Identification

UMIS Number BG16RFOP001-1.035-0002-C02
Project Name Renovation of the educational infrastructure and the respective yard space in schools and kindergartens in Petrich
Beneficiary 000024916 Renovation of the educational infrastructure and the respective yard space in schools and kindergartens in Petrich
Funding ERDF ==> Regions in Growth
Date of the Contract/Order 03.10.2017
Start Date 03.10.2017
End Date 22.06.2021
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, Благоевград, Петрич

Description

Brief description
Проектът е част от Инвестиционната програма за изпълнение на Интегрирания план за градско възстановяване и развитие на община Петрич 2014-2020. Една от основните му цели е да гарантира достъп до качествено образование чрез инвестиции в общинската образователна инфраструктура. Проектът отговаря на ПРИОРИТЕТ 1.4. от ИПГВР, а именно: Инвестиции в образованието, уменията и ученето през целия живот посредством изграждането на образователна инфраструктура и на инфраструктура за обучение. От решаващо значение за град Петрич е да инвестира в качеството, конкурентоспособността и ефективността на образованието, което зависи до голяма степен от условията за преподаване – т.е. от съответната инфраструктура.
Необходимо е образователната (училища и детски градини) инфраструктура да бъде развивана, поради директната й връзка с икономическото развитие. Град Петрич има изключително благоприятна демографска ситуация спрямо други градове в страната. Тази силна страна трябва да се използва, запази и развие. Образователната инфраструктура е важна за по-доброто съчетаване на образователния избор с нуждите на пазара на труда и за по-лесното интегриране на младите хора на пазара на труда, за предотвратяване на социалните проблеми, които са скъпи за обществото, както и за научаването на основни работни навици. 
Реализацията на проекта ще доведе до постигане и друга специфична цел: намаляване броя на преждевременно отпадналите от училище, чрез инвестиции в образователната инфраструктура на град Петрич. Предвидени са дейности за енергийна ефективност, подобряване на материалната база, свързани със създаването на привлекателна образователна среда в училищата попадащи в зоните за въздействие. 
Предприемане на мерки за осигуряване на възможност за целодневна организация на учебния процес чрез подобряване на инфраструктурата, места за спорт и отдих и занимания по интереси.
Activities
  • Activity: Управление на проекта: Основната цел на тази дейност е да се осъществи максимално ефективно и прозрачно разходване на средствата по проекта, както и да се координира и контролира постигането на заложените цели. Дейността ще бъде организирана в следните етапи: 1.Определяне и назначаване на екипа: Екипът ще бъде сформиран от експерти с квалификация и професионален опит, съобразени с изискванията на Насоките за кандидатстване (ако е приложимо) и със спецификата на предвидените дейности. Той ще бъде съставен от: - Ръководител на проекта; - Счетоводител; - Експерт "Инвеститорски контрол"; - Експерт "Обществени поръчки"; - Координатор на проекта. Подробното описание на задълженията и отговорностите на всеки член на екипа е дадено в Раздел 7. Екипът на проекта ще бъде смесен - от общински служители и външни експерти. Предложеният ръководител на проекта е осигурен от община Петрич и напълно отговаря на изискванията на Насоките за кандидатстване. Счетоводителят ще бъде общински служител. За останалите позиции ще бъде обявена процедура за избор на външен изпълнител, която е отразена в графика за обществените поръчки. 2. Текущо управление на проекта: - детайлно запознаване на членовете на екипа за управление с Методическите указания на УО на ОПРР за изпълнение на сключените договори; - провеждане на периодични срещи на екипа (ако е необходимо срещите ще бъдат ежемесечни, особено ако са възникнали проблеми, свързани с технически въпроси, разходи, качество или други теми, свързани с ДБФП). За всяка среща ще се води протокол; - актуализиране на план-графика на проекта след текущо отчитане на напредъка; - регулярни срещи с представители на избраните изпълнители и всички други лица, които имат участие в изпълнението на проекта на съответния етап; - при необходимост ще се организират и отделни технически срещи, включително и на място на обекта. 3. Финансово управление на проекта: - вътрешната организация на финансовите документи ще бъде направена така, че да подпомага управлението – ще бъде въведена номерация на платежните нареждания за целите на проекта, номерация на сметките и договорите, така че да предполага лесно архивиране и проследяване. - ще бъдат правени копия на разходно - оправдателни документи за всеки вид разход още в момента на извършването му, за архива на проекта. 4. Провеждане на процедури за избор на изпълнители: - актуализиране и съгласуван с УО график на обществените поръчки; - организация на изготвянето на документациите за избор на изпълнители; - организация на процедурите за избор на изпълнители; - контрол на процеса по изпълнение на договорите с избраните изпълнители. 5.Вътрешен мониторинг на проекта: - периодично актуализиране на план – графика на проекта и графиците на всяка задача; - 100 % документални проверки – междинни и при извършване на плащане - за качество и за достоверност и допустимост; - доклади за документална проверка - при подписване на приемо-предавателен протокол и оформяне на плащане., Contracted Amount: 104 304.00 , Reported Amount: 94 115.22
  • Activity: Изпълнение на СМР: Проектът предвижда извършването на следните видове работи по четирите обекта: СОУ „Н.Вапцаров”- гр.Петрич" - Основен ремонт на сградите, подмяна на финишни покрития и др. Осъществяване на всички проектни предложения по обемно-пространствените решения. - Саниране, подмяна на дограма и покривни покрития. Изграждане на навес пред основен вход. Гимназия „Пейо Яворов”- гр.Петрич" Цялостна подмяна и ремонт на ВиК инсталации, като и основен ремонт на сградите, подмяна на настилки, финишни покрития и др. Осъществяване на всички проектни предложения по обемно-пространствените решения. Саниране, подмяна на дограма и покривни покрития. Цялостна подмяна на стенни и покривни панели на физкултурен салон. Цялостен ремонт и реконструкция на прилежащо дворно пространство. III ОУ „Гоце Делчев”- гр.Петрич" - Цялостна подмяна и ремонт на ВиК инсталации, като и основен ремонт на сградите, подмяна на настилки, финишни покрития и др. Осъществяване на всички проектни предложения по обемно-пространствените решения. - Саниране, подмяна на дограма, покривни и фасадни покрития. Монтиране на козирка при основна фасада и външна стълба при северна фасада както и нова козирка и парапет при съществуваща външна стълба при северна фасада. - Цялостен ремонт и реконструкция на прилежащо дворно пространство (изграждане на трибуни, подмяна на настилки и тревни площи, засаждане на нови дървета, монтиране на съоръжения). ДГ „Калина Малина”- гр.Петрич" - Цялостна подмяна и ремонт на ВиК, като и основен ремонт на сградите, подмяна на настилки, финишни покрития и др. Осъществяване на всички проектни предложения по обемно-пространствените решения. - Подмяна на покривни покрития. - Цялостен ремонт и реконструкция на прилежащо дворно пространство, както и подмяна на цокъл., Contracted Amount: 5 253 726.89 , Reported Amount: 5 471 775.82
  • Activity: Мерки за информация и комуникация: Съгласно изискванията на Регламент (ЕС) 1303/2013 в проектното предложение са предвидени мерки и дейности за информация и комуникация, чрез които да се информира обществеността за приноса на Общността за изпълнението на заложените интервенции за ефекта, който те ще имат за развитието на града. Всички дейности ще бъдат съобразени с изискванията на Единния наръчник за бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация (Единния наръчник). Мерките за информация и комуникация са насочени към следните групи: - Целеви групи и преки бенефициенти по проекта; - Широка общественост (на общинско и областно ниво); - Разпространители на информация (национални и регионални медии). Изпълнението ще съответства на заложените в Националната комуникационна стратегия принципи, а именно: - Равнопоставеност – изпълнението на мерките за информация и комуникация ще осигури равен достъп до информация както на всички заинтересовани страни, така и на широката общественост като цяло; - Навременност – всички мерки за информация и комуникация са планирани и ще бъдат изпълнени с оглед своевременното задоволяване на идентифицираните нужди на отделните групи и аудитории; - Адаптивност – всички мерки за информация и комуникация са съобразени със специфичните особености както на идентифицираните групи и аудитории, така и на конкретната ситуация, в която се изпълняват; - Партньорство – всички мерки ще се изпълняват в открит диалог и взаимодействие с всички заинтересовани страни; - Прозрачност – ще се предоставя на информация за изпълнението на мерките по информираност и публичност, съгласно Единния наръчник за бенефициента. Основна цел на дейността е достигането до различни аудитории с широка гама от активни мерки. Изпълнението има за цел и да повиши публичността и прозрачността на процеса на реализация на проектното предложение. Комуникационни канали, които ще бъдат използвани при реализацията на тази дейност: - Електронни медии; - Печатни медии; - Онлайн медии (включително социални мрежи); - Областен информационен център - Благоевград - Директна комуникация (пресконференции, официални церемонии, информационни дни, разработване на брошури и промоционални материали); - Външна реклама (билбордове, постоянни обяснителни табели) Съгласно Единния наръчник за бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация при всички мерки, предприети от бенефициента се указва съфинансирането на фондовете на ЕС чрез поставяне на - Емблемата на ЕС; - Наименование на съответния фонд (в случая ЕФРР); - Общото лого на програмен период 2014-2020. Всички документи и материали, свързани с управлението на проекта ще съдържат гореописаните реквизити и дизайнът им ще бъде съобразен с изискванията на Единния наръчник., Contracted Amount: 55 320.00 , Reported Amount: 38 160.00
  • Activity: Одит на проекта: Бенефициентът ще организира извършването на одитна проверка за проекта с цел предоставяне на допълнителна увереност по отношение на законосъобразността на разходите, ефективното и ефикасно изпълнение на дейностите по проекта и спазването на специфичните нормативни правила на Европейския съюз. При изпълнение на дейността по извършване на ангажименти по договорени процедури ще се прилага Инструкция за извършване на ангажименти за договорени процедури във връзка с проекти, съфинансирани със средствата от Структурните и фондове и Кохезионния фонд на ЕС на ниво бенефициент (Инструкцията), издадена от Сертифициращия орган (Дирекция "Национален фонд" в Министерство на финансите). Одитът ще бъде извършен от регистриран експерт-счетоводител или фирма за одит, избрани по реда на Закона за обществените поръчки съобразно заложената стойност в бюджета. Избраният изпълнител ще отговаря на изискванията, заложени в Инструкцията. Целта на ангажимента също така е и да установи наличие на констатации, които могат да бъдат: - Съществени констатации – установени недостатъци, които имат пряко отражение върху верифицирането на разходите. Такива констатирани пропуски могат да доведат до финансови корекции и необходимост от възстановяване на средства от бенефициента. Тези недостатъци изискват вземането на незабавни решения и предприемането на конкретни дейности от бенефициента, които са насочени към промяна/засилване на контролните дейности от самия бенефициент. - Второстепенни констатации – установени недостатъци, които при определени обстоятелства може да окажат влияние върху допустимостта на разходите, респ. на размера на средства от СКФ, които следва да се възстановят от ЕК. Такива недостатъци могат да се отстранят от бенефициента. - Несъществени констатации – добри практики, оптимизиране на дейността, т.е. тези констатации нямат пряко отражение върху допустимостта на предоставените средства. Тези недостатъци имат формален характер., Contracted Amount: 55 320.00 , Reported Amount: 22 128.00
  • Activity: Въвеждане на обектите в експлоатация: След приключване на СМР по подобряване на градската среда, бенефициентът ще пристъпи към въвеждане на обекта в експлоатация съгласно изискванията на Закона за устройство на територията. Ще се изпълнят всички предписани от закона дейности във връзка с въвеждането в експлоатация и ще бъдат издадени всички необходими за това документи., Contracted Amount: 8 000.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Извършване на независим строителен надзор: Съгласно разпоредбите на националното законодателство за задължително упражняване на независим строителен надзор за изпълнението на строителни дейности се предвижда осъществяването на строителен надзор по време на цялото СМР. Дейността по упражняване на строителен надзор ще се извърши от изпълнител избран по ЗОП, и в съответствие с чл.166, ал.1, т.1 от Закона за устройство на територията чрез екип от правоспособни квалифицирани лица. Изпълнителят ще бъде отговорен за изпълнението на всички нормативни изисквания съгласно ЗУТ, свързани с надзора на предвидените строителните дейности. Избраният изпълнител ще извършва контрол за съответствието на строително-монтажните работи съгласно разработените технически проекти за обекта на интервенция, както и за качеството на влаганите материали в строителството. Ще бъде осъществяван контрол и върху графика на извършване на строителните дейности с оглед навременното изпълнение на строителството, както и точно отчитане на количествата и видовете на изпълнените СМР. , Contracted Amount: 116 690.54 , Reported Amount: 114 240.00
  • Activity: Извършване на авторски надзор: По време на строителството ще бъде осъществяван авторски надзор. Авторският надзор ще се осъществява в пълно съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти и Наредба №3/2003 год. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството както следва. Лицето/лицата, упражняващо/-и авторски надзор по смисъла на чл. 162 от Закона за устройство на територията (ЗУТ ) носи/-ят отговорност за изпълнение на строежа съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията по чл. 169, ал. 1 и 2 от ЗУТ. Лицето/лицата, упражняващи авторски надзор ще участва/т/ при съставянето на всички изискващи се протоколи и актове по време на строителството. Лицата, изпълняващи авторски надзор ще следят и ще упражняват стриктен контрол над работата на строителните обекти, като по този начин се предвижда да се гарантира точното изпълнение на проекта. В хода на изпълнение на услугата по упражняване на авторски надзор стриктно ще се съблюдават архитектурните, технологичните и строителни правила и норми, както и подготовката на проектната документация за въвеждане на обекта на интервенция в експлоатация. , Contracted Amount: 48 000.00 , Reported Amount: 47 998.95

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: NAMRB ACTIV, Contracted Amount*: 66 600.00 , Reported Amount**: 66 600.00
  • Contractor: Grand Tornton Ltd., Contracted Amount*: 22 128.00 , Reported Amount**: 22 128.00
  • Contractor: E P GROUP Ltd, Contracted Amount*: 48 000.00 , Reported Amount**: 47 998.95
  • Contractor: EKODIN Ltd., Contracted Amount*: 1 070 113.39 , Reported Amount**: 1 096 439.45
  • Contractor: Momchil, Contracted Amount*: 21 600.00 , Reported Amount**: 18 575.97
  • Contractor: ALEXANDER 49 LTD., Contracted Amount*: 690 444.77 , Reported Amount**: 701 989.53
  • Contractor: Reality Term EOOD, Contracted Amount*: 2 701 926.00 , Reported Amount**: 2 735 791.38
  • Contractor: Evelina, Contracted Amount*: 10 080.00 , Reported Amount**: 8 939.25
  • Contractor: BIK, Contracted Amount*: 38 160.00 , Reported Amount**: 38 160.00
  • Contractor: SET Injenering Ltd., Contracted Amount*: 114 240.00 , Reported Amount**: 114 240.00
  • Contractor: Monolit -21 Andonov i Zahov Ltd., Contracted Amount*: 959 802.37 , Reported Amount**: 937 555.46
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Брой на модернизираните образователни институции, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 4.00 , Reached amount: 4.00
Indicator 2 Capacity of supported childcare or educational infrastructure, Measure Unit: лица, Base Value: 0.00 , Target amount: 2 482.00 , Reached amount: 2 448.00

Financial Information

Total Project cost 5 121 427.88 BGN
Grant 5 121 427.88 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 4 783 937.44 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 34 522.24 0.00 34 522.24 АЛЕКСАНДЪР 49 ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 135 096.30 0.00 135 096.30 Реалити Терм ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 47 992.52 0.00 47 992.52 Монолит - 21 Андонов и Захов ООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 53 505.67 0.00 53 505.67 ЕКОДИН ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 1 908.00 0.00 1 908.00 БИК-БЪЛГАРСКА ИЗДАТЕЛСКА КОМПАНИЯ АД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 3 330.00 0.00 3 330.00 НСОРБ - Актив ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 5 712.00 0.00 5 712.00 СЕТ Инженеринг ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 0.00 0.00 0.00 0.00 ЕКОДИН ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 0.00 0.00 0.00 0.00 АЛЕКСАНДЪР 49 ЕООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „Упражняване на авторски надзор по време на изпълнението на СМР по проект „Обновяване на образователната инфраструктура и прилежащото дворно пространство в училища и детски градини в гр. Петрич“, Estimated Amount: 40 000.00
  • Differentiated position 1: авторски надзор по време на изпълнението на СМР по проект „Обновяване на образователната инфраструктура и прилежащото дворно пространство в училища и детски градини в гр. Петрич
    Contractor: E P GROUP Ltd
    Contract total funded value: 48 000.00
Procedure 2 Subject to due process: Избор на изпълнител за извършване на дейности по информация и комуникация по проект "Обновяване на образователната инфраструктура и прилежащо дворно пространство в училища и детски градини в град Петрич", Estimated Amount: 46 100.00
  • Differentiated position 1: извършване на дейности по информация и комуникация по проект "Обновяване на образователната инфраструктура и прилежащо дворно пространство в училища и детски градини в град Петрич"
    Contractor: BIK
    Contract total funded value: 38 160.00
Procedure 3 Subject to due process: Избор на изпълнител за извършване на дейности по управление на проект "Обновяване на образователната инфраструктура и прилежащо дворно пространство в училища и детски градини в град Петрич", Estimated Amount: 60 520.00
  • Differentiated position 1: Извършване на дейности по управление на проект "Обновяване на образователната инфраструктура и прилежащо дворно пространство в училища и детски градини в град Петрич"
    Contractor: NAMRB ACTIV
    Contract total funded value: 66 600.00
Procedure 4 Subject to due process: Избор на изпълнител за извършване на независим строителен надзор във връзка със СМР по проект "Обновяване на образователната инфраструктура и прилежащо дворно пространство в училища и детски градини в град Петрич", Estimated Amount: 97 242.12
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 2 Обновяване на образователната инфраструктура и прилежащото дворно пространство в училища и детски градини в град Петрич
    Contractor: SET Injenering Ltd.
    Contract total funded value: 114 240.00
Procedure 5 Subject to due process: Избор на изпълнител за извършване на одит по проект "Обновяване на образователната инфраструктура и прилежащо дворно пространство в училища и детски градини в град Петрич", Estimated Amount: 46 100.00
  • Differentiated position 1: извършване на одит по проект "Обновяване на образователната инфраструктура и прилежащо дворно пространство в училища и детски градини в град Петрич"
    Contractor: Grand Tornton Ltd.
    Contract total funded value: 22 128.00
Procedure 6 Subject to due process: Избор на изпълнител за строително-монтажни работи по проект "Обновяване на образователната инфраструктура и прилежащо дворно пространство в училища и детски градини в град Петрич", Estimated Amount: 4 378 105.74
  • Differentiated position 1: "Обновяване на образователна инфраструктура в ПИ 56126.601.564 по ККР на гр. Петрич: СОУ „Н. Вапцаров” - гр. Петрич"
    Contractor: Monolit -21 Andonov i Zahov Ltd.
    Contract total funded value: 959 802.37
  • Differentiated position 2: "Обновяване на образователна инфраструктура и прилежащо дворно пространство в ПИ 56126.603.2254 по ККР на гр. Петрич: III СОУ „Гоце Делчев” - гр. Петрич" - Подобект 1 - Основна сграда и Подобект 2 - Дворно пространство -
    Contractor: EKODIN Ltd.
    Contract total funded value: 1 070 113.39
  • Differentiated position 3: "Обновяване на образователна инфраструктура и прилежащо дворно пространство в ПИ 56126.601.78 по ККР на гр. Петрич: ДГ „Калина Малина” - гр. Петрич" - Подобект 1 - Основна сграда и Подобект 2 - Дворно пространство;
    Contractor: ALEXANDER 49 LTD.
    Contract total funded value: 690 444.77
  • Differentiated position 4: "Обновяване на образователна инфраструктура и прилежащо дворно пространство в ПИ 56126.602.1293 по ККР на гр. Петрич: Гимназия „Пейо Яворов” - гр. Петрич"- Подобект 1-Основна сграда и Подобект 2 - Дворно пространство
    Contractor: Reality Term EOOD
    Contract total funded value: 2 701 926.00
Procedure 7 Subject to due process: Обновяване на образователната инфраструктура и прилежащото дворно пространство в училища и детски градини в гр. Петрич“, осъществяван по ОПРР 2014-2020 – “Обновяване на образователна инфраструктура и прилежащо дворно пространство в ПИ 56126.602.1293 по ККР на гр. Петрич: Гимназия „Пейо Яворов” – гр. Петрич”- Подобект 1 – Основна сграда и Подобект 2 – Дворно пространство, Estimated Amount: 2 251 627.34
  • Differentiated position 1: Обновяване на образователна инфраструктура и прилежащо дворно пространство в ПИ 56126.602.1293 по ККР на гр. Петрич: Гимназия „Пейо Яворов” – гр. Петрич”- Подобект 1 – Основна сграда и Подобект 2 – Дворно пространство
    Contractor: Reality Term EOOD
    Contract total funded value: 2 701 926.00
Procedure 8 Subject to due process: Основен ремонт и внедряване на мерки за енергийна ефективност по проект “Обновяване на образователна инфраструктура и прилежащо дворно пространство в ПИ 56126.601.78 по ККР на гр. Петрич: ДГ „Калина Малина” – гр. Петрич” – Подобект 1 – Основна сграда и Подобект 2 – Дворно пространство, осъществяван по ОПРР 2014-2020″, Estimated Amount: 575 370.64
  • Differentiated position 1: Обновяване на образователна инфраструктура и прилежащо дворно пространство в ПИ 56126.601.78 по ККР на гр. Петрич: ДГ „Калина Малина” – гр. Петрич” – Подобект 1 – Основна сграда и Подобект 2 – Дворно пространство, осъществяван по ОПРР 2014-2020″
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 9 Subject to due process: Разходи за организация и управление - ръководител проект, Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: Момчил Недялков Спасов
    Contractor: Momchil
    Contract total funded value: 21 600.00
Procedure 10 Subject to due process: Разходи за организация и управление - Технически и финансов персонал, Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: Евелина Кирилова Митова
    Contractor: Evelina
    Contract total funded value: 10 080.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN