Identification

UMIS Number BG05SFOP001-1.001-0001-C08
Project Name Inventory of information and communication infrastructure for the needs of eGovernment
Beneficiary 177098809 State e-Government Agency
Funding ESF ==> Good Governance
Date of the Contract/Order 19.01.2016
Start Date 19.01.2016
End Date 30.06.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България

Description

Brief description
Общата цел на проекта е извършване на инвентаризация и анализ на ИКИ ресурсите на централните, областните и общинските администрации, с изключение на администрациите от сектор „Правосъдие“, които са обхванати по проект на Министерство на правосъдието, за структуриране на информация и данни в подкрепа на изпълнението на Стратегията за развитие на електронното управление в Република България 2014-2020 г. (Стратегията), оптимизиране на разходите и изграждане на средата за електронно управление. В рамките на проекта ще бъде постигнато осигуряване на данни за бъдещи стратегически интервенции чрез внедряване на разработената по проект на Министерство на правосъдието (МП) информационна система и изграждане на Регистър на информационните ресурси (РИР) на администрацията за нуждите на електронното управление. Ще бъде подкрепено бъдещото изграждане и налагане на модел за следене и оптимизация на разходите за изграждане и поддържане на интегрирана среда за развитие и функциониране на системата на електронното управление. Също така ще бъде подпомогнат процесът по изграждане на средата за електронно управление чрез анализиране на възможностите за прехвърляне към облачна организация на ИКТ ресурсите на администрацията на базата на държавен Хибриден частен облак, който ще бъде надграден по друг от проектите в Пътната карта за изпълнение на Стратегията.
Activities
  • Activity: Адаптиране на изготвената от Министерство на правосъдието „Методика за инвентаризация на ИКТ ресурсите в системата на правосъдието“ за нуждите на ДАЕУ: Дейността предвижда адаптиране на изработената от МП методика за инвентаризация на ИКТ ресурсите в структурите на правосъдието за нуждите на проекта, на база на която да бъде проведена последващата инвентаризация на централните, областните и общинските администрации, с изключение на администрациите от сектор „Правосъдие“. Адаптирането на методиката е необходимо поради твърде детайлните специфики на ИКИ ресурсите на различните администрации и съществуващата Единна електронна съобщителна мрежа, поддържана и експлоатирана от ДАЕУ. Промените в нея няма да доведат до невъзможност за сравнимост и съпоставимост на данните с извършената инвентаризация по методиката на МП. Адаптацията на методиката ще даде възможност събраните данни да бъдат интегрирани и съвместими с Регистъра на информационните ресурси, който ще бъде изграден в рамките на дейност 2. Адаптираната методика ще позволи изчерпателно инвентаризиране и каталогизиране на наличните ресурси в администрацията. Основно изискване към нея ще бъде наличието на функционалност за съхранение и управлението на всички налични данни. Дейността пряко кореспондира с целите на проекта, като предоставя надежден инструментариум, с помощта на който може да бъде извършена инвентаризацията. Към настоящия момент единствената информация с национално покритие, относно инфраструктурата, системите и услугите в електронното управление, е ежегодният Доклад за състоянието на администрацията. В доклада отсъства значителна част от важната информация относно техническите параметри на работните станции и сървърите, годината им на производство, модел и т.н. Липсва надеждна информация относно наличните лицензи за различни продукти (ORACLE например) и др., които съставляват значителна част от разходите за придобиване на софтуерни лицензии. По отношение на реализираните проекти в подкрепа на модернизирането на държавната администрация се съдържат данни в ИСУН, но липсва надеждна информация относно финансираните от други източници проекти. Въвеждането и развитието на електронното управление изисква достатъчен брой квалифицирани служители, отговарящи за разработването, управлението, координирането и мониторинга на програми и софтуерни проекти в областта на информационните технологии и електронното управление. Данните за 2016 г. в Интегрираната информационна система на държавната администрация (ИИСДА) сочат, че близо 42,7% от администрациите не са осигурили необходимия капацитет за работа по електронното управление. Методиката, която ще се следва при изпълнението на дейност 3, ще даде възможност за инвентаризиране включително и на наличния квалифициран персонал за опериране, управление и поддръжка на информационните ресурси. , Contracted Amount: 6 920.00 , Reported Amount: 5 450.10
  • Activity: Надграждане и внедряване на разработената от Министерство на правосъдието информационна система за одит на ИКТ ресурсите и изграждане на Регистър на информационните ресурси : В рамките на дейността ще бъде надградена и внедрена вече изградената от МП АИС за инвентариз. на ИКИ ресурсите. Същата трябва да бъде съвместима с Интегрираната ИС на ДА (наименование и организ. структура, адреси на които оперират и др.) и Портала за отворени данни за предост. на данни чрез автоматиз. интерфейс. В рамките на тази дейност ще се извърши интеграция на с-мата с модул е-автентификация, разработен за нуждите на ЕУ и ще се изгради уеб базиран Регистър на инф. ресурси, който ще надгражда АИС за инвентариз. на ИКИ ресурсите, разработена за нуждите на МП. Модул е-автентификация е предназн. за автентификация на потребителите (координаторите) на АИС на ИКИ ресурсите в ДА, който ще достъпват Регистъра на инф. ресурси в завис. от ролите и правата, които ще им бъдат предоставени. Модулът за е- автентификация е част от „Инструменталната среда на ЕУ на РБ“, надградена по дог.№ Д-19/15.04.2015 г. между МТИТС и „БУЛ ЕС АЙ“ ООД. Същата се състои се от набор от модули. Изградената с-ма ще покрива и изискв. на чл. 58а от ЗЕУ. Избраният изпълнител ще разр. концепция за внедр. на ИС. Основ. изискване ще бъде ИС да поддържа функционалност за съхр. и управл. на вс. данни, включени в Методиката за инвентариз. на ИКИ, която ще му бъде предоставена от Възложителя, относно ресурсите на центр. и местни адм. и генерирането на справки и отчети с възможни разл. разрези на данните. Също така ИС ще поддържа версии и дневник на промените. В ТС на вече разраб. ИС на МП ще бъде заложено изискв. към изпълнителя, данните от инвентариз., които ще бъдат въвеждани в структуриран вид в ИС да съотв. на изискв. на Предв. условия за допустимост на проекти за ЕУ, като гаранция за съвместимост със с-мите, разработвани от др. бенефициенти. Внедрената с-ма ще отговаря на изискв. за висока устойчивост, прозрачност и оперативна съвм. В допълнение, в рамките на дейността ще бъде разраб., тестван и внедрен Регистър на инф. ресурси, който е част от проект 5.7 от ПК за изпълн. на Стратегията. Регистърът ще бъде уеб-базиран и ще съдържа инф. за: - инф. ресурси, с които разполагат адм. органи (хардуер; мреж. оборудване; софтуер, вкл. лицензи; др.), вкл. придобити по проекти, финанс. от ЕСИФ или от др. финанс.източници, с изкл. на тези, чието предназначение е за работа и съхранение на класиф. инф.; - инф. ресурси на ЕЕСМ на държавната адм. и за нуждите на нац. сигурност; - годишни планове за обновяване на инф. ресурси на администрациите, индикативните стойности и сроковете, в които да бъдат реализирани. Вписването и заличаването на данни ще се извършва чрез потреб. или програмен интерфейс. Регистърът ще послужи за реализация на механизма за планиране на инф. ресурси, описан в чл. 7 ж) от ЗЕУ. Данните от него ще се използват за изготвянето на отчета за състоянието и годишния план за развитието и обновяването на инф. ресурси в адм. и инф. ресурси на ЕЕСМ, който ще се одобрява ежегодно от МС. Регистърът ще поддържа интеграция в реално време с ИИСДА и с модула за е-автентификация, разработен за нуждите на ЕУ. Ще бъде разработено онлайн ръководство за работа с регистъра, предназначено за администраторите на профили в регистъра (служителите, определени от всеки административен орган по реда на чл. 7 е), ал. 3 от ЗЕУ да подават инф. към регистъра по ред, установен с приложимата подзаконова норм. уредба. След реализацията на ИС и регистъра ще бъде проведено обучение за минимум 140 служ. на Бенефициента, които ще участват в Д3 на проекта. Обучението да бъде разделено в 3 панела, както следва: • Панел „Операционни системи“ - 1 ден; • Панел „Информационни системи“ - 1 ден; • Панел „Работа с АИС за инвентариз. на ИКИ ресурсите и запознаване с Регистъра на инф. ресурси“ – 3 дни. Избраният по процедурата изпълнител ще осигури за обучаемите нощувка, храна, обуч. материали, техника и транспорт. Изпълнителят ще предложи брой на обучаемите във всяка група, като продълж. на провеждане на обучението не трябва да надвишава 45 календарни дни (общо за вс. 140 обучаеми). , Contracted Amount: 592 600.00 , Reported Amount: 421 614.18
  • Activity: Провеждане на инвентаризация по места, въвеждане, валидиране и анализ на данните чрез АИС на ИКИ ресурсите: Дейността ще обхване централните, областните и общинските администрации, с изключение на администрациите от сектор „Правосъдие“, които са обект на одит по проект на Министерство на правосъдието. Чрез физическо посещение се предвижда да бъдат инвентаризирани индикативно около 2000 локации в 576 администрации на територията на България, а чрез алтернативни методи – всички допълнителни локации, които бъдат установени в хода на изпълнение на дейността. Необходимата информация за ИКИ ресурсите на всяка администрация ще бъде събирана от екипи на Бенефициента и Изпълнителя в разработената среда за попълване онлайн. В процеса на инвентаризацията ще бъде събрана в структуриран вид подробна информация за ИКИ, информационните системи, услуги и свързаните с тях процеси, в т.ч.: 1) Наличните технически помещения, в които са разположени ИКТ активи и тяхната обезпеченост по отношение на физическа сигурност, резервно и аварийно електрозахранване, климатизация, безопасност и пр. 2) Наличните ИКТ активи - компютри и периферия, сървъри, системи за съхранение на и архивиране на данни, комуникационно оборудване и пр. 3) Наличните информационни ресурси - информационни системи, база данни; 4) Наличния квалифициран персонал за опериране, управление и поддръжка на информационните ресурси; 5) Наличните договори за външни услуги за техническа поддръжка, комуникационна свързаност, разработка и/или внедряване на информационни системи и др. На база на въвежданата информация в Регистъра на информационните ресурси, изпълнителят следва да представи на възложителя следните анализи: • Анализ на наличния и използвания капацитет на инфраструктурата; • Анализ на осигуряването с адекватна техническа поддържка на информационните ресурси; • Анализ на експлоатационните разходи за информационните ресурси; • Анализ на рисковете за инфраструктурата и информационните ресурси. Дейността е ключова по отношение на основната идентифицирана слабост, а именно липсата на структурирана и пълна информация за ИКТ ресурсите, с които оперира държавната администрация. Набавянето на информация и данни в структуриран вид, даващ възможност за прецизни анализи и планиране, ще осигури възможност за устойчиво планиране, приоритизиране и изпълнение на всички последващи интервенции, свързани с електронното управление. Предвид значителния брой на централните, областните и общинските администрации, с изключение на администрациите от сектор „Правосъдие“, и необходимостта получените данни да бъдат част от въведената в експлоатация информационна система за ИКТ ресурсите, инвентаризацията по места се предвижда да бъде извършена с помощта на баркод четци. Необходимите данни ще бъдат идентифицирани в разработената методика за инвентаризация на ИКТ ресурсите в електронното управление. За ИКТ ресурси, за които не е възможно автоматизираното извличане на данни чрез баркод четците, данните ще бъдат събирани в разработената среда за попълване онлайн. Всички събрани данни ще се вписват в Регистъра на информационните ресурси. , Contracted Amount: 1 689 695.50 , Reported Amount: 975 141.21
  • Activity: Организация на дейностите по информация и публичност на проекта: Тази дейност цели информиране на участниците и всички заинтересовани страни, както и широката общественост за целите на проект „Инвентаризация на информационно-комуникационната инфраструктура за нуждите на електронното управление“. В рамките на дейността ще бъдат организирани и проведени две публични медийни събития за представяне на проекта и резултатите от него и включва изработка на дизайн, предпечатна подготовка, печат и доставка на рекламно информационни материали и две публикации в национални печатни медии или електронни медии., Contracted Amount: 15 307.00 , Reported Amount: 8 088.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Spezializirani bisnes sistemi, Contracted Amount*: 117 516.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: LAMBADZHIEV STANDARD LTD, Contracted Amount*: 8 688.00 , Reported Amount**: 5 040.00
  • Contractor: Stemo, Contracted Amount*: 1 153 976.09 , Reported Amount**: 590 327.57
  • Contractor: Auto Frans 3000, Contracted Amount*: 70 200.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Petrol, Contracted Amount*: 750 000.00 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Подкрепени анализи, проучвания, изследвания, методики, одити и оценки за администрацията, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 5.00 , Reached amount: 5.00
Indicator 2 Number of supported registers, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Брой институции, на които е извършен одит на ИТ и комуникационната инфраструктура в администрацията, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 576.00 , Reached amount: 576.00

Financial Information

Total Project cost 1 524 807.05 BGN
Grant 1 524 807.05 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 1 524 807.05 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на автомобилно гориво , Estimated Amount: 26 000.00
  • Differentiated position 1: Няма обособени позиции
    Contractor: Petrol
    Contract total funded value: 750 000.00
Procedure 2 Subject to due process: Доставка на техника за извършване на инвентаризацията, Estimated Amount: 105 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка на техника за извършване на инвентаризацията
    Contractor: Spezializirani bisnes sistemi
    Contract total funded value: 117 516.00
Procedure 3 Subject to due process: Инвентаризация (преглед) на информационно-комуникационната инфраструктура за нуждите на електронното управление, Estimated Amount: 1 781 600.00
  • Differentiated position 1: „Инвентаризация /преглед/ на информационно-комуникационната инфраструктура за нуждите на електронното управление по проект BG05SFOP001-1.001-0001 „Инвентаризация на информационно-комуникационната инфраструктура за нуждите на електронното управление“, финансиран по Оперативна програма „Добро управление” 2014-2020 г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд“
    Contractor: Stemo
    Contract total funded value: 1 153 976.09
Procedure 4 Subject to due process: Наемане за срок от пет месеца на тридесет броя фабрично нови или с ниска степен на амортизация леки автомобили за обезпечаване на ДАЕУ с транспортни средства., Estimated Amount: 125 000.00
  • Differentiated position 1: Наемане за срок от пет месеца на тридесет броя фабрично нови или с ниска степен на амортизация леки автомобили за обезпечаване на ДАЕУ с транспортни средства
    Contractor: Auto Frans 3000
    Contract total funded value: 70 200.00
Procedure 5 Subject to due process: Организация на дейностите по информация и публичност във връзка с изпълнението на проекти на Държавна агенция „Електронно управление“ по Оперативна програма „Добро управление“ по обособени позиции, Estimated Amount: 15 306.99
  • Differentiated position 1: ОП4 - "Организиране и провеждане на две публични медийни събития за представяне на проект „Инвентаризация на информационно-комуникационната инфраструктура за нуждите на електронното управление“
    Contractor: LAMBADZHIEV STANDARD LTD
    Contract total funded value: 8 688.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN