 1: "Избор на работно помещение под наем"
    Contractor: NGF ADVAISERS
    Contract total funded value: 3 234.56
  • Differentiated position 2: "Избор на работно помещение под наем"
    Contractor: DZZD Biznes Center Gorna Mahala
    Contract total funded value: 2 861.91

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN