Identification

UMIS Number BG16RFOP002-3.001-0075-C01
Project Name Increasing energy efficiency in Delvita EOOD through the introduction of energy-saving technological equipment
Beneficiary 126610862 DELVITA
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 30.11.2017
Start Date 30.11.2017
End Date 31.05.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Хасково, Димитровград, с.Черногорово

Description

Brief description
Настоящото проектно предложение предвижда подмяна на част от съществуващо технологично оборудване, като бъде закупено описаното по-долу ново оборудване с по-големи технологични възможности:
- Технологична линия за производство на дограма;
- Вентилация с рекуперация за оползотворяване на отпадна топлина;
- Система за мониторинг на енергопотреблението.
След интегриране на изброеното по-горе технологично оборудване, производственият капацитет на предприятието ще нарасне значително, което от своя страна ще доведе до поемане на повече поръчки и разширяване на производството, както и до по-нисък разход на енергия на единица произведена продукция.

Бенефициентът предвижда в рамките на проекта да въведе и система за енергиен мениджмънт /управление на енергията/ и сертифициране по БДС EN ISO 50001. Тези дейности ще доведат до намаляване на разходите за енергийни ресурси, ограничаване
на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда, както и постоянно измерване и анализиране на енергийната резултатност.
Проектът ще е със срок за изпълнение 18 месеца и ще е на обща стойност 327 887.00 лв. без ДДС.
Activities
  • Activity: Подмяна на стара технологична линия за производство на дограма с ръчни инструменти с нова автоматизирана линия, с по-висока производителност и по-ниско енергопотребление - 1 брой : Предложената мярка (подмяна на стара технологична линия за производство на дограма с ръчни инструменти) участва във всички етапи на производството в "Делвита" ЕООД. Средната производителност на старата технологична линия е определена на база измерване и опита на предприятието, което има на годишна база. Средно през старото оборудване се изработват по 2 бр./ч. рамки. С наличното оборудване се изработва средно продукция на годишна база около 1280 бр./год. На съществуващата технологична линия за производство на дограма се работи изключително с ръчни инструменти. Това прави процеса на производство бавен и изключително неефективен. Необходимо е да се влагат големи количества ръчен труд, което оказва сериозно влияние върху себестойноста на крайния продукт. Експлоатацията на старата линия за производство на дограма се характеризира с висок специфичен разход на енергия. Работата с множество ръчни инструменти прави производствения процес опасен за здравето на работещите. Настоящата дейност е препоръчана мярка 1 от одобрения Енергиен одит. Предвижда се интегриране в производствения процес на предприятието на ново поколение автоматизирана технологична линия за производство на дограма, състояща се от следните модули: Автоматичен двуглав циркуляр-1 бр: -Размер на диска Ø420мм. -Автоматичен мод с възможност на рязане без намеса на оператора. Автоматична двуглава залепваща машина-1 бр: -Променлив ъгъл на залепване от 40˚ до 180˚. -Система за бързо сменяне на подложки. Автоматчна резачка за стъклодържатели с дигитален ролков път-1 бр: -4 бр. Диска за едновременно рязане и фрезоване под ъгъл 45°. -Система за рязане на всякакви стъклодържатели (без подложки). -Максимален размер на рязане 2565мм. Машина за фрезоване на делители-1 бр: -Система за бърза смяна на ножа. -Револверна система за бързи настройки. Автоматична зачистваща машина тип CNC-1 бр: -11Интсрумента за зачистване на ъглите. -Задвижване на 2 интерполационни оси. -Автоматично разпознаване на профилите. Машина за фрезоване на водоотливни канали-1 бр: -3 асинхронни двигателя за максимално бързо фрезоване на воддотливните канали. -Револверна система за бързи настройки. Копир фреза и дупчене на трите дупки-1 бр: -Обработване на профилите чрез копиране на шаблона спрямо обкова, мартините и дръжките. -Апарат за дупчене на трите отвора за монтаж на дръжките. -Револверна система за бързи настройки. Автоматична винтонавивна машина-1 бр: -Автоматизирана пневматика (без електрическо захранване). -Автоматичен вертикален винтоверт за навиване на видиите. -Автоматично презареждане на винтоверта. Станция за монтаж на обкова-1 бр: -Автоматично позициониране на рамките независимо от марка и серия на профила. -Апарат за пробиване на трите дупки за дръзки(заедно с метала). Едноглава резачка-1 бр: -Размер на диска Ø400мм. -Ляв захранващ и десен измервателен ролганг с дигитален дисплей. -Възможност на рязане на ъгли от 20° до 160°. Монтажна маса-1 бр: -Притискаща система. -Пластмасова сачмена система за максимално лесно движение на рамките, не зависимо колко са големи и тежки. Станция за сгъстен въздух-1 бр: -Винтов маслен компресор. -Хладилен изсушител -Ресивер. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец); 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец); 4.Тестване и пускане в експлоатация.Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец). , Contracted Amount: 267 210.00 , Reported Amount: 267 210.00
  • Activity: Вентилация с рекуперация за оползотворяване на отпадна топлина - 1 брой: Вентилация на производствена зона в ремонтното помещение на "Делвита" ЕООД не съществува. За базова линия вземаме вентилация, с обем 500 м3/ч, който е еднократен, съгласно чл.306, Раздел III (Механична вентилация) от Наредба №15 от 28.07.2005 г. за технически правила и нормативи за проектиране, изграждане и експлоатация на обектите и съоръженията за производство, пренос и разпределение на топлинна енергия. Източникът на енергия, който подгрява въздуха е електрическа енергия. При симулиране на разхода на енергия са отчетени всички параметри съгласно методиката на Наредба №7 за енергийна ефективност на сгради. Насотящата дейност е препоръчана мярка 2 от Енерегиен одит. Предвижда се изграждане на вентилационна инсталация с високоефективна рекуперация за оползотворяване на отпадна топлина от изхвърляния въздух на работната зона. Предимствата на вентилационната система с рекуперация са следните: -Контрол на температурата на подаване на пресният въздух в тесни граници; -Висока енергийна ефективност над 75%; -Нисък разход на енергия за обработване на външният въздух; -Спестени емисии CO2; -Опазване на околната среда; Минимални технически и/или функционални характеристики: - Дебит 500 m3/h; - Ефективност на рекуператора 75 % Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец); 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец); 4.Тестване и пускане в експлоатация.Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец) , Contracted Amount: 9 125.00 , Reported Amount: 9 125.00
  • Activity: Намаляване на разходите за енергия, посредством въвеждане на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ) - 1 брой: Към момента на извършване на одита в компанията няма въведена система за мониторинг и планирано управление на потреблението на енергия, съответно не се проверява потреблението на енергия спрямо базовите стойност. Поради тази причина проектът предвижда въвеждане на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението. Настоящата дейност е препоръчана мярка 3 от одобрения Енергиен одит. За целите на проекта, фирмата предвижда въвеждане на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението по отношение на Мярка 1, която да записва потреблението на различните видове енергоносители и ресурси за основния технологичен процес (конкретно мярка 1 – консумация на електроенергия), като позволява осъществяването на контрол и вземането на управленски решения относно енергийното потребление, същевременно да предава и да получава данни посредством форма на електронна комуникация. Системата за мониторинг и контрол на енергопотреблението, която се предвижда да бъде въведена по отношение на Мярка 1 – Технологична линия за производство на дограма представлява: Софтуер за енергиен мениджмънт- 1 бр.: - разработен на език HTML5. - с възможност за анализ на разходите по различни активи. - с възможност да задава нива на консумация и да известява с аларми при превишаването им - с възможност да се конфигурират собствени клиентски екрани и ключови параметри. - с възможност да се достъпва от различни мобилни устройства. Хардуер - 1 бр. - Уред за измерване ефективност на машини - измерване разход на електроенергия, работни часове, режими на работа и други. На база събраната информация ще се извършва ежеседмичен контрол на количествата изразходена енергия и съответно плануване на бъдещото и потребление, чрез дневни графици на работа на технологичното оборудване (Технологична линия за производство на дограма), съобразени с плануваните количества на производството. Системата за мониторинг играе ролята на непрекъсната обратна връзка към органите за оперативно управление на енергопотреблението. Наред с това, тя осигурява пълна и детайлна информация, необходима за периодичното провеждане на енергийните анализи на потреблението, при значително по-високо качество и точност на констатациите, оценките и предложенията. На база функциите на описаната по-горе автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението само по тази линия се получават икономии на енергия от порядък до 10 %. Конкретната автоматизирна система за мониторинг на енергопотреблението се отнася само и единствено до Мярка 1 – закупуване на високоефективна технологична линия за производство на дограма. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец); 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец); 4.Тестване и пускане в експлоатация.Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец) , Contracted Amount: 13 652.00 , Reported Amount: 13 500.00
  • Activity: Енергийно обследване по образец, изготвен за целите на процедурата за подбор на проекти (Приложение Б към Условията за кандидатстване) - 1 бр.: Дейността по изготвяне на енергийния одит в кандидатстващото предпирятие е извършена преди подаване на проектното предложение от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност. Целта на обследването е изчисляване на обобщените енергийни характеристики на енергозахранване и енергопотребление, намиране на енергоемки точки в производството и разработване на енергоспестяващи мерки, както и необходимите капиталови вложения за тях. Изготвянето на доклад за енергийно обследване на фирмата ще служи за управление на рационалното използване на енергийните ресурси във фирмата. Това обуславя извършването на тази дейност като предпроектна, крайният резултат от която е: -По-ресурсно ефективни и по-екологосъобразни производствени процеси в кандидатстващото предпирятие; -Повишаване на енергийната ефективност и засилване на конкурентоспособността на предпирятието чрез постигане на по-ниски производствени разходи; -Насърчаване на предприятието към инвестиции за повишаване на енергийната ефективност, което ще доведе до намаляване на разходите за производство на единица продукция; -Цялостно подобряване в бизнес и производствените процеси, допринасяйки за подобряване на производителността; Дейността и разходите са извършени преди подаване на проекта и след датата на обявяване на настоящата процедура. Стъпки за реализиране на дейността: 1. Събиране на оферти и избор на изпълнител – (1 месец); 2. Извършване на услугата – (1 - 2 месец)., Contracted Amount: 19 900.00 , Reported Amount: 19 900.00
  • Activity: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт БДС EN ISO 50001 - 1 бр.: Дейността включва: - Одит и анализ за съотвeтствието на първоначалното състояние спрямо изискванията на стандарта; - Изготвяне на разработена документация на системата за управление –- Инструктаж по изискванията на Системата за управление - ще бъде обучено поне по едно лице от звено, за да има възможност на по-късни етапи това лице да провежда вътрешни обучения на останалите служители. Документира се с протокол от обучение; - Внедряване на системата за управление - работно въвеждане (реално използване на новите правила); - Вътрешен одит – проверка на готовността за сертификация, документирано с Доклад от вътрешен одит; - Съдействие при провеждане на преглед от ръководството; Резултатите от изпълнението на дейността: - намаляване на разходите за енергийни ресурси;- ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда; - измерване и анализиране на енергийната резултатност; - подобряване на постоянното енергийно управление; - подобряване на рентабилността на фирмата; - повишаване на конкурентоспособността. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2. Извършване на услугата (от 6 до 16 месец); 3.Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец). , Contracted Amount: 1 000.00 , Reported Amount: 980.00
  • Activity: Сертифициране на система за енергиен мениджмънт БДС EN ISO 50001 - 1 бр.: Сертифицирането на система за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, включва следните етапи: - провеждане на първоначален одит за документално съответствие на системата с изискванията на стандарт ISO 50001:2011; - провеждане на сертификационен одит за преглед на организационното и технологично съответствие на внедрената система с изискванията на стандарт ISO 50001:2011; - вземане на решение за сертифициране и издаване на оригинален сертификат; Стандартът най-вече се отнася за енергийното управление на енергоинтензивни производствени процеси, електроразпределение, енергийна ефективност на сгради, транспорт и др. Международният стандарт се прилага за всякакъв тип енергийни носители – електроенергия, газообразни, течни и твърди горива, пара, ВЕИ, компресиран въздух, охладена вода, и др. ISO 50001:2011 установява рамка за ефективното използване на енергията в производствените предприятия, търговските вериги, публичния сектор и всяка една организация, решила да се възползва от това. Стандартът също така установява условия за сравняване с най-добрите постижения в областта (benchmarking), измерване, документиране и докладване на подобренията в енергийното управление, респективно за приноса им в намаляването на емисиите парникови газове. Правилното прилагане на стандарта неминуемо води до положителен икономически ефект за бизнеса и околната среда, както и допринася за конкурентоспособността на всяка една компания или организация, внедрила система за енергиен мениджмънт по изискванията му. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Извършване на услугата (от 6 до 16 месец) 3.Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец) , Contracted Amount: 14 000.00 , Reported Amount: 13 800.00
  • Activity: Визуализация на проекта: Във връзка с изпълнението на дейността по информация и публичност със средства по проекта ще бъде изработен и поставен минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място, например на входа на сградата, където се изпълнява проектът. На всички закупени активи ще бъдат поставени стикери, указващи подкрепата на ОПИК и ЕФРР. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от кандидатстващото предприятие задължително ще се указва съфинансирането на проекта от ЕФРР, чрез поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на ЕС; упоменаване на ЕФРР; общото лого за програмен период 2014-2020 г. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Извършване на услугата (от 6 до 16 месец) 3.Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец) , Contracted Amount: 3 000.00 , Reported Amount: 2 830.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: DANIEL STANDARD LTD, Contracted Amount*: 9 450.00 , Reported Amount**: 13 500.00
  • Contractor: BULTECH ENGINEERING Ltd., Contracted Amount*: 187 047.00 , Reported Amount**: 267 210.00
  • Contractor: DI EM 2008 LTD, Contracted Amount*: 2 547.00 , Reported Amount**: 2 830.00
  • Contractor: KLIMATRONIK EOOD, Contracted Amount*: 6 387.50 , Reported Amount**: 9 125.00
  • Contractor: TRANSPASIFIK SERT. Ltd, Contracted Amount*: 12 420.00 , Reported Amount**: 13 800.00
  • Contractor: Eco Globe Ltd, Contracted Amount*: 17 910.00 , Reported Amount**: 19 900.00
  • Contractor: STANDART PRETSIZ Ltd, Contracted Amount*: 882.00 , Reported Amount**: 980.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 GHG reduction, Measure Unit: тонове CO2 екв., Base Value: 0.00 , Target amount: 170.15 , Reached amount: 170.15
Indicator 3 Expected energy savings in enterprises as a result of completed projects, Measure Unit: MWh/y, Base Value: 0.00 , Target amount: 207.75 , Reached amount: 207.75
Indicator 4 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 5 Energy audits performed, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 327 887.00 BGN
Grant 237 100.90 BGN
Self amount 90 786.10 BGN
Total actual amounts paid 236 643.50 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Визуализация на проекта, Estimated Amount: 3 000.00
  • Differentiated position 1: Визуализация на проекта
    Contractor: DI EM 2008 LTD
    Contract total funded value: 2 547.00
Procedure 2 Subject to due process: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт БДС EN ISO 50001 - 1 брой, Estimated Amount: 1 000.00
  • Differentiated position 1: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт БДС EN ISO 50001 - 1 брой
    Contractor: STANDART PRETSIZ Ltd
    Contract total funded value: 882.00
Procedure 3 Subject to due process: Закупуване на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ) (Мярка 3) - 1 брой, състояща се от: 1. Софтуер за енергиен мениджмънт - 1 брой; 2. Уред за измерване ефективност на машини - Измерване разход на енергия, работни часове, режими и др. - хардуер - 1 брой, Estimated Amount: 13 652.00
  • Differentiated position 1: Закупуване на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ) (Мярка 3) - 1 брой
    Contractor: DANIEL STANDARD LTD
    Contract total funded value: 9 450.00
Procedure 4 Subject to due process: Закупуване на вентилация с рекуперация за оползотворяване на отпадна топлина (Мярка 2) - 1 брой, Estimated Amount: 9 125.00
  • Differentiated position 1: Закупуване на вентилация с рекуперация за оползотворяване на отпадна топлина (Мярка 2) - 1 брой
    Contractor: KLIMATRONIK EOOD
    Contract total funded value: 6 387.50
Procedure 5 Subject to due process: Закупуване на технологична линия за производство на дограма (Мярка 1) - 1 брой, Estimated Amount: 267 210.00
  • Differentiated position 1: Закупуване на технологична линия за производство на дограма - 1 брой
    Contractor: BULTECH ENGINEERING Ltd.
    Contract total funded value: 187 047.00
Procedure 6 Subject to due process: Извършване на енергиен одит по образец Приложение Б от Условията за кандидатстване - 1 брой, Estimated Amount: 19 900.00
  • Differentiated position 1: Извършване на енергиен одит по образец Приложение Б от Условията за кандидатстване - 1 брой
    Contractor: Eco Globe Ltd
    Contract total funded value: 17 910.00
Procedure 7 Subject to due process: Сертифициране на система за енергиен мениджмънт БДС EN ISO 50001 - 1 брой, Estimated Amount: 14 000.00
  • Differentiated position 1: Сертифициране на система за енергиен мениджмънт БДС EN ISO 50001 - 1 брой
    Contractor: TRANSPASIFIK SERT. Ltd
    Contract total funded value: 12 420.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN