Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.095-0001-C01
Project Name Ensuring safe and healthy working conditions in Pody Ltd. Dolni Chiflik
Beneficiary 204195863 Podi Ltd
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 31.07.2020
Start Date 03.08.2020
End Date 03.08.2021
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Варна (BG331), Долни чифлик, гр.Долни чифлик

Description

Brief description
Проектът предвижда закупуване на специално работно облекло и лични предпазни средства с цел осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на 12 работници на "Поди" ЕООД. Предвижа се и закупуване на средства за колективна защита на работниците във връзка с организация на движение по време на работа, свързани с подобряване условията на труд на работниците. Дейността на фирмата се осъществява по републиканска пътна мрежа /главен път I-9 Варна- Бургас и общинската пътна мрежа на територията на общините гр. Бяла и Долни Чифлик и се характеризира като високо рискова. Главен път I -9 е с висок интензивен трафик на автомобили, което създава конкретни опасности, застрашаващи живота и здравето на работниците при извършване на дейностите по пътното платно. Поддръжката на пътя се извършва от "Поди" ЕООД като основен подизпълнител на „Хидрострой“ АД, „Автомагистрали гр. София“ ЕООД, „Автомагистрали Черно море“ АД, „Инжстройинженеринг“ ЕООД, изпълняващ дейности като почистване на банкети, косене на тревни площи, оформяне короните на дърветата, оборки и други. В момента "ПОДИ" ЕООД не разполага с такива средства за защита и ползва под наем. Осигуряването на собствени средства за колективна защита ще рефлектира положително върху наемането на работници, голяма част от които в "Поди" ЕООД са от уязвимите и маргинализираните групи - роми и лица в риск. Осигуряването на 12 работници с облекло с висока видимост /светлоотразително работно облекло/ е от изключително значение и е свързано с личната им безопасност и здраве.
Activities
  • Activity: Осигуряване на средства за колективна защита, включително модернизация и/или реконструкция и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: Дейността има за цел осигуряване безопасни условия на труд и подобряване на работната среда на 12 работници от "Поди" ЕОО при работа им по пътищата и улиците на територията на МИГ-а чрез закупуване на средства за колективна защита. Чрез тези средства работниците ще бъдат защитени от пътно-транспортни злополуки в очертанията на работните участъци. Осигуряването на средства за колективна защита, конуси и сигнални знаци, е предписано в Становище на трудова медицина от 2019г., приложено към проектното предложение, а именно: Съгласно Наредба 3/2010г. за временна организация и безопасност на движението при извършвани СМР по пътища и улици, обн. в ДВ бр.74 от 2010 г. трябва да се осигурят средства за колективна защита - конусли и сигнални знаци. В момента "ПОДИ" ЕООД не разполага с такива средства за защита и ползва под наем. Това изключително затруднява нашата дейност. Понякога не може да осигурим необходимото за дейността ни оборудване за обесопасяване на работниците, които излизат на главен път или по улиците, и те са работят с риск за здравето си. Осигуряването на собствени средства за колективна защита ще рефлектират положително върху наемането на работници, голяма част от които при нас са от уязвимите и маргинализираните групи - хора с увреждания, роми и лица в риск. Основната дейност на фирмата се осъществява предимно по републиканската пътна мрежа и улиците на населените места. Тя е особено рискова и налага задължителното използване на краткотрайна временна организация на движение, свързана с личната безопасност на работниците. В Наредба 3/2010 г. за временна огранизация и безопасност на движението (ВОБД) при извършване на СМР по пътищата и улиците, са определени условията и редът за създаването й при извършване на СМР по пътища и улици, видът и начинът на поставяне на пътна маркировка, пътни знаци, пътни светофари и други средства за сигнализация. При прилагането на наредбата се спазват изискванията за ЗБУТ при извършване на СМР съгласно Наредба № 2/2004 г. Работниците изпълняват СМР по пътната и улична мрежа: почистване на банкети, косене на тревни площи, оформяне короните на дърветата, оборки, отстраняване на препятствия по пътя и други. Изпълнявайки тези дейности, те трябва задължително да използват сигнализация. Тя е временна и се поставя непоср. преди започване на СМР или след установяване на препятствие в пътен или уличен участък. Сигнализацията се премахва след приключване на СМР или след отстраняване на препятствието. Сигнализацията за въвеждане на ВОБД в пътен или уличен участък, в който се извършват СМР, има за цел: 1. да информира участниците в пътното движение за особеностите и опасностите, възникнали в пътния (уличния) участък, и за изменените пътни условия; 2. да указва границите на участъка с изменени пътни условия; 3. да въвежда режим на движение, който осигурява безопасно преминаване през участъка. През годините на осъществяване на дейността си, "Поди" ЕООД се е сблъсквала със ситуации застрашаващи живота и здравето на работниците, извършващи дейности на пътното платно. За въвеждане на ВОБД при извършване на СМР в обхвата на пътя или улицата се използват самостоятелно или съчетани помежду им пътна маркировка, пътни знаци, пътни светофари и други средства за сигнализиране. Подвижната количка за ВОД и сигналното ремарке представляват инвентар за защита, който се прикача към основно пътно превозно средство. Те са съвкупност от средства са сигнализиране съгласно чл.11 от Наредба №3/2010г. Поставят се в началото на работните участъци по пътищата, за да сигнализират работа по тях. Проектът предвижда закувуването на 2 броя подвижна количка и 2 броя оборудвано сигнално ремакре за едновременна работа в два участка. Съвместно с тях се слагат и конуси, който ограничават навлизането на автомобили в участъка. Съвкупността от тези средства за колективна защита осигурява безопасността на работниците. , Contracted Amount: 16 434.00 , Reported Amount: 16 434.00
  • Activity: Закупуване на ЛПС и специално работно облекло: Дейността има за цел да отговори на изискванията, поставени в Становището на трудова медицина от 2019г. във връзка с изготвена оценка на риска на "Поди" ЕООД, а именно: да съдат осигурени работни облекла, СРО и ЛПС за работниците през летния и зимен сезон. Закупуването на тези средства ще осигури комбинирана защита на 12 работници съгласно утвърден списък на работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС и СРО за безопасни и здравословни условия на труд, съгласно разпоредбата на чл.17 от Наредба 3/2001 г. за минималните изисквания за безопасност и здравето на работещите при използване на ЛПС и СРО на работното място в "Поди" ЕООД. Това ще допринесе до подобряване професионалния и здравния статус на работниците в дружеството. Дейността на фирмата се осъществява по републиканска пътна мрежа /главен път I-9 Варна- Бургас и общинската пътна мрежа на територията на общините гр. Бяла и Долни Чифлик и се характеризира като високо рискова. Главен път I -9 е с висок интензивен трафик на автомобили, което създава конкретни опасности застрашаващи живота и здравето на работниците при извършване на дейностите по пътното платно. Снабдяването на работниците с облекло с висока видимост /светлоотразително работно облекло/ е от изключително значение и свързано с личната им безопасност и здраве. Поради естеството на работа, оценката на риска и нормативните изисквания, личните предпазни средства и специалното работно облекло е задължително условие за изпълнението на основната дейността на фирмата. Дейносттите на фирмата се възлагат и изпълняват целегодишно. За целта е предвидено за 12 броя постоянно наети работници (10 общи работника по озеленяване и оформяне на зелени площи и 2 резачи на дървен горски материал) да бъдат осигурени ЛПС и специално работно облекло за пролетно - летен сезон и есенно - зимен сезон, съгласно утвърдения списък. Закупените ЛПС и СРО ще защитят работниците при тяхната работа от следните конкретни опасности: слаба видимост от участници в движението при недобра светлоотразителна екипировка, опасност от измръзване при студ и от намокряне при дъжд. За това ще спомогнат облеклата (панталони, якета, тениски, шапки, обувки, ботуши, наметала, ръкавици, елеци, полугащеризони). Връхните облекла задължително са светлоотразителни. Якетата са водоустойчиви, с тефлонови покрития. Обувките и ботушите са устойчиви на влага и предпазват от замърсяване. За защита от отрязани дървета и храсти ще полужат защитните очила и комбинираните предпазни каски. Комбинираните предпазни каски надграждат съществуващите, защото предлагат комбинирана защита, т.е. защита, постигана до момента с помощта на няколко отделни средства. Те са с уплътнение между предпазителя за лице и козирката на каската за защита от проникване на мръсотия. Имат вградени антифони с тясна конструкция с добро заглушаване на шума, отвори за проветряване в горната част на каската, лесно се регулира лентата за глава. Предвидените за закупуване бройки ЛПС и СРО са избрани съобразно техния срок за износване, посочен в списъка. Съществуващите ЛПС и СРО нямат качествата и характреистиките на новите, предвидени за закупуване. Те са стари и захабени, някои от тях с изтекъл срок за износване, а други с изтрити или частично скъсани светлоотразителни елементи, и е крайно наложително да се подменят. Предложените за закупуване ЛПС и СРО са по-модерни, отговарят на всички нормативни документи и изисквания за безопасни и здравословни условия на труд., Contracted Amount: 11 571.00 , Reported Amount: 11 535.16

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: AUTOCENTER - MP, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 1 258.00
  • Contractor: BULTEX 99, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 10 277.16
  • Contractor: A.D.HOLD, Contracted Amount*: 16 434.00 , Reported Amount**: 16 434.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises supported, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Employed, including self-employed, persons, Measure Unit: Number, Base Value: 12.00 , Target amount: 12.00 , Reached amount: 12.00
Indicator 3 Number of enterprises which have introduced new processes for health and safety at work, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 30 805.50 BGN
Grant 30 805.50 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 30 766.08 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN