Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 152 TREES
Български

Programme: All

Planning region: Community-led local development (CLLD)

Description

The project responds to the need to provide specialized support and services for potential entrepreneurs and start-ups in the LIG Isperih territory through:
- Preparation of persons willing to develop their own business, incl. unemployed and working people, for planning and starting independent economic activity and self-employment;
- Providing specialized trainings and services for target groups in developing and assessing their entrepreneurial ideas, acquiring knowledge and skills needed for business management and business development, and developing business ideas in viable plans for the realization of real business activities ;
- Providing consultancy support for starting a real business activity and finding suitable sources of funding, access to services for successful business development, other specialized consultations;
The main objective is to increase the number of self-employed persons in the territory of the LAG Isperih, thus contributing directly to the creation and development of sustainable business on the territory of the initiative group. The project is oriented towards persons willing to develop their own businesses, unemployed and working people, for planning and starting independent economic activity and self-employment. Key activities offer specialized support and start-up services to the LAG Isperih through the preparation of individuals, providing a set of trainings and services to assist them in developing and assessing their entrepreneurial ideas, acquiring the necessary for the management and business development knowledge and skills and the development of business ideas in viable plans for the realization of their own businesses providing support for starting a real business activity and finding suitable sources but funding, access to specialized services, practical internships and mentoring for the development of the newly created business.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Информиране, подбор и мотивиране на целева група: Цел на дейността: Да бъдат подбрани 18 подходящи за целите на проекта участници от община Исперих, които ще бъдат информирани и мотивирани за стартиране на предприемаческа дейност или самонаемане. Те ще отговарят на предварителните критерии за участници - наети, безработни и неактивни лица. В целевата група приоритетно ще бъдат включвани безработни лица: над 29 г. с професионална квалификация, жени, младежи със средно и по-високо образование. Проектът ще стартира с провеждане на информационна кампания на територията на МИГ Исперих, целяща набиране на подходящи лица, отговарящи на критериите за допустимост, които да включим в целевата група и дейностите по проекта. Дейността предвижда посещения на двама експерти в населените места от Исперихска община. В Общината има 24 населени места, от които 1 град и 23 села. Те ще бъдат посетени по няколко пъти от двамата експерти, като честотата на посещенията ще се определя от броя население и от интереса, който ще има от страна на бъдещи предприемачи. За изпълнение на дейността ще разработим и отпечатаме формуляри - документи за кандидатстване: Заявление за участие, включващо описание на бизнес идеята и показващо мотивацията и ресурсите на кандидата, Декларация от кандидата за принадлежност към целевата група. Дейността ще се извърши от двама експерти, които ще обходят населените места и с помощта на местни субекти: експерти от Бюрото по труда, кметове, кметски наместници, читалищни секретари, учебни заведения, медии и други институции ще открият, информират и мотивират лицата, попадащи в целевата група, за възможностите им за участие. Лицата ще подадат документи по места или по електронната поща на Сдружението. След изтичане на срока за набиране на заявки за участие, комисия (Екипът за управление и експертите, извършващи дейността) ще оцени получените кандидатури и ще подбере тези, които са с най-висока мотивация и потенциал за реализиране на бизнес идеята. В целевата група ще бъдат включени приоритетно: безработни на възраст над 29 г., вкл. и трайно безработни, предимно със средно и висше образование, безработни представители на уязвимите групи: жени, хора с увреждания, безработни лица. Допълнително ще се включат и заети лица. Предвиждаме 15 от лицата да бъдат безработни или неактивни, като 6 от тях да са на възраст над 29 г. с професионална квалификация, средно или по-високо образования, а 3 да бъдат заети. След оповестяване на одобрените кандидати, те ще бъдат включени в групи за обучение по предприемачество и бизнес планиране. 5 995.00 1 660.00
Специализирани обучения за повишаване предприемаческите компетенции: Цел на дейността: Подготовка на бенефициентите по проекта за стартиране на самостоятелна стопанска дейност чрез предоставяне на специализирани обучения за предприемачески компетенции, разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на собствен бизнес. Обучението се извършва от 2 обучители. Учебната програма е с общ хорариум 96 уч. часа (16 уч. дни по 6 ч./ден). Учебната програма отговаря на предявените от процедурата минимални изисквания към продължителността на обучението. Тя е изготвена за целите на дейността и е съобразена с нуждите на целевата група и целта на проекта - създаване на собствена заетост, включва теми, организирани в три модула: 1. Етап: Създайтe своя бизнес идея В този етап са включени модули и теми, благодарение на които потенциалните предприемачи ще усвоят начини за генериране и оценка на бизнес идеи, ще научат какво представлява предпримачеството и какви умения са нужни за стартиране на бизнес, ще се самооценят като предприемачи и ще изберат идеята, която е най-подходяща за тях. 2. Етап: Бизнес планиране Включва модули и информация по теми, свързани с формите на регистрация на бизнеса, проучване на пазара, бизнес комуникации, бизнес кореспонденция и умения за водене на преговори, изготвяне на бизнес план, оценка на нуждите от помещение, персонал, начален оборотен и стартов капитал, източници на капитал, маркетингово и финансово планиране, застраховки, правни отговорности на предприемача. 3. Етап: Възможности за финансиране по национални програми и от европейските фондове Представя възможностите за подкрепа на стартиращ бизнес по програмите, някои основни понятия като Насоки за кандидатстване, допустими кандидати, дейности и разходи; необходими документи за кандидатстване; намиране на информация за отворени процедури; отговорност при изпълнение и отчитане на проектите. В последните часове на обучението всеки предприемач ще изготви личен план за действие, съобразно идеята и нуждите си. Обучението завършва с полагане на тест, а успешното му приключване се удостоверява със Сертификат. По време на учебния процес ще стартира подготовката и обсъждането на работни варианти на бизнес плановете. В индивидуалните планове на бенефициентите се отбелязват потребности от видове консултиране, необходимо за изпълнение на Дейност 3. 24 262.00 4 970.00
Консултации по бизнеспланиране: Цел на дейността: Подпомагане на участниците в целевата група при оценката на бизнес идеите им, разработване на бизнес план и/или стратегия за развитие на бизнес и преценка на целесъобразността на бизнеса. Дейността включва индивидуално консултиране на лицата, участници в целевата група в рамките на до 40 часа на участник. Тематиката на консултациите ще бъде съобразена с индивидуалните им желания, умения и потребности, като ще бъде по следните основни теми: - разработване на конкретни бизнес идеи за всеки участник, оценка на идеите и избор на най-подходящата; - преценка на жизнеспособността и потенциала на бизнес идеите на кандидат-предприемачите; - подготовка на документи за регистрация на стопанска дейност, вкл. практическа помощ при регистрацията; - оценка на пазарните перспективи, маркетингови проучвания на бизнеса; - изготвяне на финансови прогнози: изчисляване нуждите от капитал, източници на финансиране, прогнозни приходи и разходи; - насочване към кандидатстване за финансиране на дейността от налични финансови източници, в т.ч. финансови инструменти на ОП РЧР. 22 500.00 3 010.00
Провеждане на краткосрочни практики за придобиване на практически предприемачески умения: Цел на дейността: придобиване на практически управленски умения от участници в целевата група в реална бизнес среда. Дейността предвижда краткосрочни практики на лица от целевата група при местни предприемачи, работещи в реалните сектори на икономиката с продължителност 60 часа. Целта на дейността е бъдещите предприемачи да влязат в реална бизнес среда и да преминат заедно с предприемача, в качеството му на бизнес съветник, целия предприемачески процес: планиране, организация на дейността, взаимоотношения с клиенти и доставчици, с държавни и териториални органи и институции, осъществяване на контрол и управление на ресурсите, вкл. и персонала. В дейността предвиждаме да участват всички или част от лицата, включени в Дейност 2 – Специализирани обучения по предприемачество и бизнеспланиране или Дейност 4 – консултации по бизнеспланиране. Лицата, изявили желание да участват в дейността, ще попълнят заявление за включване и ще бъдат насочени към конкретен бизнес съветник.За целта ще бъдат подбрани 3 местни предприемачи – бизнес съветници. Те ще бъдат подбрани на база интерес и желание от тяхна страна и ще отговарят на предварително зададените в Процедурата критерии към бизнес съветниците, а именно: да са собственици и/или управители на микро, малко или средно предприятие, регистрирано и/или извършващо дейност на територията на община Исперих, предприятието, което притежават/управляват да упражнява икономическата си дейност в реалния сектор; самият бизнес съветник да има опит като собственик или управител не по- малко от 3 години преди включването му в проекта. В зависимост от желанието на участниците в целевата група, всеки от избраните предприемачи може да бъде бизнессъветник на от 1 до 3 лица. 3 600.00 0.00
Предоставяне на специализирани консултантски услуги на лицата от целевата група: Цел на дейността: Предлагане на допълнителна подкрепа на потенциалните предприемачи чрез предоставяне на специализирани консултантски услуги на лицата, подпомогнати по процедурата по въпроси, пряко свързани с развитието на бизнеса като: - управление на човешките ресурси и спазване на нормативни изисквания за развитие на бизнеса; - данъчно планиране на дейността, съблюдаване на данъчни ефекти според спецификата на конкретния бизнес; - консултации по трудови и осигурителни въпроси, включително възможности за участие на кандидат-предприемачите по програми и ползване на насърчителни мерки за заетост; - подпомагане достъпа до мрежи, насърчаващи бизнес развитието на кандидат- предприемачите. Всеки участник в целевата група ще има право да получи до 20 часа индивидуална консултация. Тематиката ще се определи от конкретните потребности на бъдещите предприемачи. 7 900.00 1 020.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).