Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.024-1205-C01
Project Name Encouraging Entrepreneurship in "KAPEL FASHION" Ltd.
Beneficiary 205373012 "KAPEL FASHION" Ltd.
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 16.08.2019
Start Date 16.08.2019
End Date 28.06.2021
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пазарджик (BG423), Батак, гр.Батак
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пазарджик (BG423), Батак, с.Нова махала

Description

Brief description
"КАПЕЛ ФЕШЪН" ЕООД е дружество, създадено през 2018 г. с основен предмет на дейност производство на горно облекло, без работно.

Настоящият проект има за своя основна цел осигуряване на устойчивото и конкурентоспособно развитие на предприятието посредством реализиране на пазара на предприемаческа идея, попадаща секторите, свързани с преодоляване на европейски и регионални предизвикателства, а именно: производство на горно облекло, без работно - униформи (якета, панталони, гащеризони и полугащеризони) и дамско и мъжко горно облекло (якета и панталони), попадаща като икономическа дейност в рамките на сектор С 14.13. Производство на горно облекло, без работно.

Реализацията на предприемаческата идея ще има пряк положителен социален и екологичен ефект, като тя съответства и на тематичните области на Иновационната стратегия за интелигентна специализация.

Проектът ще се реализира посредством изпълнение на следния комплекс от дейности:
Дейност 1: Дейност за реализиране на пазара на предприемаческата идея - в рамките на която ще бъде:
- сформиран екип от квалифициран персонал, необходим за реализация на предприемаческата идея;
- реализирани инвестиции в ДМА, създаващи необходимите технологични предпоставки за реализация на предприемаческата идея;
- създадена Интернет страница на Кандидата, популяризираща предприемаческата идея и подпомагаща пазарната й реализация;

Дейност 2: Дейност за визуализация на проекта - в резултат на която ще се осигури публичност и визуализация на проекта.
Activities
  • Activity: Дейност за реализиране на пазара на предприемаческата идея (продукт-стока) (Дейността ще бъде осъществена чрез: - наемане на квалифициран персонал - 9 лица; - закупуване на ДМА, необходими за реализиране на пазара на предприемаческата идея; - външна услуга за създаване на Интернет страница на кандидата) - ЧАСТ 1: Дейността има принос за постигане на СЦ 1, 2 и 3 и за общата цел на проекта и ще бъде осъществена чрез: 1.Наемане на квалифициран персонал - 9 бр.: В рамките на екипа, необходим за реализиране на предприемаческата идея (ПИ),са включени: Предприемачът и 1 лице, които предстои да бъдат наети на ТД в предприятието-кандидат, притежаващи взаимодопълващи се образование и професионален опит, пряко логически свързани с планираната за реализация предприемаческа идея. Освен тях, за целите на успешната реализация на пазара на ПИ, ще бъдат наети и още 7 лица на ТД. Квалифицираният персонал ще бъде отговорен за цялостната производствена дейност по реализация на ПИ, в т.ч. за технологичния процес на производство, неговото правилно протичане,определяне на влаганите материали за производство и всички други,съпътстващи производството операции и дейности.Квалифицираният персонал ще работи с планираните за закупуване ДМА. 2.Закупуване на ДМА:С оглед създаване на необходимите технологични предпоставки за производство на продукта-обект на ПИ,е необходимо закупуването на ДМА,обхващащи пълния производствен цикъл на производството на горно облекло и неговите основни технологични стъпки. За организиране на производствената дейност по реализация на предприемаческата идея е планирано закупуване на следните ДМА: КРОЯЧНА техника: Планирано е закупуване на следното кроячно оборудване, което да създаде необходимите технологични предпоставки за осъществяване на етапите на кроене на горно облекло-обект на предприемаческата идея, - Количка за настил с маса - 1 брой - необходима е за автоматичното настилане на катовете плат, за развиване, пренавиване на ролката. Машината ще направи възможно постигането на висока производителност и прецизност, както и качество на настила с оглед на възможността за автоматичен контрол на опъна, който не позволява разтягането на плата, както и изравняването на настила. - Банциг за кроене - 2 броя - необходими за прецизното окрояване на разрязаните парчета плат по кройката на модела на съответното облекло, като елиминира разместването на пластовете плат; ШЕВНА техника: Планирано е закупуването на следното шевно оборудване, което да създаде необходимите технологични предпоставки за ушиване на облеклото след вече разкроени отделните му детайли: -Машина прав шев -2 броя - машините са необходими за основно шиене и направата на прав шев на детайлите на облеклата и ще позволят постигане на високопроизводителен производствен процес. -Шевен автомат за изработване на прави филетки на джобове - 1 брой - машината е необходима за автоматичното изработване на филетки на джобове - прорязване и обкантване на прореза на детайла и мострата на джоба. Изложеното позволява съществено оптимизиране на технологичния процес с оглед обединяването на иначе голям брой операции, извършвани на отделни машини, в рамките на една специализирана машина. Същевременно, възможността за работа с машината с различни материи, без да е налице необходимост от допълнителни настройки, също води до оптимизиране на производствения процес. -Шевен автомат за програмируеми шевове - 1 брой - машината е необходима за пришиването на малки детайли - например етикети, емблеми (кожени,текстилни), за пришиване на капаци и др. Тя ще позволи едновременното изработване и изрязване на капаци за джобове и за изминаване на детайла с вътрешен шев. Шевният автомат е с голямо работно поле, ще позволи бързо и лесно задаване на програми и промяна на параметрите и автоматичното разчитане на различни шаблони, което ще резултира във високопроизводителен и ефективен производствен процес., Contracted Amount: 249 573.54 , Reported Amount: 248 062.49
  • Activity: Дейност за реализиране на пазара на предприемаческата идея (продукт-стока) (Дейността ще бъде осъществена чрез: - наемане на квалифициран персонал - 9 лица; - закупуване на ДМА, необходими за реализиране на пазара на предприемаческата идея; - външна услуга за създаване на Интернет страница на кандидата) - ЧАСТ 2: -Автоматична верижна машина за зашиване на колани - 1 брой - машината е необходима за автоматичното изработване на колани на облеклата и тяхното прикачване към дрехата. -Машина за оверлог - 1 брой - машината е необходима за съединяване на детайли и тяхното автоматично обточване (направа на шев против разплитане), като ще позволи автоматичното изрязване на конеца. -Илична машина за изработване на илик око с електронно управление - 1 брой - машината е необходима за създаване на необходимите технологични предпоставки за изработка на илици на произвежданите облекла. -Копчешиеща машина - 1 брой - машината е необходима за създаване на необходимите технологични предпоставки за ефективно пришиване на копчета на произвежданите горни облекла. Наличието на електронно устройство за автоматично подаване на копчета ще допринесе за оптимизиран производствен процес и ще доведе до висока ефективност. -Преса пневматична за копчета и капси - 1 брой - машината е необходима за създаване на необходимите технологични предпоставки за поставяне на копчета и капси на облеклата, като подава към гнездото копчето/капсата и го поставя на дрехата. ГЛАДАЧНА ТЕХНИКА: Планирано е закупуването на следното гладачно оборудване, което да създаде необходимите технологични предпоставки за междинно гладене на различни етапи от производствения цикъл и за финално гладене на крайните продукти, с оглед добиване на завършен търговски вид: Гладачна маса вид 1 - 2 броя - необходими за междинно и за крайно гладене на по-тесни елементи/облекла; Гладачна маса вид 2 - 2 броя - необходими за междинно и за крайно главедене на по-широки елементи/облекла. 3.Външна услуга (ВУ) за: Създаване на Интернет страница на Кандидата. С оглед на обстоятелството, че дружеството не разполага със собствена страница в Интернет и за целите на успешната пазарна реализация на предприемаческата идея и ефективното й популяризиране, в рамките на проекта се планират разходи за създаване на Интернет страница на Кандидата. Поради целевия пазар за реализация на предприемаческата идея - национален и световен, необходимо е страницата да бъде четириезична с цел достигане до максимално широк кръг потенциални потребители - на български, английски, немски и испански език. Интернет страницата ще съдържа минимум информация за фирмата-кандидат, описание на продуктите/услугите, данни за контакт, форма за запитвания. С оглед постигане на положителен социален ефект, страницата ще създава възможност за достъп на лица в неравностойно положение, като следва да има версия за хора с частично намалено зрение - с увеличен шрифт и представяне на текста на тъмен фон със светли букви, както и възможност за аудио възпроизвеждане и предоставяне на информационното съдържание - във връзка с осигуряване на достъп до информацията на незрящи., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност за визуализация на проекта (дейността ще бъде изпълнена чрез закупуване на табели - 2 броя и стикери - 32 броя): Проектната дейност допринася за постигане на СЦ 4 и на общата проектна цел. В рамките на дейността ще бъдат осигурени мерки за информация и комуникация. Дейността е планирана и допустима с оглед на задължението на кандидата (и в последствие-Бенефициентът) да осигури изпълнението на дейности, свързани с информация и комуникация, съгласно Регламент 1303/2013. Кандидатът ще прилага подходящи мерки за публичност и информираност съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013, като ще спазва стриктно указанията на УО и изложените в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. указания и изисквания относно изпълнението на настоящата проектна дейност. С оглед на това, в рамките на настоящата проектна дейност се предвижда: - при всички мерки за информация и комуникация (в т.ч. информацията, изготвяна и предоставяна във връзка с изпълнението на проекта, във всички отчети за изпълнение на договора (междинни и финален), както и във всички други документи, отнасящи се до изпълнението на дадена дейност по проекта) ще се указва съфинансирането от Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) на ЕС чрез Оперативна програма “Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 (ОПИК) на проекта посредством поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от ЕК, с упоменаване на ЕС; общото лого за програмен период 2014-2020 г. в съответствие с графичните изисквания и правила за визуална идентичност. По време на осъществяването на проекта бенефициентът ще информира обществеността за получената подкрепа като: - към момента дружеството не разполага със собствена интернет страница, но в рамките на проектната реализация е предвидено създаването на такава. С оглед на това, ще бъдат спазени стриктно изискванията за информация и комуникация, като при отварянето на страницата във видимата област на цифровото устройство, без да се налага потребителят да мести надолу страницата, ще са видни емблемата на ЕС и логото на програмата, изобразени цветно в съответствие с изискванията на Регламент 1303 и на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация. На страницата ще бъде публикувана информация за проекта - кратко описание, цели и резултати с открояване на финансовата подкрепа от Европейския съюз с цел информиране на обществеността за получената подкрепа. - постави 2 броя плакати с минимален размер А3 с информация за проекта, в които се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място-например на входа на сградата, в която ще се осъществява проектът. Плакатите ще съдържат следната текстова и визуална информация: емблема на ЕС и упоменаването "Европейски съюз"; наименование на съфинансиращия фонд-ЕФРР; общото лого на програмен период 2014-2020 г. с наименованието финансиращата ОПИК; наименование на проекта и главната му цел; обща стойност и размер на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева; начална и крайна дата на изпълнение. - ще се поставят стикери на подходящо място на повърхността на всеки актив, закупен по проекта, с визуализирани на тях емблемата на ЕС, упоменаването на “Европейски съюз”, наименование на ЕФРР, общото лого за програмния период с наименованието на ОПИК и номера на договора. С оглед на обстоятелството, че мерките, свързани с информация и комуникация, са задължителни и съпътстват изпълнението на проекта през целия период на неговата реализация,тяхното изпълнение е предвидено да стартира веднага след подписване на административния договор за безвъзмездна финансова помощ и да продължи през целия период на изпълнение., Contracted Amount: 400.00 , Reported Amount: 390.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: IMPrinting Ltd, Contracted Amount*: 312.00 , Reported Amount**: 390.00
  • Contractor: JACK BULGARIA Ltd, Contracted Amount*: 144 120.00 , Reported Amount**: 180 150.00
  • Contractor: XYZ Ltd., Contracted Amount*: 1 592.00 , Reported Amount**: 1 990.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employment increase in supported enterprises, Measure Unit: Еквивалент на пълно работно време, Base Value: 0.00 , Target amount: 2.50 , Reached amount: 2.50
Indicator 2 Прогнозна стойност на нетните приходи от продажби, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 118.50 , Reached amount: 0.00
Indicator 3 Number of new enterprises supported (all activities), Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 5 Прогнозна стойност на EBITDA, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 15.18 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 249 973.54 BGN
Grant 199 978.81 BGN
Self amount 49 994.73 BGN
Total actual amounts paid 198 761.91 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: "Избор на изпълнител за доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ДМА ", Estimated Amount: 180 250.00
  • Differentiated position 1: "Избор на изпълнител за доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ДМА "
    Contractor: JACK BULGARIA Ltd
    Contract total funded value: 144 120.00
Procedure 2 Subject to due process: "Избор на изпълнител за предоставяне на външна услуга за създаване на интернет страница на Кандидата - 1 брой", Estimated Amount: 2 000.00
  • Differentiated position 1: "Избор на изпълнител за предоставяне на външна услуга за създаване на интернет страница на Кандидата - 1 брой"
    Contractor: XYZ Ltd.
    Contract total funded value: 1 592.00
Procedure 3 Subject to due process: "Избор на изпълнител на дейности по осигуряване на публичност и визуализация", Estimated Amount: 400.00
  • Differentiated position 1: "Избор на изпълнител на дейности по осигуряване на публичност и визуализация"
    Contractor: IMPrinting Ltd
    Contract total funded value: 312.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN