Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.040-0061-C01
Project Name Providing “Patronage Care’’ in Radomir Municipality
Beneficiary 000386776 Radomir Municipality
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 11.06.2019
Start Date 01.07.2019
End Date 01.11.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Перник (BG414), Радомир, гр.Радомир

Description

Brief description
Проектното предложение е в съответствие със заложените специфични цели по процедура "Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания". В проекта са предвидени дейности, насочени към децентрализиран модел за предоставяне на услуги в семейна среда. 
Целта на настоящето проектно предложение е разширяване на възможностите за подобряване качеството на живот на хората с увреждания от Община Радомир, на мотивацията им за независим и самостоятелен начин на живот.  За целите на проекта ще бъдат разкрити интегрирани социално-здравни услуги  в домашна среда. Освен грижа в дома, за тези лица ще се развиват и услуги в общността, ориентирани към преодоляване на самотата и изолацията.  За  хората с хронични заболявания и трайни увреждания ще се осигурят специализирани медицински грижи в техните домове. 
Тази иновативна за община Радомир социална услуга в общността ще бъде със седалище в град Радомир за период от 12 месеца, съгласно разработена от Министерство на здравеопазването методика.
В рамките на проекта се предвижда и закупуване на транспортно средство, с което ще се осигури мобилност на персонала до потребителите на услуги.
С реализирането на проекта ще се  даде възможност за надграждане на вече съществуващите социални услуги и предоставянето на нови такива.  Възрастните, самотните хора и хората с увреждания ще имат възможност да ползват почасови мобилни интегрирани социално-здравни услуги в техните домове.
Activities
  • Activity: Организация за предоставяне на "Патронажна грижа": Тази дейност е необходима с оглед предоставянето на услугата "Патронажна грижа". Дейността, макар и да не допринася пряко за постигане на заложените в проекта цели, поставя основи за успешното осъществяване на дейностите, както и за доброто управление, което от своя страна ще доведе до постигане на заложените цели и резултати. Ще се популяризират сред местната общност-целите на проекта, дейностите и възможностите за участие в проекта. Това е ключов елемент за успеха на проекта, защото ще насърчи и мотивира участието на целевите групи. Тъй като проектът ще обхваща всички населени места на територията на Общината, които са 32 на брой, а индикативният брой потребители на услугите е минимум 79, предвиждаме закупуване на транспортно средство. В град Радомир няма градски транспорт, а до населените места извън града, където има маршрутна линия, общественият превоз е 2 пъти в деня- сутрин и вечер и то не всеки ден. Някои от населените места, в които се предоставят услугите са с над 30 км. разстояние от града. Предвид целевата група, наличието на здравен компонент и целта за осигуряване на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домове на потребителите, единственият алтернативен начин експертите да се придвижват в района на общината е с осигурен от тях транспорт. Комплексното предоставяне на услуги е направено с цел всеки потребител да може да се възползва максимално от тях, както и разходите за транспорт да се сведат до минимум. , Contracted Amount: 50 000.00 , Reported Amount: 23 992.01
  • Activity: Подбор на персонал и целеви групи. 2.1. Подбор на персонал за работа 2.2. Подбор на потребители на социално-здравни услуги: Подборът и наемането на персонала ще съответства на изискванията на българското трудово и антидискриминационно законодателство. С кандидатите за работа ще се проведе събеседване с цел установяване на мотивацията, компетенциите и нагласите им за работа. Подборът на персонала и потребителите на социални и здравни услуги ще започне през 3 -ти проектен месец. Дейността включва подбиране на персонал за работа и персонал за управление на услугата.Ще се извърши и подбор на потребители нуждаещи се от социални и здравни услуги. Дейността ще се изпълнява в следните две направления: 2.1. Подбор на персонал за работа. Подборът ще бъде извършен на база изготвена процедура. Ще се наемат кандидати, които са показали удовлетворителни резултати по време на събеседването, отговарят на изискванията за добро физическо и психическо състояние. Предвижда се за бъде назначен персонал, предоставящ здравно-социални услуги -Домашни помощници, 1 лице предоставящо здравни услуги , 1 лице рехабилитатор/кинезитерапевт. Домашните помощници ще работят в домашна обстановка и ще предоставят социални услуги на потребителите. Помощта им ще е насочена към подобряване на начина на живот на хората с увреждания и възрастните хора и подкрепа за включване в социални дейности. Домашният помощник ще предоставя комплекс от услуги, които са насочени към организиране и осъществяване на ежедневни дейности, осигуряващи условия необходими за нормалния живот на потребителя. Лицето предоставящо здравни услуги ще бъде с медицинско, здравно или друго релевантно на потребностите на бенефициентите от здравни услуги професионално образование. Здравният работник ще следи здравословното състояние на потребителите. При необходимост от възникнали потребности ще се извършват промени в индивидуалните планове на ползвателите на услугата. Рехабилитатор/кинезитерапевт- рехабилитационната дейност ще се предоставя от кинезитерапевт и/или рехабилитатор. Той ще работи с лица с трайни или временни физически увреждания. Целта на работата му е запазване на неувредените функции на организма и максимално подобряване, и възстановяване на увредените функции, както и засегнати части, с оглед постигане на самостоятелност и независимост в ежедневния живот. Рехабилитационната дейност е абсолютно задължителна, защото за да има бъдеще потребителя, е необходимо да е в добро здравословно състояние в рамките на увреждането. Екипът за управление на услугата ще включва 1 лице - координатор/диспечер. Координатор/диспечер /- ще отговаря за цялостния работен процес , ще изпълнява координираща функция между клиентите и техните близки, ще управлява услугата, като отговорностите му са свързани с: управление на лицата, които са наети за предоставяне на патронажната грижа; изготвяне и приемане на графици и др., които ще са определени с акта за назначаването му. 2.2. Подбор на потребителите на социални услуги. Дейността ще стартира с приема на заявления на кандидат- потребители. На всички кандит-потребители ще бъде изготвена индивидуална оценка на потребностите от назначени служители, пряко ангажирани с дейността.Ще се извърши класиране на база изготвените социални оценки. Като се вземе предвид, че продължителността на предлаганите социални услуги в домашна среда ще бъде 12 месеца, че целевата група са възрастни хора и хора с увреждания, които са в лошо здравословно състояние има вероятност освен направеният първоначален подбор да се наложи и допълнителен.Затова е предвидено продължителността на тази дейност да бъде до края на 15 проектен месец. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 1 648.72
  • Activity: Провеждане на обучение за персонала : Професионализмът и мотивацията на персонала са ключови фактори за подобряване качеството на социално-здравните услуги, а оттам и качеството на живот на хората с увреждания. Обучението на персонала е в съответствие с Методиките за предоставяне на патронажна грижа. Целта на обучението е придобиване на знания и развитие на умения и нагласи за ефективно предоставяне на качествени социални и здравни услуги, чрез стимулиране на екипната работа, развитие на професионализма и удовлетвореността на потребителите., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Предоставяне на интегрирани социално-здравни услуги : Дейността е основна за проекта и изпълнението й е насочено към постигане на заложените цели. Дейността включва изпълнение на следните задачи: 1. Изготвяне на вътрешно-нормативни документи регламентиращи дейността; 2. Сключване на договори с персонала ; 3.Предоставяне на социални и здравни услуги в домашна среда: Предвижда се домашни помощници ,здравен работник, рехабилитатор/кинезитерапевт да обслужат минимум 79 потребители на социални и здравни услуги чрез съчетано почасово ползване на услугите по различно време. Целта е по-висока ефективност на предоставяните услуги при използване на значително по-малък финансов ресурс. Това може да се постигне чрез познаване на нуждите на целевите групи и тяхното сегментиране. Проектът предвижда прилагане на гъвкави механизми, ориентирани към индивидуалните нужди на всеки потребител. Механизмът, основан на индивидуален подход към всеки потребител ще бъде основа за създаване на единен стандарт за обслужване на потребителите на социални и здравни услуги в общината. Интегрираните услуги ще се предоставят 12 месеца, а всяко лице ще може да получава здравно-социални услуги до 2 часа на ден. Почасовите услуги в домашна среда на преките бенефициенти ще се предоставя , съгласно планираното качество и многообразие, отразено в индивидуалните план-графици, съобразени със специфичните им потребности. Общата типология на дейностите обхваща: Медицински услуги; Помощ за достъп до административни услуги; Психологическо подпомагане на бенефициентите; Помощ при общуването и социалните контакти. Кинезитерапевт/рехабилитатор; медицински специалист , които да оказват съдействие на лицата в домашна среда според нуждите, определени в оценката на потребностите. Ще се даде възможност на потребителите при възникнала необходимост след предварително подадена заявка да се извършва посещение от медицински специалисти. По време на изпълнение на дейността ще бъде осъществяван мониторинг върху качеството на работа на персонала. Това ще се извършва от екипа за управление на проекта и услугата, посредством директен контрол на работното място, разговори с персонала, разговори с потребителите на услугите. Ръководителят на проекта ще извършва мониторинг, посредством проверка на работната документация. По този начин не само ще се гарантира качеството на услугите, но и ще се влияе на процеса на развитие и усъвършенстване на професионални умения на наетите лица. Ще бъдат изготвени вътрешно нормативни документи, регламентиращи дейността., Contracted Amount: 159 264.00 , Reported Amount: 200 638.94

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Yanis 1- Georgi Milev, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 138.54
  • Contractor: Tanya, Contracted Amount*: 1 350.00 , Reported Amount**: 548.14
  • Contractor: VESTAUTO-M, Contracted Amount*: 46 896.00 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Providers of services for social inclusion, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Number of providers of services for social inclusion with extended coverage of their activity., Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Participants aged over 18, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 79.00 , Reached amount: 104.00
Indicator 4 Участници над 18 г., вкл. с увреждания, получаващи патронажна грижа, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 79.00 , Reached amount: 104.00

Financial Information

Total Project cost 228 097.76 BGN
Grant 228 097.76 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 226 130.33 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „Закупуване на транспортно средство“ - Доставка на нов лек автомобил или фабрично изпълнение товарен автомобил във връзка с изпълнение проект: “Предоставяне на „Патронажна грижа“ в община Радомир”, в изпълнение на Договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG05M9OP001-2.040-0061-C01 по Оперативна програма “Развитие на човешките ресурси” 2014-2020г., процедура BG05M9OP001-2.040 “Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания – Компонент 2” , Estimated Amount: 40 000.00
  • Differentiated position 1: „Закупуване на транспортно средство“ - Доставка на нов лек автомобил или фабрично изпълнение товарен автомобил във връзка с изпълнение проект: “Предоставяне на „Патронажна грижа“ в община Радомир”, в изпълнение на Договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG05M9OP001-2.040-0061-C01 по Оперативна програма “Развитие на човешките ресурси” 2014-2020г., процедура BG05M9OP001-2.040 “Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания – Компонент 2”
    Contractor: VESTAUTO-M
    Contract total funded value: 46 896.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN