Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.022-0001-C01
Project Name Increasing the production capacity of "Enerkemical" OOD, by investing in machinery and equipment for cold treatment of metals
Beneficiary 114608298 Enerkemikal Ltd
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness 2014-2020
Date of the Contract/Order 08.03.2019
Start Date 08.03.2019
End Date 23.10.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Плевен (BG314), Белене, гр.Белене

Description

Brief description
Проектното предложение е насочено към разширяване и увеличаване на производствения капацитет на "Енеркемикал" ООД. Това ще бъде постигнато чрез въвеждането на съвременни металообработващи машини и оборудване за почистване на метали, а именно: Вертикална триосна фрезова машина, Тръбоогъваща машина с форма и контраформа с диапазон на огъване на тръби от черни стомани до 2“GASх4 мм и почистваща машина - пароструйка. Първите две машини са снабдени с цифровопрограмно управление за създаване и оптимизиране на технологичните задачи за металообработващите машини. С реализацията на проекта "Енеркемикал" ООД ще подобри производствените процеси, което ще повиши конкурентоспособността и ще увеличи нейния потенциал за износ на произведени продукти. След въвеждането в експлоатация на навите машини, дружеството ще допълни съществуващите производствено- технологични линии и ще развие нови. Това ще даде възможност на разширяване и обогатяване на продуктовата и асортиментна структура при повишена ефективност на производството.  Общата стойност на допустимите разходи по проекта възлиза на  на 387 597,00 лв., от които 348 837,00 лв.- безвъзмездна финансова помощ. Кандидатът декларира, че разполага със  собствени средства за съфинансирането. Очакваните резултати от реализацията на проекта са свързани главно с увеличаването на броя на продуктите, произвеждани от "Енеркемал" ООД, както и опритмизиране на производствените разходи. 
Допълнителни положителни ефекти се очакват от намаленото време за  за осигуряване и преместване на произвежданите детайли, значителна оптимизация по отношение на ресурсната ефективност и ефикасност в производствената дейност на дружеството. Във финансово изражение, така описаните положителелни резултати ще доведат до  приблизително 5  млн. лв. нетни приходи от продажби, при увеличена ефективност на производствените разроди с над 15% и увеличаване на генерираните приходи от износ  с над 50%.
Activities
  • Activity: Формиране на екип за управление на проекта, управление и мониторинг: Целта на тази дейност е създаване на необходимата организация за изпълнение на предвидените по проекта дейности в желания обем, срокове и размери на одобрения бюджет, при спазване на изискванията на действащото българско законодателство, законодателството на Европейската общост и чрез прилагане на добрите практики за управление на проекти. Организационните, управленческите и административните дейности са от изключително важно значение за успешната реализация на проекта и постигането на заложените цели. В случай, че тази дейност не е предвидена, ще възникнат сериозни затруднения при осъществяване на координацията между Бенефициента, външните изпълнители и Управляващия орган, ефективното управление на безвъзмездната финансова помощ и други негативни резултати в хода на реализирането на проектните дейности. Екипът за управление на проекта ще бъде съставен от подходящо подбрани специалисти. Той ще се състои от Ръководител на проекта, Технически сътрудник/ координатор на проекта и счетоводител. Екипът ще представя на Управляващият орган необходимата информация и отчети, свързани с изпълнението на заложените дейности, ще организира и контролира изпълнението на проекта и достигането на заложените цели, ще рганизира воденето на точна и редовна документация и аналитични счетоводни отчети, отразяващи изпълнението на проекта. Тази дейност ще се изпълнява през целия срок на изпълнение на договора за безвъзмездна финансова помощ. Стъпки за изпълнение на дейността: - Сформиране на екип за управление на проекта- 1-18 месец; - Приемане на график за изпълнение на дейностите по проекта-1 месец; - Координация на другите дейности по проекта- 1-18 месец; - Вътрешен мониторинг и отчетност на проекта. 1-18 чесец. В процеса на изпълнение се предвижда провеждането на технически и финанасов мониторинг на предвидените по проекта дейности. Пряката отговорност за осъществяване на контролните функции носи Ръководителят на проекта, който ще бъде подпомаган от координатора по отношение на техническия мониторинг и от счетоводителя- по отношение на финансовия мониторинг. Основен елемент в системата за мониторинг ще бъдат регулярните срещи на екипа, които ще се провеждан минимун веджънмесечно с цел да си синхронизират действията и текущите задачи, да се следи напредъка на проекта и спазването на междинните срокове за изпълнение, както и постигането на междинните резултати. В случай на възникнали трудности и проблеми по време на изпълнението ще се провеждат допълнителни срещи с цел навременното предприемане на корективни действия за своевременното им отстраняване. Ще бъде извършвана 100% документална проверка и проверка на място за осъществяване на фактически и финансов мониторинг и контрол върху дейностите на изпълнителя. Екипът на проекта ще проследява напредъка на проектните дейности и в случай на необходимост ще предлага корекции в графика за изпълнение или други корекнивни действия за успешното изпълнение и приключване на проектните дейности и отчетността на проекта. Гореописаната методология гарантира безпристрастност и прозрачност при провеждане на процедурите за възлагане на изпълнители и успешната реализация на проекта като цяло., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Подготовка и провеждане на тръжна процедура за избор на доставчик на машини и оборудване за студена обработка на метали: В съответствие с одобрения бюджет в рамките на изпълнението на тази дейност ще бъде разработена тръжна документация на предвидените за закупуване дълготрайни материални активи, съгласно праговете и условията за провеждане на процедури разписани в ПМС 118/2014 г. След одобрение от Управляващият орган на тръжните документи, "Енеркемикал" ООД ще проведе процедура с публична обява за избор на доставчик на вертикална триосна фрезова машина, тръбоогъваща машина с форма и контраформа с диапазон на огъване на тръби от черни стомани до 2“GASх4 мм и почистваща техника- пароструйка, при която право да подадат оферти ще имат всички заинтересовани лица. Изборът ще се извършва от оценителна комисия, назначена със заповед на Ръководителя на прооекта по критерий "икономически най- изгодна оферта"- показателите, относителната им тежест и методиката за определяне на комплексната оценка на офертата ще са част от тръжнада документация. Прогнозният срок за стартиране на тази дейност е 2-ри месец, а кроят й- 9-ти месец от срока на договора за безвъзмезна финансова помощ. Стъпки за изпълнение на дейността: - Разработване на тръжна документация- 2-3 месец; - Одобрение на тръжната документация от страна на Управляващият орган- 4--5 месец; - Публикуване на публичната обява за избор на доставчик на вертикална триосна фрезова машина, тръбоогъваща машина с форма и контраформа с диапазон на огъване на тръби от черни стомани до 2“GASх4 мм и почистваща техника- пароструйка-6 месец; - Провеждане на тръжната процедура и изготвяне на протокол от страна на оценителната комисия- 7 месец; - Одобрение на проведената тръжна процедура от страна на Управляващия орган- 8 месец; - Изпращане на покана за сключване на договор с избрания доставчик- 9 месец; - Сключване на договор за доставка на вертикална триосна фрезова машина, тръбоогъваща машина с форма и контраформа с диапазон на огъване на тръби от черни стомани до 2“GASх4 мм и почистваща техника- пароструйка. "Енеркемикал" ООД ще се ръководи от принципите на пълна прозрачност и равнопоставеност на потенциалните изпълнители и ще следи за избягването на всякакви конфликти на интереси., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на вертикална триосна фрезова машина, тръбоогъваща машина с форма и контраформа с диапазон на огъване на тръби от черни стомани до 2“GASх4 мм и почистваща техника- пароструйка: В резултат на проведената тръжна процедура и сключения договор с избрания изпълнител ще бъде доставено, монтирано и въведено в експлоатация следното оборудване: вертикална триосна фрезова машина, тръбоогъваща машина с форма и контраформа с диапазон на огъване на тръби от черни стомани до 2“GASх4 мм и почистваща техника- пароструйка . Преди подписването на финалния приемо- предавателен протокол доставеното оборудване ще бъде монтирано и въведено в експлоатация като бъде тествано със 72- часова проба, доказваща неговата функционалност. Машините и оборудването ще бъдат приети от специалисти на "Енеркемикал" ООД, като бъдат разгледани придружаващите го документи и технически параметри, дали отговарят на разписаните в Техническата спецификация. Стъпки за провеждане на дейността: - Извършване на авансово плащане за вертикална триосна фрезова машина, тръбоогъваща машина с форма и контраформа с диапазон на огъване на тръби от черни стомани до 2“GASх4 мм и почистваща техника- пароструйка- 10 месец; - доставка на вертикална триосна фрезова машина, тръбоогъваща машина с форма и контраформа с диапазон на огъване на тръби от черни стомани до 2“GASх4 мм и почистваща техника- пароструйка- 14 месец; - Проверка на техническото състояние и окомплектовна на вертикална триосна фрезова машина, тръбоогъваща машина с форма и контраформа с диапазон на огъване на тръби от черни стомани до 2“GASх4 мм и почистваща техника- пароструйка съгласно Техническата спецификация и сключения договор с доставчика- 15 месец; - Монтаж, пуск и въвеждане в експлоатация на вертикална триосна фрезова машина, тръбоогъваща машина с форма и контраформа с диапазон на огъване на тръби от черни стомани до 2“GASх4 мм и почистваща техника- пароструйка, провеждане на 72- часова проба-16 месец; - Подписване на финални приемо- предавателни протоколи- 16 месец. Предвижда се дейността да стартира 9 месец и да приключи 16 месец. Сравнително големият период за изпълнението на тази дейност е предвиден заради спецификата на машините, продължителността на тяхното производство, монтаж и пискане в експлоатация. Новите машини ще бъдат монтирани и пуснати в експлоатация в гр. Белене, ул. "България"№74- производствената база на "Енеркемикал" ООД. Същите ще се използват при производството на части за машини за обработка на метали. , Contracted Amount: 385 597.00 , Reported Amount: 385 450.00
  • Activity: Подготовка и провеждане на тръжна процедура за доставчик на визуализационните материали: В съответствие с изискванията на Договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ "Енеркемикал" ООД ще прилага мерки за публичност и информираност, съгласно приложимите правила за информираност и публичност. Ще бъдат поставени временна и постоянна информационна табела на входа производствената база на дружеството. Машините ще бъдат визуализирани посредством стикери- 15 бр. (на по-едро габаритните ще бъдат поставени по няколко броя стикери). Ще бъдат разработени и разпространени 200 бр. флаери. Стъпки за изпълнение на дейността: - Събиране на оферти за изработване на визуализационни материали- 4 месец; - Сключване на договор с избрания изпълнител- 5 месец; Всички визуализационни и информационни материали ще бъдат изработени и приложени съгласно правилата, които се съдържат в "Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020, Contracted Amount: 2 000.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Доставка на визуализационни материали. Популяризиране на проекта: След доставяне на визуализационните материали,стикерите ще бъдат поставени върху новопридобитите машини, табелите ще бъдат монтирани на входа на производствената база на дружеството, а флаерите ще бъдат разпространени на на територията на МИГ Белене-Никопол, както и между клиенти на "Енеркемикал" ООД и други заинтересовани лица. Стъпки за изпълнение на дейността: - Поставяне на информационните табели- временна и постоянна- 5 и 14 месец; -Поставяне на визуализационните стикери- 14 месец; - Разпространение на флаерите- 6- 18 месец., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 1 938.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: EM PRINT 2019 Ltd, Contracted Amount*: 5 232.60 , Reported Amount**: 1 938.00
  • Contractor: EUROMARKET Ltd, Contracted Amount*: 346 905.00 , Reported Amount**: 385 450.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: enterprises, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Намаляване на количеството отпадъци, предвидени за депониране – количества генерирани отпадъци на годишна база преди/след изпълнение на проекта в тонове годишно., Measure Unit: т./год., Base Value: 50.00 , Target amount: 25.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 3 Намаляване на количеството отпадъци, предвидени за депониране – количества генерирани отпадъци при производството на единица продукция на годишна база, преди/след изпълнение на проекта в тонове годишно., Measure Unit: т./год., Base Value: 0.50 , Target amount: 0.05 , Reached amount: 0.00
Indicator 4 Private investment matching public support to enterprises (grants), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 19 817.52 , Reached amount: 19 806.83
Indicator 5 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 6 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: enterprises, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 7 Намаляване на водопотреблението на подкрепените предприятия – количества потребени води на годишна база преди/след изпълнението на проекта в кубични метра/год., Measure Unit: м3/год., Base Value: 100.00 , Target amount: 50.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 8 Намаляване на водопотреблението на подкрепените предприятия – количества потребени води за производството на единица продукт на годишна база, преди/след изпълнение на проекта в кубични метра/год., Measure Unit: м3/год., Base Value: 0.10 , Target amount: 0.01 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 387 597.30 BGN
Grant 348 837.57 BGN
Self amount 38 759.73 BGN
Total actual amounts paid 348 649.20 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на вертикална триосна фрезова машина, тръбоогъваща машина с форма и контраформа с диапазон на огъване на тръби от черни стомани до 2“GASх4 мм и почистваща техника- пароструйка, Estimated Amount: 385 597.30
  • Differentiated position 1: Доставка на вертикална триосна фрезова машина
    Contractor: EUROMARKET Ltd
    Contract total funded value: 324 810.00
  • Differentiated position 2: Доставка на тръбоогъваща машина с форма и контраформа с диапазон на огъване на тръби от черни стомани до 2“GASх4 мм
    Contractor: EUROMARKET Ltd
    Contract total funded value: 16 560.00
  • Differentiated position 3: Доставка на почистваща техника- пароструйка
    Contractor: EUROMARKET Ltd
    Contract total funded value: 5 535.00
Procedure 2 Subject to due process: Изработка на визуализационни материали, Estimated Amount: 2 000.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN