Identification

UMIS Number BG16RFOP002-3.001-0363-C01
Project Name "Improving the energy and resource efficiency" Viva 200" Ltd. through the purchase of new energy efficient equipment "
Beneficiary 202506490 VIVA 200 Ltd
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 09.08.2017
Start Date 09.08.2017
End Date 06.12.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Смолян, Смолян, с.Тикале

Description

Brief description
Настоящото проектно предложение предвижда закупуване на нова високоефективна мобилна роторна трошачка (Мярка 1) и нов високоефективен верижен багер (Мярка 2). Новото оборудване е с по-висока производителност и по-ниско енергопотребление на единица продукция.   

Предвидената за закупуване в Мярка 1 от енергийния одит мобилна роторна трошачка е с дизелов двигател с мощност 310 kW и индикативен разход на гориво от 25 л/ч. Средната производителност на новата машина е 400 т/ч. Трошачката е оборудвана с бункер с обем 6 куб. м., който дава възможност за подаването на материал с багер или челен товарач. Вибропитателят е оборудван с 2 груби "гризли" решетки и хидравлично задвижване.  Новата роторна трошачка ще извършва дейност по рециклиране на продукцията.  Машината има възможност за претрошаване на строителни отпадъци, които да бъдат повторно използвани за производството на бетон и асфалтови смеси. Не на последно място, роторната трошачка е окомплектована със система за оросяване с помпа с високо налягане, за задържане на праха в трошачната камера.

Предвиденият за закупуване в Мярка 2 от енергийния одит верижен багер е с 6-цилиндров дизелов двигател с мощност 202 kW при разход на гориво не повече от 20 л/ч. Средната производителност на машината е 75 куб.м./ч. Багерът е оборудван с кофа с обем 2,16 куб.м.
Управлението му се осъществява посредством многофункционален джойстик.

Бенефициентът предвижда в рамките на проекта да въведе и система за енергиен мениджмънт /управление на енергията/ и сертифициране по БДС EN ISO 50001. Тези дейности ще доведат до намаляване на разходите за енергийни ресурси, ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда.  

Проектът ще е със срок за изпълнение 18 месеца и ще е на обща стойност 1 446 639.36 лв. без ДДС.
Activities
  • Activity: Разширяване производствената дейност във фирмата и повишаване нейната конкурентоспособност чрез закупуването на нова, високо ефективна Мобилна роторна трошачка (Мярка 1): Дейността включва закупуване, доставка и въвеждане в експлоатация на нова мобилна роторна трошачка (Мярка 1). Предвидената за закупуване трошачка включва пълно оборудване: рама, вериги, хидравлична система, електрическа система, контролни табла, горивен резервоар, платформа за обслужване, перила и стълби. Средната производителност на старата инсталация, която "Вива 200" ЕООД използва под наем от фирма "Иса 2000" ЕООД, е 200 т/ч. Мощността на дизеловия двигател е 224 kW, а средния разход на гориво 35 л./ч. Новата мобилна роторна трошачка ще е с обща инсталирана мощност 310 kW и средна производителност 400 т./ч.. Инсталацията се захранва от дизелов двигател с индикативен разход на гориво от 25 л/ч. Трошачката е оборудвана с бункер с обем 6 куб. м., който дава възможност за подаването на материал с багер или челен товарач. Вибропитателят е оборудван с 2 груби "гризли" решетки и хидравлично задвижване. Новата роторна трошачка ще извършва дейност по рециклиране на продукцията. Машината има възможност за претрошаване на строителни отпадъци, които да бъдат повторно използвани за производството на бетон и асфалтови смеси. Не на последно място, роторната трошачка е окомплектована със система за оросяване с помпа с високо налягане, за задържане на праха в трошачната камера. Новата трошачка е с единична производителност в пъти по-голяма от старата, което води след себе си много по-нисък разход на енергия за единица произведена продукция. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 5-ти месец 2. Сключване на договор: 5-ти - 6-ти месец 3. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на новата мобилна роторна трошачка: 6-ти - 18-ти месец, Contracted Amount: 900 223.56 , Reported Amount: 900 220.00
  • Activity: Разширяване производствената дейност във фирмата и повишаване нейната конкурентоспособност чрез закупуването на нов, високоефективен Верижен багер (Мярка 2).: Дейността включва закупуване, доставка и въвеждане в експлоатация на нов верижен багер (Мярка 2). Предвиденият за закупуване верижен багер е с снабден с 6-цилиндров дизелов двигател с мощност 202 kW при разход на гориво не повече от 20 л/ч. Средната производителност на машината е 75 куб.м./ч. За сравнение, старият багер, който кандидатът използва под наем от фирма "Иса 2000" ЕООД, е с мощност 194 kW и средна производителност 45 куб.м./ч при среден разход на гориво 30 л./ч. Новият багер е оборудван с кофа с обем 2,16 куб.м. Управлението му е хидростатично с многофункционален джойстик. Хидравличната система на багера е с аксиално-бутална помпа и има възможност за 5 различни режима на работа. Новият верижен багер е с единична производителност в пъти по-голяма от стария, което води след себе си много по-нисък разход на енергия за единица произведена продукция. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 5-ти месец 2. Сключване на договор: 5-ти - 6-ти месец 3. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на новия верижен багер: 6-ти - 18-ти месец, Contracted Amount: 508 515.80 , Reported Amount: 508 515.00
  • Activity: Изготвяне на доклад от извършен енергиен одит по образец - Приложение Б от условията за кандидатстване.: Дейността включва изготвяне на доклад от енергийно обследване по образец (Приложение Б от условията за кандидатстване) за нуждите на настоящата процедура. Енергийното обследване е извършено след обявяване на процедурата за подбор на проекти и преди подаване на проектното предложение. Одитът включва изследване на съществуващото положение на предприятието и прави сравнителен анализ между старото оборудване, използвано от Бенефициента, и предвиденото за закупуване по проекта ново такова. Двете мерки на доклада препоръчват закупуването на високо енергийно ефективно оборудване (мобилна роторна трошачка и верижен багер), с което предприятието значително ще намали разходите за енергия и вредните емисии СО2 в атмосферата. Изготвения доклад е преминал проверка от АУЕР и има становище за съответствие. Дейността е извършена за 2 месеца. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви месец 2. Извършване на услугата и подписване на протокол - 2-ри месец, Contracted Amount: 19 900.00 , Reported Amount: 19 900.00
  • Activity: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт /управление на енергията/.: Дейността включва въвеждане на системата за енергиен мениджмънт/управление на енергията/ и обхваща следните основни процеси: - Одит и анализ за съотвeтствието на първоначалното състояние спрямо изискванията на стандарта; - Изготвяне на разработена документация на системата за управление - Инструктаж по изискванията на Системата за управление - ще бъде обучено поне по едно лице от звено, за да има възможност на по-късни етапи това лице да провежда вътрешни обучения на останалите служители. Документира се с протокол от обучение; - Внедряване на системата за управление - работно въвеждане (реално използване на новите правила); - Вътрешен одит – проверка на готовността за сертификация, документирано с Доклад от вътрешен одит; - Съдействие при провеждане на преглед от ръководството; Очакванията от изпълнението на дейността са Кандидатът да постигне следните резултати: - намаляване на разходите за енергийни ресурси; - ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда; - измерване и анализиране на енергийната резултатност; - подобряване на постоянното енергийно управление; - подобряване на рентабилността на фирмата; - повишаване на конкурентоспособността. Чрез въвеждането на система за енергиен мениджмънт, Кандидатът ще има възможност за сертифициране по БДС EN ISO 50001. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 3-ти месец; 2. Сключване на договор: 4-ти - 5-ти месец; 3. Извършване на услугата и подписване на протокол - 6-ти - 18-ти месец, Contracted Amount: 1 000.00 , Reported Amount: 1 000.00
  • Activity: Сертифициране на системата за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011: Сертифицирането на система за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, включва следните етапи: - провеждане на първоначален одит за документално съответствие на системата с изискванията на стандарт ISO 50001:2011; - провеждане на сертификационен одит за преглед на организационното и технологично съответствие на внедрената система с изискванията на стандарт ISO 50001:2011; - вземане на решение за сертифициране и издаване на оригинален сертификат. Стандартът най-вече се отнася за енергийното управление на енергоинтензивни производствени процеси, електроразпределение, енергийна ефективност на сгради, транспорт и др. Международният стандарт се прилага за всякакъв тип енергийни носители – електроенергия, газообразни, течни и твърди горива, пара, ВЕИ, компресиран въздух, охладена вода, и др. ISO 50001:2011 установява рамка за ефективното използване на енергията в производствените предприятия, търговските вериги, публичния сектор и всяка една организация, решила да се възползва от това. Стандартът също така установява условия за сравняване с най-добрите постижения в областта (benchmarking), измерване, документиране и докладване на подобренията в енергийното управление, респективно за приноса им в намаляването на емисиите парникови газове. Правилното прилагане на стандарта неминуемо води до положителен икономически ефект за бизнеса и околната среда, както и допринася за конкурентоспособността на всяка една компания или организация, внедрила система за енергиен мениджмънт по изискванията му. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 3-ти месец; 2. Сключване на договор: 4-ти - 5-ти месец; 3. Извършване на услугата и подписване на протокол - 6-ти - 18-ти месец, Contracted Amount: 14 000.00 , Reported Amount: 13 800.00
  • Activity: Осигуряване на визуализация и публичност по проекта.: Във връзка с изпълнението на задълженията за информация и публичност, в рамките на проекта ще бъде изработен и поставен минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място, напр. на входа на обекта, където се изпълнява проекта. Върху всички закупени по проекта активи ще бъдат поставени стикери, отговарящи на изискванията на ЕС. При изпълнение на мерките за информация и комуникация кандидатът ще включва задължителните реквизити, които трябва да се съдържат във всяко средство за публичност и информиране, съгласно изискванията на Регламент 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от "Вива 200" ЕООД, задължително ще се указва съфинансирането на проекта от ЕФРР, чрез поставяне на: - емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на Европейския съюз; - упоменаване на Европейски фонд за регионално развитие; - общото лого за програмен период 2014 - 2020 г. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 3-ти месец; 2. Сключване на договор: 4-ти - 5-ти месец; 3. Извършване на услугата и подписване на протокол - 6-ти - 18-ти месец, Contracted Amount: 3 000.00 , Reported Amount: 2 880.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: EVRO TREI LTD, Contracted Amount*: 5 472.00 , Reported Amount**: 2 880.00
  • Contractor: PRIME TECHNOLOGIES OOD, Contracted Amount*: 630 154.00 , Reported Amount**: 900 220.00
  • Contractor: STROTECH ENGENEERING AD, Contracted Amount*: 355 960.50 , Reported Amount**: 508 515.00
  • Contractor: Eco Globe Ltd, Contracted Amount*: 17 910.00 , Reported Amount**: 19 900.00
  • Contractor: TRANSPACIFIC CERT., Contracted Amount*: 12 420.00 , Reported Amount**: 13 800.00
  • Contractor: STANDARD PRECISE, Contracted Amount*: 1 900.00 , Reported Amount**: 1 000.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Energy audits performed, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 GHG reduction, Measure Unit: тонове CO2 екв., Base Value: 0.00 , Target amount: 665.40 , Reached amount: 665.40
Indicator 4 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 5 Expected energy savings in enterprises as a result of completed projects, Measure Unit: MWh/y, Base Value: 0.00 , Target amount: 2 492.27 , Reached amount: 2 492.27

Financial Information

Total Project cost 1 446 639.36 BGN
Grant 1 020 227.55 BGN
Self amount 426 411.81 BGN
Total actual amounts paid 1 019 936.50 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт /управление на енергията/., Estimated Amount: 1 000.00
  • Differentiated position 1: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт /управление на енергията/.
    Contractor: STANDARD PRECISE
    Contract total funded value: 1 000.00
Procedure 2 Subject to due process: Закупуване, доставка и въвеждане в експлоатация на нова мобилна роторна трошачка (Мярка 1) и нов верижен багер (Мярка 2), Estimated Amount: 1 408 739.36
  • Differentiated position 1: Закупуване, доставка и въвеждане в експлоатация на нова мобилна роторна трошачка (Мярка 1
    Contractor: PRIME TECHNOLOGIES OOD
    Contract total funded value: 630 154.00
  • Differentiated position 2: Закупуване, доставка и въвеждане в експлоатация на нов верижен багер (Мярка 2)
    Contractor: STROTECH ENGENEERING AD
    Contract total funded value: 355 960.50
Procedure 3 Subject to due process: Изготвяне на доклад от извършен енергиен одит по образец - Приложение Б от условията за кандидатстване, Estimated Amount: 19 900.00
  • Differentiated position 1: Изготвяне на доклад от извършен енергиен одит по образец - Приложение Б от условията за кандидатстване
    Contractor: Eco Globe Ltd
    Contract total funded value: 17 910.00
Procedure 4 Subject to due process: Осигуряване на визуализация и публичност по проекта, Estimated Amount: 3 000.00
  • Differentiated position 1: Осигуряване на визуализация и публичност по проекта
    Contractor: EVRO TREI LTD
    Contract total funded value: 2 880.00
Procedure 5 Subject to due process: Сертифициране на системата за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, Estimated Amount: 14 000.00
  • Differentiated position 1: Сертифициране на системата за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011
    Contractor: TRANSPACIFIC CERT.
    Contract total funded value: 12 420.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN