Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 210 TREES
Български

Programme: All

Planning region: Community-led local development (CLLD)

Description

“AK ELECTRIK” AD is a company specializing in design and manufacturing of electrical panels for monitoring and control of machines and equipment, complete distributional systems for low, medium and high voltage, designed to produce and distribute electricity.The company is also the employer of 767people–target group of the present project.
The overall objective of the project is:To improve the working environment at “AK ELECTRIK”AD,by providing good and safety working conditions,as well as innovative,more productive and more environmentally friendly ways of organizing work,which results in improved working places quality and have a positive impact on enterprise labor productivity.
The project will be implemented through the following set of interrelated activities, leading to achievement of the overall and specific project objectives and expected results:
Activity 1:Support for practices for the introduction of innovative, more productive and "greener" models of organization of labor in the enterprise,incl.to ensure safe and healthy working conditions,improvement of the occupational and health status of employees, and improve the social climate,sub-activities:
1.1.Providing of collective remedies, related to improving working conditions
1.2.Purchase of PPE and Special Workwear
1.3.Improving the social climate in the enterprise by providing opportunities for rest, break, sports and facilitation of the employees during the work process in the enterprise
The project will also cover the implementation of the following activities according to the commitment declared by the Applicant:
Activity 2:Organization and management of the project resulting in an effective organization of the project implementation
Activity 3:Information and communication activities,as a result of which will be provided information and publicity measures in accordance with the applicable requirements and guidelines for the implementation of the information and communication rules 2014-2020
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1: Подкрепа за практики за въвеждане на иновативни, по-производителни и "по-зелени" модели за организация на труда в предприятието, в т.ч. за осигуряване на безопасни и здравословни условия на труда, подобряване на професионалния и здравния статус на работниците и служителите, както и подобряване на социалния климат, ПОДДЕЙНОСТ 1.1.: Дейност 1, поддейност 1.1. "Осигуряване на средства за колективна защита, вкл. модернизация/реконструкция/обезопасяване на съществуващи обекти,технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд" има за цел да се въведат иновативни,по-производителни и "по-зелени" модели за организация на труда в предприятието, в т.ч. да се осигурят здравословни и безопасни условия на труд и да се подобри професионалния и здравния статус на работниците и служителите чрез осигуряване на КСЗ,води пряко до постигане на СЦ1 и на общата проектна цел. Дейността обхваща осигуряване на КСЗ, предписани като мерки в изведената на база оценката на риска Програмата за намаляване и предотвратяване на риска, необходими за минимизиране на следните рискове: 1. Неспазване на ергономичните принципи в участъците за заваряване в: - дивизия "Ел. табла", отдел "Автоматизация" и отдел "Влакова индустрия" и - в дивизия "Метални части и конструкции", отдел "Неръждавейка" и отдел "Черно", при които е налице правостояща работна поза или неестествена поза при работа, водещи до статично напрежение на долни и горни крайници. Рискът е оценен с втора степен и съглано Утвърдената Програма за намаляване и предотвратяване на риска в "АК ЕЛЕКТРИК" АД, предписана е мярка за закупуване на ергономични работни столове с характеристики, съответстващи на Норми за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси №5 на МНЗ, ДВ бр.25/71 г., посл.изм ДВ бр.54/99г. и в съответствие с Наредба№ 7 от 23 септември 1999 г. С оглед ефективно преодоляване на идентифицирания риск и изпълнение на мерките, предписани в Програмата за минимизиране на риска, планирано е закупуване на следните работни ергономични столове: - Работен ергономичен стол (без ринг) – 28 броя- предназначен за работещите на длъжност "Електрозаварчик" в дивизия "Метални части и конструкции", отдел "Неръждавейка" и отдел "Черно"; - Работен ергономичен стол с ринг - 80 броя - предназначен за работещите на длъжност "Електромонтьор" в дивизия "Ел. табла", отдел "Автоматизация" и отдел "Влакова индустрия". Към настоящия момент, дружеството е осигурило на работниците работни столове, които обаче са морално остарели и амортизирани, което налага подмяната им с нови и съвременни такива с цел осигуряване спазване на ергономичните норми при работа и подобряване на ЗБУТ на заетите лица. Предвидените за закупуване КСЗ ще осигурят ефективна и надеждна защита от неспазване на ергономичните принципи в участъците за заваряване и ще елиминират риска за здравето на работниците. Мярката ще обхване общо 108 лица на длъжности "Електрозаварчик" и "Електромонтьор" от целевата група на проекта, заети в дивизия "Метални части и конструкции", отдел "Неръждавейка" и отдел "Черно" и в дивизия "Ел. табла", отдел "Автоматизация" и отдел "Влакова индустрия". Етапи за изпълнение на Дейност 1, поддейност 1.1.: 1.Провеждане на процедура за избор на изпълнители по реда на ЗУСЕСИФ/ПМС 160 2.Избор на изпълнител и сключване на договор 3.Доставка на КСЗ,Подписване на приемо-предавателен протокол. Времевият обхват на дейността обхваща периодите за реализация на изложените етапи. 27 360.00 27 360.00
Дейност 1: Подкрепа за практики за въвеждане на иновативни, по-производителни и "по-зелени" модели за организация на труда в предприятието, в т.ч. за осигуряване на безопасни и здравословни условия на труда, подобряване на професионалния и здравния статус на работниците и служителите, както и подобряване на социалния климат, ПОДДЕЙНОСТ 1.2., част 1: Дейност 1, поддейност 1.2. "Закупуване на ЛПС и СРО" има за цел да се въведат иновативни, по-производителни и "по-зелени" модели за организация на труда в предприятието, в т.ч. да се осигурят безопасни и здравословни условия на труд и да се подобри професионалния и здравния статус на работниците и служителите чрез осигуряване на ЛПС и води пряко до постигане на СЦ1 и на общата проектна цел. Дейността обхваща реализацията на следната под-дейност: Закупуване на ЛПС и СРО, предвидени за закупуване в рамките на проекта, са планирани в съответствие със Списъка на работните места и видовете работи, при които е необходимо да се използват ЛПС и/или СРО, утвърден въз основа на извършената оценка на риска на работните места, като съответстват на точния брой на заетите лица по длъжности, които ползват средствата за защита и са планирани съгласно срока за износване в Списъка на работните места и видовете работи за периода на изпълнение на проекта. Планираните за закупуване ЛПС и СРО са необходими с оглед на осигуряване на ЗБУТ и във връзка с обстоятелството, че осигурените от работодателя ЛПС и СРО,планирани в рамките на настоящата дейност за закупуване, ще станат негодни по обективни причини, тъй като изтича срокът на износването им в срока, в който се изпълнява проекта. Предвидено е осигуряване на следните ЛПС и СРО за период от 24 месеца в рамките на периода на изпълнение на проекта: 1) Заваръчна лицева маска с основни защитни качества искрозащита и защита от лъчения, предотвратяваща опасност от искри при заваряване, ултравиолетова светлина при заваряване и рязане - предназначена за 17 заети в предприятието лица, работещи на длъжности съгласно утвърден СПИСЪК на работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС за безопасност и здраве при работа, съгласно разпоредбите на чл.17 от Наредба №3 от 19 април 2001 г. 2) Заваръчна лицева маска със система с подаване на въздух, метален филтър (искрогасител) и филтър за частици, предотвратяваща опасност от искри и ултравиолетова светлина при заваряване и рязане, както и от увреждане на дихателните пътища - предназначена за 16 заети в предприятието лица, работещи на длъжности съгласно утвърден СПИСЪК на работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС за безопасност и здраве при работа, съгласно разпоредбите на чл.17 от Наредба №3 от 19 април 2001 г. 3)Обувки – летни и зимни - общо 1000 чифта (500 чифта летни обувки и 500 чифта зимни обувки), предпазни с метално бомбе, предназначени за предотвратяване на опасност от падане на тежки предмети, материали; спъване, удряне в остри ръбове - предназначени за най-малко 500 заети в предприятието лица, работещи на длъжности съгласно утвърден СПИСЪК на работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС за безопасност и здраве при работа, съгласно разпоредбите на чл.17 от Наредба №3 от 19 април 2001 г. Етапи за изпълнение на Дейност 1, поддейност 1.2., част 1 и част 2 са изложени в поле Описание, част 2 на дейността. (Описанието на дейността продължава в част 2 с оглед на символните ограничения в поле "Описание" на системата ИСУН 2020) 85 120.36 65 620.35
Дейност 1: Подкрепа за практики за въвеждане на иновативни, по-производителни и "по-зелени" модели за организация на труда в предприятието, в т.ч. за осигуряване на безопасни и здравословни условия на труда, подобряване на професионалния и здравния статус на работниците и служителите, както и подобряване на социалния климат, ПОДДЕЙНОСТ 1.2., част 2: Етапи за изпълнение Дейност 1,подд.1.2.,част 1 и 2: 1.Провеждане на процедура за избор на изпълнител/и по реда на ЗУСЕСИФ/ПМС 160 2.Избор на изпълнител и сключване на договор/и 3.Доставка на ЛПС и СРО , Подписване на ППП 4.Осигуряване на ЛПС и СРОза периода на изпълнение на проекта и поетапно раздаване на служителите. Времевият обхват на дейността обхваща периодите за реализация на изложените етапи. 0.00 19 500.00
Дейност 1: Подкрепа за практики за въвеждане на иновативни, по-производителни и "по-зелени" модели за организация на труда в предприятието, в т.ч. за осигуряване на безопасни и здравословни условия на труда, подобряване на професионалния и здравния статус на работниците и служителите, както и подобряване на социалния климат, ПОДДЕЙНОСТ 1.3.: Дейност 1,подд.1.3."Подобряване на социалния климат в предприятието чрез предоставяне на възможности за отдих, почивка, спортуване и улесняване на служителите по време на работния процес в предприятието" има за цел подобряване на социалния климат в предприятието посредством осигуряване на възможности за отдих, почивка, спортуване и улесняване на служителите по време на работния процес в предприятието и води пряко до постигане на СЦ 2 и на общата проектна цел. Дейността обхваща реализация на инвестиции в оборудване на помещение, осигуряващо възможности за активен отдих и почивка чрез спортуване и водещи до улесняване на служителите по време на работния процес: Физиологичният режим на труд и почивка /ФРТП/ представлява научно обоснована система за продължителността, реда и начина на ползване на периодите на почивка, осигуряващи висока и трайна работоспособност, качество на извършваната дейност и опазване здравето и работоспособността на работниците и служителите.ФРТП е задължителен елемент на цялостната фирмена политика за осигуряване на ЗБУТ.Почивките са необходими за възстановяване и поддържане на работоспособността, производителността и ефективността на труда на високо ниво при запазено здраве на работещите.Умората е нормално,физиологично,обратимо състояние,предизвикано от интензивна или продължителна работа, като се характеризира с временно понижение на работоспособността,при което количеството и качеството на изпълняваната работа намалява,броят на грешките се увеличава.Наред с това,в организма на работещия се установяват различни функционални изменения.В зависимост от характера на извършваната работа,умората може да е физическа,умствена,нервно-двигателна,нервно-сензорна,емоционална,психична и др. Напълно естествено явление след продължителна трудова дейност е да настъпят промени в нервната,сърдечно-съдовата и др. системи,които се установяват чрез субективни и обективни показатели.Характерно за всички тях е,че определяните изменения са в границите на физиологичните норми и след приключване на работата възстановяват изходните си стойности. С оглед на изложеното, и като се вземе предвид големия и непрекъснато нарастващ брой на заетите в предприятието лица, "АК ЕЛЕКТРИК" АД има за цел да осигури допълнителни съоръжения за спорт, които да обезпечат потребността от активен отдих на служителите си. За целта, планирано е закупуване на следното оборудване: - джага (футбол на маса) - 1 брой - дартс - 1 брой Изложените мерки ще резултират в създаване на условия за почивка посредством прилагане на иновативен подход. Физическата активност и спорт се разглеждат като ефективно средство за почивка, като допринасят за намаляване на умората и благоприятстват намаляване на стреса. Физическата активност е особено важна за заетите лица на предприятието, които осъществяват дейности, свързани с продължително поддържане на една и съща работна поза,както и с осъществяване на често повтарящи се движения на ръцете с ангажиране на малки мускулни групи. Изложеното е в сила както за администрацията на дружеството, така и за работниците, ангажирани в производството.Активната почивка доказано допринася и за повишаване на тонуса на работещите, както и за сплотяване на колектива и за екипността като цяло. Социалната придобивка е насочена към всички работници и служители на предприятието. Етапи за изпълнение на подд.1.3.: 1.Провеждане на процедура за избор на изпълнители по реда на ЗУСЕСИФ/ПМС 160 2.Избор на изпълнител и сключване на договор 3.Изпълнение на доставката и подписване на приемо-предавателен протокол. Времевият обхват на дейността обхваща периодите за реализация на изложените етапи. 690.00 690.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).