Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.077-0003-C02
Project Name People are needed for any construction
Beneficiary 204491328 Simel15 PLTD
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 30.06.2020
Start Date 30.06.2020
End Date 12.10.2022
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Благоевград (BG413), Симитли, гр.Симитли

Description

Brief description
Основна цел на проекта е да осигури заетост на безработни лица чрез квалификация и осигуряване на заетост в "Симел 15" ЕООД. Целева група на проекта са 10 безработни лица на възраст от 30 до 54 г., включително.  Основните групи дейности по проекта са: 1.Идентифициране, професионално информиране,  консултиране и мотивиране на лицата от целевата група за квалификация и включване в заетост. 2. Осигуряване на професионални и компетентностни обучения за формиране на необходимите професионални и лични качества за осигуряване на заетост на лицата от целевата група. 3. Осигуряване на субсидирана заетост за 6 месеца с психологическа подкрепа и наставничество за трудово включване на лицата от целевата група в "Симел 15" ЕООД. Изпълнението на дейностите ще продължи 22 месеца. Очаквани резултати от изпълнението са: 10 безработни участници на възраст от 30 до 54 г., вкл,  ангажирани в дейностите по проекта, 10 лица от целевата група с план за професионално развитие и мотивация за активно включване на пазара на труда, 10 лица от целевата група с придобити професионални знания и умения, адекватни на търсените на пазара на труда и повишена конкурентоспособност на този пазар; 10 лица от целевата група включени в заетост и получили психологическа подкрепа и наставничество в процеса; увеличен брой на започналите работа продължително безработни или икономически неактивни лица на възраст между 30 и 54 години, вкл. за територията на община Симитли. Проектът ще се управлява от професионален екип на Бенефициента в състав ръководител и счетоводител. Общата стойност на проектните дейности е 80 201,88 лева, от които 100% са подкрепа по процедурата.
Activities
  • Activity: Идентифициране, професионално информиране, консултиране и мотивиране на лицата от целевата група за квалификация и включване в заетост.: Основни причини за безработицата и отпадането от пазара на труда за лицата от целевата ни група, по експертни анализи, са липсата на ясна преценка за подходяща спрямо личните цели, нагласи, способности, знания и умения за професионална реализация, вследствие на което се ограничава мотивацията им за търсене на работа. Дейността цели да подпомогне лицата от целевата група при избора им на професия и да ги мотивира за активно поведение на пазара на труда чрез включване в различни форми на обучение и самообучение за повишаване на квалификацията и уменията, или придобиване на нови. Посочените особености на целевата група, необходимостта от качество на проектните резултати при ресурсните възможности на проекта налагат идентифициране и предварителен подбор на лицата от целевата група. Качеството на изпълнение на дейността изисква избор на лицензиран от НАПОО Център за професионално информиране и консултиране, с опит в осъществяване на мотивационни обучение. Опитът и знанията на експертите му ще са необходими за Екипа за управление на проекта (ЕУП) при решаване на специфичните задачи в тази дейност и психологическото подпомагане на лицата при включването в заетост. За осъществяване на идентифициането и подбора, ЕУП ще разработи критерии върху законовите изисквания за включване в професионални обучения, заемане на професионалните длъжности на лицата от целевата група, които Бенефициентът ще включи в изпълнение на дейностите и при спазване хоризонталните принципи на програмата. Взаимодейства с филиала в гр. Симитли на ДБТ - Благоевград за информиране и насочване на лица от целевата група към дейностите по проекта. Разработва, отпечатва и разпространява във всички населени места на община Симитли информационни плакати, които съдържат информация за целите, процедурите за подбор и включване на безработни лица в дейностите по проекта. Събира заявления за участие в проекта, идентифицира, подбира и включва в дейностите му 10 лица от целевата група, информира всички кандидати за резултатите от идентифицирането и подбора. Лицензиран по Закона за професионално образование и обучение Център за информация и професионално ориентиране ще осигури съответващо на националните и европейски стандарти за качество професионално информиране и консултиране на 10 лица от целевата група, включени в проектните дейности. ЦИПО предоставя и прилага методиката, инструментите и документите за резултат свързани с осъществянето на професионално информиране и консултиране на лицата, в съответствие с техния личностен профил и индивидуални характеристики, при избора им на професия, подходящо обучение за придобиване или повишаване на професионалната квалификация и кариерно развитие. Експертите на ЦИПО ще осигурят предоставянето на компетентен съвет, актуална информация, споделяне на опит, знания и умения,спрямо индивидуалните потребности на лицата, включително по въпроси относно упражняването на трудови и осигурителни права в рамките на не по-малко от 5 индивидуални сесии с обща продължителност от 10 астрономически часа. Осигурява мотивационно обучение за не по-малко от 30 учебни часа на 10-те лица от целевата група в проекта, фокусирано върху усвояване на умения за подготовка на документи за кандидатстване за работа, усвояване на умения за ефективно използване на различни източници на информация за свободни работни места, усвояване на умения за успешно представяне пред работодател. Предлага и прилага методиката, инструментите и документите за резултат на мотивационното обучение като се придържа и спазва изискването за индивидуален подход към всеки участник, основан на резултатите от осъществената оценка на професионалните нагласи и възможности в процеса на професионално информиране и консултиране на лицата. Тъй като с тази дейност стартираме и изпълнението на проекта като цяло, в плана за действие предвиждаме времеви буфер, който да ни позволи ефективно приключване на изпълнението й и надлежния преход към обвързаната с резултатите от нея дейност 2. , Contracted Amount: 5 050.00 , Reported Amount: 5 280.00
  • Activity: Осигуряване на професионални и компетентностни обучения за формиране на необходимите професионални и лични качества за осигуряване на заетост на лицата от целевата група. : Като фирма с бързо разрастваща се дейност и необходимост от нови работници можем да кажем, че отсъствието на подходящи професионални умения и компетентности е основна причина за безработицата или икономическата неактивност на хората от целевата ни група. Защото, липсата на необходимите ни професионални умения и компетентности при кандидатите за работа при нас - особено, ако трябва да вложим време и пари в изграждането им като работници - е съществен риск с оглед динамиката и конкуренцията на пазара, както и изискванията на партньорите ни за качество и резултат. Това важи за останалите бизнес субекти и се явява причина за устойчовостта на структурната безработица в социален план, особено за селските райони, като този, в който оперираме. Ето защо, с тази дейност целим осигуряване на необходимите ни професионални знания и компетентости на лицата от целевата група предвид плановете ни за осигуряване на трудова заетост и възможностите за повишаване на тяхната конкурентоспособност като трудова сила. Необходими са ни работници, които да работят с машини и съоръжения за заваряване (или да помагат на работещи с тях други работници) в автоматизиращия се производствен процес на изработваните от нас метални конструкции, спазвайки изискванията за качество и безопасност. Желаните резултати от учене ще получим при обучение за придобиване на професионална квалификация по професия с код 521030 "Машинен оператор", специалност с код 5210303 "Машини и съоръжения за заваряване". Обучението е инвестиция в трудовата конкурентност на самите лица с оглед тенденцията за автоматизация на производството в сектора. Внедряваната от нас система за управление на каналите за комуникация и взаимодействие в организацията, в отговор на нарастващия брой клиенти, доставчици, партньори и служители, изисква новите работници да имат и основни дигитални компетентности, за да могат да работят със системата. По изложените причини, дейността ще включи: 1. Обучение на 10 включени в дейностите на проекта лица за придобиване на втора степен на професионална квалификация по професия с код 521030 "Машинен оператор", специалност с код 5210303 "Машини и съоръжения за заваряване". Минималната продължителност на обучение съобразно ЗПОО и изискванията на Рамкова програма Б за обученията по професиите с втора степен на професионална квалификация е 660 учебни часа, като при дневна форма на обучение натовареността не може да надхвърля 8 учебни часа по 6 учебни дни седмично. Практическото обучение обхваща минимум 60% от учебните часове по отраслова и специфична професионална подготовка. Преминатото професионално обучение за придобиване на степен на професионална квалификация се удостоверява със свидетелство за професионална квалификация, съгласно чл. 5, ал. 5, т. 1 на Наредба № 2/ 22.06.2018 г. за документите за професионално обучение на лица, навършили 16 години. 2. Обучение на 10 включени в дейностите на проекта лица за придобиване на основна дигитална компетентност (ключова компетентност 4 от ЕКР) за работа с базови тексообработващи програми, електронни таблици, интернет и електронна поща за най-малко 51 учебни часа, от които над 50% да бъдат практическите занятия. Законът за професионално образование и обучение изисква професионалното обучение да бъде извършено от лицензиран по него Център за професионално обучение. Опитът в обучение на безработни лица в основни дигитални компетентности при наемане на работа ще бъде основният ни критерий при избора на такъв, за да можем да осъществим и второто планирано обучение по тази дейност. За да осигурим прехода към заетост на обучените лица, с ЦПО ще осигурим възможност практическите заниятия от специфичната професионална подготовка, особено производствената практика, да се осъществят на територията на предприятието ни при спазване изискванията на ЗПОО. , Contracted Amount: 14 500.00 , Reported Amount: 15 950.00
  • Activity: Осигуряване на субсидирана заетост за 6 месеца с психологическа подкрепа и наставничество за трудово включване на лицата от целевата група в "Симел 15" ЕООД: Внедряването на нови управленски подходи във всяка организация създава стрес и демотивация дори в служителите с дългогодишен опит, сочат анализите на бизнеса и на експертите по човешки ресурси. Този опит имаме и ние с внедряване на системата за управление на каналите за комуникация и взаимодействие в организацията. Макар с изяснена лична професионална ориентация и мотивация, придобити професионални квалификации и компетентности, очакваме, че стресът от започване на работа представителите на целевата ни група да бъде сериозен демотивиращ фактор. Имаме такъв опит от наемането на нови работници. За да смекчим всички посочени рискове с оглед постигане резултатите на проекта, предвиждаме чрез тази дейност да осигурим: а) индивидуална психологическа подкрепа в процеса на започване на работа в шестмесечния период на субсидирана заетост за лицата от целевата група за формиране/ възстановяване на устойчиви професионални умения и навици на работниците ни, които влизат от целевата група. Подпомагането ще се извърши от консултанти на ЦИПО по договора за външен изпълнител. б) 2 наставници от опитните ни работници за по 5 работници от новоназначените за първите 3 месеца от периода на субсидирана заетост. Те ще подпомогнат подпомогнат по-бързото навлизане в работния процес и овладяването на специфични умения на работната място от представители на целевата група, наети на работа по проекта. Субсидираната заетост за първите шест месеца от заетостта на лицата ще ни позволи едновременно да допринесем за осъществяването на един комплексен подход за справяне с важен социален проблем за общността, в която живеем и работим, какъвто е ВОМР, и същевременно да ограничим рисковете естествено ниската за този период производителност на новоназначените работници да доведе до влошаване на икономическите ни резултати и бъдеще като субект в икономиката на същия този селски район. в) работа на длъжност 7212-2020 "Работник, подготовка на заваръчни детайли" с трудово договаряне за неопределено време при условията на глава V от Кодекса на труда. Договори за тази длъжност се сключват с 10 лица от целевата група, успешно участвали в изпълнението на предните дейности. За изпълнение на трудовите си задължения, през първите 6 месеца от заетостта си, новоназначените по проекта лица получават работно възнаграждение, изчислено при условията в т.2. "Разходи за възнаграждения" от Указанията, за КИД 25,99, група 7, което възлиза на 729,68 лв. Изчислението е направено върху приетия на второ четене от НС Закон за републиканския бюджет за 2020 година, във втората половина на която очакваме да започне изпълнението на дейността, ако предложението бъде одобрено. Посоченият закон предвижда размер на МРЗ за 2020 г. от 610 лева. Прилагаме този размер за МОД, тъй като актуалният такъв за 2019 година за група 7 от КИД 25 без 25.4 "Производство на метални изделия, без машини и оборудване" е 560 лева. В чл.13 Наредбата за договаряне на работните заплати не се допуска месечните работни заплати при пълно работно време да бъдат с по-ниски от размера на минималната месечна работна заплата за страната за съответния период. По данни на НСИ за третото тримесечие на 2019 година, средната месечна заплата в област Благоевград в обществения сектор е 1 070 лв., а за частния – 734 лева. Очевадно е, че ако предложим заплащане много под това ниво, рискуваме след или дори в рамките на 6-та месеца на субсидирана заетост да не задържим нито един от новоназначените по проекта работници. Възнаграждението на наставниците е изчислено при същите условия, като отчита размера на МРЗ за 2020 година, тъй като дейностите на проекта се очаква да бъдат изпълнявани тогава. , Contracted Amount: 53 610.80 , Reported Amount: 54 257.83

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: PLAM EOOD, Contracted Amount*: 27 300.00 , Reported Amount**: 28 100.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Unemployed participants between 30 and 54, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 10.00 , Reached amount: 14.00
Indicator 2 Participants between 30 and 54 in employment, including self-employment upon leaving, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 10.00 , Reached amount: 10.00

Financial Information

Total Project cost 75 487.83 BGN
Grant 75 487.83 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 75 487.83 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN