Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.024-0742-C02
Project Name „Vending telemetry“
Beneficiary 205264753 "MOST ELECTRONICS" Ltd
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 06.06.2019
Start Date 06.06.2019
End Date 19.03.2021
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Плевен (BG314), Плевен, с.Опанец

Description

Brief description
Настоящото проектно предложение представя предприемаческия модел на „МОСТ ЕЛЕКТРОНИКС” ООД за създаване и развитие на бизнес в областта на производството на програмируеми комуникационни контролери за влагане в WEB базирани системи за наблюдение, анализ и управление на търговски автомати за храни, напитки и други стоки.

Целевата икономическа дейност попада в обхвата на сектор С „Преработваща промишленост“, код 26.30 „Производство на радио-, телевизионна и далекосъобщителна техника“ от НКИД-2008, който е изведен като приоритетен в НСНМСП. 

Чрез реализацията на инвестиционната част от проекта, кандидатът ще удовлетвори характерната за всеки „start-up“ потребност от осигуряване на необходимите човешки и материални ресурси за стартиране на бизнеса. Предвидени са дейности по:
-	Сформиране на професионален екип за реализиране на предприемаческата идея;
-	Закупуване на необходимите за осъществяване на дейността ДМА, ДНМА и материали;
-	Ползване на специализирани външни услуги (икономическа, финансова и техническа оценка на продукта, маркетингова стратегия за реализация на продукта, интернет сайт, защита на интелектуална собственост);
-	Наем на работни помещения;
-	Участие в международни изложения (Париж, Кьолн и Шанхай);
-	Визуализация;

В икономическата си част, проектът обосновава пазарната приложимост на предприемаческата идея и доказва, чрез изчисленията в бизнес плана, икономическата й жизнеспособност. Предвижда се за изследвания период от 3 години след реализацията на проекта, дейността да генерира приходи в общ размер на 600 хил. лв. (300 % от стойността на безвъзмездната финансова помощ). 
Прогнозната претеглена стойност на EBITDA за съответния период е над 15% от заявената БФП. 

Планираната продължителност на проектните дейности е 18 месеца, а за реализацията им е необходим общ бюджет в размер на 249 987,00 лв., без ДДС.
Activities
  • Activity: Реализиране на пазара на предприемаческата идея (дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на квалифициран персонал - 4 броя; наем на работни помещения - 18 месеца; закупуване на ДМА - 16 бр. и ДНМА - 1 бр. /специализиран софтуер/; закупуване на материали; получаване на специализирани външни услуги; интернет сайт; защита на интелектуална собственост; участие в международни изложения) : Цялостната дейност по реализация на предприемаческата идея, в рамките на проекта, се състои от изпълнението на следните поддейности: Поддейност 1 - Наемане на квалифициран персонал: Предвижда се наемане на 4 бр. лица, притежаващи необходимите квалификация и опит в областта на предприемаческата идея. Екипът ще има следната структура и персонален състав: 1. „Инженер, електроник“ (код 2152.6004) - ще се изпълнява от предприемача Красимир Василев; 2. „Инженер, електроник“ (код 2152.6004) - ще се изпълнява от Гинка Ценкова (квалифицирано лице); 3. „Инженер, конструктор“ (код 2144.6042) - ще се изпълнява от Николай Кичуков (квалифицирано лице); 4. „Отчетник, планиране на материали“ (код 4322,2002) - ще бъде наето лице, покриващо поставени от бенефициента изисквания; Изпълнението на поддейността ще осигури необходимата експертиза за разработването на продукта, пускането му в серийно производство, създаване и управление на WEB базираната система за наблюдение, анализ и управление на търговски автомати. Поддейност 2 - Наем на работни помещения: Предвижда се наемане на подходящи работни помещения в с. Опанец, общ. Плевен, в които да се да се обособят работните места на екипа и да се разположи оборудването. Така ще се осигури необходимото физическо пространство за извършване на дейността. Помещенията ще бъдат наети за целия период на изпълнение на проекта - 18 месеца. Поддейност 3 - Закупуване на ДМА и ДНМА: Предвижда се закупуването на следните ДМА и ДНМА: - Генератор на сигнали с произволна форма - 1 бр.; - Цифров осцилоскоп/анализатор - 2 бр.; - Спектрален анализатор - 1 бр.; - Робот– манипулатор за насищане на печатни платки (комплект с фидери) - 1 бр.; - Изнесен външен монитор 24’ - 1 бр.; - Програмируема тунелна пещ с 5 програмируеми зони - 1 бр.; - Конвертор за придвижване на печатните платки - 2 бр.; - Антистатичен стелаж за SMD компоненти - 3 бр.; - Работна маса с антистатично покритие - 3 бр.; - Полуавтоматичен стенсил принтер - 1 бр. - WEB базиран софтуер - 1 бр. Изпълнението на поддейността ще осигури техническата база за реализиране на идеята. Без закупуване на посочените активи, производството на контролерите и извършването на дейността са невъзможни. „МОСТ ЕЛЕКТРОНИКС“ ООД е новоучредена фирма и към момента на кандидатстване не разполага с необходимите технически средства за старт и развитие на дейността. Поддейност 4 - Закупуване на материали за производство и тестване на първоначални прототипи на контролера: Предвижда се закупуването на 10 бр. комплекта компоненти за производство и тестване на прототипи на контролера. Целта е да се конструира и произведе контролер с оптимални технически и функционални параметри. Поддейност 5 - Получаване на специализирани външни услуги: В рамките на поддейността се предвижда получаването на специализирани външни услуги, свързани с: - изготвяне на техническа, икономическа и финансова оценка на продукта „Програмируем комуникационен контролер“; - изготвяне на технология на производство на продукта; - изготвяне на маркетингов план за навлизане на контролерите и телеметричното управление на пазара; - защита на интелектуална собственост на национално и международно равнище; - изработване на Интернет сайт; Поддейност 6 - Участие в международни изложения: Предвижда се популяризирането на продукта на международния пазар да се осъществи, чрез участие на следните специализирани вендинг изложения: 1. VendingParis (Париж, Франция) - https://www.vendingparis.com/en; 2. ЕuVend (Кьолн, Германия) - http://www.euvend-coffeena.com/EuVend_coffeena/index-2.php; 3. CVS (Шанхай, Китай) - http://www.chinavending.com.cn/en-us/overview/about; Това са най - престижните изложения в областта на вендинга, по време на които се представят последните новости и се осъществяват множество В2В срещи и сделки., Contracted Amount: 249 807.00 , Reported Amount: 195 028.35
  • Activity: Визуализация (дейността ще бъде изпълнена чрез изработване и поставяне на 1 бр. информационна табела и 16 бр. стикери): Дейността ще бъде извършена съгласно изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Целта е да се постигне широка публичност относно резултатите от проекта и информиране на общността относно ролята на Европейския фонд за регионално развитие (EФРР) чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ (ОПИК) 2014-2020 в неговата успешна реализация. Осигуряването на предвидените в рамките на дейността средства за визуализация на проекта - 1 бр. информационна табела и 16 бр. стикери бъде осъществено чрез външно възлагане. На мястото на изпълнението на проекта - на входа на работните помещения на фирмата, ще бъде поставена, в съответствие с графичните стандарти, 1 бр. информационна табела, със следната текстова и визуална информация: емблемата на ЕС, упоменаването на „Европейския съюз", ЕФРР, общото лого за програмен период 2014-2020 и наименованието на финансиращата програма - ОПИК, наименованието на проекта и главната му цел, общата стойност на проекта, както и размера на европейското и национално съфинансиране, представени в български лева. Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, ще се посочва че се финансира от ОП „Иновации и конкурентоспособност“ чрез Европейския фонд за регионално развитие. Правилата за визуализация ще бъдат спазени и при изработката на интернет сайта. Дейността ще бъде осъществявана по време на цялото изпълнение на проекта и ще продължи общо 18 месеца. Основните стъпки за реализацията й са следните: 1. Утвърждаване на образци на документи, съдържащи средствата за визуализация. 2. Прилагане на правилата за информираност и публичност във всички официални документи, свързани с изпълнението на проекта. 3. Изработка на 1 бр. информационна табела и 16 бр. стикери. 4. Доставка на средствата за визуализация. 5. Монтиране на информационна табела и поставяне на стикерите. 6. Отразяване на правилата за визуализация на интернет сайта., Contracted Amount: 180.00 , Reported Amount: 164.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: IBS-BULGARIA EOOD, Contracted Amount*: 1 984.00 , Reported Amount**: 2 480.00
  • Contractor: "M.P.El" EOOD, Contracted Amount*: 5 984.00 , Reported Amount**: 7 480.00
  • Contractor: ELECTRONINVEST GROUP, Contracted Amount*: 10 540.00 , Reported Amount**: 9 514.52
  • Contractor: NVT Engineering EOOD, Contracted Amount*: 54 372.00 , Reported Amount**: 67 965.00
  • Contractor: ICON EOOD, Contracted Amount*: 21 840.00 , Reported Amount**: 27 300.00
  • Contractor: "Project Management Group" EOOD, Contracted Amount*: 11 792.00 , Reported Amount**: 14 740.00
  • Contractor: IK ZIP EOOD, Contracted Amount*: 131.20 , Reported Amount**: 164.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employment increase in supported enterprises, Measure Unit: Еквивалент на пълно работно време, Base Value: 0.00 , Target amount: 4.00 , Reached amount: 4.00
Indicator 2 Прогнозна стойност на EBITDA, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 15.55 , Reached amount: 0.00
Indicator 3 Прогнозна стойност на нетните приходи от продажби, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 300.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 4 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 5 Number of new enterprises supported (all activities), Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 247 087.00 BGN
Grant 197 669.60 BGN
Self amount 49 417.40 BGN
Total actual amounts paid 156 153.85 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на материали за целите на проект BG16RFOP002-2.024-0742-C01 „Вендинг телеметрия“ - Комплект компоненти за прототипи - 10 бр., Estimated Amount: 7 500.00
Procedure 2 Subject to due process: Доставка на специализиран WEB базиран софтуер за наблюдение, анализ и управление на търговски автомати за храни, напитки и други стоки., Estimated Amount: 14 800.00
  • Differentiated position 1: Доставка на специализиран WEB базиран софтуер за наблюдение, анализ и управление на търговски автомати за храни, напитки и други стоки
    Contractor: ICON EOOD
    Contract total funded value: 21 840.00
Procedure 3 Subject to due process: Доставка, монтаж и пускане в експлоатация на ДМА за целите на проект BG16RFOP002-2.024-0742-C01 „Вендинг телеметрия“, Estimated Amount: 67 965.00
  • Differentiated position 1: Доставка, монтаж и пускане в експлоатация на ДМА за целите на проект BG16RFOP002-2.024-0742-C01 „Вендинг телеметрия“
    Contractor: NVT Engineering EOOD
    Contract total funded value: 54 372.00
Procedure 4 Subject to due process: Изготвяне на икономическа, техническа и финансова оценка на продукт „Програмируем комуникационен контролер“., Estimated Amount: 7 500.00
Procedure 5 Subject to due process: Изготвяне на Маркетингов план за реализация на продукт „Програмируем комуникационен контролер“., Estimated Amount: 3 500.00
Procedure 6 Subject to due process: Изготвяне на Технология за производство на продукт „Програмируем комуникационен контролер“., Estimated Amount: 3 800.00
Procedure 7 Subject to due process: Изработване на интернет страница на „МОСТ ЕЛЕКТРОНИКС“ ООД, Estimated Amount: 2 500.00
Procedure 8 Subject to due process: Изработване на материали за визуализация, Estimated Amount: 180.00
Procedure 9 Subject to due process: Наем на работни помещения, Estimated Amount: 15 300.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN