Identification

UMIS Number BGJUSTICE -2.001-0001-C02
Project Name Modern learning environment for judges, prosecutors, investigating magistrates and other legal professionals
Beneficiary 131177220 National Institute of Justice
Funding NFM ==> Justice
Date of the Contract/Order 07.04.2020
Start Date 07.04.2020
End Date 30.04.2024
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Contracted
Location of Performance
  • България

Description

Brief description
Проектът отговаря на потребностите за осигуряване на подходяща обучителна среда на българските магистрати и други лица, работещи в сферата на правосъдието като предпоставка за ефективно прилагане на европейското право и установените стандарти за защита правата на човека. Предвидените дейности по проекта са насочени към подобрено прилагане на европейската правна рамка от българската съдебна система, предвидено като резултат 2 от Програмна област 21 по програма "Правосъдие", Норвежки финансов механизъм 2014-2021. Дейността по надграждане и укрепване на магистратския форум по права на човека е отражение на повишения капацитет на националните магистрати да прилагат европейското право и основните инструменти за защита правата на човека на национално ниво. Разработването на самообучителни ресурси и на иновативен модел за обучение на работното място и надграждането на форума по права на човека са израз на модерната визия за съдебното обучение в европейски контекст, интегрираща го в работна среда. Предвиденото използване на иновативни обучителни формати по проекта способства за активно ангажиране на обучаемите в учебния процес и насърчава взаимодействието и обмяната на опит помежду им като важен инструмент за развитие на компетенции в професионална среда. Основните целеви групи на проекта са съдии, прокурори, следователи, кандидати за младши съдии, младши прокурори и младши следователи, членове на Висшия съдебен съвет, главния инспектор и инспекторите от Инспектората към ВСС, държавни съдебни изпълнители, съдии по вписванията, съдебни и прокурорски помощници, съдебни служители, съдебни заседатели, инспектори от Инспектората на министъра на правосъдието по ЗСВ, други служители на МП, адвокати, нотариуси, вещи лица, служители на МВР, на администрацията и контролните органи в случаите, когато изпълнението на дейностите обосновава необходимостта от специфична експертиза и обмен на опит с оглед ефективна защита на основните права и правилно прилагане на правото на ЕС.
Activities
  • Activity: Създаване на рамка за устойчиво съдебно обучение в областта на основните права и върховенството на правото: Основната цел на дейността е да изгради цялостен подход към обучението в областта на основните права и върховенството на правото, отчитайки специфичните целеви групи, вида обучение (задължително първоначално / текущо обучение), конкретната тематика и подходящите обучителни формати, които да бъдат приложени (в т.ч. самостоятелно обучение, фокусирановърху основните права и/или обучение, интегриращо въпросите, относими към правата на човека в обучения с гражданска, административна, семейноправна, наказателноправна и др. насоченост). В резултат от изпълнението на дейността ще се осигури вътрешна съгласуваност и устойчивост на учебната програма на НИП в областта на основните права и върховенството на закона по отношение на обхвата, съдържанието и структурата на предвидените обучителни дейности и ще се осигури синергия помежду им. Осигуряването на качествено обучение в посочените области е от основно значение за по-доброто прилагане на европейската правна рамка от страна на българската съдебна система, заложено като цел на програмно ниво. Предвидената методологическа рамка ще бъде изготвена от работна група, съставена от съдии, прокурори, съдебни служители, следователи, експерти на Националния институт на правосъдието и/или други специалисти със задълбочени познания и практически опит в разглежданата област. Експертната група ще отчете установените добри европейски практики в тази област (вкл. относимите документи на Съвета на Европа и Европейската мрежа за съдебно обучение и др. международни актове). Обучителната рамка ще съдържа практически съвети и препоръки по отношение на съдържание, формат и аудиторията на обученията в разглежданата тематична област. Обособен раздел ще представи опита на Норвежката съдебна администрация (НСА) в специфична област от обучението по основни права и върховенство на закона, която ще бъде определена съвместно от бенефициента и партньора по проекта в хода на изпълнението на дейността. Експерт, определен от НСА ще предостави необходимата информация, която ще бъде допълнително преведена и адаптирана с цел постигане на предвидения резултат от дейността. С оглед придобиване на непосредствен опит във връзка с обучението по основните права в Норвегия, ще бъде организирано присъствено и/или он-лайн проучвателно посещение за членовете на работната група, както и за други съдии, прокурори, следователи, съдебни служители и/или други представители на професионалната общност в НСА и други норвежки институции с относими компетенции в областта на съдебното обучение и защитата на основните права. Работното посещение ще допринесе за укрепване на стратегическото сътрудничество между България и Норвегия, както и за нетуъркинг и обмен на знания между бенефициента и партньора като сродни институции в областта на съдебното обучение, в съответствие с целите на програма „Правосъдие“. По съдържание и резултати дейността съответства на заложените резултати на програмно ниво за подобрено прилагане на европейската правна рамка от българската съдебна система и директно допринася за постигане на индикатора, отразяващ брой правни специалисти, взели участие в проучвателни посещения за обмен на добри практики., Contracted Amount: 109 143.20 , Reported Amount: 109 143.20
  • Activity: Укрепване на уменията и компетентностите на съдиите, прокурорите, следователите и други представители на професионалната общност да прилагат основните права: Дейността е фокусирана върху разработването и провеждането на обучения и осигуряването на учебни материали на български език по въпроси, свързани с прилагането на европейската правна рамка в контекста на системата на основните права и върховенството на правото. Обученията ще се провеждат в различни формати (присъствени, електронни и/или смесени обучения, кръгли маси, дискусии, конференции и др.), съобразени със специфичните потребности от обучение на представителите на професионалната общност. Обученията могат да бъдат фокусирани върху прилагането на националното законодателство и проблеми на съдебната практика, върховенство на закона и съдебна етика, спазването на основните права, формирането и развитието на професионални и неридически умения и компетентности и др. Целева група на обученията са магистрати, съдеби служители, съдии, прокурори, следователи, кандидати за младши съдии, младши прокурори и младши следователи, членове на ВСС, главния инспектор и инспекторите от Инспектората към ВСС, ДСИ, съдии по вписванията, съдебни и прокурорски помощници, , съдебни заседатели, инспектори от Инспектората на министъра на правосъдието по ЗСВ, , други служители на МП, адвокати, нотариуси,, вещи лица, служители на МВР, съдебни обучители, служители на администрацията и контролните органи и представители на НПО. В рамките на тази дейност ще бъде въведен иновативен метод за смесено обучение в НИП. Дейността предвижда провеждането на дискусии в смесена форма, комбинираща подготвителен електронен (онлайн) и присъствен компонент, последователно интегриращи работа на участниците в електронна обучителна среда и присъствена сесия. Опитът на НИП в провеждането на обучителна дейност показва, че добре разработеният подготвителен електронен обучителен модул има значителна добавена стойност в рамките на професионалното съдебно обучение. Наред със смесените форми на обучение ще бъдат организирани и самостоятелни присъствени и електронни дистанционни обучения, свързани с прилагането на европейската правна рамка в контекста на системата на основните права. Комплекти с обучителни материали за участниците, съобразени със специфичните потребности на целевата група, ще бъдат разработени и разпространени сред участниците в обученията. Формуляри за оценка ще бъдат попълвани в края на обученията, предоставящи непрекъсната обратна връзка относно качеството на учебния процес с оглед възможността за прецизирането и подобряването му спрямо обучителните нужди на целевите групи по проекта. С цел ефективно обезпечаване обучителните дейности на НИП се предвижда осигуряване на техн.оборудване за учебните зали на НИП, което включва: 10 броя компютърни конфигурации (с операционна система и офис пакет) с периферни устройства, 1 мултимедиен проектор, 5 бр. ултракъсофокусни проектори, 5 бр. интерактивни китове за мултимедиен проектор, 6 бр. електрически екрани за мултимедия или интерактивни дъски, 6 флипчарта, 2 бр. безжични микрофони тип "брошка" и необходимото окабеляване за целите на експлоатирането на техниката. Важни справочни документи, публикации или издания, необходими за целите на обучението ще бъдат преведени и публикувани на български език на хартиен носители/или в електронната обучителна платформа на НИП. Дейността е насочена към развиване на задълбочено разбиране и нагласи в контекста на основните права и върховенството на правото чрез осигуряването на ефективен достъп до водещи чууждестранни издания и публикации по темата на български език. Така се запълва съществената празнина, отразяваща осезаемата нужда от специализирана справочна литература, относима към защитата основните права и върховенстото на правото на български език. Преведените и публикувани на български език ресурси в рамките на дейността ще бъдат разпространени сред правните специалисти, като основна целева група на обученията. .... Продължава във файл : Допълнение към формуляра за кандидатстване(ФК) ....., Contracted Amount: 690 495.92 , Reported Amount: 225 657.20
  • Activity: Разработване на достъпни и актуални самообучителни ресурси (учебни помагала, наръчници, ръководства и др.) като ефективно средство за укрепване на професионалните знания и умения: Обезпечаването на представителите на професионалната общност с достъпни за ползване и актуални обучителни ресурси, развиващи знания, умения и компетентности е ключово за постигането на ефективно правосъдие, както и за постигане на целта на програмно ниво „Укрепване на върховенството на закона“. Самообучителните ресурси са изключително полезни за разпространението на знания и добри практики сред по-широка аудитория, както и за текущо информиране на представителите на целевите групи, които нямат възможност да посещават обучения, относно новостите в разглежданата област от правото. В тази перспектива, те се явяват ефективен инструмент, допринасящ за установяване на единна и непротиворечива практика, съобразена със стандартите за защита на основните права и практиката на Европейския съд по правата на човека и Съда на Европейския съюз. Необходимостта от разработване на самообучителни ресурси ( наръчници, ръководства и помагала), насочени към развиване на компетентности e констатирана в поредица от анализи на нуждите от обучение на целевите групи, осъществени от Института. Към момента кандидатите за младши съдия, прокурор и следовател ползват обучителни ресурси по гражданско и наказателно право и процес, разработени през 2012 г. Интегрирането на кометентностния модел в съдебното обучение е свързан с разработването на самообучителни ресурси в съответствие с този модел. Учебните ресурси ще бъдат съобразени с потребностите на задължителното и текущото обучение на магистрати. По съдържание и резултати дейността съответства на заложените резултати на програмно ниво за подобрено прилагане на европейската правна рамка от българската съдебна система, както и директно допринася за постигане на индикатора, отразяващ брой разработени материали за самостоятелно обучение., Contracted Amount: 1 111 857.22 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Укрепване и надграждане на форум по права на човека: Повишаването на капацитета на българските магистрати и на другите работещи в сферата на правосъдието да прилагат ефективно в пряката си работа установените стандарти за защита на основните права е основна цел на проекта. Предвиденото укрепване на форума по права на човека, създаден от ВСС по проект „Подкрепа на ВСС за изграждане на капацитета и подобряване ефективността на съдебната система”, финансиран по НФМ 2009-2014, като устойчива платформа за обмен на информация и експертна подкрепа в областта на правата на човека е насочено към постигането на този резултат. При оценяване на предприетите от българската държава мерки за изпълнение на препоръка (2004) 4 от 12 май 2004 г. Комитетът от експерти за наблюдение и оценка на Конвенцията препоръчва сформирането на група от експерти – магистрати и други правни специалисти с относима експертиза в прилагането на основните права, които да бъдат ангажирани като обучители в областта на съдебното обучение, както и да предоставят експертна подкрепа на колегите си. В изпълнение на отправените препоръки НИП предвижда да надгради създадения от ВСС магистратски форум по права на човека чрез специфициране на състава и функциите на форума, както и предвиждане на дейности, насочени към утвърждаването му като устойчива платформа за обмен на актуална информация, професионални знания и опит за прилагане на установените стандарти за защита на основните права. Предвижда се във форума да вземат участие съдии, прокурори, следователи, служители и други експерти, притежаващи задълбочени познания и опит в областта на върховенството на закона, етиката и професионалното поведение, защитата на основните права, детското правосъдие, и/или различни аспекти на правоприлагането. Магистратите, командировани в Регистратурата на ЕСПЧ (включително и тези, които вече са били командировани), както и експерти, работещи в българската секция на ЕСПЧ също ще бъдат поканени да участват във форума. Членовете на форума ще вземат участие като преподаватели на НИП в областта на основните права и ще предоставят експертна подкрепа на колегите си от съответния апелативен район в текущата им работа при необходимост от специализирана експертиза в разглежданата област. Членовете на форума също така ще планират обучителни формати, учебни планове и програми, както и ще идентифицират и структурират учебно съдържание на учебни/самообучителни ресурси, вкл. и разработване на платформи за обмен на професионален опит и идеи. Възложените иновативни функции на форума ще допринесат за уеднаквяване на практиката по прилагане на установените стандарти за защита на основните права. Предвижда се форума да подпомага Института при идентифициране на актуални потребности от обучение, планиране на обучителната дейност и идентифициране и структуриране на учебни/самообучителни ресурси и платформи за обмяна на добри практики и професионален опит. Отчитайки този аспект от дейността на форума по права на човека, той може да бъде определен като ефективен и устойчив инструмент за планиране на цялостната обучителна дейност на НИП. По дейността ще се проведат две проучвателни посещения (в присъствен или онлайн формат) в европейски или международни институции, отговорни за укрепване върховенството на закона и защитата на основните права (в т.ч. Агенцията на ЕС за основните права, ЕСПЧ и/или СЕ и др.). Във всяко от предвидените работни посещения ще вземат участие средно по 5-ма членове на форума и 5-ма други представители на професионалната общност. Като специфичен трансграничен формат за обмен, планираните проучвателни посещения ще допринесат за укрепване капацитета на правилно прилагане на основните права и ще насърчат взаимодействието и професионалните контакти между работещите в съдебната система. Дейността ще бъде осъществена в партньорство с НСА. Координаторът от страна на партньорската институция ще отговаря за ефективната координация на изпълнението на дейността. ..... Продължава във файл : Допълнение към формуляра за кандидатстване(ФК) ....., Contracted Amount: 284 254.48 , Reported Amount: 132 863.58
  • Activity: Прилагане на иновативен модел на съдебно обучение на работното място. Изграждане на споделени учебни пространства за развитие на знания, умения и компетентности: Създаването на споделени учебни пространства в рамките на органите на съдебната власт се разглежда като иновативен инструмент за разработване на модел на съдебно обучение в работна среда, определен като добра практика от Европейската мрежа за съдебно обучение. Обучението, съобразено с потребностите на работното място, се определя като особено практичен и ефикасен метод за повишаване на професионалните умения и компетентности, ефективно допълващ конвенционалните формати за съдебно обучение. В методологически контекст обучението на работното място се възприема като учене, свързано с работата, което се провежда в работна среда. В съответствие с тази концепция, подходящи помещения в съдилищата и прокуратурите ще бъдат технически оборудвани и кабелно свързани (ако е необходимо) за целите на предоставянето на съдебно обучение (вкл. присъствено/смесено/електронно/самообучение и/или неформални дискусии). Предвижда се създаването на 13 споделени учебни пространства в съдилищата и/или прокуратурите. Официални писма за намерение за партньорство, подписани от административните ръководители на съдебните органи, в които ще бъдат изградени споделени учебни пространства, потвърждаващи желанието им за участие в изпълнението на дейността, са приложени към проектното предложение. След изграждането и техническото им оборудване по дейността, споделените учебни пространства ще послужат за провеждането на обучения, насочени към по-добро прилагане на европейската правна рамка в контекста на основните права. Предвижда се организирането на обучителна сесия във всяко от новоизградените учебни пространства. НИП ще проведе видео конференция, посветена на прилагането на основните права, в рамките на която ще бъде осъществена пряка връзка с всички споделени учебни пространства, изградени по проекта. Споделените учебни пространства за развитие на знания, умения и компетентности, изградени в рамките на дейността, ще послужат като основа за прилагането на иновативен модел за обучение на работното място, който интегрира ученето в работна среда и улеснява участието на обучаемите в обучителния процес. Споделените учебни пространства, функциониращи на децентрализирано ниво ще осигурят стимулираща среда за развитие на знанията и уменията на българските магистрати, съдебни служители и други представители на професионалната общност, допълваща по ефективен начин централизираната и регионалната програма за обучение на Института. По съдържание и резултати дейността съответства на заложените резултати на програмно ниво за подобрено прилагане на европейската правна рамка от българската съдебна система и директно допринася за постигане на индикаторите, отразяващи изграждането на модерна обучителна среда за съдиите, прокурорите, следователите и други представители на професионалната общност и брой обучени правни специалисти (съдии, прокурори, следователи, чиновници и други представители на професионалната общност) относно европейските правни понятия. , Contracted Amount: 177 208.76 , Reported Amount: 175 901.79
  • Activity: Разработване на нов уебсайт на НИП. Осигуряване на техническо оборудване с цел обезпечаване на обучителната дейност и укрепване институционалния капацитет на Института: Дейността има за цел създаването на нов уебсайт на Националния институт на правосъдието, който да отразява адекватно мястото на НИП в съдебната система, както и способста за ефективното осъществяване на възложените му правомощия, свързани с повишаване на осведомеността и надграждане на квалификацията на кадрите в съдебната система.Настоящият уебсайт на НИП е разработен през 2008 г. От гледна точка на съвременните информационни и комуникационни технологии уебсайтът е технологично остарял, без възможности за въвеждане и поддържане на видео/аудио съдържание и други динамични елементи (анимация, подвижен текст). Сайтът е недостъпен с новите мобилни технологии (смартфони и таблети). Поради остарялата технология, върху която е изграден, той трудно може да бъде актуализиран и надграден - разработилата го компания е ограничила възможностите за това и всички опити за модернизирането са силно ограничени. Дейността предвижда създаването на модерен интерактивен уебсайт с лесен за ползване и риспонсив дизайн, предоставящ функционални възможности за интегриране и структуриране на различни типове информационни масиви, визуализация на данни, оптимизация на функционалностите за търсене.По отношение на устойчивостта на дейността се предвижда след завършването на проекта новият сайт да се поддържа от екипа IT експерти на НИП, който в момента отговаря за софтуерното и хардуерното оборудване на Института. Ефективното функциониране на новия уебсайт на НИП е свързано с осигуряването на модерен сървър, който поддържа актуални операционни системи и системи за управление на съдържанието на бази данни (сървърът, на който се намира сегашният уебсайт на НИП, не позволява инсталирането на текуща версия на операционна система или на система за управление съдържанието на база данни). Наличието на сървър с тези характеристики ще осигури възможност за пълноценно функциониране на новосъздадения уебсайт на Института в съответствие с изискуеми стандарти за бързина, надеждна връзка и възможности за управление и администриране на бази данни. Заедно със сървъра ще бъде осигурено и допълнително пространство за съхранение на информационни масиви и данни, което ще разшири съществуващата електронна среда и ще подпомогне изпълнението на предвидените обучителни дейности по проекта.7 многофункционални устройства (комбиниращи цветен принтер, скенер и копирна машина) и 10 цветни лазерни многофункционални принтери със сканиращи функции ще бъдат осигурени в рамките на дейността за обезпечаване на ефективната организация на планираните учебни дейности. Съществуващата технологична среда, подкрепяща обучителните дейности на Института, не е в състояние да отговори на нарастващите потребности от обучение на работещите в сферата на правосъдието. В момента се ползва един многофункционален цветен принтер за осигуряване на учебни материали на хартиен носител за почти 25 000 специалисти в областта на правосъдието, потенциална целева група на НИП. Наличните монохромни устройства за отпечатване и копиране са морално и технически амортизирани (три от тях са доставени през 2008 г.), изискващи време и инвестиции за разрешаване на постоянно възникващите проблеми по експлоатацията им (напр. мастиленоструйни проблеми, мрежова несъвместимост). В рамките на дейността се предвижда и закупуване на 5 лиценза за софтуер за конвертиране на файлове за преобразуване на файлове от формат PDF в Word. Съществена част от учебните материали са в PDF формат, което затруднява работата на преподавателите, обучаемите и експертите на НИП. Лицензите ще осигурят възможност за лесно преобразуване и редактиране на тези материали. По съдържание и резултати дейността съответства на заложените резултати на програмно ниво за подобрено прилагане на европейската правна рамка от българската съдебна система и директно допринася за постигане на индикатора, отразяващ изграждането на модерна обучителна среда за съдиите, прокурорите, следователите и други представители на професионалната общност., Contracted Amount: 186 580.60 , Reported Amount: 186 580.60
  • Activity: Информация и публичност: Дейността включва осъществяването на пакет от мерки, насочени към провеждане на активна информационна политика както към целевите групи по проекта, така и към широката общественост относно относно Норвежкия финансов механизъм 2014-2021, изпълнението, въздействието и постигнатите резултати от подкрепата от финансовия механизъм за проекта, както и относно сътрудничеството с институциите от страната-донор. Мерките за информация и комуникация са разработени въз основа на изготвен Комуникационен план от екипа на проекта в съответствие с Анекс 3 към Регламента за изпълнението на Норвежкия финансов механизъм 2014 - 2021 г., предвиждащ: - описание на заинтересованите страни и широката общественост, към които са насочени мерките за информация и публичност по проекта; - предвидените информационни дейности по проекта - начална, междинна и заключителна пресконференции по проекта, на които ще бъде представена информация за целите и постигнатите резултати по проекта, като бъде отчетена подкрепата от Норвежкия финансов механизъм 2014 - 2021. След всяко от тези публични събития ще бъде изготвено и разпространено прессъобщение с резюмирана информация за проекта и осигурената финансова помощ. - мерки за разпространение на информация за проекта по Интернет - предвижда се изграждането на самостоятелен уебсайт, посветен на проекта с постоянно актуализирана информация на български и на английски език относно проекта и изпълнението на дейностите, с подчертан акцент върху подкрепата на Норвежкия финансов механизъм и партньорството с Норвежката съдебна администрация като партньор по проекта от страна на донора. В този уебсайт ще бъде достъпна информация и за екипа на проекта и административните звена в рамките на Института, ангажирани с изпълнението на проекта, включително и лице за контакт във връзка с проекта. - предвидени са мерки за информиране на представителите на целевите групи по проекта и всички други лица, които вземат участие в реализацията на проекта относно програмата на Норвежкия финансов механизъм 2014 - 2021, въздействието и постигнатите резултати от подкрепата от финансовия механизъм за проекта, както и относно сътрудничеството с институциите от страната-донор. Ще бъдат изготвени комплекти рекламни и информационни материали по проекта, включващи портфолио с блокнот, тефтер А4, поставка за листи, химикалка, външна зарядна батерия, USB, конферентна чанта и/или чадър и др., които ще бъдат разпространени в рамките на предвидените публични и обучителни дейности по проекта. Отговорен за изпълнението на Комуникационния план е екипът за управление на проекта., Contracted Amount: 84 454.33 , Reported Amount: 78 495.19

Participating Organizations

Partners
  • Partner: Norwegian Courts Administration , Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount: 116 332.87
Contractors
  • Contractor: Stefka, Contracted Amount*: 3 579.68 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Penka, Contracted Amount*: 5 221.04 , Reported Amount**: 120.00
  • Contractor: Ekaterina, Contracted Amount*: 8 456.99 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Desislava, Contracted Amount*: 1 431.87 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Yonko, Contracted Amount*: 3 266.46 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Ekaterina, Contracted Amount*: 1 029.16 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Blagovest, Contracted Amount*: 6 756.65 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Desislava, Contracted Amount*: 2 729.51 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: "CALISTO TOURS"LTD, Contracted Amount*: 183 160.00 , Reported Amount**: 61 514.09
  • Contractor: Anastas, Contracted Amount*: 402.71 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Eli, Contracted Amount*: 120.00 , Reported Amount**: 120.00
  • Contractor: Nevin, Contracted Amount*: 2 863.74 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Maria, Contracted Amount*: 4 027.14 , Reported Amount**: 3 780.34
  • Contractor: ATLAS TRAVELS, Contracted Amount*: 58 217.04 , Reported Amount**: 53 204.96
  • Contractor: Vasil, Contracted Amount*: 1 230.52 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Ognyan, Contracted Amount*: 917.29 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Lyubomir, Contracted Amount*: 2 550.52 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Mariana, Contracted Amount*: 1 006.79 , Reported Amount**: 900.00
  • Contractor: Valentin, Contracted Amount*: 492.21 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Cvetelina Georgieva-Kecsmar, Contracted Amount*: 3 031.54 , Reported Amount**: 2 372.60
  • Contractor: Iva, Contracted Amount*: 2 326.80 , Reported Amount**: 2 080.00
  • Contractor: Ivan, Contracted Amount*: 2 147.81 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: STRATEGMA AGENCY, Contracted Amount*: 7 200.00 , Reported Amount**: 7 200.00
  • Contractor: Katya, Contracted Amount*: 1 208.14 , Reported Amount**: 1 080.00
  • Contractor: DMI DEVELOPMENT LTD, Contracted Amount*: 77 092.20 , Reported Amount**: 77 092.20
  • Contractor: Haralan, Contracted Amount*: 18 569.59 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: CARLO RANZONI, Contracted Amount*: 3 422.70 , Reported Amount**: 2 249.20
  • Contractor: AUDITON, Contracted Amount*: 2 340.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Nikolay, Contracted Amount*: 1 029.16 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Milka, Contracted Amount*: 626.44 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: AGILA 2004 LTD, Contracted Amount*: 27 540.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Zlatka, Contracted Amount*: 4 027.14 , Reported Amount**: 3 600.00
  • Contractor: SSARM, Contracted Amount*: 43 789.07 , Reported Amount**: 43 789.07
  • Contractor: Tsvetelina, Contracted Amount*: 1 029.16 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: TIM EICKE, Contracted Amount*: 3 422.70 , Reported Amount**: 2 249.20
  • Contractor: Ivo, Contracted Amount*: 5 369.52 , Reported Amount**: 4 948.83
  • Contractor: Ivan, Contracted Amount*: 1 163.40 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: TOP OFFICE PLUS, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 377.88
  • Contractor: Borislav, Contracted Amount*: 1 834.59 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: AGILA TRANS, Contracted Amount*: 21 666.67 , Reported Amount**: 6 638.08
  • Contractor: Proektror.BG , Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 5 940.00
  • Contractor: CONTRAX, Contracted Amount*: 174 380.40 , Reported Amount**: 174 380.40
  • Contractor: Angel, Contracted Amount*: 1 163.40 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: MITRA TRANSLATIONS, Contracted Amount*: 4 800.00 , Reported Amount**: 2 150.50
  • Contractor: DILEX, Contracted Amount*: 117 906.00 , Reported Amount**: 117 906.00
  • Contractor: Tsvetan, Contracted Amount*: 3 579.68 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Mark Segal, Contracted Amount*: 4 107.24 , Reported Amount**: 2 984.60
  • Contractor: SIBI, Contracted Amount*: 717 253.32 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Marina, Contracted Amount*: 2 103.06 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Milena, Contracted Amount*: 4 429.86 , Reported Amount**: 3 976.77
  • Contractor: Alexander, Contracted Amount*: 1 856.96 , Reported Amount**: 1 660.00
  • Contractor: CIELA NORMA, Contracted Amount*: 40 500.18 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Jeremy Cooper, Contracted Amount*: 3 031.54 , Reported Amount**: 2 596.64
  • Contractor: YONKO GROZEV, Contracted Amount*: 3 422.70 , Reported Amount**: 4 455.71
  • Contractor: Ognyan, Contracted Amount*: 1 968.82 , Reported Amount**: 1 760.00
  • Contractor: Veselin, Contracted Amount*: 1 342.38 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Maria, Contracted Amount*: 2 192.55 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Plamen, Contracted Amount*: 8 546.49 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Emanuela, Contracted Amount*: 3 221.71 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Pavlin, Contracted Amount*: 3 221.71 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: EURO ALLIANCE, Contracted Amount*: 22 377.60 , Reported Amount**: 8 974.03
  • Contractor: Georgi, Contracted Amount*: 1 051.53 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: ASAP, Contracted Amount*: 14 400.00 , Reported Amount**: 14 400.00
  • Contractor: Rumen, Contracted Amount*: 7 204.11 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Neli, Contracted Amount*: 1 991.20 , Reported Amount**: 420.00
  • Contractor: Zlatka, Contracted Amount*: 805.43 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Alexander, Contracted Amount*: 2 461.04 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Rumyana, Contracted Amount*: 2 595.27 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Lyuboslav, Contracted Amount*: 9 396.66 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Sphere Light ltd, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 7 656.92
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Създадена рамка за устойчиво съдебно обучение в областта на основните права и върховенството на закона, Measure Unit: Да/Не, Base Value: 0.00 , Target amount: 0.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Брой на правните специалисти (съдии, прокурори, следователи, чиновници, адвокати и др.), обучени в европейски правни понятия (разпределени по пол), Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 270.00 , Reached amount: 708.00
Indicator 3 Number of new shared learning spaces set up, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 13.00 , Reached amount: 13.00
Indicator 4 Брой уникални потребители (правни специалисти с онлайн регистрация) на защитения онлайн форум за правата на човека, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 90.00 , Reached amount: 172.00
Indicator 5 Създаден интерактивен и функционален уебсайт на НИП, Measure Unit: Да/Не, Base Value: 0.00 , Target amount: 0.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 6 Брой на правните специалисти (съдии, прокурори, следователи, чиновници, адвокати и др.), обучении по иновативен модел на съдебно обучение на работното място чрез изграждане на споделени учебни пространства в съдебната система, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 320.00 , Reached amount: 394.00
Indicator 7 Брой разработени материали за самостоятелно обучение, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 10.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 8 Брой правни специалисти/съдебни служители, участвали в учебни посещения за обмен на добри практики, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 20.00 , Reached amount: 35.00

Financial Information

Total Project cost 2 835 953.50 BGN
Grant 2 835 953.50 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 2 552 358.16 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: "Осъществяване на предпечатна подготовка, редактиране и издаване в електронен и печатен формат на самообучителни ресурси" , Estimated Amount: 597 711.10
  • Differentiated position 1: Осъществяване на предпечатна подготовка, редактиране и издаване в електронен и печатен формат на самообучителни ресурси
    Contractor: SIBI
    Contract total funded value: 717 253.32
Procedure 2 Subject to due process: „Осигуряване на специализиран писмен превод на книга на Jeremy McBride, финансирана по Норвежки финансов механизъм“, Estimated Amount: 24 121.90
  • Differentiated position 1: „Осигуряване на специализиран писмен превод на книга на Jeremy McBride, финансирана по Норвежки финансов механизъм“
    Contractor: AGILA 2004 LTD
    Contract total funded value: 27 540.00
Procedure 3 Subject to due process: Доставка на технологично оборудване и софтуерни лицензии, Estimated Amount: 359 208.25
  • Differentiated position 1: Обособена позиция № 1 „Доставка на техническо оборудване и софтуерни лицензии“
    Contractor: CONTRAX
    Contract total funded value: 174 380.40
  • Differentiated position 2: Обособена позиция № 2 „Доставка на мултифункционални печатащи устройства“
    Contractor: DILEX
    Contract total funded value: 117 906.00
  • Differentiated position 3: Обособена позиция № 3 „Доставка на сървър и дисков масив“
    Contractor: SSARM
    Contract total funded value: 43 789.07
Procedure 4 Subject to due process: Извършване на външен одит на проекта, Estimated Amount: 4 333.83
Procedure 5 Subject to due process: Осигуряване на настаняване в чужбина, пътни разходи и медицински застраховки при пътуване в чужбина, Estimated Amount: 58 217.04
  • Differentiated position 1: Осигуряване на самолетни билети за превоз на пътници и багаж при пътувания в чужбина, съпътстващи дейности, хотелско настаняване и медицински застраховки за нуждите на НИП
    Contractor: ATLAS TRAVELS
    Contract total funded value: 58 217.04
Procedure 6 Subject to due process: Осигуряване на писмен и устен превод, Estimated Amount: 46 769.90
  • Differentiated position 1: Обособена позиция № 1 с предмет: „Осигуряване на писмен превод на материали, необходими за провеждане на обучения, работни групи, дискусии и др.“ в изпълнение на проекти, финансирани по Норвежкия финансов механизъм 2014-2021 г.“
    Contractor: MITRA TRANSLATIONS
    Contract total funded value: 4 800.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция № 2 с предмет: „Осигуряване на устен превод“ в изпълнение на проекти, финансирани по Норвежкия финансов механизъм 2014-2021 г.“
    Contractor: EURO ALLIANCE
    Contract total funded value: 22 377.60
Procedure 7 Subject to due process: Осигуряване на хотелско настаняване , кафе-паузи на участниците, наем зала (в т.ч. и за техническо оборудване), Estimated Amount: 152 633.33
  • Differentiated position 1: ОП1 - „Осигуряване на логистични дейности и хотелско настаняване за осъществяване на обучителната дейност на НИП в изпълнение на проект „Съвременна учебна среда за съдии, прокурори, следователи и други представители на професионалната общност“
    Contractor: "CALISTO TOURS"LTD
    Contract total funded value: 183 160.00
Procedure 8 Subject to due process: Осъществяване на предпечатна подготовка, редактиране и издаване в електронен и печатен формат на книгата на Джереми Макбрайд "Правата на човека и наказателният процес - Практиката на Европейския съд по правата на човека", Estimated Amount: 68 970.00
  • Differentiated position 1: „Осъществяване на предпечатна подготовка, редактиране и издаване в електронен и печатен формат на книгата на Джереми Макбрайд „Правата на човека и наказателният процес – Практиката на Европейския съд по правата на човека“
    Contractor: CIELA NORMA
    Contract total funded value: 40 500.18
Procedure 9 Subject to due process: Отпечатване на рекламни и информационни материали, специфични материали за осъществяване на обучителни дейности, информационни събития, Estimated Amount: 109 877.57
  • Differentiated position 1: отпечатването на рекламни и информационни материали, представляващи специфични материали за осъществяване на обучителни дейности в изпълнение на проект „Съвременна учебна среда за съдии, прокурори и следователи и други представители на професионалната общност, финансиран по Норвежкия финансов механизъм 2014-2021.
    Contractor: DMI DEVELOPMENT LTD
    Contract total funded value: 77 092.20
Procedure 10 Subject to due process: Разработване на интернет сайт и сайт за изпълнение на дейности по информация и публичност, Estimated Amount: 31 711.75
  • Differentiated position 1: ОП 1 "Разработване на нов уеб сайт“ в изпълнение на проект „Съвременна учебна среда за съдии, прокурори, следователи и други представители на професионалната общност“, финансиран по Норвежки финансов механизъм 2014-2021"
    Contractor: ASAP
    Contract total funded value: 14 400.00
  • Differentiated position 2: ОП 2 "„Разработване на интернет сайт в изпълнение на дейности по информация и публичност по проект „Съвременна учебна среда за съдии, прокурори, следователи и други представители на професионалната общност“, финансиран по Норвежки финансов механизъм 2014-2021“
    Contractor: STRATEGMA AGENCY
    Contract total funded value: 7 200.00
Procedure 11 Subject to due process: Редактиране на самообучителни ресурси, Estimated Amount: 72 000.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN