Identification

UMIS Number BG16RFOP002-3.001-0640-C01
Project Name Increasing the energy efficiency of KALCIT Ltd.
Beneficiary 832047845 KALCIT
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 24.11.2017
Start Date 24.11.2017
End Date 28.04.2023
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Окръг, Сливница, гр.Сливница

Description

Brief description
КАЛЦИТ ЕООД, гр. Сливница, е с основна дейност с производство на негасена и хидратна вар и добив на варовик и инертни материали. Предприятието осъществява производствената си дейност с две шахтови варови пещи намиращи се на собствена производствена площадка в гр.Сливница и находище за варовик „Козяк-юг”, намиращо се край гр.Сливница с доказани и налични запаси, в процедура за издаване на концесия по право (съгласно Закона за приватизация).
Съществуващите шахтови варови пещи в дружеството са въведени в експлоатация през далечната 1947г. Пещите са изключително стари и амортизирани съоръжения. Процеса на декарбонизация на варовика, който протича в тях е неефективен и съпроводен със значителен разход на енергия. В следствие се завишава стойността на крайния продукт и го прави неконкурентен. Пещите имат много сложна поддръжка и експлоатация, което води до висока стойност на експлоатационните разходи. Поради специфичния ремонт на такъв тип съоръжение се налага използването на външни услуги.
Проектното предложение предвижда разрешаването на  належащия проблем чрез закупуването на пещ за производство на негасена вар със спомагателно оборудване (Мярка 1), като по този начин производственият капацитет на предприятието ще нарасне значително, което от своя страна ще доведе до поемане на повече поръчки и разрастване на предприятието, както и до по-нисък разход на енергия на единица произведена продукция.
Activities
  • Activity: Закупуване на пещ за производство на негасена вар със спомагателно оборудване (Мярка 1)- 1 брой: Съществуващите шахтови варови пещи са изключително стари и амортизирани съоръжения. Средно със старото оборудване се добиват по 2,4т./ч. негасена вар. С наличното оборудване се произвежда средно продукция, на годишна база около 12960т./год. Процеса на декарбонизация на варовика, който протича в тях е неефективен и съпроводен със значителен разход на енергия. Това завишава стойността на крания продукт и го прави неконкурентен. Пещите имат много сложна поддръжка и експлоатация, което води до висока стойност на експлоатационните разходи. Поради специфичния ремонт на такъв тип съоръжение се налага използването на външни услуги. Поради горе изброените причини се предвижда интегриране в производствения процес на ново поколение пещ за производство на негасена вар в комплект със спомагателно оборудване. Новата пещ ще има следните технически характеристики: • Напречно сечение на пещта: 2х3,4м2; • Производителност: 100т/ден; • Гранулометрия на варовиковата фракция: 30÷60мм.; • Остатъчен CO2: lt;2,5%; • Инсталирана електрическа мощност: 146,8kW. С въвеждането в експлоатация на актива КАЛЦИТ ЕООД ще увеличи производителността на негасена вар, което ще доведе след себе си много по-нисък разход на енергия за единица произведена продукция. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец) 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи(от 17 до 18 месец), Contracted Amount: 3 354 248.00 , Reported Amount: 6 710 000.00
  • Activity: Енергиен одит: Дейността по изготвяне на енергийния одит в КАЛЦИТ ЕООД е извършена преди подаване на проектното предложение от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност. Целта на обследването е изчисляване на обобщените енергийни характеристики на енергозахранване и енергопотребление, намиране на енергоемки точки в производството и разработване на енергоспестяващи мерки, както и необходимите капиталови вложения за тях. Изготвянето на доклад за енергийно обследване на фирмата ще служи за управление на рационалното използване на енергийните ресурси във фирмата. Това обуславя извършването на тази дейност като предпроектна, крайният резултат от която е: -По-ресурсно ефективни и по-екологосъобразни производствени процеси в кандидатстващото предприятие; -Повишаване на енергийната ефективност и засилване на конкурентоспособността на предприятието чрез постигане на по-ниски производствени разходи; -Насърчаване на предприятието към инвестиции за повишаване на енергийната ефективност, което ще доведе до намаляване на разходите за производство на единица продукция; -Цялостно подобряване в бизнес и производствените процеси, допринасяйки за подобряване на производителността. Дейността и разходите са извършени преди подаване на проекта и след датата на обявяване на настоящата процедура., Contracted Amount: 19 900.00 , Reported Amount: 39 800.00
  • Activity: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт вкл. съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001- 1 брой : Дейността за въвеждане на система за енергиен мениджмънт включва: - одит и анализ за съотвeтствието на първоначалното състояние спрямо изискванията на стандарта; - изготвяне на разработена документация на системата за управление – - инструктаж по изискванията на Системата за управление - ще бъде обучено поне по едно лице от звено, за да има възможност на по-късни етапи това лице да провежда вътрешни обучения на останалите служители. Документира се с протокол от обучение; - внедряване на системата за управление - работно въвеждане (реално използване на новите правила); - вътрешен одит – проверка на готовността за сертификация, документирано с Доклад от вътрешен одит; - съдействие при провеждане на преглед от ръководството. Резултатите от изпълнението на дейността: - намаляване на разходите за енергийни ресурси; - ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда; - измерване и анализиране на енергийната резултатност; - подобряване на постоянното енергийно управление; - подобряване на рентабилността на фирмата; - повишаване на конкурентоспособността. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Извършване на услугата (от 6 до 18 месец), Contracted Amount: 1 000.00 , Reported Amount: 1 960.00
  • Activity: Сертифициране на система за енергиен мениджмънт вкл. съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001-1 брой : Процеса на сертификация се осъществява в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO/IEC 17021:2011, като целта е да се оцени внедряването и ефикасността на Системата за управление на бенефициента, например: - информацията и доказателствата за съответствие с всички изисквания на приложимия стандарт за системата за управление или друг основен документ; - наблюдението, измерването, отчитането и прегледа на постигнатото спрямо целите за най-важните характеристики и резултатите (за съответствие с приложимия стандарт за система за управление или друг основен документ); - постигнатото по отношение на съответствието с нормативните актове; - оперативния контрол на процесите и др. Сертифицирането на Система за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, включва следните задължителни етапи при извършване на процедурата по сертифициране: - провеждане на първоначален одит (одит I фаза) за документационно съответствие на системата с изискванията на стандарт ISO 50001:2011; - стандарт ISO 50001:2011; - провеждане на заключителна среща с ръководството на фирмата. Чрез сертифицирането на система за енергиен мениджмънт КАЛЦИТ ЕООД ще постигне следните резултати: • намаляване на разходите за енергийни ресурси; • ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда; • измерване и анализиране на енергийната резултатност; - подобряване на постоянното енергийно управление; - подобряване на рентабилността на фирмата; - повишаване на конкурентоспособността. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Извършване на услугата (от 6 до 18 месец), Contracted Amount: 14 000.00 , Reported Amount: 27 800.00
  • Activity: Финансов одит: Дейността включва изготвяне на финансов одит от регистриран одитор, в съответствие с чл. 207 от Делегиран регламент на Комисията (ЕО) № 1268/2012 относно правилата за прилагане на Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза, тъй като проектът е със стойност на БФП над 750 000 евро (1 466 875,50 лева). Одитът има за цел да извърши проверка дали декларираните от бенефициента разходи са действително извършени и платени, точни и допустими в съответствие с административния договор за безвъзмездна финансова помощ., Contracted Amount: 5 000.00 , Reported Amount: 10 000.00
  • Activity: Публичност и визуализация: Във връзка с изпълнението на дейността по информация и публичност, на уеб-сайта на предприятието ще бъде публикувано кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, в което се откроява финансовата подкрепа от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие и ОПИК, в рамките на два дни от датата на сключване на договора за безвъзмездна финансова помощ. Със средства по проекта ще бъде изработен и поставен минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място, например на входа на сградата, където се изпълнява проектът. На всички закупени активи ще бъдат поставени стикери, указващи подкрепата на ОПИК и ЕФРР. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от кандидатстващото предприятие задължително ще се указва съфинансирането на проекта от ЕФРР, чрез поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на ЕС; упоменаване на ЕФРР; общото лого за програмен период 2014-2020 г. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Извършване на услугата (от 6 до 18 месец), Contracted Amount: 3 000.00 , Reported Amount: 5 760.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: KONTO ODITING Ltd., Contracted Amount*: 4 500.00 , Reported Amount**: 5 000.00
  • Contractor: TRANSPACIFIC CERT., Contracted Amount*: 12 510.00 , Reported Amount**: 13 900.00
  • Contractor: IN MAT ENGINEERING Ltd, Contracted Amount*: 1 460 775.00 , Reported Amount**: 3 355 000.00
  • Contractor: TRADE MAX P, Contracted Amount*: 2 592.00 , Reported Amount**: 2 880.00
  • Contractor: STANDARD PRECISE, Contracted Amount*: 882.00 , Reported Amount**: 980.00
  • Contractor: Eco Globe Ltd, Contracted Amount*: 17 910.00 , Reported Amount**: 19 900.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 GHG reduction, Measure Unit: тонове CO2 екв., Base Value: 0.00 , Target amount: 5 308.40 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Energy audits performed, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 5 Expected energy savings in enterprises as a result of completed projects, Measure Unit: MWh/y, Base Value: 0.00 , Target amount: 14 801.06 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 0.00 BGN
Grant 0.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 0.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Липса на добро финансово управление 100.00 1 460 775.00 1 893 473.00 3 354 248.00 Ин Мат Инженеринг ООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Енергиен одит, Estimated Amount: 19 900.00
  • Differentiated position 1: Енергиен одит
    Contractor: Eco Globe Ltd
    Contract total funded value: 17 910.00
Procedure 2 Subject to due process: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт вкл. съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001- 1 брой , Estimated Amount: 1 000.00
  • Differentiated position 1: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт вкл. съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001- 1 брой
    Contractor: STANDARD PRECISE
    Contract total funded value: 882.00
Procedure 3 Subject to due process: Закупуване на пещ за производство на негасена вар със спомагателно оборудване (Мярка 1)- 1 брой, Estimated Amount: 3 354 248.00
  • Differentiated position 1: Закупуване на пещ за производство на негасена вар със спомагателно оборудване (Мярка 1)- 1 брой
    Contractor: IN MAT ENGINEERING Ltd
    Contract total funded value: 1 460 775.00
Procedure 4 Subject to due process: Публичност и визуализация, Estimated Amount: 3 000.00
  • Differentiated position 1: Публичност и визуализация
    Contractor: TRADE MAX P
    Contract total funded value: 2 592.00
Procedure 5 Subject to due process: Сертифициране на система за енергиен мениджмънт вкл. съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001-1 брой , Estimated Amount: 14 000.00
  • Differentiated position 1: Сертифициране на система за енергиен мениджмънт вкл. съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001-1 брой
    Contractor: TRANSPACIFIC CERT.
    Contract total funded value: 12 510.00
Procedure 6 Subject to due process: Финансов одит , Estimated Amount: 5 000.00
  • Differentiated position 1: Финансов одит
    Contractor: KONTO ODITING Ltd.
    Contract total funded value: 4 500.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN