Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.002-0197-C01
Project Name "Social services for a dignified life"
Beneficiary 000875856 POPOVO MUNICIPALITY
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 02.12.2015
Start Date 02.12.2015
End Date 02.10.2017
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Североизточен, Търговище, Попово

Description

Brief description
С осъществяването на настоящия проект ще се предостави възможност на приблизително 70  жители от община Попово, които попадат в целевата група на проекта, да ползват комплексни социални и здравни услуги.
По проекта се планира да бъдат назначени един социален работник, две медицински сестри , социален асистент, 12 лични асистенти и 29 домашни помощници и един психолог.
Конкретните потребители на услугата ще се определят след извършване на оценка на потребностите от наетите социален работник, медицински сестри и психолог. 
За всеки един одобрен потребител ще се изготви индивидуален план, където ще се конкретизират извършваните от домашния помощник, личен асистент, социален асистент и медицинска сестра  дейности за помощ и времето на тяхното извършване.
Activities
  • Activity: Организация и управление: Дейността цели да гарантира изпълнение на проекта при спазване на графика, изразходване на средствата според изискванията на програмата и постигането на заложените цели. По проектът ще бъдат назначени трима експерта: Ръководител на екип, координатор и счетоводител. Назначението на екипа и определянето на възнагражденията ще бъде съгласно изискванията, заложени Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП РЧР 2014-2020 г. Дейността включва и доставка на материали и консумативи за администрирането на проекта., Contracted Amount: 19 151.77 , Reported Amount: 18 183.92
  • Activity: Информиране и публичност: Целта на тази дейност е популяризиране на проекта, неговите цели и дейности, източника на финансовата помощ, прозрачност при неговото изпълнение, и недопускане на дискриминация. Изпълнението на дейността ще бъде извършено съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. , Contracted Amount: 600.00 , Reported Amount: 528.00
  • Activity: Подбор, наемане и обучение на персонала: Подбор на подходящи лица, които да оказват подкрепа и съдействие за социално включване на потребителите, персонална грижа, здравна помощ, консултация и помощ за извършване на комунално-битови дейности. Наемане и провеждане на въвеждащо обучение на лицата, с цел повишаване на професионалната компетентност и мотивация при предоставяне на грижа на хора с увреждания и тези над 65 години в невъзможност за самообслужване. Подбор на персонал на трудов договор (8 часов работен ден) за заемане на длъжностите личен асистент (12), домашен помощник (29), социален асистент (1), социален работник (1) и медицинска сестра (2). Проектът предвижда подбор и наемане на длъжностите „личен асистент” и „домашен помощник” да се изпълни на два етапа – при стартиране на проекта и след приключване на дейностите по операция „Нови алтернативи” Персоналът включва и наемането на външен експерт-психолог, описан в Дейност № 5 "Консултация и предоставяне на психологическа подкрепа на персонала и потребителите на услугите" , Contracted Amount: 550.00 , Reported Amount: 4 687.74
  • Activity: Информиране и подбор на кандидат-потребители на услугите: През последните години се поставя акцент в социалната политика върху алтернативните форми на социални услуги, каквито са дневни центрове, центрове за социални услуги, за рехабилитация, защитени жилища, социален патронаж и звената към него. Една от задачите на дейността е да запознае местната общност с възможността да се възползва от комплексните социално и здравни услуги, както и да гарантира достатъчен брой потребители. Основна задача е и набирането на кандидати за потребители на услугите. С провеждането на информационната кампания и подбора на кандидати ще се предостави възможност за достъп до комплексни социални и здравни услуги, и включване в общността на около 70 жители от община Попово. Услугата ще се предоставя на територията на цялата община. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Консултация и предоставяне на психологическа подкрепа на персонала и потребителите на услугите. : Дейността предвижда наемането на външен експерт –психолог на граждански договор, който да подпомогне предоставянето да консултира екипа при подбора на кандидатите и да оказва психологическа подкрепа на целевите групи. Психологическата подкрепа ще бъде предоставена от лице с подходящо за тази дейност образование и професионален опит. При наемането на лицето ще бъдат спазени изискванията в Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП РЧР 2014-2020 г.. , Contracted Amount: 7 105.60 , Reported Amount: 5 325.79
  • Activity: Осигуряване на достъп до интегрирани услуги. : Дейността има за цел: Осигуряване на устойчиви, добре планирани и управлявани услуги. Изграждане на управленска структура, съответстваща на обема на дейността с ясно разпределение на отговорностите. Мониторинг на дейностите, извършвани от персонала. Социално-здравните услуги ще се предоставят от общо 45 лица - личен асистент (12 бр.), домашен помощник (29 бр. ), социален асистент (1 бр.), социален работник (1 бр) и медицинска сестра (2 бр). С оглед на описаните в Дейност 3 "Подбор, наемане и обучение на персонала" етапи, е направено следното разпределение на персонала (ЛА, СА и ДП) за предоставяне на услугите Етап I: Наетите през първия етап (януари 2016 г.) личен асистенти (3 бр.), домашни помощници (7 бр.) и социален асистент (1 бр.) ще предоставят услугата 18 месеца. Етап II: След извършване на нови оценки на потребителите през месец март 2016, през април 2016 г. услуги ще предоставят допълнително наетите лични асистенти (9 бр.) и домашни помощници (22 бр.) В бюджета на проекта са предвидени разходи за основно трудово възнаграждение на „личен асистент”, „социален асистент” и „домашен помощник” през 2016 в размер на прогнозни стойности на МРЗ – 420 лв. и от 01.2017 г. до 06.2017 за прогнозни стойности на МРЗ – 460 лв. На база тези стойности е дефинирана и часовата стойност за съответния период. Часовата стойност на възнагражденията на личните асистенти, домашни помощници и социален асистент е заложена при максимални коефициенти с цел минимизиране на непредвидени разходи и при условие, че кандидатите притежават повече от една година опит. При реализиране на икономии от разходите за трудови възнаграждения, екипът по проекта ще отправи мотивирано искане до Управляващия орган за наемане на допълнителен персонал за предоставяне на услуги, на тези лица, които се нуждаят, но не са били включени в проекта поради ограничения бюджет., Contracted Amount: 471 288.33 , Reported Amount: 450 467.18
  • Activity: Доставка на материали и консумативи, необходими за дейностите на звеното: Дейността предвижда доставка на материали и консумативи, необходими за управлението на звеното и предоставяне на услугите. Разходът е необходим с оглед на това, че при подготовката на методики, документации за подбор на персонал и оценка на потребителите, архив на досиета, картони и др. ще се използват канцеларски материали и консумативи. , Contracted Amount: 1 194.24 , Reported Amount: 429.11

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Violeta, Contracted Amount*: 7 105.60 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: OFIS KONSUMATIVI, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 484.91
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Participants with disabilities and participants over 65, unable to take care of themselves, with improved access to services, Measure Unit: Брой, Base Value: 59.00 , Target amount: 115.00 , Reached amount: 108.00
Indicator 2 Participants with disabilities and participants over 65 incapable of self-care, Measure Unit: Брой, Base Value: 59.00 , Target amount: 129.00 , Reached amount: 108.00

Financial Information

Total Project cost 499 889.94 BGN
Grant 499 889.94 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 476 046.52 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на канцеларски материали за нуждите на Община Попово и бюджетните звена, Estimated Amount: 22 000.00
Procedure 2 Subject to due process: Доставка по периодични заявки на материали и/или консумативи за нуждите на общинска администрация гр.Попово и бюджетните звена към нея. , Estimated Amount: 0.00
Procedure 3 Subject to due process: Доставка чрез покупка на канцеларски материали за нуждите на общинска администрация гр.Попово и бюджетните звена към нея. , Estimated Amount: 30 000.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN