Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.003-1212-C03
Project Name Employment and qualification in Eco Project Ltd.
Beneficiary 107566055 Ecoproject Ltd
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 30.06.2016
Start Date 01.07.2016
End Date 01.01.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северен централен, Габрово

Description

Brief description
"Еко Проект" ООД е регистрирано през месец декември 2004 г. Основният предмет на дейност на дружеството е производство на тръби за водо- и газопренос, тръби за защита на оптичен кабел, за технически и други приложения, свързани с инфраструктурата. Производственият цех на фирмата е разположен в с. Враниловци. „Еко Проект”ООД притежава шест екструдерни инсталации за  полиетиленови тръби, мелнична инсталация за рециклиране на технологичният отпадък, получен в процес на производство, и друго оборудване с общо и специализирано предназначение, разположени в производствени халета с обща площ от 2500 кв.м, както и 10 декара промишлен терен и складови площи  в с. Враниловци, Габровска община
От създаването си през 2004 г. до момента „Еко Проект” ООД инвестира значителни средства в осигуряването на адекватни на нуждите си човешки ресурси. За 11 години от своето съществуване съставът на фирмата се е увеличил повече от 3 пъти. С настоящия проект фирмата предвижда да осигури заетост на 13 безработни/неактивни лица, като им осигури обучение за придобиване на първа и втора квалификационна степен, както и обучение по част от съответната професия. След приключване на проекта фирмата ще осигури устойчива заетост на минимум 7 от новоназначените безработни лица. Изпълнението на проекта ще повиши качеството на живот на 13 човека – безработни лица от всякаква възраст чрез насърчаване на успешното им включване на пазара на труда. Проектът е насочен към повишаване на адаптивността и уменията им чрез осигуряване на достъп до обучение, насърчаване на ученето през целия живот и проактивен подход за успешно включване на пазара на труда. Подобряването на професионалните и личностни характеристики на безработните чрез включването им в обучения за професионална квалификация ще повиши значително тяхната конкурентоспособност на пазара на труда.
Activities
  • Activity: Наемане на безработни и неактивни лица за период до 12 месеца: Целта на дейността е да се осигури заетост на 13 безработни/неактивни лица в продължение на 12 месеца. На новосъздадените и оборудвани по проекта работни места ще бъдат назначени със срочен трудов договор за 12 месеца 13 безработни/неактивни лица от всякаква възраст, които ще преминат обучения за професионална квалификация по специалността си. Изпълнението на проекта пряко ангажира целевата група и отговаря напълно на потребностите на безработните/неактивните лица. Те ще имат шанс да работят в стабилно и модерно предприятие, отговарящо на всички европейски стандарти с утвърдена политика по отношение развитието на човешките ресурси. Ще получат сигурност и доходи, които ще допринесат за преодоляване на социалната и икономическата им изолация. Субсидираната заетост е една от двете активни мерки с най-голямо нетно въздействие върху безработните. Сключването на безсрочни трудови договори с бенефициентите след приключване на дванадесетте месеца заетост гарантира високата ефективност на предложения проект и съответствие към нуждите на целевата група. Бенефициентите ще бъдат назначени на длъжност, съответстваща на професионално обучение, което ще преминат. Трудовите и осигурителните отношения между наетите безработни лица и работодателя ще бъдат уредени при условията на българското трудово и осигурително законодателство. Новонаетите лица ще бъдат назначени по професия и специалност както следва: "Машинен оператор, пластмасови изделия" - 8 човека, "Водопроводчик, външно водоснабдяване и канализация" - 2 човека и по 1 човек от професиите "Организатор реклама", "Специалист контролни функции, преработваща промишленост" и "Електромонтьор". В "Еко Проект" ООД трудовите възнаграждения на работниците и служителите са функция на качеството и количеството на вложения труд. Всеки от тях получава възнаграждение в зависимост от личния си принос. При така създадената организация на труда трудовите договори на новоназначените лица ще дават възможност всеки да получава възнаграждение в зависимост от ежемесечната заработка, но не по-малко от минималния осигурителен доход за съответната професия. При тази постановка всеки от новоназначените работници при показани добри трудови резултати ще получава възнаграждение в зависимост от вложения труд и ако то е повече от възнаграждението, осигурено като финансиране по договора за безвъзмездна финансова помощ, разликата ще се поеме изцяло за сметка на работодателя. Подобен подход ще стимулира новоназначените работници да се стремят да полагат качествено своя труд, за да получават по-високо трудово възнаграждение. За да повиши квалификацията на новоназначените работници, работодателят ще организира обучение на работното място. За целта ще бъде ангажиран Център за професионално обучение, който ще извърши обучението в цеховете на фирмата. За целта работодателят ще създаде всички условия за провеждане на обучението - ще пригоди помещение за теоретичното обучение и 13 нови работни места, оборудвани с ново оборудване, доставено с безвъзмездна финансова помощ от проекта. Преди да постъпят на работа, новоназначените работници ще преминат встъпителен инструктаж по безопасност на труда и ще получат работно облекло и лични предпазни средства, където е приложимо. В хода на изпълнение на дейността ръководството на фирмата и водещи нейни специалисти ще следят за адаптацията на новоназначените работници и ще съдействат за безпроблемното приобщаване на работниците към трудовия колектив. Дейността ще се изпълнява през цялото времетраене на проекта, като ще включи и времето за подбор на бъдещите бенефициенти. Дейността ще стартира в първия месец и ще продължи до края на проекта ., Contracted Amount: 78 000.00 , Reported Amount: 67 159.93
  • Activity: Предоставяне на професионално обучение на вече наетите по проекта лица.: Основна цел на дейността е да се подобрят професионалните компетенции на 13 безработни/неактивни лица чрез включването им в професионално обучение по професия както следва: 1. Професия "Химик-оператор" код 524060, специалност "Технология на органичните вещества" код 5240605 - 9 броя /8 броя "Машинен оператор пластмасови изделия" и 1 "Специалист с контролни функции, преработваща промишленост"/. 2. Професия "Монтажник на водоснабдителни и канализационни мрежи", код 582050, специалност "Външни В и К мрежи", код 5820502 - обучение по част от професия на 2 безработни лица. 3. Професия "Сътрудник в малък и среден бизнес" код 345050, специалност "Малък и среден бизнес" код 3450501 - 1 организатор на реклама, обучение за придобиване на втора квалификационна степен. 4. Професия "Електромонтьор" код 522020, специалност "Електрообзавеждане на транспортна техника" код 5220207 - обучение по част от професия на 1 лице. Повишаването на качеството на работната сила чрез професионално обучение улеснява адаптирането й към променящите се изисквания на пазара на труда и работодателите. Осигуряването на съответствие между наличните и необходимите компетенции на безработните е от съществено значение с оглед протичащите икономически процеси в страната и сектора. Обучението за придобиване на първа квалификационна степен или част от професия ще бъде с продължителност 300 учебни часа. Обучението за придобиване на втора квалификационна степен ще бъде 660 учебни часа. Програмата ще отговаря най-точно на идентифицираните потребности от професионална квалификация на служителите на „Еко Проект” ООД. Програмата на обучението ще отговаря на държавните образователни изисквания и цялата нормативна уредба в областта на професионалното обучение. Обучението обхваща: I. Обща професионална подготовка. II. Отраслова професионална подготовка. III. Специфична професионална подготовка. Целта на обучението е курсистите да усвоят основните теоретични и практически знания в рамките на предстоящите за упражняване професии. Дейността се предвижда да стартира в края на втория месец от началото на проекта и да продължи до десетия месец поради идеята обучението да се провежда без откъсване от производството., Contracted Amount: 8 400.00 , Reported Amount: 5 355.00
  • Activity: Закупуване на оборудване, свързано със създаването на новите работни места.: "Еко Проект" ООД е предприятие с добре изградена материална база. Увеличавайки сменността и натоварвайки оборудването с максимален капацитет фирмата е в състояние да осигури създаването на част от новите работни места - предимно за машинните оператори. За създаването на останалите работни места места фирмата се нуждаяе от част от необходимото оборудване както следва: 1. Машината за тестване на пробни тела и Малък екструдер за пробни тела са машини, необходими за тестване на различните марки полиетилен под формата на готово изделие и за изпитване и замерване на основните якостни параметри на полиетиленовите тръби- напречна коравина, якост на опън, удължение при скъсване и пр. С тях се произвеждат и изпитват тръби с малки диаметри като стандартен продукт и като образци за лабораторни изпитания. С това оборудване ще се създадат работни места за един машинен оператор и един специалист с контролни функции. 2. Планираният за доставка електрогенератор е предназначен за осигуряване на електрозахранване при извършване на монтажни дейности на тръби на терен. "Еко Проект" ООД с помощта на европейско финансиране по ОП" Развитие на конкурентоспособността на българската икономика" 2007 - 2013 г. притежава машини за изграждане на тръбопроводи и свързващи системи в и извън населени места, за работата на които е необходимо автономно електрозахранване. Електрогенераторът ще осигури работните места на двамата водопроводчици за външно водоснабдяване и канализация и ще бъде управлявана от планирания за назначаване електромонтьор. 3. "Еко Проект" ООД непрекъснато разширява пазарната си ниша и се стреми да излезе и на международния пазар. За тази цел ръководството на фирмата възнамерява да назначи един специалист - организатор реклама, който да се заеме с изготвянето на рекламните материали - флаери, каталози, брошури, постери. Освен това фирмата има нужда от отпечатване на етикети, опаковки и други печатни материали в различен тираж. Фирмата ще осигури за работното място на рекламния специалист обзавеждане и пълна компютърна конфигурация с лицензиран софтуер, а с безвъзмездната финансова помощ по проекта ще закупи специализиран принтер. Планираното за доставка оборудване е в пряка връзка с разкриването на посочените работни места и ще създаде необходимите условия за заетост на предвидените за назначаване безработни лица., Contracted Amount: 40 000.00 , Reported Amount: 40 000.00
  • Activity: Дейности по информиране и публичност: Основна цел на дейността е да се осигури максимална публичност на получената безвъзмездна помощ в съответствие с договора и изискванията за визуализация. Всички дейности по информиране и публичност ще са в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. „Еко Проект” ООД ще направи всичко необходимо за разгласяване на факта, че проектът се съфинансира от Европейския социален фонд. Предприетите за тази цел мерки ще са в съответствие с приложимите правила за информиране и публичност, произтичащи от Регламент /ЕС/ № 1303/2013 на Европейския парламенти на Съвета от 13.12.2013 г. за определяне на общо приложими разпоредби за Структурните фондове на ЕС и на Регламент за изпълнение /ЕС/ №821/2014 на Комисията от 28.07.2014 год. за определяне на правила за прилагането на Регламент /ЕС/ № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета. При изпълнение на проекта, съфинансиран от ОП РЧР, както и на мерките по информация и публичност задължително ще се спазват изискванията, посочени в чл. 2 и 3 на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Всички действия за информация и публичност ще включват следните елементи: а) емблемата на Европейския съюз, в съответствие с техническите характеристики, установени в т.6 на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. и позоваване на Европейския съюз; б) позоваване на ЕСФ: „Европейски социален фонд“; в) единно лого и послание за всички оперативни програми, подчертаващо получената добавена стоиност от интервенцията на Общността: „Една посока, много възможности”. За постигане на публичност и повишаване информираността, в съответствие с Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. е планираното използването на следните мерки за информация и публичност: 1. Плакат А3 В периода на изпълнение на проекта Изпълнителят ще постави 10 броя плакати на входа на фирмата и на видни места в производствените помещения. 2. Дипляна за изпълнението на проекта Планирано е изработването и разпространението на 300 броя информационни дипляни за изпълнението на проекта. Дипляната ще информира за основните цели на проекта, планираните дейности и очаквани резултати. 3. Публикации в регионален вестник "Еко Проект" ООД ще изготви две публикации, една в началото и една в края на проекта. Публикациите ще съдържат информация за основните цели на проекта, планираните дейности и очаквани резултати. 4. Стикери Закупеното по проекта оборудване за създаване на нови работни места ще бъде обозначено с 4 броя стикери, поставени на видими места. Дейността ще стартира от първия месец на проекта и ще продължи до неговото приключване. , Contracted Amount: 1 637.00 , Reported Amount: 1 634.50
  • Activity: Дейности по организация и управление на проекта.: Основна цел на дейността е да се гарантира изпълнението на проекта в съответствие с изискванията на ДО и добрата управленска практика. За успешното изпълнение на проекта и постигането на планираните резултати е от първостепенна важност осигуряването на качествени ресурси за изпълнение на дейностите и управлението на проекта. С изпълнението на проекта ще се ангажира екип от висококвалифицирани специалисти. Екипът ще включва ръководител проект, координатор и счетоводител Основна задача на екипа ще е да осигури коректното изпълнение на предвидените дейности, постигането на целите на проекта и отчитането пред Договарящия орган. Съобразно план-графика на проекта ще се провеждат ежемесечни съвещания за отразяване на напредъка и при необходимост предприемане на мерки за коригиране на отклоненията. Всички предвидени дейности, произтичащи от договора с ДО, ще се изпълняват коректно и в предвидените срокове. Счетоводителят ще води редовна и прецизна финансово-счетоводна отчетност за изпълнение на проекта. Всички доклади и действия по проекта ще са съобразени и стриктно ще се придържат към договора. Пълната документация по проекта ще се съхранява от „Еко Проект” ООД за срока, упоменат в договора. Всички документи ще подлежат на проверка от ДО или други одиторски органи на Европейския съюз. „Еко Проект” ООД ще води точна и редовна документация и счетоводни отчети, отразяващи изпълнението на проекта, използвайки подходяща счетоводна система за документация и счетоводство. Фирмата ще предоставя на Договарящия орган и/или упълномощените от него лица, цялата изисквана информация относно изпълнението на проекта. Ще се изготвят доклади, съгласно образец на Договарящия орган. Докладите ще съдържат пълна информация за всички аспекти на изпълнението за описвания период. Към всеки доклад ще се приложи опис на разходооправдателните документи, придружен с копия от същите за всички разходи, направени по проекта през периода, за който се отнася докладът. Копията на разходооправдателните документи ще бъдат заверени от „Еко Проект” ООД и към тях ще се прилагат копия на документите, доказващи извършеното плащане. Съгласно член 2 от Общите условия, договарящата институция ще получава всяка допълнително поискана информация, свързана с изпълнението на проекта. Вътрешна оценка на проекта ще се извършва периодично при осъществяването на отделните етапи на проекта. Ръководителят на проекта ще следи и контролира реализацията на всички предвидени дейности. Предвижда се провеждането на ежемесечна вътрешна оценка за изпълнението на проекта, с регистриране степента на изпълнение на всяка от дейностите и изготвяне на финансово – счетоводен отчет. С редовната вътрешна оценка се осигурява постоянна готовност за предоставяне на данни при проверка от съответните контролни органи, както и своевременна реакция при възникване на проблем, застрашаващ срочното и качествено изпълнение на “Плана за действие”. Степента на изпълнение на всяка от дейностите ще се оценява чрез т.нар. “обективно проверими показатели”. Ще се изготвят и лични месечни отчети от ръководителя на проекта, координатора и счетоводителя. Счетоводителят ежемесечно ще представя справка за разходването на средствата. Координаторът ще изготвя обобщен доклад за дейността и степента на изпълнение и постигане на заложените резултати. В началото на всеки месец ще се провеждат работни срещи за контрол на напредъка по проекта. Ще се изготвят протоколи от работните срещи. Дейността ще стартира от първия ден на изпълнение на проекта, когато със заповед на Управителя ще бъде назначен екип за управление на проекта, и ще приключи в последния ден от изпълнението на проекта, когато екипът ще подготви финалните технически и финансов доклад., Contracted Amount: 14 020.00 , Reported Amount: 14 019.95

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: VITO TRADE LTD, Contracted Amount*: 7 000.00 , Reported Amount**: 7 000.00
  • Contractor: STAM-STANISLAV MAROKOV ET, Contracted Amount*: 5 000.00 , Reported Amount**: 5 000.00
  • Contractor: ESMOS AD, Contracted Amount*: 28 000.00 , Reported Amount**: 28 000.00
  • Contractor: Stanimira, Contracted Amount*: 7 500.00 , Reported Amount**: 7 499.99
  • Contractor: NATIONAL CENTER FOR PROFESSIONAL TRAINING IN THE SYSTEM OF COMMERCIAL AND INDUSTRIAL PALACES / CHAMBERS IN BULGARIA - GABROVO BRANCH, Contracted Amount*: 8 400.00 , Reported Amount**: 5 355.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Безработни и неактивни участници, които при напускане на операцията имат работа, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 7.00 , Reached amount: 8.00
Indicator 2 Безработни и неактивни участници, които при напускане на операцията придобиват квалификация, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 13.00 , Reached amount: 9.00
Indicator 3 Безработни и неактивни участници, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 13.00 , Reached amount: 15.00

Financial Information

Total Project cost 142 057.00 BGN
Grant 142 057.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 126 831.90 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Процедура за избор на изпълнител с публична покана за „Доставка на оборудване свързано със създаването на новите работни места” по проект: BG05М9OР001-1.003-1212 "Заетост и квалификация в ‘Еко Проект’ ООД”, Estimated Amount: 40 000.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1. Доставка на машина за тестване на пробни тела и малък екструдер за пробни тела.
    Contractor: ESMOS AD
    Contract total funded value: 28 000.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2. Доставка на принтер.
    Contractor: STAM-STANISLAV MAROKOV ET
    Contract total funded value: 5 000.00
  • Differentiated position 3: Обособена позиция 3. Доставка на електрогенератор.
    Contractor: VITO TRADE LTD
    Contract total funded value: 7 000.00
Procedure 2 Subject to due process: Съобщение за набиране на ценови предложения за избор на изпълнител за "Дейности по информиране и публичност" по проект BG05М9OР001-1.003-1212-С01 "ЗАЕТОСТ И КВАЛИФИКАЦИЯ В ‘ЕКО ПРОЕКТ’ ООД”., Estimated Amount: 1 637.00
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител за услуга "Дейности по информиране и публичност"
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 3 Subject to due process: Съобщение за набиране на ценови предложения за избор на изпълнител за "Доставка на канцеларски материали и консумативи", Estimated Amount: 220.00
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител за доставка на канцеларски материали и консумативи
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 4 Subject to due process: Съобщение за набиране на ценови предложения за избор на изпълнител на услуга с предмет: „Предоставяне на професионално обучение на вече наетите по проекта лица” , Estimated Amount: 8 400.00
  • Differentiated position 1: Предоставяне на професионално обучение на вече наетите по проекта лица.
    Contractor: NATIONAL CENTER FOR PROFESSIONAL TRAINING IN THE SYSTEM OF COMMERCIAL AND INDUSTRIAL PALACES / CHAMBERS IN BULGARIA - GABROVO BRANCH
    Contract total funded value: 8 400.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN