Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.058-0004-C01
Project Name Good and safe working conditions - an attractive place to work in Dural Ltd. - Krumovgrad
Beneficiary 108565579 Dural Ltd Krumovgrad
Funding ESF ==> Human Resources Development 2014-2020
Date of the Contract/Order 06.08.2019
Start Date 01.09.2019
End Date 01.04.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Кърджали (BG425), Крумовград, гр.Крумовград

Description

Brief description
Проектът е по процедурата  в рамките на Стратегията за Водено от общностите местно развитие на „МИГ- общини Момчилград и Крумовград“, във връзка с Приоритетна ос 1 „Подобряване достъпа до заетост и качеството на работните места“ на ОП РЧР и обхваща следния инвестиционен приоритет: Инвестиционен приоритет № 7. Дейностите кореспондират  с дейности  4 от Условията за Кандидатстване. Той е насочен към усъвършенстване политиките за подобряване качеството на личен и професионален живот на работещите, чрез осигуряването на добри и безопасни условия на труд, включително и до по-дългото оставане в заетостта на възрастните работещи. 
Проектът е насочен към реализация на мерки за покриване на потребностите на целевата група, която включва всичките 15 служители, от които: 3 лица над 54 год., а именно:
-  минимизиране на рисковете за здравето на работещите чрез закупуване на лични предпазни средства, специално работно облекло и колективни предпазни средства и  запазване на здравето на работниците. 
Изпълнението на проекта ще доведе до усъвършенстване на процеса на работа в предприятието, съобразено със съвременните изисквания на нормите за безопасност на труда, което ще допринесе до повишаване на производителността и ефективността на работещите.
Проекта включва следните дейности:
Дейност 1. Осигуряване на средства за колективна защита за обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд;
Дейност 2.  Закупуване на ЛПС и специално работно облекло; 
Изпълнението на проекта е предпоставка за подобряване условията на труд на работното място и качеството на живот на хората, повишаване на ефективността на труда и респективно конкурентоспособността на дружеството.
Activities
  • Activity: Осигуряване на средства за колективна защита за обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. : Дейността се отнася към бюджетно перо 9.1 и кореспондира с Условията за Кандидатстване - дейност 4 поддейност 4.1 Осигуряване на средства за колективна защита, включително модернизация и/или реконструкция и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. Целта на дейността е осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, чрез закупуването на нови средства за колективна защита, които ще заменят сега съществуващите морално остарели и неефективни такива. В рамките на дейността ще бъдат закупени следните колективни средства за защита: 1. Мобилна ограда за обезопасяване от навлизане в опасни зони - 300 л.м. (- Пана - плътни от цинк с размер 2000/2200 мм -150 бр.х 75,00 = 11250,00 лв, ; - Бетонова основа - 150 бр.с размер 2000/2200 мм - 150 х11,00 = 1650,00лв. - Скоби - 150 бр. х 2,50 =375,00 лв. ; - Подпори - 75 бр. х 6,00 = 450,00 лв.) Закупуването на ограждения за обезопасяване от навлизане в опасни зони е част от утвърдената Програма за минимизиране на риска и е включено на основание идентифицираните рискове и предложените мерки за подобряване условията на труд в актуалната Оценка на риска. Наличието на подобни ограждения ще намали заплахата от навлизане в опасна зона на лицата заети. В градските и извънградските зони изкопите могат да са с дължина до 50 м за градските и 150 м за извънградските и изискването е да се поставят ограждения от двете страни. Те гарантират безопасността на служителите при направата на изкопа, поставянето на тръбите, тестването на връзките и затварянето на изкопа. В извънградските зони изкопите могат да са с дължина до 150 м и изискването е да се поставят ограждения от двете страни. Предвидено е закупуване на общо 300 л.м. ограждения, които да ги предпазват при извършване на служебните им задължения. 2. Леко стоманено боксово укрепване за защитни системи за изкопи - 3 комплекта. По време на изкопни работи по полагане на канализационни тръби служителите трябва да са защитени чрез използването на подходящо укрепление (чл. 49, т. 2 от Наредба № 2/22.03.2004)-защитна система с платна. Дълбочината на изкопите е различна на различните обекти. Това налага защитната система да включва основно и надграждащо платно. За да се постигне максимална обезопасеност по време на работния процес в изкопa, дружеството предвижда закупуването на 3 к-та. Изкопите се укрепват от двете страни, затова всеки комплект се състои от 2 основни и 2 надграждащи платна, всяко с дължина 3,5 м. Основен модул Mini Box 3000 х 2000 мм с разпонка от тип С - 3 бр.х4657,00 - 13 971,00 лв.Надстройващ модул Mini Box 3000 х 2000 мм с разпонка от тип С - 3 бр. х 2690,00 = 8 070,00 лв. Комплект свързващи щифтове - 3 бр. х 24,00 = 72,00 лв. 3. Защитна мрежа за скеле - 2500 м2. В момента дружеството не разполага с такава, а за да се осигурят безопасни условия на труд и се обезопасят работните площадки е необходима такава мрежа. - 2500 м2 -1 бр. х2375,00 = 2375,00 лв. 4. Скеле за защита от падане от височина и падане при придвижване по стълби или наклон.Елементите на скелето са описани по-долу в секция Резултат. Елементи на скелето: хоризонтал - 546 бр. х 8,20 = 4 477,20 лв. цокълен борд 180 см. - 234 бр. х 17,52 = 4 099,68 лв. Закупуването е обусловено и от необходимостта от подмяна на наличните с по-качествени и с по-висока степен на защита при работа. Избраните за закупуване колективни предпазни средства ще осигуряват защита от рисковете, отговарят на условията на съответното работно място и са съобразени с ергономичните изисквания и здравословното състояние на работещите, които ги използват. , Contracted Amount: 46 789.88 , Reported Amount: 46 786.88
  • Activity: Закупуване на ЛПС и специално работно облекло. : Дейността се отнася към бюджетно перо 9.1 и кореспондира с Условията за Кандидатстване - дейност 4 поддейност 4.2. Закупуване на ЛПС и специално работно облекло. Целта на дейността е осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, чрез закупуването на ЛПС и СРО,съгласно утвърдения Списък на работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС за безопасност и здраве при работа. Списъкът е изготвен на основание на идентифицираните в дейността на служителите опасности и свързаните с тях рискове, които не могат да бъдат избегнати по друг начин. Към момента във фирмата има осигурени ЛПС и СРО чиито срок на износване изтича поетапно през 2018г. и до средата на 2019г. поради различния срок на предоставянето им на служителите. Дейността включва закупуването на ЛПС и СРО, съобразно дентифицираните потребности от защита от различни видове риск за 46 лица заети в “ДУРАЛ” ООД. Предвидените за закупуване ЛПС и СРО имат функцията на защитни средства, предназначени за различни части на тялото на заетите лица, както е описано в Утвърдения списък на работните места и видовете работа. Броят ЛПС са според броя заети на длъжностите, и е съгласно приложения списък. Не са предвидени резервни бройки. Дейността предвижда закупуването на лични предпазни средства и специално защитно облекло за всички заети лица в дружеството. 1. Защитни боти 33 НКО С1 МК черен номер 42 - 13 чифта x 245.50=3191.50 лв - за предпазване на долни крайници от нараняване при изпълнение на служебните си задължения.За длъжности: съгласно Утвърдения списък на работните места и видовете работа. 2. Полугащеризон подплатен цвят оранжев/тъмно син - 13 бр.х72,25 = 939,25 лв. - за защита на тялото от неблагоприятни климатични въздействия,прах и влага с висока защита срещу механични въздействия За длъжности: съгласно Утвърдения списък на работните места и видовете работа. 3. Елек двулицев жълт М - 13 бр. х 13,47 = 611 лв. - за защита на тялото от неблагоприятни климатични въздействия,прах и влага ,с висока защита срещу механични въздействия За длъжности:съгласно Утвърдения списък на работните места и видовете работа. 4.Класически дъждобран наметало тъмно син размер L -13 бр. х 21,25 = 276,25 лв. За защита на тялото от намокряне от дъжд при работа на открито. За длъжности: За защита на черепа от удар с тежък предмет или от падане от височина. За длъжности: За длъжности: съгласно Утвърдения списък на работните места и видовете работа. 5. Ръкавици тел.кожа полипамук зелен ХL/10.5 -13 бр. х 4,00 = 52,00 лв. За защита на горни крайници от нараняване с остри предмети при работа в строителството или при работа с машини. За длъжности: съгласно Утвърдения списък на работните места и видовете работа. 6. Защитни колани (Сбруя) с 3 опор. точки червен/жълт - 11 бр. х 156,75 = 1724,25 лв.–За защита на тялото от падане при работа на височина. За длъжности: съгласно Утвърдения списък на работните места и видовете работа. 7. Полумаска ТРЕ сив - 11 бр. х 14,25 = 156,75 лв. -за защита от прах и др. 8. Комбиниран газов филтър АВЕК1 - 22 бр. х 9,75 =214,50 лв.за защита от прах и др. 9. Класически ботуши 35 зелен номер 42 - 13 чифта х 35 = 455,00 лв. –За предпазване на долни крайници от намокряне при изпълнение на служ. задължения. За длъжности: съгласно Утвърдения списък на работните места и видовете работа. 10, Каска полупрозрачна регул.с винт син - 13 бр. х 31,5 = 409,5 лв. За защита на черепа от удар с тежък предмет или от падане от височина. За длъжности: За длъжности: съгласно Утвърдения списък на работните места и видовете работа. 11. Заваръчна маска ВЕТА 90Х 90 Х110. -1 бр. х 577,35 лв.= 577,35 лв. за защита на очите при заваряване. Подвижна маска, която освобождава и двете ръце и осигурява цялостна защита на лицето и очите и спираща смущаващите светлинни лъчи идващи отстрани. За длъжности: съгласно Утвърдения списък на работните места и видовете работа., Contracted Amount: 8 607.35 , Reported Amount: 8 534.75

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Impuls 09 Ltd, Contracted Amount*: 13 725.00 , Reported Amount**: 13 725.00
  • Contractor: Stenor Ltd, Contracted Amount*: 33 061.88 , Reported Amount**: 33 061.88
  • Contractor: SIMONA BULGARIA EOOD, Contracted Amount*: 8 534.75 , Reported Amount**: 8 534.75
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises which have introduced new processes for health and safety at work, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Employed, including self-employed, persons, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 13.00 , Reached amount: 13.00
Indicator 3 Number of enterprises supported, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Участници, чието положение на пазара на труда в рамките на шест месеца след напускане на операцията е по-добро, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 3.00 , Reached amount: 3.00
Indicator 5 Participants of the supported enterprises in employment six months after leaving the operation, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 10.00 , Reached amount: 10.00

Financial Information

Total Project cost 60 936.95 BGN
Grant 60 936.95 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 51 419.23 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 100.00 8 576.88 0.00 8 576.88 Стенор ООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на заложените колективни предпазни средства “Избор на изпълнител за доставка на колективни предпазни средства” – обособена позиция 4 Елементите за скеле, Estimated Amount: 8 576.88
  • Differentiated position 1: Елементите за скеле
    Contractor: Stenor Ltd
    Contract total funded value: 8 576.88
Procedure 2 Subject to due process: Доставка на заложените колективни предпазни средства “Избор на изпълнител за доставка на колективни предпазни средства” – с 4 обособени позиции, Estimated Amount: 46 789.88
  • Differentiated position 1: 1. Мобилна ограда за обезопасяване от навлизане в опасни зони 300 л.м.
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: 2. Леко стоманено боксово укрепване за защитни системи за изкопи - 3 комплекта
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 3: 3. Защитна мрежа за скеле - 2500 м2.
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 4: 4.Елементите за скеле.
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 5: 1. Мобилна ограда за обезопасяване от навлизане в опасни зони 300 л.м.
    Contractor: Impuls 09 Ltd
    Contract total funded value: 13 725.00
  • Differentiated position 6: 2. Леко стоманено боксово укрепване за защитни системи за изкопи - 3 комплекта
    Contractor: Stenor Ltd
    Contract total funded value: 22 110.00
  • Differentiated position 7: 3. Защитна мрежа за скеле - 2500 м2.
    Contractor: Stenor Ltd
    Contract total funded value: 2 375.00
  • Differentiated position 8: 4.Елементите за скеле.
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 3 Subject to due process: Закупуване на ЛПС и специално работно облекло., Estimated Amount: 8 607.35
  • Differentiated position 1: Досставка на ЛПС
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Досставка на ЛПС
    Contractor: SIMONA BULGARIA EOOD
    Contract total funded value: 8 534.75

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN