Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.049-0001-C01
Project Name Improvement of production capacity in IBG - PLAST Ltd
Beneficiary 201895643 IBG - PLAST Ltd
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 21.11.2019
Start Date 21.11.2019
End Date 10.07.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Варна (BG331), Бяла, гр.Бяла

Description

Brief description
Проектът има за цел повишаване на производителността и експортния потенциал на "АЙ БИ ДЖИ - ПЛАСТ" ЕООД. Чрез реализацията му ще се постигне подобряване на пазарното присъствие на МСП на територията на МИГ „Долни Чифлик и Бяла”, оптимизиране на производствените процеси и нарастване на производствения капацитет на предприятията. 
Към настоящия момент компанията е достигнала пълна натовареност на производството си и няма възможност да приема поръчки за производство на нови продукти, както и да увеличи капацитета на текущото си производство, поради остарялото си оборудване. Успешното реализиране на проекта ще даде възможност за внедряване на технологии за оптимизиране и нарастване на общите производствени инвестиции чрез ефективното и ефикасно използване на факторите на производство и изграждането на възможности за възприемане и адаптиране на европейски и международни знания и технологии.
Основната проектна дейност е насочена към доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на модерни технологии и оборудване за производство на продукти с високо качество, съответстващи на европейските норми и изисквания. Като резултат ще се увеличи потенциалът за производство и износ на продукти с висока добавена стойност и ще се осигури развитието на конкурентно, ефикасно и ефективно производство, гарантиращо устойчивост и добър икономически ефект за компанията. Чрез внедрените нови технологии ще се подобри производственият процес, ще се постигане по-висока производителност, ще се намалят производствените разходи и ще се оптимизира производствената верига. 
Чрез успешното изпълнение на проекта ще се постигне заложената в СВОМР на МИГ Долни Чифлик и Бяла стратегическа цел 2 „Устойчив и интелигентен растеж на територията на МИГ “Долни Чифлик и Бяла“. Очаква се да бъде постигнато повишаване на конкурентоспособността и капацитета за растеж на местната икономика чрез насърчаване на технологичното развитие и иновациите и устойчиво управление и развитие на местните ресурси.
Activities
  • Activity: Общи производствени инвестиции за подобряване на производствените процеси и внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес (ще бъде изпълнена чрез закупуване на дълготрайни материални активи): Дейността цели реализиране на инвестиции, които ще доведат до подобряване на производствените процеси и внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефикасност и ефективност в производствения процес. Чрез нейното реализиране се предвижда закупуване, доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на: - 1 бр. обработващ център за алуминий - с цифрово-програмната система /CNC/ за управление и възможност за работа и в двете зони /лява и дясна/. Цялостната система осигурява автоматизиране на производствения процес и намаляване на производствените разходи при едновременна работа с 4 оси, работа с шпиндел с охлаждаща система и автоматична смяна на инструментите, като притежава и магазин за инструменти с капацитет до 8 инструмента. - 1 бр. едноглава отрезна машина с долно подаване на диска - система за бърза настройка при рязането на 45 и 90 градуса, възможност на рязане на ъгли от 20 до 160 градуса, комбинирани с ляв захранващ и десен измервателен ролганг. Регулируема скорост на рязане. Машината е съвременна иновация и отговаря на световните стандарти за качество, сервиз и съвременни технологии. - 1 бр. автоматична двуглава отрезна машина със сервоуправление на ъглите - оборудвана е със система за охлаждане на диска при рязане на алуминиеви профили. Има възможност да се осъщестява автоматичен режим на рязане, без намесата на оператор, като може да се работи чрез зареждане на данни от компютър или памет карта. Скоростта на рязане е регулируема, като се задава ъгъл на рязане и автоматична се задвижват главите със серводвигатели. Размерът на диска е 550 мм, като осигурява прецизно рязане на профили до 135 градуса.Машината е оборудвана с програма за рязане на алуминиеви сглобки. - 1 бр. ъглонабивна машина - предназначена за набиване на ъгли на алуминиеви профили. Основните характеристики на машината са хидропневматична система с натиск 6000 кг и система за бърза настройка на ножовете, осигуряващи бързина и прецизност при производството. Оптималните характеристиките на машината ще доведат до повишаване на производителността и конкурентоспособността на компанията, като ще намалят грешките при работа и ръчния труд. Същевременно машината работи екологично и осигурява безопасност при работа. - 2 бр. монтажни маси - предназначени да осигурят безпроблемно извършване на всички видове операции по сглобяване и монтаж на профили за врати и прозоци. Масите разполагат със система за полагане на рамките, което значително подобрява процеса на сглобяване на профилите, като същевременно намалява умората по време на работа на оператора. Профилите се позиционират и монтират лесно, а рафтовете за съхранение на обков и аксесоари са в обсега на оператора. Масите разполагат с поставки за пневматична дрелка и винтоверт. Заложените инвестиции по проекта ще доведат до подобряване на производствения капацитет и експортния потенциал на предприятието. Стъпки за реализиране на дейността: 1. Провеждане на процедура за избор на изпълнители съгласно действащото към момента законодателство /1-3 месец/; 2. Сключване на договори с избраните изпълнители /3-4 месец/; 3. Доставка на оборудването и подписване на приемо-предавателни протоколи /5-6 месец/; 4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация на оборудването. Подписване на финални приемо-предавателни протоколи /6 месец/. След доставката и въвеждането в експлоатация на заложеното за закупуване оборудване, то ще бъде визуализирано със стикери с цел осигуряване на необходимата публичност и визуализация на финансирането. Средствата за визуализация - стикери и плакат по проекта ще бъдат изготвени в съответствие с правилата за визуализация, съгласно „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020. Управлението на дейността ще се извърши от екипа по проекта., Contracted Amount: 389 210.17 , Reported Amount: 389 000.00
  • Activity: Дейности за информиране и публичност: Предприетите дейности за визуализация ще бъдат съобразени с пълния набор от мерки за информиране и публичност (визуализация), които бенефициентите трябва да прилагат при изпълнение на проекти, финансирани от ЕСИФ и които се съдържа в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020. Дейността включва: - Изработка на 1 брой плакат с информация за проекта, поставен на територията на компанията, информиращ за реализацията на проекта и финансовата подкрепа на Европейския съюз, Европейския фонд за регионално развитие, както и друга задължителна информация; - Изработка на 6 бр. обозначителни стикери, поставени върху закупеното в рамките на проекта ДМА, информиращи за финансовата подкрепа на Европейския съюз, Европейския фонд за регионално развитие, както и друга задължителна информация; - Поставяне на информация за полученото финансиране от Европейския съюз и Република България чрез Европейския фонд за регионално развитие на всички разработени и предоставени документи по проекта (бланка за визуализация, съгласно изискванията на Договарящия орган); - Поставяне на интернет страницата на компанията кратко описание на проекта, пропорционално на равнището на подкрепа, включително на неговите цели и резултати, и открояване на финансовата подкрепа от ЕС; - Разпространение на информация за проекта чрез изпращане на информация и 3 бр. прессъобщения за изпълнението на проекта до местни и национални медии. Бенефициентът задължително ще упомене финансовия принос на Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020 в информацията изготвяна и предоставяна във връзка с изпълнението на проекта, във всички отчети за изпълнение на договора, както и във всички други документи, отнасящи се до изпълнението на дейностите по проекта., Contracted Amount: 90.00 , Reported Amount: 90.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: ARTVISION, Contracted Amount*: 81.00 , Reported Amount**: 90.00
  • Contractor: VIAS, Contracted Amount*: 350 100.00 , Reported Amount**: 389 000.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: enterprises, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: enterprises, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 389 300.17 BGN
Grant 350 370.17 BGN
Self amount 38 930.00 BGN
Total actual amounts paid 350 181.00 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Дейности за информиране и публичност , Estimated Amount: 90.00
Procedure 2 Subject to due process: Доставка, монтаж и пускане в експлоатация на ДМА: 1 бр. обработващ център за алуминий, 1 бр. едноглава отрезна машина с долно подаване на диска, 1 бр. автоматична двуглава отрезна машина със сервоуправление на ъглите, 1 бр. ъглонабивна машина, 2 бр. монтажни маси за алуминиева дограма., Estimated Amount: 389 210.17
  • Differentiated position 1: Доставка, монтаж и пускане в експлоатация на ДМА: 1 бр. обработващ център за алуминий, 1 бр. едноглава отрезна машина с долно подаване на диска, 1 бр. автоматична двуглава отрезна машина със сервоуправление на ъглите, 1 бр. ъглонабивна машина, 2 бр. монтажни маси за алуминиева дограма.
    Contractor: VIAS
    Contract total funded value: 350 100.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN