Identification

UMIS Number BG06RDNP001-19.218-0001-C04
Project Name "Creation, development and promotion of a regional collective brand on the territory of LAG-Tundzha, based on local identity"
Beneficiary 000970457 Tundzha municipality
Funding EZFRSR ==> Rural Development Programme
Date of the Contract/Order 17.11.2021
Start Date 17.11.2021
End Date 17.11.2024
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Contracted
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34), Ямбол (BG343), Тунджа

Description

Brief description
Изпълнението на проект „Създаване, развитие и популяризиране  на  регионална колективна марка на територията на  МИГ-Тунджа, основана на местната идентичност” дава възможност да бъде разработена и въведена регионална колективна марка, основана на местната идентичност на територията на МИГ-Тунджа.          Това ще доведе във висока степен до развитие на местни производства и услуги, селско стопанство, туристически услуги и атракции, базирани на устойчивото ползване на местните ресурси и характеристики на територията, обхваната от района на действие на МИГ-Тунджа. Създаването и утвърждаването на териториален бранд, чрез регионална колективна марка основана  на местната идентичност ще създаде доверие, разпознаваемост и гаранция за качество чрез сертифициране на обекти, продукти, услуги  и туристически атракции на територията на МИГ-Тунджа. Местното природно, културно и историческо наследство, традициите и ценностите са  в основата на местната идентичност Инвестициите в тяхна подкрепа, съчетани с подходящ маркетинг може да ги превърне в богатство и източник за просперитет на местните общности. В допълнение ще се укрепи междусекторното партньорство, ще се надградят възможностите за териториално развитие и утвърждаване и ще се повиши добавената стойност за територията на МИГ-Тунджа. Марката ще се присъжда от местна сертифицираща група, която включва независими експерти, представители на кандидата Община Тунджа и местните общности. Ще бъде давана за срок от 3 години, след което сертифицираните обекти/продукти/услуги/туристически атракции отново преминават процес на сертифициране, за да докажат, че все още отговарят на високите стандарти, свързани с качество и устойчивост, основани на  използването на местен капацитет с местни ресурси и продукти.
Activities
  • Activity: Организиране и провеждане на кръгла маса за местни партньори от публичния, стопанския и нестопанския сектор, за информиране и дискусия за ползите от създаването и от прилагането на регионална колективна марка и въвличането им в процеса на изготвянето на стандарти и правила за сертифициране: Дейността включва организиране и провеждане на кръгла маса в еднодневен формат. В нея за участие ще бъдат поканени поне 30 местни партньори от публичния, стопанския и нестопанския сектор, които развиват и представят специфични местни производства, традиции, услуги или са носители на локални характеристики, които имат потенциал за генериране на добавена стойност към територията на МИГ- Тунджа на основата на местните дадености. Целта на еднодневната кръгла маса е за информиране и дискусия за ползите от създаването и от прилагането на регионална колективна марка и за въвличането на участниците в процеса изготвянето на стандарти и правила за сертифициране. , Contracted Amount: 500.00 , Reported Amount: 800.00
  • Activity: Изготвяне на концепция за развитие, лого и слоган; правна регистрация и защита на марката: За целите на проекта ще бъде изработена нарочна концепция, която да очертава визията и основните стъпки по развитието и утвърждаването на регионална колективна марка, основана на местната идентичност и специфики. Концепцията трябва да формулира синергията и да обединява символно местното културно наследство, местните изделия и храни. Предвид необходимостта марката да бъде разпознаваема и да провокира максимално висок интерес на аудитория и потребители с различен профил, ще бъдат разработени лого и слоган. Логото и слоганът са основните инструменти за идентификация на марката. Логото и слоганът следва да са уникални, да отразяват местната идентичност на територията на МИГ-Тунджа и вижданията на местните партньори, да обединяват символно местното културно наследство, местните изделия и храни. , Contracted Amount: 5 000.00 , Reported Amount: 7 380.00
  • Activity: Изготвяне на стандарти и правила за сертифициране; формиране на местна сертифицираща група: Дейността включва разработването на цялостна система за стандартизиране и сертифициране на стоки, продукти, услуги и др., специфични и характерни за територията на МИГ–Тунджа. Системната разработка трябва да съдържа: - общи стандарти и правила за сертифициране; - специфични стандарти и правила за сертифициране по отделните класове стоки, обекти, услуги и др., подлежащи на сертификация. - систематизиран и обоснован формат и изисквания към членовете на сертифициращата група; - разработени вътрешни правила за работа на сертифициращата група. В рамките на изпълнението на дейността ще бъде формирана и местна сертифицираща група. , Contracted Amount: 1 400.00 , Reported Amount: 1 800.00
  • Activity: Разработване на маркетинговата стратегия за популяризиране стойността и идентичността на сертифицираните обектите/ продукти/ услуги/ туристически атракции: Стратегията следва да очертае целите и предложи конкретни мерки по популяризиране стойността и идентичността на сертифицираните обекти/продукти/услуги/туристически атракции и да способства за формирането на добавена стойност, както за ползвателите на марката, така и за територията на МИГ-Тунджа в нейната социално-икономическа цялост. Маркетинговата стратегия следва да идентифицира подходящите форми за промотиране на сертифицираните обекти/продукти/услуги/туристически атракции, да анализира възможностите и пътищата за тяхното предлагане и да направи преценка на реалните пазари. , Contracted Amount: 1 300.00 , Reported Amount: 1 500.00
  • Activity: Изготвяне и разпространение на Каталог на сертифицирани обекти и туристически атракции: Дейността включва разработване на Концепция и съдържание на Каталог на сертифицирани обекти и туристически атракции, както и разработване, изготвяне, отпечатване и разпространение на печатното издание. То ще съдържа мин. 10 сертифицирани елемента от мин. 10 населени места на територията на МИГ – Тунджа, както и богат снимков материал. Концепцията и печатното издание – Каталогът, трябва да съдържат още представяне на територията на МИГ – Тунджа, както и на Регионалната колективна марка, основана на местната идентичност на територията на МИГ-Тунджа. Този подход цели да развие местни производства и услуги, селско стопанство, туристически услуги и атракции, базирани на устойчивото ползване на местните ресурси и характеристики на територията, обхваната от района на действие на МИГ-Тунджа. Разпространението на Каталога на сертифицирани обекти и туристически атракции ще бъде изпълнено от община „Тунджа”., Contracted Amount: 4 166.67 , Reported Amount: 4 166.60
  • Activity: Създаване на малки местни тържища за сертифицирани продукти : За целите на проекта ще бъдат създадени поне 2 малки тържища за сертифицирани продукти на територията на МИГ- Тунджа. За тях ще бъдат необходими два комплекта еднотипно оборудване и обзавеждане, като всеки от комплектите включва: - метална маса с навес за тържище -7 бр.; - метален вертикален стелаж - 3 бр.; - столове метална конструкция и пластмаса - 10 бр.; - сгъваема маса метална конструкция - 2 бр.: метална конструкция и плот, устойчив на топлина, замърсяване и драскотини, размери 120х70 см; - шатра за презентации - 1 бр.; - информационна метална табела за тържище - 1 бр. На тържищата ще се предлагат продукти с гарантиран териториален произход от населените места на община „Тунджа” /територията на МИГ- Тунджа/. Освен предлагане на стоки, на тържищата ще бъдат провеждани и презентации на услуги, обекти и др. Ще бъде представен и Каталог на сертифицирани обекти и туристически атракции. Местата на тържищата ще бъдат определени на базата на изразени мнения по време на анкетно проучване сред местната общност, което ще бъде извършено в хода на реализацията на проекта от община „Тунджа”. Разходът е в размер на 15494.00 лв.- бюджет раздел II, ред 4.1 , Contracted Amount: 15 494.00 , Reported Amount: 15 494.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: YAMBOL CHAMBER OF COMMERCE AND INDUSTRY, Contracted Amount*: 8 200.00 , Reported Amount**: 9 600.00
  • Contractor: PLASTIKA 62 EOOD, Contracted Amount*: 15 494.00 , Reported Amount**: 15 494.00
  • Contractor: BULGARIAN PATENT OFFICE, Contracted Amount*: 1 460.00 , Reported Amount**: 1 880.00
  • Contractor: AGROELIT OOD , Contracted Amount*: 4 166.60 , Reported Amount**: 4 166.60
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Общо публични разходи в евро, Measure Unit: EUR, Base Value: 0.00 , Target amount: 14 991.65 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Брой сертифицирани обекти,лица, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 12.00 , Reached amount: 12.00
Indicator 3 Брой създадени регионални марки, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Общо инвестиции в евро (публични + частни), Measure Unit: EUR, Base Value: 0.00 , Target amount: 14 991.65 , Reached amount: 0.00
Indicator 5 Брой подпомогнати дейности за маркетинг, популяризиране и сертифициране на местното наследство, изделия и храни, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 30 720.60 BGN
Grant 29 320.60 BGN
Self amount 1 400.00 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 90.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „Доставка на 2 комплекта обзавеждане за малки местни тържища на открито за сертифицирани продукти от територията на МИГ „Тунджа”, Estimated Amount: 15 494.00
  • Differentiated position 1: Доставка на 2 комплекта обзавеждане на малки местни тържища на открито за сертифицирани продукти от територията на МИГ „Тунджа“
    Contractor: PLASTIKA 62 EOOD
    Contract total funded value: 15 494.00
Procedure 2 Subject to due process: „Изготвяне на концепция за съдържанието на каталог, предпечат и отпечатване на Каталог на сертифицирани обекти и туристически атракции по Проект „Създаване, развитие и популяризиране на регионална колективна марка на територията на МИГ-Тунджа, основана на местната идентичност”, Estimated Amount: 4 166.67
  • Differentiated position 1: Изготвяне на концепция за съдържанието на каталог, предпечат и отпечатване на Каталог на сертифицирани обекти и туристически атракции по Проект „Създаване, развитие и популяризиране на регионална колективна марка на територията на МИГ-Тунджа, основана на местната идентичност“
    Contractor: AGROELIT OOD
    Contract total funded value: 4 166.60
Procedure 3 Subject to due process: „Услуги, свързани с регистрацията, сертифицирането, прилагането и популяризирането на регионална колективна марка за продукти и услуги от територията на МИГ-Тунджа“ , Estimated Amount: 8 200.00
  • Differentiated position 1: Организиране и провеждане на еднодневна кръгла маса за минимум 30 местни партньори от публичния, стопанския и нестопанския сектор за информиране и дискусия за ползите от създаването и прилагането на регионална колективна марка и включването им в процеса по изготвяне на стандарти и правила за сертифициране.
    Contractor: YAMBOL CHAMBER OF COMMERCE AND INDUSTRY
    Contract total funded value: 500.00
  • Differentiated position 2: Изготвяне на концепция за развитие, лого и слоган на регионална колективна марка за продукти и услуги от територията на МИГ – Тунджа
    Contractor: YAMBOL CHAMBER OF COMMERCE AND INDUSTRY
    Contract total funded value: 3 000.00
  • Differentiated position 3: Извършване на услуга – правна регистрация и защита на регионална колективна марка
    Contractor: YAMBOL CHAMBER OF COMMERCE AND INDUSTRY
    Contract total funded value: 2 000.00
  • Differentiated position 4: Изготвяне на стандарти и правила за сертифициране и формиране на прилагаща ги местна сертифицираща група
    Contractor: YAMBOL CHAMBER OF COMMERCE AND INDUSTRY
    Contract total funded value: 1 400.00
  • Differentiated position 5: Разработване на маркетингова стратегия за популяризиране стойността и идентичността на сертифицираните обекти/продукти/услуги/туристически атракции
    Contractor: YAMBOL CHAMBER OF COMMERCE AND INDUSTRY
    Contract total funded value: 1 300.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN