Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.069-0003-C02
Project Name Investing in safe working conditions - a guarantee for quality jobs
Beneficiary 104503808 MEDIAN MEDICAL CENTER Ltd.
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 09.01.2020
Start Date 01.02.2020
End Date 01.02.2021
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Велико Търново (BG321), Павликени, гр.Павликени

Description

Brief description
Име на проекта: Инвестицията в безопасни условия на труд- гаранция за качествени работни места
Продължителност: 12 месеца
Място на реализация: гр. Павликени
Обосновка: МЕДИЦИНСКИ ЦЕНТЪР "МЕДИАНА" ЕООД започван дейността си през 2000 г. и през годините осигурява дълготрайна заетост, чрез устойчиви, добре платени работни места. Дружеството целенасочено полага грижи за персонала, чрез непрекъснати мерки за подобряване на условията на труд, безопасността при работа, корпоративната социална отговорност и осигуряване на оптимален работен микроклимат. Проекта ще има пряк положителен ефект както върху целевата група - наети лица в дружеството, вкл. лица над 54 год., така и върху самата фирма. 
Основна цел: 
Осигуряване на безопасни условия на труд и подобряване на работната среда в МЕДИЦИНСКИ ЦЕНТЪР "МЕДИАНА" ЕООД, чрез инвестиция в работната среда, защитата на служителите и осигуряване на социална придобивка.
Специфични цели: 
1. Подобряване на качеството на работните места и гарантиране на благоприятни условия на труд, чрез инвестиции в обезопасяване на работната среда и оптимизиране на организацията на труда в МЕДИЦИНСКИ ЦЕНТЪР "МЕДИАНА" ЕООД.
2. Гарантиране на оптимална защита и безопасността на труда на работещите в едноличното дружество с ограничена отговорност, чрез инвестиции в лично и специално предпазно облекло.
3. Да се запази подобрят условията за отдих, хранене и почивка на служителите на МЕДИЦИНСКИ ЦЕНТЪР "МЕДИАНА" ЕООД, чрез оборудва на стая за отдих, почивка и хранене.
Дейности:
1. Модернизация на условията на труд в МЕДИЦИНСКИ ЦЕНТЪР "МЕДИАНА" ЕООД.
2. Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло. 
3. Осигуряване на социална придобивка за работещите- стая за отдих, хранене и почивка. 
Проект "Инвестицията в безопасни условия на труд- гаранция за качествени работни места" съответства на Приоритетна ос 1 от ОП РЧР, Приоритет 1 на Общински план за развитие на Община Павликени 2014 - 2020 г. и на Стратегическа цел 1 на СОМВР
Activities
  • Activity: Модернизация на условията на труд в МЕДИЦИНСКИ ЦЕНТЪР "МЕДИАНА" ЕООД.: Като социално отговорна компания МЕДИЦИНСКИ ЦЕНТЪР "МЕДИАНА" ЕООД винаги се е стремяла да осигурява максимално добри условия на труд за своите служители. За да може фирмата да продължи тази си политика се предвижда закупуване на обзавеждане и оборудване за добри и безопасни условия на труд, които ще подобрят качеството на труд и ще минимизират риска от заболеваемост за служителите. Седящата работна поза на служителите води до опасност от статично напрежение на поддържащата работната поза мускулатура, до оток на краката, отпускане на мускулите, напрежение в мускулите на врата, раменете, гърба и кръста. За да се избегне задълбочаване на тези проблеми предвиждаме закупуване на 10 бр. ергономични работни столове за служителите на фирмата и 7 бр. ергономична подложка за крака. Използваните към момента столове са амортизирани - с изхабени и прокъсани дамаски и не покриват стандартите за ергономичност и превенция на гръбначните изкривявания. Закупуването на ергономични столове и ергономична подложка за крака ще доведе до намаляване на проблемите в гърба и болките в раменете и врата при продължителна работа в седяща поза. Дългите периоди на работа с клавиатура, съпътствана от често повтарящи се движения на ръката/китката, води до висока степен на дискомфорт или болки в гърба, кръста и раменете. Най-проблемните зони са кръст (67%), шийни прешлени (53%), раменен пояс (38%), китки (29%). С цел предотвратяване настъпването на неблагоприятни последици върху здравето и безопасността на работещите, се препоръчва предприемане на мерки, касаещи подобряване на условията на труд в предприятието, относно параметрите на фактор ергономия - 7 бр. ергономични клавиатури и 7 бр. ергономични мишки. За подобряване на условията на труд в проекта е предвидено и закупуването на 7 бр. монитори, които ще заменят съществуващите остарели CRT монитори и се отличават преди всичко с ергономична конструкция. За подобряване на условията на труд ще се закупят и 19 бр. очила за работа с видеодисплей. Те ще бъдат удобни при работа и размерът на монитора ще оказва благоприятно влияние върху работещия. При изборът на монитор, освен ергономичност, размера и разделителната способност, ще се следи също така и за предотвратяване бързото изморяване на очите. Следващата мярка е свързана с подобряване на микроклимата в работните помещения. Към момента в тях не са налични климатици, нито климатизационна /вентилационна система. Поради тази причина осигуряването и поддържането на оптимална работна температура в тези помещения е изключително трудно и това води до недобри условия на труд за служителите ни. Проблемът се изостря особено през летните месеци. За да променим това и осигурим оптимален благоприятен микроклимат и максимално добри условя на труд за нашите служители ще закупим 6 броя климатични сплит системи. Благодарение на тази мярка ще се подобри значително микроклимата в работните помещения, ще се даде възможност за поддържането му в оптимални граници и по този начин ще се подобри работната среда за немалка част от служителите на фирмата. Към момента осветеността на част от работните места не е добра. Това създава предпоставка за увреждане на зрението и намаляване на работоспособността на хората. С реализиране на проекта ще се закупят 23 бр. осветителни ЛЕД панели, които също ще повишат добрите и безопасни условия на труд в фирмата. За нуждите на поддръжката и почистването на сградата на фирмата ще бъдат закупени: - Мопове с тел. дръжка- 4 бр. - Система за почистване- 2 бр. - Професионална количка- 2 бр. - Парочистачка- 1 бр. - Уред за почистване на прозорци- 2 бр. Благодарение на закупеното оборудване значително ще се намали ръчния труд и физическото натоварване на служителите ангажирани с хигиената. Това ще доведе до намаляване на заболеваемостта и запазване на работоспособността за по-дълго време. Реализацията на дейността директно ще допринесе за постигането на общата цел на настоящата схема, както и на специфичните цели., Contracted Amount: 17 642.53 , Reported Amount: 13 921.65
  • Activity: Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло.: Към настоящия момент в МЕДИЦИНСКИ ЦЕНТЪР "МЕДИАНА" ЕООД се изпълняват всички изисквания за здравословни и безопасни условия на труд, които регламентират минималните изисквания към личните предпазни средства (ЛПС) и специалните предпазни средства (СПС). Поради спецификата на дейностите, във фирмата (работа в сферата на медицината в силно замърсена среда с биологични агенти при завишени хигиенни изисквания) и изпълняване на дейности с висок риск на заболявания, проектът цели закупуването за работещите в МЕДИЦИНСКИ ЦЕНТЪР "МЕДИАНА" ЕООД лекари, рентгенови лаборанти, санитари и обслужващ персонал на по-ефективни ЛПС с по-високо качество от настоящите, отговарящи на европейските норми за безопасност и здраве при работа. Целта е постигане на по-надеждна защита - да се осигури ЛПС и спец. раб. облекло, изработени от материали и материи, осигуряващи подобрена защита от биологични замърсявания и постигане на по-висока степен на хигиена. Подобрените качествени показатели на ЛПС и СПС ще повишат сигурността и безопасността на използващите ги. Наличните към момента в дружеството ЛПС и спец. раб. облекло са обикновени, с кратък срок на експлоатация. Необходимостта от подмяна на съществуващото облекло и ЛПС се основава и на факта, че към настоящия момент работниците ползват раб. облекло и ЛПС, закупени през 2017 г.-2018 г., а някой като маските и престилките са за еднократна употреба. С оглед на бързото износване, повреда и амортизация се налага периодичното закупуване на нови. Предвидената доставка съвпада с изтичане срока на износване на съответните артикули. Всички предвидени за закупуване ЛПС и раб. облекло са съобразени с условията на съответните работни места, техният вид и брой съответстват на оценката на риска и са вписани в утвърдения списък на работните места и видовете работи, при които е необходимо да се използват ЛПС и/или спец. раб. облекло. В настоящата дейност е предвидено закупуване на: - ЛПС за долни крайници- чехли – 22 чифта и панталони – 17 бр. - ЛПС за тяло, медицинска туника – 17 бр. - Еднократни ръкавици, нитрил- 20 кутии - Еднократни престилки- 450 бр. - Еднократни маски- 50 кутии. Освен основните ЛПС, в дейност 2 предвиждаме и специална грижа за работните места където се изисква видеодисплей и висок интензитет на зрителното напрежение в екран. За 21 служители се предвижда закупуване на очила за работа с компютър е определен след оплаквания от смущения в зрението и проведен ежегоден профилактичен преглед от специалист по очни болести. Тези предпазни мерки са предвидени и в утвърдената от ръководството Програма за минимизиране на риска, изготвената на база предписанията на СТМ, включени в оценката на риска на предприятието и са въз основа на нормативните изисквания на чл. 9 от НАРЕДБА № 7/15.08.2005 г. Най-често срещаният здравен проблем, от който се оплакват работещите с видеодисплей, е напрежение в очите (астенопия), водещ до влошаване на остротата на зрението, умора, парене и сухота в очите, главоболие. Оплакванията се засилват в края на деня, след продължителна работа. Работещите на дисплей с повредено зрение или недобре коригирани зрителни дефекти страдат от напрежение на зрителния нерв. Постановките за прекъсване на работния процес, с цел почивка, се спазват стриктно, но това не е най-доброто решение за този здравословен проблем. С оглед превенция и облекчаване на симптоматиката, се предвижда закупуване на 20 чифта очила за 14 лекари, 1 рентгенов лаборант, 1 деловодител, 1 технически секретар, 2 регистратори, 1 оператор на данни. Очилата ще бъдат с корекционни стъкла с антирефлексорно покритие за работа с видеодисплей и ще бъдат изработени по индивидуална рецепта от лекар-офталмолог. Реализацията на дейността директно ще допринесе за постигането на общата цел на настоящата схема, както и на специфичните цели , Contracted Amount: 2 011.94 , Reported Amount: 2 011.94
  • Activity: Осигуряване на социална придобивка за работещите- стая за отдих, хранене и почивка.: Дейността има за цел да се обособи и оборудва стая за отдих, хранене и почивка на служителите на МЕДИЦИНСКИ ЦЕНТЪР "МЕДИАНА" ЕООД. Фирмените социални придобивки са онези нефинансови бонуси ,които служителите в една фирма получават, извън договорената си работна заплата. Тези придобивки могат да варират в различна степен, а голяма част от работодатели в България изобщо не смятат за нужно да ги осигуряват. Цялостната политика на управления екип на МЕДИЦИНСКИ ЦЕНТЪР "МЕДИАНА" ЕООД е точно обратна- непрекъснато се търсят способи за удовлетворяване на изискванията и очакванията на служители и за засилване на мотивацията за работа. От дълги години ръководството на дружеството поддържа и разширява допълнителните социални придобивки, така нареченият „социален пакет”. Според възможностите си, мениджмънтът често предлага към основното трудово възнаграждение увеличен брой почивни дни, обучения, ваучери за облекло и храна, фирмени автомобили и т.н. Освен загриженост за благополучието на кадрите си МЕДИЦИНСКИ ЦЕНТЪР "МЕДИАНА" ЕООД се стреми по този начин да повиши и мотивацията им. Един по-доволен служител, който има по-малко грижи и тревоги, често е склонен да демонстрира удовлетвореността си с качествена работа, висока мотивация и старателност. В тази връзка, и в изпълнение на политиката си по отношение непрекъснато осигуряване на социални придобивки за работниците и служителите, ръководството на дружеството взе решение за кандидатстване с настоящия проект и включване на дейност за осигуряване на ремонт и обзавеждане на съществуващото място за хранене и осигуряване на достъп до мястото за хранене на хора с увреждания. Към настоящия момент във фирмата няма изградено място за хранене. За да се промени това в МЕДИЦИНСКИ ЦЕНТЪР "МЕДИАНА" ЕООД, в гр. Павликени, ул. В. Левски № 3, вх. Б ще се обособи помещение като стая за отдих, хранене и почивка. Помещението ще бъде пригодено за ползване и оборудвано с хладилник 1 бр., диван 1 бр., кафе-машина 1 бр., микровълнова фурна 1 бр., диспенсър за вода 1 бр., кана за топла вода 1 бр., маса 1 бр., столове 6 бр., масажен стол 1 бр. и масажор за крака 1 бр. За създаване на максимално добър микроклимат стаята ще бъде климатизирана с 1 бр. климатик /12/. Обособената и оборудвана стая за отдих, хранене и почивка ще бъде достъпна и ще се ползва от всички служителите на МЕДИЦИНСКИ ЦЕНТЪР "МЕДИАНА" ЕООД. В оборудваното помещение ще бъдат поставени 1 бр. кош (за разделно събиране на отпадъците) и служителите ще бъдат насърчени да разделят разделно. Така ще се подпомогне реализацията на политиките за опазване на околната среда и ресурсна ефективност. Успешната реализация на дейността ще се постигне пряко една социална придобивка, която към настоящия момент не е достъпна персонала на МЕДИЦИНСКИ ЦЕНТЪР "МЕДИАНА" ЕООД. Реализацията на дейността директно ще допринесе за постигането на общата цел на настоящата схема, както и на специфичните цели., Contracted Amount: 8 695.18 , Reported Amount: 8 654.22

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: TEHNOMIX BG, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 978.62
  • Contractor: ZP, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 596.25
  • Contractor: DOMKLIMA - ENERGY SAVING SOLUTIONS Ltd, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 7 485.00
  • Contractor: GM Sofia Ltd., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 719.00
  • Contractor: COMPUTER 2000-BULGARIA, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 4 897.80
  • Contractor: Ida Serviz EOOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 64.80
  • Contractor: INTEZA COM, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 2 390.00
  • Contractor: CVETMARI-IG OOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 896.00
  • Contractor: ET Argirova- Darinka Argirova, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 2 280.00
  • Contractor: CLEAN TECH, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 1 251.00
  • Contractor: Office Yes Ltd., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 2 058.70
  • Contractor: KOSTADINOV-KRASTEV, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 1 717.80
  • Contractor: BULENGINEERING COMPANY LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 955.22
  • Contractor: GET.BG, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 412.93
  • Contractor: BULTEX 99, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 1 415.69
  • Contractor: Puremall Ltd., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 156.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises which have introduced new processes for health and safety at work, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Participants of the supported enterprises in employment six months after leaving the operation, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 20.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 3 Number of enterprises which have introduced new systems, practices and tools for human resources development and organisation of labour processes, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Employed, including self-employed, persons, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 21.00 , Reached amount: 22.00
Indicator 5 Number of enterprises supported, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 31 184.61 BGN
Grant 31 184.61 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 31 102.29 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN