Identification

UMIS Number BG06RDNP001-19.395-0006-C01
Project Name Reconstruction and renovation of a shed market and of its administrative building in Isperih
Beneficiary 000505821 Isperih municipality
Funding EZFRSR ==> Rural Development Programme
Date of the Contract/Order 30.03.2022
Start Date 30.03.2022
End Date 30.03.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Contracted
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Разград (BG324), Исперих, гр.Исперих

Description

Brief description
Настоящото проектно предложение е за преустройство и реновиране на покрит пазар и административната сграда към него и адресира проблема от недобре развитата пазарна инфраструктура за продажба на местни земеделски и неземеделски продукти . С реализацията му ще се отговори на нарастващото потребителско търсене на качествени местни фермерски продукти с гарантиран  произход, както и на биологични продукти. Ще се повиши конкурентноспособността на първичните земеделски производители чрез по-доброто им интегриране в селскостопанската и хранителната верига посредством „къса верига на доставки“ между производители и потребители.
Инвестиционното намерение предвижда да се придаде нов облик на открития пазар. Конструкцията ще бъде изцяло запазена, като по всички фасади ще се разположат нови пана изработени еталбонд и плексигласови плоскости. Покривът ще бъде изпълнен с поликарбонатни плоскости, положени върху съществуващата конструкция. Предвижда се и изграждане на нова електрическа инсталация за осветлението на пазара. Към пазара ще има 3 подхода- 2 от източната страна и 1 от западната. 
Ще се осигурят нови пазарни щандове, позволяващи съхраняване на предлаганата продукция, а също и мултифункционални сгъваеми маси. Така ще се оптимизира използваемата търговска площ. По отношение на административната сграда, която е с обществен достъп се предвижда цялостен ремонт на покрива,  подмяна дограма, както и обособяване на нова тоалетна за инвалиди. 
Положителните ефекти от реализацията на проекта ще се изразят в следното:
-	Достъп на потребителите до свежи земеделски продукти с гарантирано качество и произход;
-	Скъсяване веригата на доставка от местния производител до местния потребител;
-	Стимулиране на мастната икономика в лицето на земеделските производители;
-	 Възможност за мултиплициране на ползите посредством включване на местни ресторантьори и заведения за презентиране на местно гастрономическо наследство посредством кулинарни щандове, дегустации и демонстрации;
Activities
  • Activity: Преустройство и реновиране на покрит пазар и административна сграда към него: Техническия инвестиционен проект има за задача преустройство и реновиране на покрит пазар и административна сграда към него, находящ се в УПИ I, кв. 193 по ЗРП та гр. Исперих. Покритият пазар представлява конструктивна схема с четири двуотворни и две едноотворни стоманени рамки през 350 см. Рамките са изградени от стоманени колони от съставни сечения свързани с дъгови, тръбни профили. Покривът е от олекотени битумизирани плоскости, положени върху столици, свързващи дъговите профили. Отводняването е с улуци и водосточни тръби. След извършен оглед на състоянието е констатирано, че не са извършвани конструктивни преустройства и постройката е в добро техническо състояние, така че конструкцията ще бъде запазена. В проектно решение се предвижда да се придаде нов облик на открития пазар. По всички фасади ще се разположат нови пана изработени еталбонд и плексигласови плоскости (прозрачни). Еталбондът ще играе ролята на жалузи, подредени в различен ритъм. Покривът ще бъде изпълнен с поликарбонатни плоскости в два цвята, положени върху съществуващата конструкция. Предвижда се и изграждане на нова електрическа инсталация за осветлението на пазара, която ще се изпълни с енергоспестяващи LED осветителни тела. Към покрития пазар ще има три подхода- два от източната страна и един от западната. Инвестицията предвижда и осигуряване на нови пазарни щандове, позволяващи съхраняване на предлаганата продукция, а също и мултифункционални сгъваеми маси. Целта е да се постигне оптимизиране на използваемата търговска площ. Мултифункционалните сгъваеми маси представляват мобилни конструкции и при необходимост да могат да се позиционират на временни пазари с цел подкрепа само за малки местни производители, с ограничен капацитет. Административната сграда на обществения пазар, се състои от един основен корпус на един етаж. Тя се ползва и функционира съгласно предназначението си, като в нея е настанен персонала, отговарящ за пазара. Конструкцията на сградата е с гредови стоманобетонни подови плочи, носещи тухлени стени. Покривът е с дървена конструкция, скатен, „студен“ тип, с невентилируемо подпокривно пространство, покрит с битумизирани плоскости. В сградата функционират тоалетни помещения, които се използват от търговците от пазара. След извършения технически оглед не са констатирани преустройства, засягащи конструкцията на сградата като цяло или на отделни нейни конструктивни елементи и заключението е, че е в добро техническо състояние. Проектното решение предвижда цялостен ремонт на покрива, подмяна на дограма, както и обособяване на нова тоалетна за инвалиди, която ще е достъпна от западна страна. В представения ТИП е предвидено топлинно изолиране на стени на административната сграда, но тази дейност не е включена в настоящото проектно предложение, което е видно от приложената количествена сметка, заверена от проектанта. , Contracted Amount: 123 802.11 , Reported Amount: 217 225.82
  • Activity: Осъществяване на строителен надзор: Осъществяване на строителен надзор на СМР включени в проект „Преустройство и реновиране на покрит пазар и административна сграда към него в гр.Исперих“. Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител, който ще съблюдава качественото, законосъобразно и навременно изпълнение на СМР. Изпълнителят ще следи за съответствие с Наредба №2 от 31.07.2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти, Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството и действащите в момента нормативни актове за извършване на СМР до въвеждане в експлоатация на обекта., Contracted Amount: 2 400.00 , Reported Amount: 1 368.00
  • Activity: Осъществяване на авторски надзор: Съгласно Закона за устройство на територията за всички строежи от първа до пета категория включително при осъществяване на строителството е задължително да се упражнява надзор от проектантите на всички части на техническия проект. Целта на този надзор е да се следи за точното изпълнение на инвестиционния проект. Предписанията на проектанта се вписват в заповедната книга по време на строителството и са задължителни за всички участници в строителния процес. Проектантът носи отговорност за съответствието на строежа с изискванията на закона. Дейността на проектанта при осъществяване на този надзор обезпечава успешното изпълнение на проекта и законосъобразното подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, както и съгласуване на екзекутивите. Дейността по упражняване на авторски надзор се осъществява до получаване на разрешение за ползване на обекта/удостоверение за въвеждане в експлоатация., Contracted Amount: 1 140.00 , Reported Amount: 1 368.00
  • Activity: Управление и отчитане на проекта: Дейностите по управление на проекта ще бъдат възложени на външен изпълнител при спазване разпоредбите на ЗОП. Дейностите за организация и управление на проекта имат за цел да обезпечат ефективното му изпълнение. Изпълнителят ще организира дейностите по проекта, ще следи и отговаря за изпълнение на договорените срокове, за постигане на заложените индикатори, за изпълнение и целесъобразно разходване на средствата и осъществява непосредствен мониторинг. Изпълнителят ще бъде отговорен за отчитане на проекта в различните етапи от реализирането му, ще поддържа и съхранява необходимата документация, съгласно изискванията на Договарящия орган, като при поискване ще предоставя наличната документация на Договарящия орган и одитиращите органи. При изпълнение на проектните дейности ще се осъществява текущ мониторинг чрез: • периодични срещи на изпълнителя и възложителя ; • оценка на резултатите от изпълнените дейности. При отклонение от предвидения линеен график или от изискуемото качество, ще бъдат предприемани корективни мерки; • проверки за удостоверяване на административните, финансови, технически и физически аспекти на проекта; • проверки за стриктното спазване на правилата и процедурите за избор на изпълнители; • проверки за установяване на надлежното документиране на извършените дейности за изпълнение на проекта и за спазване на изискването за достъпността на документите при поискване от страна на националните и европейските контролни органи; • проверки за съблюдаване на изискванията за публичност и информиране. Предложеният механизъм за вътрешен мониторинг, контрол и оценка на дейностите по проекта ще допринесе за последователното, навременно и ефективно изпълнение на всички дейности, както и за прозрачното и адекватно разпределение на наличните ресурси съобразно заложения график на дейностите., Contracted Amount: 2 680.00 , Reported Amount: 3 216.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: BULKONS GROUP , Contracted Amount*: 1 368.00 , Reported Amount**: 1 368.00
  • Contractor: STARS GRUP 7 EOOD, Contracted Amount*: 3 216.00 , Reported Amount**: 3 216.00
  • Contractor: NIA TRADING LTD, Contracted Amount*: 2 280.00 , Reported Amount**: 2 280.00
  • Contractor: odesosstroy ood, Contracted Amount*: 148 562.53 , Reported Amount**: 206 713.82
  • Contractor: INVESTICIONNO PROEKTIRANE LTD, Contracted Amount*: 7 620.00 , Reported Amount**: 9 600.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Населени места, които се ползват от подобрените услуги, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Население, което се ползва от подобрената среда, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 8 086.00 , Reached amount: 8 086.00

Financial Information

Total Project cost 138 652.11 BGN
Grant 138 652.11 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 137 392.11 BGN
Percentage of EU co-financing 90.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Избор на изпълнител на СМР за преустройство и реновиране на покрит пазар и административна сграда към него, Estimated Amount: 173 040.92
  • Differentiated position 1: Изпълнение на СМР по проект Преустройство и реновиране на покрит пазар и административна сграда към него в гр. Исперих
    Contractor: odesosstroy ood
    Contract total funded value: 148 562.53
Procedure 2 Subject to due process: Избор на строителен надзор, Estimated Amount: 2 400.00
  • Differentiated position 1: Упражняване на строителен надзор по време на изпълнение на СМР по проект Преустройство и реновиране на покрит пазар и административна сграда към него в гр. Исперих
    Contractor: BULKONS GROUP
    Contract total funded value: 1 368.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN