Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.023-0015-C02
Project Name Technological renewal in "Demi Style" Ltd.
Beneficiary 101731226 DGEMI-STIL
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness 2014-2020
Date of the Contract/Order 08.05.2019
Start Date 08.05.2019
End Date 18.11.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Благоевград (BG413), Гърмен, с.Горно Дряново

Description

Brief description
"Джеми Стил" ЕООД е малко предприятие, което е установено в територията на с. Горно Дряново, община Гърмен. Фирмата извършва основната си дейност в сферата на производство на долно облекло. Понастоящем нашата фирма оперира само на вътрешния пазар, но стратегията за развитие включва разширяване на дейността чрез навлизане във външния пазар. Постигането на тази цел към момента обаче е трудно, защото наличното оборудване, с което компанията разполага, е остаряло, напълно амортизирано и неавтоматизирано. Бавният и трудоемък производствен процес и честите ремонти на остарялата техника водят до недостатъчен капацитет за разширяване на дейността на предприятието.
В тази връзка "Джеми Стил" ЕООД възнамерява да разреши гореописаното ограничение изпълни следните дейности в настоящия проект: 1) Дейност за подобряване на производствените процеси чрез инвестиции в дълготрайни материални и нематериални активи; 2) Дейност за растеж на "Джеми Стил" ООД чрез подобряване на качеството и насърчаване на използването на ИКТ и услуги; 3) Дейност за визуализация по проекта. С реализирането на тези дейности нашият кандидат ще увеличи производствения си капацитет, ще ускори процеса на производство и ще даде възможност за успешно разширяване на вътрешния пазар и за навлизане на външния пазар.
Activities
  • Activity: Дейност за подобряване на производствените процеси чрез инвестиции в дълготрайни материални и нематериални активи (Част 1): Изпълнението на дейността обхваща придобиване на следното оборудване по бюджетни редове за подобряване на производствените процеси: 1) Автоматична едноиглова двуконечна права машина - 10 бр. (Бюджетен ред 1.1.) - необходимо за операцията по ушиване на продукти. Оборудването ще ускори процеса на производство, защото операцията по ушиване на продукта ще се съкрати и ще се извършва по-прецизно. С него ще се намали енергопотреблението във фирмата за такива операции с около 7 %. 2) Оверлог машини - 12 бр. (Бюджетни редове 1.2., 1.3., 1.4., 1.5.) - необходимо е за съшиване на детайлите. Наличните оверлог машини във фирмата са амортизирани, като те функционират бавно, често се развалят и генерират голямо количество брак. С придобиване оверлог машините ще се подобри цялостния производствен процес като се увеличи производственият обем на фирмата, ускори процеса на съшиване на детайлите и се намали количеството генериран брак от тази дейност с около 9 %. 3) Покривна машина - 2 бр. (Бюджетен ред 1.6.) - необходимо за изработване на ръкавите на изделията по-прецизно. Покривните машини ще подобрят производствения процес като подобрят качеството на изработка на ръкави, намали количеството генериран брак от тази дейност с 4 % и намали енергопотреблението с около 4 %. 4) Шевни машини - 4 бр. (Бюджетни редове 1.7. и 1.8.) - необходими са, тъй като с тяхните автоматизирани функционалности ще се ускори операцията по ушиване на продукта и така ще намали необходимото време за неговата изработка с около 4 % и енергопотреблението с около 4 %. 5) Боксер - 1 бр. (б.р. 1.9.) - необходим рязане на конците. В момента този процес се извършва ръчно и забавя цялостното производство. С машината ще се ускори процеса на производство с около 10 %, ще намали енергопотреблението с 3 % при тази дейност и ще спести човешката намеса. 6) Електронна илична машина прав илик (б.р. 1.10.) - необходима е за изработка на илици. С нея ще се подобри качеството и прецизността на изработваните илици и ще увеличи асортимента чрез възможността да се програмират техните форми и модели, което ще допринесе за предлагане на нови продукти. Ще се намали и енергопотреблението при тази дейност с около 16 %. С увеличената гама предлагани продукти ще се спомогне за разширяване на вътрешния пазар и навлизане във външния пазар. 7) Едноиглова двуконечна копчена машина (б.р. 1.11.) - необходима за съшиване на копчета. С нея ще се ускори производствения процес, тъй като времето за съшиване на копчета към изделието ще се съкрати с около 8 %. 8) Ролкова подлепваща преса (б.р. 1.12.) - необходима за подлепване на изделията. С нея ще се ускори производствения процес, тъй като времето за подлепване на изделията ще се съкрати с около 4 %. 9) Маса за почистване на петна (б.р. 1.13.) - необходима за почистване на петна от машините при производствения процес. С нея ще се намали количеството брак, защото петната от масло върху някои продукти, резултат на обработката от машините в поточната линия, ще бъдат изчиствани. 10) Парогенератор - 2 бр. (б.р. 1.14) - необходим за произвеждане на водна пара с налягане. С оборудването ще се съкрати необходимото време за произвеждане на водна пара с налягане и по този начин ще ускори процеса с около 12 %. С тяхното използване ще се намали консумацията на вода с около 2 %. 11) Гладачна маса - 4 бр. (б.р. 1.15) - необходими за процеса на гладене на продуктите. С тяхната функционалност за нагряване ще се съкрати процеса на гладене, което ще допринесе за ускоряване на производствения процес. 12) Машина за капси с 3 глави (б.р. 1.16) - необходима за поставяне на капси към облеклото. С функционалността на машината за лазерно центроване ще се прецезира максимално мястото на капсата и ще се елиминира риска от брак на продукти в резултат на нейното неправилно центроване, подобрявайки качеството на производствения процес. , Contracted Amount: 255 975.00 , Reported Amount: 159 678.00
  • Activity: Дейност за подобряване на производствените процеси чрез инвестиции в дълготрайни материални и нематериални активи (Част 2): Настоящото описание е продължение на описанието от предходната дейност. 13) Електронна едноиглова двуконечна понт машина (б.р. 1.17) - необходима за ушиване на детайли в продуктите. Машината едновременно ще подобри качеството и прецизността на ушиване на детайли в продуктите и ще намали енергопотреблението за процеса с около 14 %. С наличния голям брой програми за понт и електронното регулиране на координатите на понта ще увеличи асортимента от предлагани продукти. С увеличената гама предлагани продукти ще се спомогне за разширяване на вътрешния пазар и навлизане във външния пазар. 14) Въртящ стол с пневматично повдигане - 30 бр. (б.р. 1.18) - необходим допълнителна окомплектовка към наличните машини. Чрез регулиране на височината на столовете за работа с машините ще осигурява ефективност и оптималност при ушиването на различните видове изделия, изискващи различен наклон на ушиване, което ще ускори производствения процес с около 2 %. 15) Машина за почистване на конци - 2 бр. (б.р. 1.19) - необходими за извършване на процес за почистване на конци. Внедряването на машините ще автоматизира и съкрати процеса за почистване на конци с около 18 %, тъй като в момента той се извършва механично. По този начин ще се ускори производствения процес и същевременно ще спести човешката намеса. 16) Автоматична трииглова петконечна покривна машина за изработване на подгъв на ръкави в отворен вид (б.р.1.20) - необходима за изработване на подгъв на ръкави в отворен вид. Оборудването ще автоматизира изцяло изработване на подгъв на ръкави в отворен вид, като само зареждането на бройката ще се извършва от оператор. С нейното внедряване ще се ускори този етап с около 36 %, ще спести разхода за електроенергия с около 8 % и ще се намали брака в следствие на грешна изработка на подгъв с около 5 %. Цялостно ще бъде ускорен производствения процес и същевременно ще спести човешката намеса. 17) Машина за рязане на ленти (б.р. 1.21.) - необходима за топло и студено рязане на ленти. Внедряването на машината ще автоматизира и съкрати процеса за рязане на ленти с около 28 %, тъй като в момента той се извършва ръчно. По този начин ще се ускори производствения процес и същевременно ще спести човешката намеса. 18) Автомат за пластрони (б.р. 1.22.) - необходим за ушиване на пластрони към облеклата. Изключително бързата скорост на шиене (500-5000 об./мин) и големия капацитет на машината (2000-2500 бр./8 часа) ще подобрят производствения капацитет като съкратят в пъти времето за работа по този процес, същевременно ще увеличи производствения обем и намали разхода на електроенергия с около 14 %. С нейното използване ще се предостави възможност за увеличаване на асортимента от продукти (посредством неограничения брой програмируеми контури). С увеличената гама предлагани продукти ще се спомогне за разширяване на вътрешния пазар и навлизане във външния пазар. 19) Едноиглов двуконечен грайферен автомат за програмируеми шевове (б.р. 1.23.) - необходим за изработване на програмируеми шевове. Бързата шевна скорост (2700 об.) и автоматичното рязане на конците за машината ще съкратят времето за работа по този процес с 21 % и същевременно ще се увеличи производствения обем и ще намали разхода на електроенергия с около 11 %. Възможността за изработване на програми за индивидуални изделия ще увеличи асортимента от продукти, което ще спомогне за разширяване на вътрешния пазар и навлизане във външния пазар. 20) Двойно покривна трииглова петконечна машина (б.р. 1.24.) - необходима за горно и долно покриване. С използването на машината ще се постига по-високо качество в процеса на горно и долно покриване при изработката на изделията. Оборудването ще допринесе за по-добро качество в производствения процес и ще се намали потреблението на електроенергия в този етап с около 11 %., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 96 297.00
  • Activity: Подкрепа за растеж на предприятия чрез подобряване на качеството и насърчаване на използването на ИКТ и услуги: В тази дейност ще се внедри система за управление на бизнес процесите. Системата е необходима, тъй като към момента във фирмата няма действащата такава и липсва всякаква проследяемост на процесите. В резултат се забавят поръчки и се губят клиенти. Системата ще автоматизира бизнес процесите във фирмата и ще внесе необходимата автоматизация, с която фирмата ни да може да постигне устойчив растеж на националния и международен пазар. С внедряваната система ще автоматизираме процесите във фирмата и ще подобрим конкурентоспособността си по следния начин: 1. Планиране и вземане на решения - планирането и взимането на решения в ДЖЕМИ-СТИЛ ЕООД става чрез събиране на информацията в екселски таблици и комбинирането й. Редовно се случват пропуски и неточности. Това от своя страна забавя планирането и създава голям риск от взимане на неправилни решения. С внедряването на система за управление на процесите този процес ще се автоматизира. Информацията от всеки служител ще е актуална към всеки един момент. Това ще даде възможност да се взимат правилни решения на база коректна информация. От друга страна с наличието на актуална информация ще могат да се планират поръчки, ресурси и др. без грешка. 2. Организация на ресурсите - ресурсите в компанията се следят чрез ръчното им въвеждане в таблици. При изготвянето на поръчки не се знае какви са наличните ресурси, което на моменти води до недостиг на ресурси и невъзможност да се планират ресурсите. Когато остане ресурс от някоя поръчка, той не се отбелязва никъде и застоява. С новата система и този процес ще се автоматизира. Ресурсите ще се актуализират своевременно и при нужда ще се поръчват на време. При остатък на ресурси те ще се актуализират в склада, така че да бъдат използвани своевременно. 3. Организация на производствения процес - производственият процес не е организиран. При постъпването на поръчка в производството се прави физическа проверка в склада за ресурси. След това се поръчва. При недостиг на ресурси отново се поръчва към склада. Това води до забавяне и хаус. С новата система този процес ще се актуализира. Поръчките ще се завеждат към производство и към склад. Така ресурсите ще се поръчват предварително. При недостиг на ресурс производството ще завежда от какво има нужда в системата и то ще се поръчва. 4. Реализация на продукта - Този процес се изпвършва ръчно, което го забавя и води до проблеми. Заявките се получават от търговците, те проверяват ръчно натовареността на производството и след това изготвят оферта. Проследвянето на поръчките се извършва ръчно от търговеца, което води до забавянето им и невъзможност да се информират клиентите своевременно. С новата система този процес ще се подобри като се осигури цялостен достъп на търговците до всички звена. Така те ще имат актуална информация за всяка поръчка и при забавяне ще могат да реагират своевременно. 5. Интернационализация на продукта- основен проблем при този процес е, че имаме поръчки от чуджестранни клиенти, които искат справки на англисийски език, които следва да се изготвят ръчно и превеждат. Това създава цялостно забавяне. Системата ще генерира автоматични справки на английски език, което ще оптимизира процеса и ще ни даде възможност да разширим дейността си с международни клиенти., Contracted Amount: 70 000.00 , Reported Amount: 69 900.00
  • Activity: Дейност за визуализация: Дейността ще бъде извършена съгласно нормативните изисквания на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020, чиито мерки се основават на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 Декември 2013 г. за определяне на общоприложими разпоредби. В рамките на дейността ще бъде извършена услуга за изработване на една информационна табела с минимални размери А3 формат и на 100 броя стикери за визуализация на придобитото по проекта оборудване. Услугата за изработване на информационната табела и стикерите е допустима и необходима съгласно наръчника, като чрез нея ще се популяризира дейността по проекта и финансовата подкрепа на Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност 2014-2020"., Contracted Amount: 200.00 , Reported Amount: 200.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: ILLY NOVA SOLITIONS LTD, Contracted Amount*: 62 910.00 , Reported Amount**: 69 900.00
  • Contractor: VETEX Ltd., Contracted Amount*: 230 377.50 , Reported Amount**: 255 975.00
  • Contractor: "MIX ART DESIGN" LTD, Contracted Amount*: 180.00 , Reported Amount**: 200.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: enterprises, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Намаляване на водопотреблението на подкрепените предприятия – количества потребени води на годишна база преди/след изпълнението на проекта в кубични метра/год., Measure Unit: м3/год., Base Value: 640.00 , Target amount: 610.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 3 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Намаляване на количеството отпадъци, предвидени за депониране – количества генерирани отпадъци на годишна база преди/след изпълнение на проекта в тонове годишно., Measure Unit: т./год., Base Value: 0.70 , Target amount: 0.50 , Reached amount: 0.00
Indicator 5 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: enterprises, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 326 175.00 BGN
Grant 293 557.50 BGN
Self amount 32 617.50 BGN
Total actual amounts paid 293 467.50 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „Избор на изпълнител за доставка на оборудване за подобряване на производствените процеси в "Джеми Стил" ЕООД по шест обособени позиции“, Estimated Amount: 255 975.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция № 1: "Доставка на права машини - 10 бр."
    Contractor: VETEX Ltd.
    Contract total funded value: 12 906.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция № 2: „Доставка на оверлог машини“
    Contractor: VETEX Ltd.
    Contract total funded value: 55 371.60
  • Differentiated position 3: Обособена позиция № 3: „Доставка на покривни машини“
    Contractor: VETEX Ltd.
    Contract total funded value: 64 969.20
  • Differentiated position 4: Обособена позиция № 4: „Доставка на машини за детайлни операции“
    Contractor: VETEX Ltd.
    Contract total funded value: 83 918.70
  • Differentiated position 5: Обособена позиция № 5: „Доставка на парогенератор - 2 бр.“
    Contractor: VETEX Ltd.
    Contract total funded value: 3 627.00
  • Differentiated position 6: Обособена позиция № 6: „Доставка на оборудване за операции“
    Contractor: VETEX Ltd.
    Contract total funded value: 9 585.00
Procedure 2 Subject to due process: Избор на изпълнител за доставка на система за управление на бизнес процесите, Estimated Amount: 70 000.00
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител за доставка на система за управление на бизнес процесите
    Contractor: ILLY NOVA SOLITIONS LTD
    Contract total funded value: 62 910.00
Procedure 3 Subject to due process: Извършване на услуга за визуализация по договор № BG16RFOP002-2.023-0015-C02, Estimated Amount: 200.00
  • Differentiated position 1: Извършване на услуга за визуализация по договор № BG16RFOP002-2.023-0015-C02
    Contractor: "MIX ART DESIGN" LTD
    Contract total funded value: 180.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN