Identification

UMIS Number BG16RFOP002-1.005-0188-C01
Project Name Your Voice Now
Beneficiary 200695595 MOMA EOOD
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 30.07.2018
Start Date 30.07.2018
End Date 20.02.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София

Description

Brief description
Разработваната по проекта продуктова иновация предлага напълно нов начин за комуникация между онлайн медии и читатели и ще намери приложение в информационни портали, онлайн вестници, списания и блогове. Събраната информация от комуникацията между онлайн медиите и читателите ще се използва в областта на социологическите проучвания, маркетинга и всички области свързани с анализ на общественото мнение.

Основните потребности, които се удовлетворяват са:
-  Нуждата на онлайн медиите да запазят директната комуникация с читателите си, без да увеличават разходите си за поддръжка на секции с коментари под статии. 
- Нужда от структурирана и лесна за анализиране обратна връзка от читателите 
- Нужда от мигновено, безпристрастно и рентабилно средство за анализ на общественото мнение по важни въпроси от всякакъв характер. 
- Нужда на социологическите и маркетингови агенции да разполагат с най-новите източници на информация 

Целевите групи са: 
- Читатели на онлайн медии
- Онлайн медии
- Маркетингови и агенции за проучване на общественото мнение 
- Хора и организации, които се интересуват от обществения си образ

Изпълнението на проекта ще доведе разработваната продуктова иновация до ниво на технологична готовност TRL 6. Индустриалните научни изследвания, които ще се осъществят по проекта, ще създадат компоненти от които ще се конструира прототип, който ще демонстрира технологията в релевантна среда.

Основни дейности по проекта : 
- Придобиване на ДМА, необходими за разработването на продуктова иновация
- Придобиване на специализиран софтуер, представляващ ДНА, необходим за разработването на продуктова иновация
- Извършване на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработването на продуктова иновация
Activities
  • Activity: Извършване на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработването на продуктова иновация: Индустриалните научни изследвания, които ще се осъществят по тази дейност съвместно с партньора, ще създадат компоненти от които ще се конструира прототип, който ще демонстрира технологията в релевантна среда. Ще се проведат и три типа тестове, които ще установят жизнеспособността на протопипа. Компонентите, които ще се създадат са: - имплементирани алгоритми за извличане и определяне на субекти от текст на естествен език и свързването им към публична база знания. - имплементирани алгоритми за приоритизиране на субектите според тяхната релевантност и важност към информацията в публикацията. - създадена база данни съдържаща информация за всяка публикувана статия, всички извлечени субекти за гласуване и всеки глас на читателите. - уеб сервиз, който анализира съдържанието на публикация, автоматично извлича и приоритизира основните субекти и ги записва в базата данни в контекста на публикацията. - уеб сервиз, който регистрира читателските гласове и ги записва в базата данни. - необходимите диаграми за разработването на потребителския интерфейс - UI Flow diagram и User Interaction diagram Прототипът, който ще се конструира от компонентите ще се състои от: - онлайн агрегатор на новини, който демонстрира функционалността на иновацията, както би изглеждала в реална онлайн медия. Агрегаторът симулира онлайн медия и има визия и функционалност на онлайн вестник с актуални новини в различни секции. Читателят може да чете публикациите и да изразява своето мнение чрез гласуване. Ще се демонстрира в реално време как иновацията извлича основните субекти, които са семантично свързани в контекста на публикацията, приоритизира ги според типа и релевантността им към контекста и ги предлага за гласуване на читателя по лесен и интуитивен начин. - уеб приложение за анализ на общественото мнение върху събраните данни от общата база данни. Ще се предлагат аналитични методи за сравнително изследване на един или няколко субекта, с които може да се изследва развитието във времето на читателското мнение, корелацията между одобрението и/или неодобрението, контекстите в които имат високо или ниско одобрение. В рамките на тази дейсност ще се проведат и три типа тестове: за сигурност, използваемост и натоварване. Тази задача ще бъде възложена на външен изпълнител с необходимата експертиза тъй като за качественото провеждане на тестовете е необходим специализиран софтуер и подходяща инфраструктура, с които фирмата не в момента не разполага. Тестовете са: - Интернет сигурност (Internet security test) - Интернет сигурността е от критична важност за пазарната реализация, защото една основна част от иновацивята е гласуване по Интернет, т.е. услугата е уязвима за външни недоброжелателни атаки. Ще бъде разработена стратегия за Интернет сигурност, която ще дефинира задължителните дейностти и параметри по сигурността. Ще бъде проведен и тест за сигурност, който ще удостовери състоянието по този важен аспект. - Използваемост и достъпност (usability, accessibility и UX tests) - от голяма важност за пазарната реализация на иновацията е набирането на критична маса от активни потребители (гласуващи читатели). Ще бъде проведен тест за използваемост и достъпност по метода на B.J. Fogg (http://www.behaviormodel.org/). Данните събрани по този метод ще се използват за оптимизиране на потребителския интерфейс на услугата с цел максимизиране на потребителската активност. - Производителност (load и stress tests) - по време на реалната работа на иновацията ще се обработват на големи обеми от данни, както и ще се поддържат голям брой активни потребители, които работят едновременно. Този важен тест, който ще провери производителността на системата при големи натоварвания. , Contracted Amount: 150 050.00 , Reported Amount: 192 049.95
  • Activity: Придобиване на дълготрайни материални активи (ДМА), необходими за разработването на продуктова иновация: В тази дейност ще бъдат закупени 2 броя преносими компютри. С тях ще работят двама от назначените по проекта 3-ма експерти и ще бъдат използвани единствено за изпълнение на дейностите за разработването на продуктовата иновация. Третият експерт ще работи на наличната във фирмата компютърна техника. Стъпки за изпълнение на дейността: - Избор на изпълнител - от 1-ви до 2-ри месец от изпълнението на проекта. - Сключване на договор с избрания изпълнител - в 3-ти месец от изпълнението на проекта. - Доставка на активите и подписване на приемо предавателен протокол - в 3-ти месец от изпълнението на проекта. - Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация - в 3-ти месец от изпълнението на проекта. - Подписване на финален приемо-предавателен протокол - в 3-ти месец от изпълнението на проекта., Contracted Amount: 7 600.00 , Reported Amount: 7 600.00
  • Activity: Придобиване на специализиран софтуер, представляващ дълготраен нематериален актив (ДНА), необходим за разработването на продуктова иновация: В тази дейност ще бъде закупен 1 брой софтуерна библиотека за статистически анализ на данни. Такава библиотека е необходима за да може да се анализират събраните данни. Софтуерната библиотека ще съдържа аналитични методи за сравнително изследване на един или няколко субекта, с които може да се изследва развитието във времето на читателското мнение, корелацията между одобрението и/или неодобрението, контекстите в които имат високо или ниско одобрение. По този начин ще се позволяват своевременни и детайлни социологически проучвания. Софтуерната библиотека ще бъде вградена в прототипа на разработваната продуктова иновация и ще стане негова неразделна част. Разработването на такава библиотека изисква специфичен програмистки опит, който не е необходим за останалата част на проекта. Затова е по-ефективно тази дейност да се възложи на външен изпълнител, вместо да се наемат допълнителни експерти. Стъпки за изпълнение на дейността: - Избор на изпълнител - от 1-ви до 3-ти месец от изпълнението на проекта. - Сключване на договор с избрания изпълнител - в 3-ти месец от изпълнението на проекта. - Доставка на активите и подписване на приемо предавателен протокол - в 3-ти месец от изпълнението на проекта. - Тестване и пускане в експлоатация - от 3-ти до 5-ти месец от изпълнението на проекта. - Подписване на финален приемо-предавателен протокол - от 3-ти до 5-ти месец от изпълнението на проекта., Contracted Amount: 15 000.00 , Reported Amount: 15 000.00
  • Activity: Визуализация на проекта: По проекта ще бъдат спазени всички изисквания, свързани с прилагането на мерки за публичност и информираност съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013. Всички документи по проекта ще бъдат снабдени с необходимите реквизити и ще бъде упоменато за полученото финансиране по проекта от ЕФРР чрез ОПИК. Ще бъдат поставени 2 обозначителни табели (включваща името на проекта, финансиращия орган, стойността на проекта и всички задължителни реквизити) на видно място. На закупените по проекта 2бр. преносими компютри, ще бъдат залепени обозначителни стикери., Contracted Amount: 300.00 , Reported Amount: 290.00

Participating Organizations

Partners
  • Partner: SOFIA UNIVERSITY ST. KLIMENT OHRIDSKI, Contracted Amount*: 7 717.50 , Reported Amount: 22 050.00
Contractors
  • Contractor: Information products Ltd., Contracted Amount*: 44 100.00 , Reported Amount**: 57 000.00
  • Contractor: KAD -2 EOOD, Contracted Amount*: 203.00 , Reported Amount**: 290.00
  • Contractor: STEMO, Contracted Amount*: 5 320.00 , Reported Amount**: 7 600.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Private investment matching public support for innovation or R&D projects (all activities), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 24 842.39 , Reached amount: 24 841.24
Indicator 2 Number of enterprises cooperating with research institutions (Activites 1 & 3), Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 214 950.00 BGN
Grant 166 362.50 BGN
Self amount 48 587.50 BGN
Total actual amounts paid 166 355.40 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Визуализация, Estimated Amount: 300.00
Procedure 2 Subject to due process: Закупуване на 1 бр. софтуерна библиотека за статистически анализ на данни, Estimated Amount: 15 000.00
Procedure 3 Subject to due process: Закупуване на 2 бр. преносими компютри, Estimated Amount: 7 600.00
Procedure 4 Subject to due process: Провеждане на три типа тестване: сигурност, използваемост и натоварване, Estimated Amount: 42 000.00
  • Differentiated position 1: Провеждане на три типа тестване: сигурност, използваемост и натоварване
    Contractor: Information products Ltd.
    Contract total funded value: 33 600.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN