Identification

UMIS Number BG16RFOP002-3.001-0461-C01
Project Name Increasing energy and resource efficiency "Teoplast" Ltd. through the purchase of new energy efficient equipment
Beneficiary 131193676 TEOPLAST LTD
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 09.08.2017
Start Date 09.08.2017
End Date 29.11.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Плевен, Плевен, гр.Плевен

Description

Brief description
Настоящото проектно предложение предвижда закупуване на нови двубандажен валяк (Мярка 1), валяк на пневматични гуми (Мярка 2), 2 броя траншейни валяка (Мярка 3), вентилация с рекуперация за оползотворяване на отпадна топлина (Мярка 4) и автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (Мярка 5). Новото оборудване е с по-висока производителност и по-ниско енергопотребление.   

Предвиденият за закупуване двубандажен валяк е с работно тегло 7,1 тона, мощност на дизеловия двигател 55,4 kW и средна производителност 160 т./ч. Валякът на пневматични гуми, предвиден с Мярка 2 от одита, е с работно тегло 8,8 тона, мощност на двигателя 95 kW и средна производителност 100 т./ч. Двата нови траншейни валяка са с работно тегло на всеки един от тях 1350 кг, двигатели с мощност 15,6 kW и средна единична производителност на всеки от тях 50 т./ч. Предвижда се изграждане на вентилационна инсталация с високоефективна рекуперация за оползотворяване на отпадна топлина от изхвърляният въздух на работната зона. Максимални дебит на вентилацията е 500 куб.м./ч., а максималната очаквана ефективност на рекуперацията е 74-75 %. Системата за мониторинг на енергопотреблението на новия двубандажен валяк от Мярка 1 се състои от: 1) софтуер за енергиен мениджмънт, и 2) уред за измерване на ефективност на строителни машини (измерване на разход на гориво, движение на машината и брой загребвания). Новото технологично оборудване е от висок клас, с нисък разход на гориво, което от своя страна ще доведе до повишаване на спестените емисии СО2 в атмосферата.   

Бенефициентът предвижда в рамките на проекта да въведе и система за енергиен мениджмънт /управление на енергията/ и сертифициране по БДС EN ISO 50001. Тези дейности ще доведат до намаляване на разходите за енергийни ресурси, ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда.   

Проектът ще е със срок за изпълнение 18 месеца и ще е на обща стойност 598 425.00 лв. без ДДС.
Activities
  • Activity: Интегриране на нов двубандажен валяк, с висока производителност и ниско енергопотребление (Мярка 1): Предвижда се разширяване на обхвата на производственият процес чрез нов двубандажен валяк, с висока производителност и по-ниска енергоемкост на единица продукция. Предложената мярка (интегриране на нов двубандажен валяк) би участвала в изпълнението на строителни дейности при строителство на инфраструктурни проводи и други. Тъй като предприятието не разполага с такава машина, за нуждите на производствения процес до този момент е използвало външни услуги. За направата на сравнителния анализ е използван метода ''Добрата Стара Практика'' (ДСП). Старият двубандажен валяк, чийто данни са използвани за сравнение, е с мощност на дизеловия двигател 58 kW, средна производителност 58 т./ч. и среден разход на гориво 10,5 л./ч. Предвиденият за закупуване двубандажен валяк е с дизелов двигател с мощност 55,4 kW, средна производителност 160 т./ч. и среден разход на гориво 7,8 л./ч. Работното тегло на машината е 7,1 тона, а работната ширина 1500 мм. Валякът разполага с двойна оросителна система под налягане. Предният бандаж е с управлява вибрационна система, а задния с ротационен вибратор. Предвид техническите си параметри, предвиденото за закупуване оборудване е с ниски разходи на енергопотребление, ниски емисии СО2, при същевременно висока производителност. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 5-ти месец 2. Сключване на договор: 5-ти - 6-ти месец 3. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на двубандажен валяк: 6-ти - 18-ти месец., Contracted Amount: 217 300.00 , Reported Amount: 217 200.00
  • Activity: Интегриране на нов валяк на пневматични гуми, с висока производителност и ниско енергопотребление (Мярка 2): Предвижда се разширяване на обхвата на производственият процес чрез нов валяк на пневматични гуми, с висока производителност и по-ниска енергоемкост на единица продукция. Предложената мярка (интегриране на нов валяк на пневматични гуми) би участвала в изпълнението на строителни дейности при строителство на инфраструктурни проводи и други. Тъй като предприятието не разполага с такава машина, за нуждите на производствения процес до този момент е използвало външни услуги. За направата на сравнителния анализ е използван метода ''Добрата Стара Практика'' (ДСП). Старият валяк, използван за сравнение, е с мощност 100 kW, средна производителност 58 т./ч. и разход на гориво 15 л./ч. Предвидената за закупуване машина - валяк на пневматични гуми, е с работно тегло 8,8 тона, дизелов двигател с мощност 95 kW и разход на гориво 8 л./ч. Оптималната производителност на машината е 100 т./ч. Предвид техническите си параметри, предвиденото за закупуване оборудване е с ниски разходи на енергопотребление, ниски емисии СО2, при същевременно висока производителност. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 5-ти месец 2. Сключване на договор: 5-ти - 6-ти месец 3. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на валяк на пневматични гуми: 6-ти - 18-ти месец., Contracted Amount: 205 000.00 , Reported Amount: 205 000.00
  • Activity: Интегриране на два броя нови траншейни валяка, с висока производителност и ниско енергопотребление (Мярка 3): Предвижда се разширяване на обхвата на производственият процес чрез 2 броя нови траншейни валяка, с висока производителност и по-ниска енергоемкост на единица продукция. Предложената мярка (интегриране на два броя нови траншейни валяци) би участвала в изпълнението настроителни дейности при строителство на инфраструктурни проводи и други. Тъй като предприятието не разполага с такива машини, за нуждите на производствения процес до този момент е използвало външни услуги. За направата на сравнителния анализ е използван метода ''Добрата Стара Практика'' (ДСП). Старите валяци, използвани за сравнение, са с мощност 10,7 kW, средна производителност 68 т./ч. и разход на гориво 16 л./ч. Всеки един от предвидените за закупуване два броя нови траншейни валяка, е с работно тегло 1350 кг, дизелов двигател с мощност 15,6 kW и разход на гориво 2,3 л./ч. Средната производителност на всяка една от двете машини е 50 т./ч. Предвид техническите си параметри, предвиденото за закупуване оборудване е с ниски разходи на енергопотребление, ниски емисии СО2, при същевременно висока производителност. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 5-ти месец 2. Сключване на договор: 5-ти - 6-ти месец 3. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на 2 броя траншейни валяка: 6-ти - 18-ти месец., Contracted Amount: 113 800.00 , Reported Amount: 113 800.00
  • Activity: Изграждане на вентилация с рекуперация за оползотворяване на отпадна топлина (Мярка 4): Предвижда се изграждане на вентилационна инсталация с високоефективна рекуперация за оползотворяване на отпадна топлина от изхвърляният въздух на работната зона (Мярка 4). Предимствата на вентилационната система с рекуперация са следните: - Контрол на температурата на подаване на пресният въздух в тесни граници; - Дебит на инсталацията - 500 куб.м./ч. - Висока енергийна ефективност на рекуператора - над 75%; - Нисък разход на енергия за обработване на външният въздух; - Спестени емисии CO2; - Опазване на околната среда; Всичките тези предимства, заедно с поддържане на комфорта на микроклимата в работната зона обуславят решението да бъде интегрирана такава система в работната зона. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 5-ти месец 2. Сключване на договор: 5-ти - 6-ти месец 3. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на новите активи: 6-ти - 18-ти месец. , Contracted Amount: 9 125.00 , Reported Amount: 9 125.00
  • Activity: Намаляване на разходите за енергия, посредством въвеждане на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (Мярка 5): Дейността предвижда въвеждане на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението по отношение на Мярка 1, която да записва потреблението на различните видове енергоносители и ресурси за основния технологичен процес (конкретно мярка 1 – консумация на дизелово гориво), като позволява осъществяването на контрол и вземането на управленски решения относно енергийното потребление, същевременно да предава и да получава данни посредством форма на електронна комуникация. Системата за мониторинг и контрол на енергопотреблението, която се предвижда да бъде въведена по отношение на Мярка 1 – Двубандажен валяк представлява: 1. Софтуер за енергиен мениджмънт: - разработен на език HTML5. - с възможност за анализ на разходите по различни активи. - с възможност да задава нива на консумация и да известява с аларми при превишаването им. - с възможност да се конфигурират собствени клиентски екрани и ключови параметри. - с възможност да се достъпва от различни мобилни устройства. 2. Уред за измерване ефективност на строителни машини - измерване разход на гориво, движение на машината и брой загребвания: - технологично, GPS устройство за проследяване, за мониторинг и контрол на КБТ. - възможност да чете и да предава данните от борд-компютъра на превозното средство. - възможност да чете данни от борд-компютрите чрез FMS, LCV и J1708 интерфейси, - възможност за дистанционно предаване на данни от дигитални тахографи. - GPS устройството има DUAL CAN функционалност, която позволява да се чете и да предава данни към системата, както от борд компютър така и от дигитален тахограф едновременно. - вградена батерия, позволяваща на устройството да изпраща данни до 4 часа след неговото изключване от токоизточника. На база събраната информация ще се извършва ежеседмичен контрол на количествата изразходена енергия и съответно плануване на бъдещото и потребление, чрез дневни графици на работа на технологичното оборудване (Двубандажен валяк), съобразени с плануваните количества на производството. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 5-ти месец 2. Сключване на договор: 5-ти - 6-ти месец 3. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на новите активи: 6-ти - 18-ти месец., Contracted Amount: 15 300.00 , Reported Amount: 15 000.00
  • Activity: Изготвяне на доклад от извършен енергиен одит по образец - Приложение Б от условията за кандидатстване.: Дейността включва изготвяне на доклад от енергийно обследване по образец (Приложение Б от условията за кандидатстване) за нуждите на настоящата процедура. Енергийното обследване е извършено след обявяване на процедурата за подбор на проекти и преди подаване на проектното предложение. Одитът включва изследване на съществуващото положение на предприятието и прави сравнителен анализ между старото оборудване, използвано от Бенефициента, и предвиденото за закупуване по проекта ново такова. Mерките на доклада препоръчват закупуването на високо енергийно ефективно оборудване, с което предприятието значително ще намали разходите за енергия и вредните емисии СО2 в атмосферата. Изготвения доклад е преминал проверка от АУЕР и има становище за съответствие. Дейността е извършена за 2 месеца. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви месец 2. Извършване на услугата и подписване на протокол - 2-ри месец, Contracted Amount: 19 900.00 , Reported Amount: 19 900.00
  • Activity: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт /управление на енергията/.: Дейността включва въвеждане на системата за енергиен мениджмънт/управление на енергията/ и обхваща следните основни процеси: - Одит и анализ за съотвeтствието на първоначалното състояние спрямо изискванията на стандарта; - Изготвяне на разработена документация на системата за управление - Инструктаж по изискванията на Системата за управление - ще бъде обучено поне по едно лице от звено, за да има възможност на по-късни етапи това лице да провежда вътрешни обучения на останалите служители. Документира се с протокол от обучение; - Внедряване на системата за управление - работно въвеждане (реално използване на новите правила); - Вътрешен одит – проверка на готовността за сертификация, документирано с Доклад от вътрешен одит; - Съдействие при провеждане на преглед от ръководството. Очакванията от изпълнението на дейността са Кандидатът да постигне следните резултати: - намаляване на разходите за енергийни ресурси; - ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда; - измерване и анализиране на енергийната резултатност; - подобряване на постоянното енергийно управление; - подобряване на рентабилността на фирмата; - повишаване на конкурентоспособността. Чрез въвеждането на система за енергиен мениджмънт, Кандидатът ще има възможност за сертифициране по БДС EN ISO 50001. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 3-ти месец; 2. Сключване на договор: 4-ти - 5-ти месец; 3. Извършване на услугата и подписване на протокол - 6-ти - 18-ти месец, Contracted Amount: 1 000.00 , Reported Amount: 995.00
  • Activity: Сертифициране на системата за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011: Сертифицирането на система за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, включва следните етапи: - провеждане на първоначален одит за документално съответствие на системата с изискванията на стандарт ISO 50001:2011; - провеждане на сертификационен одит за преглед на организационното и технологично съответствие на внедрената система с изискванията на стандарт ISO 50001:2011; - вземане на решение за сертифициране и издаване на оригинален сертификат. Стандартът най-вече се отнася за енергийното управление на енергоинтензивни производствени процеси, електроразпределение, енергийна ефективност на сгради, транспорт и др. Международният стандарт се прилага за всякакъв тип енергийни носители – електроенергия, газообразни, течни и твърди горива, пара, ВЕИ, компресиран въздух, охладена вода, и др. ISO 50001:2011 установява рамка за ефективното използване на енергията в производствените предприятия, търговските вериги, публичния сектор и всяка една организация, решила да се възползва от това. Стандартът също така установява условия за сравняване с най-добрите постижения в областта (benchmarking), измерване, документиране и докладване на подобренията в енергийното управление, респективно за приноса им в намаляването на емисиите парникови газове. Правилното прилагане на стандарта неминуемо води до положителен икономически ефект за бизнеса и околната среда, както и допринася за конкурентоспособността на всяка една компания или организация, внедрила система за енергиен мениджмънт по изискванията му. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 3-ти месец; 2. Сключване на договор: 4-ти - 5-ти месец; 3. Извършване на услугата и подписване на протокол - 6-ти - 18-ти месец , Contracted Amount: 14 000.00 , Reported Amount: 13 800.00
  • Activity: Осигуряване на визуализация и публичност по проекта: Във връзка с изпълнението на задълженията за информация и публичност, в рамките на проекта ще бъде изработен и поставен минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място, напр. на входа на обекта, където се изпълнява проекта. Върху всички закупени по проекта активи ще бъдат поставени стикери, отговарящи на изискванията на ЕС. При изпълнение на мерките за информация и комуникация кандидатът ще включва задължителните реквизити, които трябва да се съдържат във всяко средство за публичност и информиране, съгласно изискванията на Регламент 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от "Теопласт" ЕООД, задължително ще се указва съфинансирането на проекта от ЕФРР, чрез поставяне на: - емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на Европейския съюз; - упоменаване на Европейски фонд за регионално развитие; - общото лого за програмен период 2014 - 2020 г. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 3-ти месец; 2. Сключване на договор: 4-ти - 5-ти месец; 3. Извършване на услугата и подписване на протокол - 6-ти - 18-ти месец, Contracted Amount: 3 000.00 , Reported Amount: 2 850.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: STANDARD PRECISE LTD, Contracted Amount*: 895.50 , Reported Amount**: 995.00
  • Contractor: STROTECH ENGENEERING AD, Contracted Amount*: 337 680.00 , Reported Amount**: 536 000.00
  • Contractor: Klimatronik Ltd, Contracted Amount*: 5 748.75 , Reported Amount**: 9 125.00
  • Contractor: Daniel Standard Ltd, Contracted Amount*: 10 360.00 , Reported Amount**: 15 000.00
  • Contractor: DM 2008 Ltd, Contracted Amount*: 2 565.00 , Reported Amount**: 2 850.00
  • Contractor: Eco Globe Ltd, Contracted Amount*: 17 910.00 , Reported Amount**: 19 900.00
  • Contractor: TRANSPACIFIC CERT. LTD, Contracted Amount*: 12 420.00 , Reported Amount**: 13 800.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Energy audits performed, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Expected energy savings in enterprises as a result of completed projects, Measure Unit: MWh/y, Base Value: 0.00 , Target amount: 704.02 , Reached amount: 704.02
Indicator 5 GHG reduction, Measure Unit: тонове CO2 екв., Base Value: 0.00 , Target amount: 190.07 , Reached amount: 190.07

Financial Information

Total Project cost 598 425.00 BGN
Grant 388 171.75 BGN
Self amount 210 253.25 BGN
Total actual amounts paid 387 579.25 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт /управление на енергията/., Estimated Amount: 1 000.00
  • Differentiated position 1: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт /управление на енергията/.
    Contractor: STANDARD PRECISE LTD
    Contract total funded value: 895.50
Procedure 2 Subject to due process: Закупуване и въвеждане на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (Мярка 5), Estimated Amount: 15 300.00
  • Differentiated position 1: Закупуване и въвеждане на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (Мярка 5)
    Contractor: Daniel Standard Ltd
    Contract total funded value: 10 360.00
Procedure 3 Subject to due process: Закупуване и изграждане на вентилация с рекуперация за оползотворяване на отпадна топлина (Мярка 4), Estimated Amount: 9 125.00
  • Differentiated position 1: Закупуване и изграждане на вентилация с рекуперация за оползотворяване на отпадна топлина (Мярка 4)
    Contractor: Klimatronik Ltd
    Contract total funded value: 5 748.75
Procedure 4 Subject to due process: Закупуване на един брой двубандажен валяк (Мярка 1) - Обособена позиция 1, един брой валяк на пневматични гуми (Мярка 2) - Обособена позиция 2 и два броя траншейни валяка (Мярка 3) - Обособена позиция 3, Estimated Amount: 536 100.00
  • Differentiated position 1: 1. Закупуване на един брой двубандажен валяк
    Contractor: STROTECH ENGENEERING AD
    Contract total funded value: 136 836.00
  • Differentiated position 2: 2. Закупуване на един брой валяк на пневматични гуми
    Contractor: STROTECH ENGENEERING AD
    Contract total funded value: 129 150.00
  • Differentiated position 3: 3. Закупуване на два броя траншейни валяка
    Contractor: STROTECH ENGENEERING AD
    Contract total funded value: 71 694.00
Procedure 5 Subject to due process: Изготвяне на доклад от извършен енергиен одит по образец - Приложение Б от условията за кандидатстване, Estimated Amount: 19 900.00
  • Differentiated position 1: Изготвяне на доклад от извършен енергиен одит по образец - Приложение Б от условията за кандидатстване
    Contractor: Eco Globe Ltd
    Contract total funded value: 17 910.00
Procedure 6 Subject to due process: Осигуряване на визуализация и публичност по проекта, Estimated Amount: 3 000.00
  • Differentiated position 1: Осигуряване на визуализация и публичност по проекта
    Contractor: DM 2008 Ltd
    Contract total funded value: 2 565.00
Procedure 7 Subject to due process: Сертифициране на системата за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, Estimated Amount: 14 000.00
  • Differentiated position 1: Сертифициране на системата за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011
    Contractor: TRANSPACIFIC CERT. LTD
    Contract total funded value: 12 420.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN