Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.039-0003-C01
Project Name "Improving the working conditions and safety of workers in Assarel - Trans Ltd"
Beneficiary 130149830 ASAREL - TRANS LTD
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 16.07.2019
Start Date 16.07.2019
End Date 16.01.2021
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пазарджик (BG423), Панагюрище, гр.Панагюрище

Description

Brief description
С реализацията на настоящия проект се цели подобряване на работната среда на заетите лица в "Асарел - транс" ООД.  Реализацията на проекта ще подобри професионалния и здравния статус на работниците, чрез подобряване на микроклимата и условията на труд в предприятието. За повишаване на мотивацията и преодоляване на стреса, в проекта е предвидено място за отдих и хранене. Създаването на социални придобивки е насочено изцяло към удовлетворяване необходимостта на целевата група от съчетаване на личния и професионалният живот. Очакван резултат от изпълнението на дейностите по проекта е подобряване качеството на работните места в предприятието успоредно с удовлетворяване на потребността на "Асарел - транс" ООД от повишаване производителността на труда на служителите в дългосрочен план. 
Основни дейности по проекта са:
1. Осигуряване на средства за колективна защита, свързани с подобряване условията на труд
2. Осигуряване на ЛПС и специално работно облекло
3. Разработване, адаптиране и въвеждане на система за развитие на човешките ресурси в „Асарел - Транс“ ООД
4. Осигуряване на помещение за хранене, съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд и помещение за краткотраен отдих.
Изпълнението на заложените в проекта дейности е ключова предпоставка за усъвършенстване на организацията на трудовата дейности, и по-специално:
• подобряване условията на труд на работното място;
• намаляване на риска от трудови злополуки и ограничаване на условията, повишаващи риска от професионални заболявания;
• повишаване на производителността на труда и повишаване на мотивацията сред заетите.
В резултат на настоящия проект ще се повиши удовлетвореността на работниците и служителите в „Асарел - транс” ООД от трудовия живот в дружеството, което представлява съществен мотивационен фактор за повишаване на производителността на труда, имиджа на дружеството като социално отговорен работодател и респективно общата и дългосрочна конкурентоспособност на компанията.
Activities
  • Activity: Дейност 1 "Осигуряване на средства за колективна защита, включително модернизация и/или реконструкция и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд": Дейността предвижда осигуряване на средства за колективна защита, осигуряващи безопасни и здравословни условия на труд в компанията, изцяло съобразени с предписанията на СТМ и с Програмата за минимизиране на риска. Дейностите включват доставки на оборудване и извършване на СМР и ще бъдат изпълнени в Главна сервизна база на площадка „Асарел“. СРЕДСТВА ЗА ЗАЩИТА ЗА ПОДОБРЯВАНЕ НА МИКРОКЛИМАТА: Помещенията, в които се ремонтират превозните средства са с големи размери и кубатура, което ги прави трудно и неефективно отопляеми и проветряеми поради височината на сградите /около 6 м/. Автомобилите влизат в помещенията, извършват се ремонти дейности, налага се често включване и изключване на двигателите, с оглед проверка на изправността им. Тези операции водят до отделяне на вредни газове, които няма с какво да бъдат улавяни и водят до рискове върху здравето на служителите. Неблагоприятният микроклимат в тези помещения оказва влияние върху работната среда и се наблюдава често отсъствие на служителите поради простудни заболявания. Наблюдава се невъзможност да се извършват обичайните задължения на персонала, затруднява се ежедневната им работа, застрашава се тяхното здраве. Поради това е необходимо да се приложи ефективно решение за оптимизация на температурите през студените месеци предвид размера на помещенията и конструктивните им дадености. Предвиждат се и дейности, чрез които да се предпазват дихателните пътища на работещите. 1. За подобряване на микроклимата на сервизно-ремонтните обекти ще бъдат закупени общо 4 бр. смукателни центробежни вентилатора за четири канала за ремонт на тежкотоварни и леки автомобили дебит 2000 куб. м, както и 1 бр. смукателен центробежен вентилатор за заваръчното помещение - 3000 куб. м. 2. По предписания на СТМ за затоплянето на ремонтните халета е необходимо да се намали височината на помещението, чрез поставяне на окачени тавани в работилниците. Това ще се отрази благоприятно върху микроклимата в помещенията поради намаляване обема на помещенията. Ще бъдат поставени окачени в различните помещения - 4 стаи на Голям сервиз. 3. За подобряване на микроклимата в Главна сервизна база ще бъде доставена и монтирана 3 - камерна PVC дограма и алуминиеви врати по предварителна спецификация. В момента частично е подменена дограмата в цеха за ремонт на гуми, а състоянието на дограмата в останалите халета от сервизите е изпълнено от остъклени винкели, които вече са компрометирани и неефективни. Стъклата, които се използват за винкели са обикновени и при изложението на базата на постоянни ветрове и неблагоприятни климатични условия, лесно се поддават на счупване, пропукване. Това позволява през тях да влиза въздух и да не може да се контролира температурата в помещенията, да се образуват течения, на които са изложени служителите в тази база. Затова по проекта се предвижда подмяната с PVC дограма, която ще бъде монтирана в Голям сервиз, а 2 бр. врати - Алуминиева врата 900 х 2000 и врата с двигател 3600 х 4200 ще бъдат монтирани в Главен сервиз, в който в момента вратите са стари, компрометирани и не уплътняват входовете и позволяват навлизането на студен въздух през тях. Изпълнението на дейността ще подобри условията на труд на служителите в кампанията. 4. Старите осветителни тела са поставени през 70-те години на 20-ти век и осветеността не е на ниво, което може да доведе до нарушаване на зрението на работниците, особено в нощните смени. Осветителните тела са неефективни и енергоемки. За подобряване на микроклимата в Главна сервизна база и за осигуряването на бeзoпacни и здpaвocлoвни ycлoвия нa тpyд, ĸoитo изиcĸвaт ĸoмфopт нa вcяĸo paбoтнo мяcтo нeзaвиcимo oт пoзициoниpaнeтo мy в пpocтpaнcтвoтo, cпpямo пpoзopци, oтoплитeлнa cиcтeмa и дpуги СТМ препоръчва подмяна на старите осветителни тела, с нови по-съвременни, по-екологични и по-неергоемки. Cъвpeмeннитe тexнoлoгии в ocвeтитeлнaтa индycтpия пpeдлaгaт peшeния, ĸoитo cъвмecтявaт изиcĸвaниятa зa eнepгийнa eфeĸтивнocт и гpижa зa oĸoтo и чoвeшĸoтo здpaвe. , Contracted Amount: 61 680.00 , Reported Amount: 61 143.43
  • Activity: Дейност 2 "Осигуряване на ЛПС и специално работно облекло": Работните процеси и дейностите, които извършва "Асарел - транс" в повечето случаи са свързани с работа на открито, при различни атмосферни влияния. Във връзка с ежедневните дейности е необходимо закупуване на ЛПС и специализирано работно облекло за всяка една от длъжностите в предприятието, съгласно утвърден "Списък на работните места и видовете работи", така че да се повиши качеството на трудовия живот на заетите лица и да се минимизират рисковете на работното място, чрез закупуване на: 1. 3 комплекта, вкл.:Лятно работно облекло (яке, полугащеризон, тениска);Зимно работно облекло (ватирано яке, ватиран полугащеризон); Защитни очила; Защитни обувки - летни и зимни; Ръкавици. Ед.стойност - 231 лв; Общо: 693 лв. 2. 110 комплекта, включващи:Лятно работно облекло (яке със светлоотразителни елементи, полугащеризон, тениска); Зимно работно облекло (ватирано яке със светлоотразителни елементи, ватиран полугащеризон); Каска; Шапка; Защитни обувки - летни; Защитни обувки - зимни; Сигнален елек; Манто-дъждобран. Ед.стойност 239 лв. Общо: 26 290 лв. 3. 2 комплекта, вкл.: Лятно работно облекло (яке със светлоотразителни елементи, полугащеризон, тениска); Зимно работно облекло (ватирано яке със светлоотразителни елементи, ватиран полугащеризон); Каска - 1 бр.; Шапка; Защитни обувки - летни и зимни; Сигнален елек; Защитни ръкавици; Защитен колан; Манто-дъждобран;Ботуши;Дихателни маски. Ед.цена 373 лв./365 лв. Общо: 738 лв. 4. 5 комплекта, вкл.:Лятно раб. облекло (яке, полугащеризон, тениска); Зимно раб. облекло (ватирано яке със светлоотразителни елементи, ватиран полугащеризон); Каска; Шапка;Защитни обувки - летни; Защитни обувки - зимни;Сигнален елек; Антифони; Ботуши; Ръкавици; Манто - дъждобран. Ед.стойност 255 лв. Общо: 1275 лв. 5. 4 комплекта, вкл.:Лятно раб.облекло (яке, полугащеризон, тениска);Зимно раб. облекло (ватирано яке със светлоотразителни елементи, ватиран полугащеризон); Шапка; Защитни обувки - летни и зимни; Ед. стойност 214 лв. Общо: 856 лв. 6. 10 броя антирефлексни очила, предпазващи от зрително и психическо натоварване и умора. Ед.стойност - 200 лв. Общо: 2000 лв. 7. 6 комплекта, вкл.: Лятно раб. облекло (яке, полугащеризон, тениска);Зимно раб. облекло (ватирано яке със светлоотразителни елементи, ватиран полугащеризон); Шапка; Ботуши; Защитни обувки - летни и зимни; Сигнален елек; Ръкавици; Манто - дъждобран. Ед. стойност 242 лв. Общо:1452 лв. 8. 25 комплекта, вкл.: Лятно раб. облекло (яке, полугащеризон, тениска); Зимно раб. облекло (ватирано яке със светлоотразителни елементи, ватиран полугащеризон); Шапка; Защитни обувки - летни и зимни; Ръкавици; Сигнален елек. Ед. стойност 224 лв. Общо: 5600 лв. 9. 1 комплект, вкл.: Лятно работно облекло (яке, полугащеризон, тениска); Зимно работно облекло (ватирано яке, ватиран полугащеризон); Защитни очила; Защитни обувки - летни и зимни; Ръкавици; Сигнален елек; Шапка; Манто-дъждобран. Ед.стойност 252 лв. Общо: 252 лв. 10. 2 комплекта, вкл.:Лятно раб.облекло (яке, полугащеризон, тениска); Зимно раб. облекло (ватирано яке, ватиран полугащеризон); Защитни обувки - летни и зимни; Ръкавици за заварчик; Шапка; Кожена предна престилка; Лицеви щитове. Ед. стойност 267 лв. Общо: 534 лв. 11. 1 комплект, вкл.:Лятно раб. облекло (яке, полугащеризон, тениска); Зимно раб. облекло (ватирано яке, ватиран полугащеризон); Защитни очила; Защитни обувки-летни и зимни; Шапка. Ед.стойност 232 лв. Обща стойност 232 лв. 12. 3 комплекта, вкл.:Лятно раб.облекло (яке, полугащеризон, тениска); Зимно раб. облекло (ватирано яке, ватиран полугащеризон); Защитни обувки - летни и зимни; Шапка; Сигнален елек;Ръкаваци гумени; Ботуши гумени. Ед.стойност 232 лв. Общо: 696 лева. 13. 13 комплекта, вкл.: Лятно раб.облекло (яке, полугащеризон, тениска); Зимно раб.облекло (ватирано яке със светлоотразителни елементи, ватиран полугащеризон); Каска;Шапка;Защитни обувки - летни и зимни; Сигнален елек; Ръкавици; Защитен колан; Манто - дъждобран; Ботуши. Ед. стойност 370 лв. Общо: 4810лв. Общо 45 428 лв., Contracted Amount: 45 428.00 , Reported Amount: 45 428.00
  • Activity: Дейност 3 "Разработване, адаптиране и въвеждане на система за развитие на човешките ресурси в „Асарел - Транс“ ООД: Дейността на „Асарел - Транс“ ООД е разнообразна, което предопределя влиянието на много фактори при наемането, мотивирането и задържането на работещите, както и при отчитането на присъствието на служителите и труда, който те полагат. Това затруднява определянето на месечните заплати на работници и специалистите в дружеството. Натоварването на персонала е неритмично. Това налага съвместяване на длъжности и преместване на работници от едно работно място на друго. Непрекъснатият работен процес в дружеството води до натрупване на извънреден труд и необходимост от ползване на методи за сумарно изчисляване на работното време при определяне на заплащането. Това налага адаптиране на съществуващата система за организация на труда и разработване и въвеждане на актуални практики и модели за управление на човешките ресурси. Основната цел на дейността е да бъдат оптимизирани работните процесите в „Асарел - Транс“ ООД, да се разработи и въведе модерна система за организация и отчитане на труда и да бъдат въведени различни практики за оптимизация на вътрешната комуникация, подобряване на взаимоотношенията и координацията в работата между длъжностите и организационните звена на различни нива, удължаване професионалния живот на по-възрастните работници и служители в предприятието, за предаване на опита им към по-младите, както и за мотивиране и задържане на младите кадри. За тази цел дружеството се нуждае от изготвяне на цялостна стратегия за управление на човешките ресурси, като акцент в нея ще имат следните елементи: • Проектиране на длъжностите и изготвяне на длъжностни характеристики, които отчитат както технологичните и икономическите изисквания на работата и индивидуалните нужди на изпълнителите, така и съдържанието, функциите и взаимовръзките между длъжностите; • Въвеждане на нови практики за планиране на кадрите, подбор и наемане на работници и служители в предприятието; • Оптимизация на работните процеси, вкл. въвеждането на гъвкави форми на заетост (гъвкаво работно време, плаващо работно време, почасова заетост и др.) и други практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот на работниците и служителите; • Въвеждане/подобряване на мерките за развитие на кадрите по отношение усъвършенстване на знанията и уменията на заетите с цел да се повиши равнището на тяхното трудово представяне, предоставяне на възможности за развитие и планиране на кариерата, за учене през целия живот, в т.ч. предаване на опит от по-възрастните към по-младите работници и служители, ротация на работното място и др; • Въвеждане на промени в системите за заплащане на труда и на иновативни модели за организация на труда в предприятието, насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда; • Оптимизация на вътрешната комуникация, подобряване на взаимоотношенията и координацията в работата между длъжностите и организационните звена на различни нива. Реализирането на дейността ще премине през следните етапи: • Провеждане на одит на действащата система за организация на труда и правилата за формиране на работната заплата в предприятието; • Изготвяне на проучване относно нуждите от промени, адаптиране и подобряване на системата за развитие на човешките ресурси в „Асарел - Транс“ООД, в това число обучение и развитие на персонала, оценяване на равнището на трудовото представяне на заетите спрямо поставените стандарти и формулиране на насоки за подобряване на това равнище; • Изготвяне на препоръки за усъвършенстване на трудовите отношения и поддържане на трудовия мир в организацията и формиране на благоприятна работна среда и отношения между ръководния състав и работещите в „Асарел - Транс“ООД; • Изготвяне на препоръки за иновативен, по-продуктивен и по - екологосъобразен начин за организация на трудовите процеси и подобряване на вътрешна комуникация между различните звена в предприятието. , Contracted Amount: 22 000.00 , Reported Amount: 21 000.00
  • Activity: Дейност 4 "Осигуряване на помещение за хранене, съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд и помещение за краткотраен отдих" : За изпълнение на настоящата дейност са предвидени за бъдат обособени и оборудвани по програмата следните помещения: - Оборудване на кухненски бокс (13,75 м2) и стая за почивка (33 м2) в главна сервизна база (площадка „Асарел“). Към настоящия момент на предвидените за ремонт помещения с обща квадратура от 40 м2 се използват за складиране на вещи. Служителите в главния сервиз и в предпътни превози импровизирано ползват необособени и необорудвани за целта места за да починат, да си приготвят напитка или да хапнат набързо. Условията се неподходящи и непригодни, което оказва влияние върху тяхната мотивация. По предвидената дейност фирмата ще оборудва по проекта трите помещения с: кухненски шкафове СКШ и кухненски ъгъл /по скица/, аспиратор – 1 бр., мивка с батерия – 2 бр., маси 5 бр., столове с метални крака – 20 бр., гардероб 80/52/190 см – 4 бр., хладилник – 1 бр., микровълнова фурна – 1 бр., кафемашина – 1 бр., тостер – 1 бр., грил-преса – 1 бр., парти-грил – 1 бр., бойлер 80 л. – 1 бр.диспенсер за топла и студена вода - 1 бр., мобилни климатици тип колонен min 11600 ВТU – 2 бр. Предвиденото оборудване в кухнята ще се използва от служителите за съхранение на кухненска посуда, приготвяне/притопляне на храна, съхранение в подходящи условия на храната, за да не се разваля, за приготвяне на топли напитки, измиване на посудата и т.н. Помещението за хранене и стаята за почивка ще се ползват ротационно като в тях максимално могат да се хранят едновременно 16 лица. Гардеробите в стаята за почивка ще се ползват за съхранение на лични вещи на служители от базата, а диваните за почивка ще се ползват от всички лица в целевата група на обекта. - Ремонт и климатизация на помещението за кухненски бокс и стая за почивка - зидане на врата - 2 бр., направа на свод, боядисване, освежаване на стени и обшиване с пластмасови плоскости - общо 141 кв. м., поставяне на окачен таван и подова настилка от теракот. От социалната придобивка в главната сервизна база ще се възползват 185 лица от целевата група, работещи на място на обекта и шофьорите, които ежедневно тръгват от базата или изчакват извършването на прегледи и ремонт на превозната техника. Изпълнението на предвидените дейности за осигуряване на помещения за почивка, хранене и спортна активност ще допринесат за повишаване на мотивацията на служителите, подобряване на здравния им статус, и съответно по-добра производителност на труда., Contracted Amount: 19 329.96 , Reported Amount: 18 102.49

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: BIZZE LTD, Contracted Amount*: 9 700.00 , Reported Amount**: 8 500.00
  • Contractor: Verdi Building Ltd, Contracted Amount*: 13 098.49 , Reported Amount**: 13 098.49
  • Contractor: "Olymp-Safety Equipment" Ltd., Contracted Amount*: 45 428.00 , Reported Amount**: 45 428.00
  • Contractor: LOTOS FI, Contracted Amount*: 22 000.00 , Reported Amount**: 21 000.00
  • Contractor: Alexander Ltd, Contracted Amount*: 17 082.43 , Reported Amount**: 17 082.43
  • Contractor: Ecovent Ltd, Contracted Amount*: 34 940.00 , Reported Amount**: 34 940.00
  • Contractor: NIK - NIKOLAI SIRAKOV ltd, Contracted Amount*: 5 625.00 , Reported Amount**: 5 625.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises supported, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Number of enterprises which have introduced new systems, practices and tools for human resources development and organisation of labour processes, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Number of enterprises which have introduced new processes for health and safety at work, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Employed, including self-employed, persons, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 198.00 , Reached amount: 269.00

Financial Information

Total Project cost 163 281.76 BGN
Grant 163 281.76 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 160 241.31 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на специализирано работно облекло и лични предпазни средства, Estimated Amount: 45 428.00
  • Differentiated position 1: „Доставка на специализирано работно облекло и лични предпазни средства за нуждите на Асарел – транс ООД“
    Contractor: "Olymp-Safety Equipment" Ltd.
    Contract total funded value: 45 428.00
Procedure 2 Subject to due process: Извършване на СМР за осгуряване на средства за колективна защита, свързани с подобряване условията на труд, Estimated Amount: 20 900.00
  • Differentiated position 1: Доставка и монтаж на окачени тавани
    Contractor: Verdi Building Ltd
    Contract total funded value: 3 496.00
Procedure 3 Subject to due process: Осигуряване на помещение за хранене, съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд и помещение за краткотраен отдих - оборудване и обзавеждане., Estimated Amount: 9 700.00
  • Differentiated position 1: Доставка на електроуреди и бяла техника
    Contractor: BIZZE LTD
    Contract total funded value: 4 540.00
Procedure 4 Subject to due process: Осигуряване на помещение за хранене, съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд и помещение за краткотраен отдих - ремонтни дейности, Estimated Amount: 9 629.96
  • Differentiated position 1: РЕМОНТ НА КУХНЯ С ПОМЕЩЕНИЕ ЗА ХРАНЕНЕ
    Contractor: Verdi Building Ltd
    Contract total funded value: 9 602.49
Procedure 5 Subject to due process: Осигуряване на средства за колективна защита , включително модернизация и/или реконструкция и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд, Estimated Amount: 35 155.00
  • Differentiated position 1: доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на локална аспирация за улавяне на вредните газове за четири канала за ремонт на тежкотоварни и лекотоварни автомобили и един за заваръчното помещение
    Contractor: Ecovent Ltd
    Contract total funded value: 34 940.00
Procedure 6 Subject to due process: Разработване, адаптиране и въвеждане на система за развитие на човешките ресурси в „Асарел - Транс“ ООД, Estimated Amount: 22 000.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN