Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.018-0002-C01
Project Name Improving the production capacity of "Artex" JSC - Ardino town
Beneficiary 108005769 "Artex" JSC
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 15.02.2019
Start Date 15.02.2019
End Date 10.02.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Кърджали (BG425), Ардино, гр.Ардино

Description

Brief description
Дейностите предвидени в рамките на настоящият проект ще бъдат изпълнени на територията на МИГ Ардино – Джебел, и по-конкретно на територията на община Ардино.
Проекта е насочен към повишаване на конкурентоспособността на местната икономика и възможностите за подкрепа на местния бизнес, чрез създаване на среда за увеличаване на производителността и експортния потенциал на МСП на територията на МИГ-а, подобряване на производствените процеси, повишаване на производствения капацитет и засилване на експортния потенциал на МСП, а от там насърчаване предприемачеството и създаване на устойчиви предприятия, които да осигуряват заетост на местното население и възможности за повишаване на доходите му. 
Настоящият проект предвижда извършване на инвестиция в съвременно оборудване водеща до въвеждане на технологични решения за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес и създаване на среда за устойчиво развитие на „Артекс" АД като предпоставки за трайно повишаване на конкурентоспособността му. За реализиране на тази си цел дружеството предвижда да закупи дарак, смесител и аспирационна система, с които да оптимизира произвидствения процес в предприятието, като допринесе за подобряване качеството на произвежданата продукция и ресурсната си ефективност в дългосрочен период. Планираното оборудване е модерно, високотехнологично и иновативно, което ще допринесе за оказване на положително въздействие върху околната среда.
Успешното изпълнение на проекта изисква реалистично планиране на целия процес и балансирано разпределение на дейностите във времето на неговото изпълнение. Дейностите и техният времеви обхват са обвързани със заложените в проекта цели и са необходими за тяхната реализация, гарантирайки очакваните резултати. Като част от дейностите на проекта, кандидата е предвидил неговото управление, провеждане на процедура за избор на изпълнител по ПМС 160/2016, доставка на предвиденото в проекта оборудване и реализиране на мерки за визуализация.
Activities
  • Activity: Придобиване на съвременно оборудване за подобряване на производствения капацитет на дружеството: Дейността ще се реализира чрез закупване, доставка и въвеждане в експлоатация на следното оборудване в рамките на проекта: Дарак със силоз - 1бр.,Смесител - 1бр.,Аспирационна система - 1бр. Обосновка: Понастоящем "Артекс" АД среща следните предизвикателства в дейността си, дължащи се на факта, че над 80% от наличното оборудване е морално остаряло и амортизирано: - Лошо разтваряне на силно пресованите текстилни суровини - Незадоволително очистване на чуждите растителни примеси - Увеличаване на неуловимия отпадък от влакната - Запрашеност на работната среда - Накъсване на влакната - Чести аварии - Опасност за здравето на работещите С цел да повиши производствената ефективност и конкурентоспособността си на международните пазари, дружеството се нуждае от съвременно и иновативно оборудване, което да придаде добавена стойност и да подобри качеството на произвежданата продукция. В тази връзка е намерението на кандидата да закупи предвиденото тук оборудване: 1.Дарак: Ще подобри процеса на разделяне на влакната едно от друго, отделяне на чуждите примеси и дефектни влакна, изправяне и подреждане на влакната, получаване на дарашка лента с добър разработен материал 2.Смесител: Ще допринесе за разтваряне на силно пресованата влакнеста маса, равномерното й смесване, добро очистване на суровината, липса на запрашеност 3.Аспирация: Ще улесни преноса на влакната и за очистване на растителните примеси и дефектните влакна, улавяне на праха и неуловимия отпадък, равномерно подхранване на дараците Стъпки за реализация на дейността: 1) Отговорен за изпълнение на дейността (месеци 1-12): Кандидата е пряко отговорен за изпълнението на дейността. 2) Провеждане на процедура за избор на изпълнител (месеци 1-5): Изборът на външен изпълнител за доставка на оборудване за подобряване на производствения капацитет на дружеството, ще бъде извършен в съответствие с изискванията на ЗУСЕСИФ и ПМС № 160 от 01.07.2016 г. за определяне правилата за разглеждане и оценяване на оферти и сключването на договорите в процедурата за избор с публична покана от бенефициенти за безвъзмездна финансова помощ от ЕСИФ. Изпълнението ще премине през следните няколко етапа: А) Изготвяне и съгласуване с УО на График за провеждане на процедури за избор на изпълнители; Б) След одобрение на графика по т.А, ще бъде изготвена документация за провеждане на процедура "Избор с публична покана“ за определяне на изпълнител за закупуване и доставка на оборудването в рамките на проекта. Определянето на изпълнител ще се извърши съгласно чл.50, ал.1 от ЗУСЕСИФ "Избор с публична покана“, тъй като предвидената индикативна стойност без ДДС за доставката на оборудване (в т.ч. общия размер на безвъзмездната финансова помощ и съфинансирането от страна на кандидата) попада в разпоредбите на чл.50, ал.2, т.2; В) С оглед постигане на максимална прозрачност при провеждане на процедурата за определяне на изпълнител, изготвената документация ще бъде представена за осъществяване на предварителен контрол от страна на УО. Предварителен контрол ще бъде осъществяван през всички етапи от провеждането на процедурата: изготвяне на документацията за откриване на процедура, изготвяне на протокол от дейността на комисията за оценка и класиране на получените оферти и подписване на договор с избрания изпълнител преди сключването му; Г) Провеждане на процедурата „Избор с публична покана“ за закупуване и доставка на предвиденото оборудване. Документацията ще бъде публикувана в ИСУН 2020 и предоставена на УО за публикуване на интернет страниците на ОПИК и ЕИПФЕС. Д) Оценка и класиране на постъпилите оферти. 3) Сключване на договор (месеци 6-7): Съгласно чл. 10 (1) от ПМС 160/2016 Бенефициентът ще сключи писмен договор за доставка с определения за изпълнител кандидат. 4) Доставка и инсталация на оборудването (месеци 8-12): След доставка, инсталиране, тестване и пускане в експлоатация на оборудването, бенефициентът подписва Приемо-предавателен протокол за доставка съгласно образец на Програмата;, Contracted Amount: 318 800.29 , Reported Amount: 318 800.29
  • Activity: Информиране и публичност: Дейността по информиране и публичност ще се реализира чрез изпълнение на следните мерки: изработване на постоянна табела (2 броя) и на информационни стикери (3 броя), в съответствие с изискванията съдържащи се в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация". Обосновка: С изпълнението на предвидените мерки по информиране и публичност (визуализация) ще се постигне информиране на широката общественост за източниците на финансиране, дейностите, целите и резултатите по проекта. Наред с това, с прилагането на подобни мерки Бенефициента ще изпълни задължението си да запознае обществеността с факта, че получената финансова подкрепа по настоящият проект е предоставено от ЕС (ЕФРР) чрез ОПИК в съответствие с Приложение XII „ИНФОРМАЦИЯ И КОМУНИКАЦИЯ ОТНОСНО ПОДКРЕПАТА ОТ ФОНДОВЕТЕ” от Регламент (ЕС) № 1303/2013. За целта се предвижда изработка на следните визуализиращи средства: 1. Изработване и поставяне на 2 броя постоянни табели – кандидата предвижда да постави постоянните табели на мястото на инвестиция - производствената база на дружеството в град Ардино (едната на входа на предприятието, а другата в помещението, където ще бъдат инсталирано закупеното оборудване), така че да служат за визуализиращо средство указващо резултатите от получената по ОПИК и ЕФРР подкрепа. Табелите ще съдържат като минимум следната информация: източниците на финансиране, необходимите емблеми и лога, наименованието на проекта, номера на договора за безвъзмездна финансова помощ, наименованието на бенефициента. Табелите ще бъдат изработени в съответствие с техническите характеристики приети от Европейската комисия. 2. Изработване и поставяне на 3 броя информационни стикера – стикерите ще бъдат поставени върху закупеното по проекта оборудване и ще съдържат като минимум следната информация: източниците на финансиране (ОПИК), необходимите емблеми и лога (на ЕС и на програмния период 2014-2020 г.), номера на договора за безвъзмездна финансова помощ. Стъпки за реализация на дейността: 1) Отговорен за изпълнение на дейността (месеци 11-12): Кандидатът е пряко отговорен за изпълнението на дейността. 2) Провеждане на процедура за избор на изпълнител (месец 11): Изборът на външен изпълнител за изпълнение на мерки по Информиране и публичност ще се проведе без процедура, съгласно изискванията за избор на изпълнители в съответствие с чл.50 на ЗУСЕСИФ и ПМС № 160 от 01.07.2016 г. в случаите, когато предвидената стойност за услуги е по-ниска от 30 000 лв без ДДС и указанията представени в Ръководство за изпълнение на ДБФП по ОПИК. С оглед гарантиране спазването на принципите за добро стопанско управление, определяне реалистичността на разходите и осигуряване на ефективност и ефикасност при разходване на средствата по ОПИК при определяне на изпълнител за дейността, кандидата ще събере минимум две оферти за изпълнение на услугата, след разглеждането на които ще направи обоснован избор за изпълнител на мерките предвидени в тази дейност. 3) Изпълнени мерки за публичност - поставени 2 броя постоянни табели и 3 броя стикери (месец 12): Изпълнението на услугата ще бъде удостоверена с подписване на Приемо-предавателен протокол за услуга съгласно образец на Програмата;, Contracted Amount: 630.00 , Reported Amount: 630.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Temsan Ic Ve Dis Ticaret Ltd. Sti., Contracted Amount*: 75 690.62 , Reported Amount**: 84 100.69
  • Contractor: DIEM DM - METIN MYUMYUNOV ET, Contracted Amount*: 567.00 , Reported Amount**: 630.00
  • Contractor: Marzoli Machines Textile SRL, Contracted Amount*: 211 229.64 , Reported Amount**: 234 699.60
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: enterprises, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: enterprises, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Private investment matching public support to enterprises (grants), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 31 943.03 , Reached amount: 16 332.46

Financial Information

Total Project cost 319 430.29 BGN
Grant 287 487.26 BGN
Self amount 31 943.03 BGN
Total actual amounts paid 287 487.26 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на оборудване за подобряване на производствения капацитет на "Артекс" АД, Estimated Amount: 234 699.60
  • Differentiated position 1: Доставка на оборудване за подобряване на производствения капацитет на "Артекс" АД Об. позиция 1 - Дарак със силоз - 1 брой
    Contractor: Marzoli Machines Textile SRL
    Contract total funded value: 123 217.29
  • Differentiated position 2: Доставка на оборудване за подобряване на производствения капацитет на "Артекс" АД Об. позиция 2 - Смесител - 1 брой
    Contractor: Marzoli Machines Textile SRL
    Contract total funded value: 88 012.35
Procedure 2 Subject to due process: Доставка на оборудване за подобряване на производствения капацитет на "Артекс" АД, Estimated Amount: 318 800.29
  • Differentiated position 1: Доставка на оборудване за подобряване на производствения капацитет на "Артекс" АД Об. позиция 1 - Дарак със силоз - 1 брой
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Доставка на оборудване за подобряване на производствения капацитет на "Артекс" АД Об. позиция 2 - Смесител - 1 брой
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 3: Доставка на оборудване за подобряване на производствения капацитет на "Артекс" АД Об. позиция 3 - Аспирационна система - 1 брой
    Contractor: Temsan Ic Ve Dis Ticaret Ltd. Sti.
    Contract total funded value: 75 690.62
Procedure 3 Subject to due process: Изпълнение на услуга по информиране и публичност на проекта, Estimated Amount: 630.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN