Identification

UMIS Number BG16M1OP002-4.001-0001-C10
Project Name Centers for increasing the population preparedness for reaction in case of floods
Beneficiary 129010164 Fire Safety and Civil Protection Directorate General - Ministry of Interior
Funding CF ==> Environment
Date of the Contract/Order 20.07.2016
Start Date 20.07.2016
End Date 03.06.2024
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България

Description

Brief description
Проектът е насочен към развитието на единен модел за изграждане на капацитет за действия на населението при възникването на наводнения и последващи кризи. Общата цел на проекта е повишаване на капацитета на национално ниво за действия при наводнения и последващи кризи чрез създаване и развитие на необходимата инфраструктура и методологическа рамка за подготовка на населението на територията на Република България за защита и реакция при наводнения и последващи кризи.
Целевите групи по проекта са: ученици; лица на възраст над 60 г.; населението в трудоспособна възраст; доброволци; общински администрации; медии.
Дейностите, предвидени в рамките на настоящия проект са изцяло насочени към постигане на следните специфични цели: Ремонт и оборудване на 6 регионални обучителни центъра; Изграждане на капацитет на преподавателския състав в 6-те центъра; Обучение на ученици; Обучение на възрастни хора; Обучение на другите целеви групи по проекта; Финални симулационни учения по центрове с представители на всички групи обучени участници; Проучване на готовността на населението за действия при наводнения и последващи кризи и създаване на стратегия за последващи действия; Разработване и издаване на информационни и комуникационни материали.
Очакваните резултати от изпълнението на проекта са, както следва: Създадени 6 регионални обучителни центъра; Проучен опит и добри практики на 2 държави членки на ЕС; Изграден капацитет на обучители; Повишен капацитета на регионално и национално ниво за ефективни и ефикасни действия на населението при наводнения и последващи кризи; Развит цялостен модел за повишаване капацитета на национално ниво за действия при наводнения и последващи кризи, чрез проучване на готовността на населението и създаване на стратегия за последващи действия.
Activities
  • Activity: Организиране и управление на проекта: Управлението на проекта ще се осъществява според правилата и процедурите на ОПОС 2014-2020, както и съгласно вътрешните правила на ГД ПБЗН. То обхваща целия период на изпълнение на проекта и включва цялостното финансово и техническо управление на изпълнението на проекта, мониторинг върху текущото изпълнение на дейностите в проекта, администриране на проекта (документиране и архивиране), координация между изпълнители и структури на бенефициента, както и други държавни институции. Дейността обхваща изготвянето на необходимите, съгласно изискванията на ОПОС 2014-2020 технически и финансови отчети, както и всяка друга документация, свързана с доброто управление на проекта. Периодът на изпълнение на дейността съвпада със срока на проекта, като последните 2 месеца са предназначени за окончателното отчитане, съгласно изискванията на ОПОС 2014-2020. За целите на управлението ГД ПБЗН ще прилага и процедури за приемане на работата и специфични механизми за контрол на изпълнението на обществените поръчки по проекта. В хода на изпълнение на проекта ще бъде осъществяван мониторинг на изпълнението на проекта чрез система от вътрешни индикатори, които ще бъдат заложени в документацията на всяка обществена поръчка. Избраните изпълнители ще следва да докладват изпълнението на индикаторите, а екипът за управление на проекта ще прави проверки на място, с цел да установи доколко изпълнението на отделните поръчки следват необходимите изисквания на техническите задания и заложеното в техническите предложения. Управлението на проекта изисква и интензивна работа със заинтересованите страни. Това е още по-съществен елемент от изпълнението на настоящия проект, като се има предвид големия брой представители на целевите групи, които следва да бъдат обхванати в различни форми на обучения. В този смисъл, екипът за управление на проекта ще изгради необходимите канали за комуникация и ще поддържа работещи и открити взаимоотношения с представителите на всички заинтересовани страни. , Contracted Amount: 2 253 300.00 , Reported Amount: 411 704.44
  • Activity: Организиране и провеждане на процедури по ЗОП за избор на изпълнител на дейности в проекта: Дейността включва изготвяне на технически задания/спецификации за дейностите, подлежащи на възлагане по смисъла на ЗОП, изготвяне и съгласуване на документацията за избор на изпълнители, съгласно предвиденото за съответната процедура в ЗОП, в изискванията на ОПОС 2014-2020 и във вътрешните разпоредби на ГД ПБЗН. Предвижда се следните дейности в обхвата на проекта да бъдат възлагани на външни изпълнители:  - За Дейност 3 се предвижда провеждането на следните обществени поръчки: * За изготвяне на пред-проектни проучвания и проектиране; * За изпълнение на СМР в шест обособени позиции, по една за всеки център, в т.ч. полигон; * За осъществяване на строителен надзор и оценка съответствието на инвестиционните проекти; * За доставки и оборудване на центровете и полигоните към тях и обучение на екипите за работа с него, в т.ч.: за доставка и обзавеждане на учебните зали и кабинети, за доставка и оборудване на учебни зали и кабинети, за доставка и оборудване за полигоните към 6-те обучителни центъра, в т.ч. обучение на екипите за работа с него, за закупуване на автобуси с до 50 места и леки автомобили за до 5+1 места.  - За дейности 4, 5, 6, 7 и 8 се предвижда провеждането на обществена поръчка: * За надграждане на уеб-базираното приложение, разработване на софтуер за "ъплоудване" на обучителни програми и материали към тях, както хостване за целия период на проекта.  - За дейности 4, 5, 6, 7 и 8 се предвижда една обща обществена поръчка: * Извършване на анализ на опита и практиките на държави членки на ЕС; организиране и провеждане на обучение за обучители; разработване на планове, програми и материали за всички обучения; * За организация, координация и осигуряване на всички предвидени обучения за ученици; * За осигуряване на необходимия брой експерти в областта на самоспасяване и действия преди пристигане на специализирани медицински екипи; * За осигуряване на необходимия брой придружаващи лица- учители и медицински лица; * За организация, координация и осигуряване на всички предвидени обучения за възрастни, за представители на други целеви групи, за финалните симулационни обучения.  - За дейност 9 се предвижда една обществена поръчка: * За извършване на проучване на готовността на населението за действия при наводнения и последващи кризи и развитие на стратегия за последващи действия.  - За дейност 10 се предвижда следната обществена поръчка: * създаване на аудиовизуални продукти– 4 филма, публикуване на информационни материали в регионални и национални медии (35 публикации), излъчване на филми в регионални телевизионни медии (4 филма ще бъдат излъчвани); * дизайн и печат на плакат на проекта (индикативен бр. 20 000), за дизайн и печат на информационна брошура (индикативен брой 70 000) и дизайн, изработване, поставяне и закупуване/наемане на съоръжение за поставяне на 6 билборда, по един за всеки обучителен център, за дизайн и изработване на материали за популяризиране на проекта - флашки, дъждобрани и др. , дизайн, изработване и поставяне на електронно информационно табло на сградата на ГДПБЗН. , Contracted Amount: 196 800.00 , Reported Amount: 183 999.99
  • Activity: Ремонт и оборудване на 6 регионални обучителни центрове: В рамките на тази дейност се планира създаването на обучителни центрове с учебни полигони, в 6-те региона на планиране на територията на страната, които ще бъдат оборудвани за провеждането на теоретични, практически и симулационни обучения за действия при наводнения и последващи кризи. Центровете ще бъдат позиционирани в следните населени места по райони на планиране: За Северозападен район – гр. Враца, за Северен централен район – с. Гергини, за Североизточен район – гр. Шумен, за Югоизточен район – гр. Бургас, за Южен централен район – с. Бошуля и за Югозападен район – гр. София. Като бази за центровете и техните учебни полигони ще бъдат използвани съществуващи сгради и имоти, собственост на ГД ПБЗН или управлявани от нея, съгласно Акта за собственост. Изключение прави единствено центъра в гр.София, за който ще се използва сграда на Академия на МВР, факултет ПБЗН и прилежащ полигон към нея. Това се обуславя и от факта, че Академията ще бъде асоцииран партньор по проекта и ще допринесе за устойчивостта на неговите резултати в бъдеще. За всички сгради са предвидени съответните СМР, съгласно предварително изготвени индикативни количествено-стойностни сметки, рехабилитация (при необходимост изграждане) на съпътстваща инфраструктура, обслужваща обектите и привеждане на полигоните в съответствие със специфичните нужди по отношение провеждането на обучения за действия при наводнения и последващи кризи. Във всеки център ще бъдат оформени по четири учебни кабинета, стая за преподаватели, санитарни възли, като при необходимост ще се изпълни и ремонт на прилежащи коридори и стълбищни клетки, осигуряващи достъп до помещенията. За всеки учебен кабинет ще бъде осигурено:  - 24 учебни места и място за преподавател, оборудвани с бюра и столове, с монтирани компютри;  - допълнително оборудване, свързано с учебния процес- проектор с екран, интерактивна дъска за обучение и други помощни за преподавателя пособия;  - климатични инсталации, за осигуряване на нормални работни температури; Във всеки от центровете е предвидено осигуряване на стая за преподаватели, с необходимото оборудване. За сградите на отделните центрове е предвидено изграждане или реновиране на ел.инсталация, ВиК инсталация и ОиВ инсталация, като за сградите в гр.Бургас, в гр.Габрово и в гр. Враца е предвидено укрепване на сградите и ремонт на покрив. За осигуряване на транспорта на участниците и обучителите- служители на ГД ПБЗН-МВР от различни населени места в съответния район на планиране, за всеки от центровете ще бъде закупен до 50-местен автобус и лек автомобил за до 5+1 места. За целите на практическите и симулационните обучения, съществуващите към настоящия момент полигони към сградите, в които ще оперират бъдещите центрове, ще бъдат адаптирани към потребностите при провеждането на тези обучения. За всеки полигон, това ще включва и изграждане на 19 различни съоръжения/тренировъчни поста, разработени да развият необходимите умения при осъществяването на действия при наводнения и последващи кризи. В рамките на тази дейност са предвидени също така проектно-проучвателни работи, инвестиционно проектиране, осигуряване на строителен надзор, становища от компетентни институции и др. , Contracted Amount: 15 613 203.76 , Reported Amount: 16 477 231.99
  • Activity: Изграждане на капацитет на преподавателския състав в шестте центъра: За изграждане на капацитета на преподавателския състав в шестте центъра е предвидена подготовка на 700 служители на ГДПБЗН-МВР, които ще бъдат пряко ангажирани със създаването на методически ръководства, програми за теоретична и практическа подготовка на населението, както и с провеждането на конкретни обучения. В рамките на дейността е предвидено провеждане на обучение за обучители- служители на ГД ПБЗН, свързано с придобиване на нови умения и знания по отношение на подготовка на населението за реакция при наводнения и последващи кризи. Обучението ще се проведе в две държави членки на ЕС. За целта ще бъде извършен подбор на 64 служители, съобразно техния професионален опит и квалификация, които ще се включат в две двуседмични обучения в двете избрани държави членки на ЕС. След преминаване на посочените обучения, на база придобития опит и проучените практики, обучителите ще разработят 10 обучителни програми и материали към тях за провеждане на обученията по Дейност 5, 6, 7 и 8, прилагайки нови научни подходи и методи. При разработването на програми и методически пособия, насочени към подготовката на деца, ще се осигури външна педагогическа и методическа експертиза, за да се гарантира пълно и цялостно адаптиране на материалите към знанията, възможностите и потребностите на децата. Част от програмите и материали ще са насочени към учители в началните и средните училища, така че да се осигури продължаване на процеса на изграждане на капацитет, специално при децата, и след приключване на проекта. Успоредно с процеса на обучението на обучителите, ще бъде направена оценка на потребностите от знания и практическа подготовка на представителите на целевите групи по проекта. Резултатите от тази оценка ще бъде взета предвид при разработването на учебните програми от обучителите с прилагане на нови научни подходи и методи. Преминалите обучението 64 обучители ще предадат своя опит на нови 636 служители на ГД ПБЗН, които ще се включат като обучители при провеждането на останалите дейности за обучение на представителите на целевите групи – 516 обучители по теория и практика, и 120 обучители по практически обучения и симулации на полигоните на 6-те центъра. Предвиденото обучение за 516-те обучители по теория и практика е с продължителност от 2 седмици (10 учебни дни), като участниците ще бъдат разпределени в 43 курса по 12 човека. Предвиденото обучение за 120 обучители по практическа подготовка и симулации на полигоните е с продължителност от 2 седмици (10 учебни дни), като участниците ще бъдат разпределени в 10 курса по 12 човека. Преминалите обучението за обучители 636 участници ще разработят учебни планове за всяко от предстоящите обучения по Дейност 3, 4, 5 и 6, прилагайки нови научни и иновативни методи. Ще бъде извършено надграждане на уеб-базираното приложение, разработване на софтуер за "ъплоудване" на обучителни програми и материали към тях, както хостване за целия период на проекта. Това ще позволи по-широк достъп на заинтересованите страни и възможности за самостоятелно използване на материалите и самоподготовка. С цел да се осигури стартиране на обученията за представителите на целевите групи, едновременно с влизането на 6-те обучителни центъра в експлоатация, обучението на обучителите по теория и практика ще се провежда по региони, в подходящи хотели, а обучението за обучителите по практическа подготовка и симулации на полигоните, ще се проведе в учебния център на ГД ПБЗН в гр. Монтана, където се обучават професионалните пожарникари и спасители., Contracted Amount: 4 180 876.00 , Reported Amount: 4 220 468.68
  • Activity: Обучение на ученици: При подготовката на населението за реакция при наводнения и последващи кризи, специално внимание ще се отдели на подготовката на ученици. Доказано е, че ако този тип обучения стартират в ранна детска възраст, получените умения и знания са по-устойчиви и трайни във времето, а доверието в институциите се повишава. В този смисъл, изпълнението на Дейност 5 по настоящият проект представлява първото мащабно усилие на ГД ПБЗН да работи с най-младото население на България и да го подготви за бъдещи предизвикателства. В рамките на тази дейност ще бъдат организирани и проведени обучения за ученици, както следва:  - 600 петдневни курса с по 20 участника, за действия при наводнения и последващи кризи, включващи теоретични и практически занятия, за 12 000 ученици от 3 до 5 клас. Обученията ще се водят от обучените обучители в рамките на Дейност 4 и ще се провеждат в 6-те обучителни центрове и полигоните към тях. Предвид изискванията на приложимото законодателство, децата ще бъдат придружавани от учители и лекари. Броят на учениците, които ще преминат обучения във всеки от обучителните центрове ще бъде съобразен с разпределението на населението във всеки район на планиране;  - Теоретични занятия за 60 000 ученици от 5 до 12 клас, които ще се провеждат в учебните заведения, в часовете на класния ръководител;  - Двудневни обучения за самоспасяване и действия преди пристигане на специализирани медицински екипи (центровете за спешна медицинска помощ) при инциденти, свързани с наводнения и последващи кризи, за 6000 ученици;  - 6 регионални състезания за по 50 ученици, както и национално състезание, което ще се проведе между шест групи по 15 ученици. Всяка група ще бъде избрана измежду най-добре представилите се в предишните обучения ученици. Състезанието ще бъде тридневно и ще се проведе според предварително изготвената програма, с включени иновативни методи и подходи., Contracted Amount: 11 277 900.00 , Reported Amount: 11 379 111.92
  • Activity: Обучение на възрастни хора: През последните години служителите на ГД ПБЗН срещат сериозни затруднения при осъществяване на спасителни дейности при наводнения, поради неразбирането и нежеланието на възрастните хора да бъдат евакуирани. В повечето случаи предложенията за евакуация на специализираните органи се отхвърлят и това повишава степента на риска за здравето и живота на населението. Показателен е броят на жертвите от наводнения, като част от хората биха могли да бъдат спасени при по-добра координация и изпълнение на указанията на специализираните органи. Това е причината за приоритизиране на този сегмент от населението и включването му в обучения за подготовка за действия при наводнения и последващи кризи. Дейността включва подготовката на възрастни хора над 60 години и подготовка на хора в работоспособна възраст (представители на държавни учреждения, представители на местни и регионални власти, и учители). В рамките на дейността е предвидено 7 152 човека да преминат теоретична и практическа подготовка в 6-те регионални обучителни центъра. Разпределението им ще бъде съобразено с разпределението на населението по райони на планиране. Обученията ще бъдат, както следва:  - 300 двудневни курса за групи по 20 участника на възраст над 60 години, за действия при наводнения и последващи кризи;  - 48 двудневни курса за групи по 24 участника в работоспособна възраст, за действия при наводнения и последващи кризи. От тях, 20 курса са определени за обучение на учители за работа с разработените по Дейност 2 програми за продължаване на процеса на изграждане на капацитет учениците, след приключване на проекта. , Contracted Amount: 1 765 920.00 , Reported Amount: 1 778 497.34
  • Activity: Обучение на представители на другите целеви групи по проекта: Дейността включва изграждане на капацитет за действия при наводнения и последващи кризи за представители на други целеви групи по проекта (НПО, вкл. доброволчески организации, представители на бизнес организации и на медиите). Специален фокус в рамките на тази дейност ще бъде поставен на обучението на доброволците. В редица случаи те представляват незаменим ресурс, който може да бъде привлечен към екипите на специализираните органи, особено, когато наводненията и последващите кризи обхващат по-големи територии и по-голям брой хора. Подготовката на доброволците винаги е била посочвана като важен фактор в постигането на ефективност при включването на доброволците, но към настоящия момент не са предприемани мащабни действия в тази посока. На следващо място, медиите представляват ключов елемент в процеса на комуникация с населението при действия при наводнения и последващи кризи. Те трябва да разполагат с необходимите знания и умения, за да могат да отразяват коректно възникналата ситуация и да са реален участник в процеса на справянето с последствията. Ограничен брой служители на общинските и областните администрации са преминали обучения за управление на кризи и извънредни ситуации, в рамките на предходен проект на ГД ПБЗН, финансиран от ОПАК. В рамките на настоящия проект техния брой ще бъде увеличен, като в програмите за обучение ще залегнат различни от предходните теми, свързани основно с участие в реални действия при борба за преодоляване на последствията от наводнения и последващи кризи. В рамките на настоящата дейност ще бъдат проведени следните обучения:  - За доброволци ще бъдат проведени 150 тридневни курса на групи от 20 участника, за теоретично и практическо обучение за действия при наводнения и последващи кризи;  - За представители на НПО и на бизнес организации, ще бъдат проведени 48 двудневни курса, всеки с по 24 участника, за теоретично и практическо обучение за действия при наводнения и последващи кризи;  - За представители на медиите, ще бъдат проведени 6 двудневни курса, всеки с по 20 участника, за теоретично и практическо обучение за действия при наводнения и последващи кризи и подходи за комуникиране с населението. Обученията ще бъдат проведени на територията на 6-те регионални обучителни центъра. Транспортът на участниците ще се организира с доставените по проекта автобуси. , Contracted Amount: 2 676 144.00 , Reported Amount: 2 700 160.62
  • Activity: Финални симулационни учения по центрове с представители на всички групи обучени участници: Дейността включва организиране и провеждане на финални учения по центрове с представители на всички групи обучени участници. По този начин от една страна ще бъдат затвърдени получените умения и знания на част от участниците (тези, които са се представили най-добре по време на обученията), а от друга, ще бъдат придобити нови умения и знания, свързани с осигуряването на правилна комуникация и координация на отделните целеви групи. Това ще позволи да се оцени степента на подготовката на населението в резултат на проведените обучения, до каква степен се е променила реакцията на хората в случай на наводнения и последващи кризи и какви са особеностите при реакцията на всяка целева група. Шестте финални симулационни учения ще се проведат на полигоните на 6-те центъра в рамките на два дни и с участието на 100 участника, представители на всички целеви групи, за всяко обучение. , Contracted Amount: 203 739.60 , Reported Amount: 205 567.88
  • Activity: Провеждане на проучвания и разработване на стратегически документи за целите на  подготвителната фаза на проекта, текущия мониторинг и оценката на въздействието  от  изпълнението на дейностите за повишаване готовността на целевите групи за адекватна реакция  при наводнения и последващи кризи. : Осъществяването на проучвания за изследване на общественото мнение ще подпомогне реализацията на проекта, като ще установи чрез научни способи нагласите, възприятията и потребностите на населението и специфичните целеви групи по проекта към темата за подготвеността за адекватна реакция при наводнения. Тази дейност има за цел да обезпечи и захрани с обективни данни всички фази от изпълнението на проектния цикъл, както следва: 1/ в подготвителната фаза на проекта - чрез проучванията ще се извърши оценка на нивата на информираност и подготвенонст на целевите групи за реакция при наводнения и оценка на потребностите от обучения и ще се наберат данни, на базата на които да се разработи ефективна Стратегия за работа с целевите групи; 2/в същинската фаза на проекта - проучванията ще обезпечат регулярното проследяване и текущ мониторинг на прекия ефект от проведените обучения върху целевите групи; 3/в заключителната фаза на проекта - проучванията ще осигурят извършването на оценка на въздействието от проекта и ще изведат препоръки за устойчивост, на базата на които ще се разработи Стратегия за средносрочно и дългосрочно развитие на центровете. Изпълнението на дейността ще обхване провеждането на количествени и качествени проучвания, за да се използват предимствата и на двата вида изследвания. В рамките на количествените проучвания ще бъдат проведени национално представителни и регионални проучвания сред целевите групи, чрез които чрез допитване до широк кръг лица ще се осигурят валидни и надеждни данни, позволяващи да се правят обобщения и заключения за потребностите от обучение, преките ефекти от обучението и оценката на въздействието върху целевите групи в края на проекта. В допълнение използването на достатъчно големи извадки ще позволи ефективно обхващане на всички целеви групи и ще осигури възможност за реална преценка дали проектът е реализирал заложените цели и е постигнал индикаторите за резултат. Качествените проучвания в рамките на дейността ще обхванат провеждането на интервюта и дискусии с представители на различните целеви групи. Целта е по-скоро да се вникне в дълбочина и да се разбере гледната точка на участниците, отколкото да се правят обобщения и генерализации. На база на анализа на събраните данни в подготвителния и заключителния етап на проекта ще бъдат разработени ключови стратегически документи, които ще гарантират постигането на целите на проекта - Стратегия за работа с целевите групи, на база на която ще се организират всички обучения с целевите групи по проекта, и Стратегия за средносрочно и дългосрочно развитие на центровете, чрез която в заключителната фаза на проекта ще се осигури устойчивостта на проектните резултати и продължаващата работа на 6-те центъра след приключването на проекта. Конкретните стъпки, през които ще премине изпълнението на дейността, следват логиката на проектния цикъл и мащабността на планираната обучителна работа с всички целеви групи. Предвижда се изпълнението на следните задачи: Задача 1: Проучвания за установяване на нивата на обща информираност и готовност на населението за реакция при наводнения и последващи кризи, извършване на оценка на потребностите от обучения и разработване на Стратегия за работа с целевите групи Задача 2: Ежегодни регионални проучвания за осигуряване на текущ мониторинг и оценка на резултатите от провежданите обучения по проекта, които ще обхванат целевите групи на ниво област според локацията на 6-те центъра Задача 3: Финална оценка на въздействието от изпълнението на проекта за повишаване готовността на целевите групи за адекватна реакция при наводнения и последващи кризи и разработване на Стратегия за средносрочно и дългосрочно развитие на центровете за осигуряване на устойчивост на проектните резултати Задача 4: Тестване на комуникационни/информационни материали и последващ мониторинг и оценка на ефективността от осъществените комуникационни дейности в рамките на проекта., Contracted Amount: 666 960.00 , Reported Amount: 666 960.00
  • Activity: Дейности по информация и публичност: Дейността включва организиране на входяща и заключителна среща за представяне целите и резултатите от проекта, както и провеждане на брифинги във всеки от учебните центрове; представяне на проекта на интернет адрес и сайт и текущо информиране за процеса на изпълнението на проекта чрез:  - създаване на аудиовизуални продукти– 4 филма, публикуване на информационни материали в регионални и национални медии (35 публикации), излъчване на филми в регионални телевизионни медии (ще бъдат излъчени 4 филма);  - дизайн и печат на плакат на проекта (индикативен бр. 20 000);  - дизайн и печат на информационна брошура (индикативен брой 70 000)  - дизайн, изработване, поставяне и закупуване/наемане на съоръжение за поставяне на билборд;  - дизайн и изработване на материали за популяризиране на проекта - флашки, дъждобрани и др. предметни комплекти. - дизайн, изработване и поставяне на електронно информационно табло на сградата на ГДПБЗН. , Contracted Amount: 219 420.00 , Reported Amount: 220 134.00
  • Activity: Ресурсно обезпечаване на центровете за подготовка и обучение на населението за реакция при наводнения и последващи кризи: За всеки обучителен център със Заповед рег. № 1983з-351/19.08.2016 г., изменена със Заповед рег. № 1983з-555/05.09.2017 г. за назначаване на екип за управление на проекта, са определени регионален координатор и помощник регионален координатор – служители на ГДПБЗН-МВР и АМВР. Налице е реална невъзможност от съчетаване на ангажиментите на тези лица по координация на обученията и изпълнението на основните им служебни задължения. Дейността представлява допълнително ресурсно обезпечаване на центровете за подготовка и обучение на населението за реакция при наводнения и последващи крезе, чрез осигуряване на външни за екипа за управление лица, отговарящи за цялостното обезпечаване на обученията включващо: - Поддръжка на материално-техническата база на учебните центрове, терените, учебно-тренировъчните комплекси; - Поддръжка на доставеното в учебните центрове и учебно-тренировъчните комплекси специализирано оборудване (компютри, интерактивни дъски и проектори, климатични машини, въжени съоръжения, помпи, спасителни съоръжения и др.); - Осигуряване на учебни, помощни, санитарни и други необходими материали в процеса на обучение; - Осъществяване на постоянен контакт на място с представители на консорциума – изпълнител на обученията. Тези лица ще присъстват ежедневно на провежданите в центровете обучения и ще осъществяват координация на цялостния процес на мероприятията. Те ще отговарят на специфичните изисквания за поддръжка и работа с наличното специализирано оборудване, материално-техническата база, логистичните връзки и др. , Contracted Amount: 305 000.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners
  • Partner: Academy of Ministry of Interior (Fire Safety and Civil Protection Faculty), Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount: 0.00
Contractors
  • Contractor: -, Contracted Amount*: 481 125.60 , Reported Amount**: 465 870.24
  • Contractor: -, Contracted Amount*: 20 079 579.60 , Reported Amount**: 20 256 510.04
  • Contractor: BM-GROUP-ENGINEERING , Contracted Amount*: 22 800.00 , Reported Amount**: 22 800.00
  • Contractor: -, Contracted Amount*: 15 969.12 , Reported Amount**: 10 735.45
  • Contractor: EKO - TEC, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 4 428.00
  • Contractor: ALFA P PRODJECT OOD, Contracted Amount*: 284 638.20 , Reported Amount**: 103 491.47
  • Contractor: Roel-98 Ltd., Contracted Amount*: 300 000.00 , Reported Amount**: 73 861.26
  • Contractor: KONTRAX Ltd., Contracted Amount*: 1 984 629.60 , Reported Amount**: 1 984 629.60
  • Contractor: -, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 321.53
  • Contractor: N Auto LTD, Contracted Amount*: 419 336.40 , Reported Amount**: 419 336.40
  • Contractor: -, Contracted Amount*: 4 900.00 , Reported Amount**: 5 880.00
  • Contractor: -, Contracted Amount*: 78 524.40 , Reported Amount**: 78 524.40
  • Contractor: Smart Bussiness Company, Contracted Amount*: 1 214 449.20 , Reported Amount**: 1 214 449.20
  • Contractor: -, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 144.00
  • Contractor: -, Contracted Amount*: 2 153 874.33 , Reported Amount**: 2 008 938.34
  • Contractor: -, Contracted Amount*: 121 744.99 , Reported Amount**: 120 430.42
  • Contractor: Ralitsa, Contracted Amount*: 1 000.00 , Reported Amount**: 999.99
  • Contractor: -, Contracted Amount*: 1 973 333.95 , Reported Amount**: 1 739 822.77
  • Contractor: -, Contracted Amount*: 26 972.64 , Reported Amount**: 39 648.96
  • Contractor: Mariana, Contracted Amount*: 3 000.00 , Reported Amount**: 3 000.00
  • Contractor: -, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 20 488.72
  • Contractor: -, Contracted Amount*: 2 769 973.29 , Reported Amount**: 3 049 336.23
  • Contractor: -, Contracted Amount*: 810 044.58 , Reported Amount**: 1 117 413.58
  • Contractor: -, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 238.09
  • Contractor: Bulplast BG, Contracted Amount*: 760 813.54 , Reported Amount**: 1 559 667.61
  • Contractor: ISUBUS Ltd, Contracted Amount*: 1 485 072.00 , Reported Amount**: 1 485 071.94
  • Contractor: -, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 12 000.00
  • Contractor: -, Contracted Amount*: 130 641.24 , Reported Amount**: 118 017.54
  • Contractor: -, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 2.66
  • Contractor: -, Contracted Amount*: 41 904.00 , Reported Amount**: 41 904.00
  • Contractor: "Popov and partners" Law office, Contracted Amount*: 180 000.00 , Reported Amount**: 180 000.00
  • Contractor: -, Contracted Amount*: 3 739 248.49 , Reported Amount**: 1 121 774.55
  • Contractor: Multiplex Engineering Ltd, Contracted Amount*: 91 392.00 , Reported Amount**: 91 392.00
  • Contractor: Triera Comunications EOOD, Contracted Amount*: 31 608.00 , Reported Amount**: 31 608.00
  • Contractor: -, Contracted Amount*: 1 620.00 , Reported Amount**: 1 894.30
  • Contractor: Future Standards Ltd, Contracted Amount*: 23 736.00 , Reported Amount**: 27 296.40
  • Contractor: -, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 75.00
  • Contractor: APRA OOD, Contracted Amount*: 14 280.00 , Reported Amount**: 14 994.00
  • Contractor: "Estat Metrix", Contracted Amount*: 666 960.00 , Reported Amount**: 666 960.00
  • Contractor: "ARHONT" , Contracted Amount*: 249 360.00 , Reported Amount**: 259 954.80
  • Contractor: -, Contracted Amount*: 20 880.00 , Reported Amount**: 20 880.00
  • Contractor: "Liderproekt", Contracted Amount*: 173 532.00 , Reported Amount**: 173 532.00
  • Contractor: -, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 324.20
  • Contractor: -, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 1 626.00
  • Contractor: RONOS, Contracted Amount*: 170 000.00 , Reported Amount**: 70 290.06
Subcontractors None
Members of the Consortium
  • Member of the Consortium: -, Contracted Amount*: 0.00
  • Member of the Consortium: -, Contracted Amount*: 0.00
  • Member of the Consortium: Estat ltd, Contracted Amount*: 0.00
  • Member of the Consortium: Global Metrix Ltd, Contracted Amount*: 0.00

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Areas with significant potential flood risk which population has no preparedness for an adequate response to floods, Measure Unit: Брой, Base Value: 116.00 , Target amount: 69.00 , Reached amount: 97.00
Indicator 2 Centers for increasing the population preparedness for flood response established, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 6.00 , Reached amount: 6.00
Indicator 3 Population benefiting from flood protection measures, Measure Unit: лица, Base Value: 0.00 , Target amount: 91 114.00 , Reached amount: 91 690.00

Financial Information

Total Project cost 35 692 302.85 BGN
Grant 35 692 302.85 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 35 683 745.32 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 0.00 0.00 0.00 0.00 "АРХОНТ" ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 0.00 0.00 0.00 0.00 АПРА ООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 121 444.92 0.00 121 444.92 СМАРТ БИЗНЕС КЪМПАНИ ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 7 320.96 0.00 7 320.96 КОНТРАКС АД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 58 014.51 0.00 58 014.51 ДЗЗД БМ
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 59 507.88 0.00 59 507.88 ИНТЕРХОЛД ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 13 350.00 0.00 13 350.00 "Роел-98" ООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 1 650.00 0.00 1 650.00 "Роел-98" ООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 0.00 0.00 0.00 0.00 Булпласт БГ ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 0.00 0.00 0.00 0.00 Консорциум "Олимп - Учебен център Шумен" ДЗЗД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 6 532.06 0.00 6 532.06 КЛИМАТРОНИК ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 78 990.79 0.00 78 990.79 ИНТЕРХОЛД ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 98 666.70 0.00 98 666.70 БИЛДКОМ БГ ЕООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Допълнително инвестиционно проектиране на център за повишаване готовността на населението за реакция при наводнения, находящ се в землището на гр. Шумен, Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: Допълнително инвестиционно проектиране на център за повишаване готовността на населението за реакция при наводнения, находящ се в землището на гр. Шумен
    Contractor: "ARHONT"
    Contract total funded value: 13 920.00
Procedure 2 Subject to due process: Доставка и монтаж на охранителни системи за видеонаблюдение и сигнално-охранителна техника, Estimated Amount: 70 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка и монтаж на охранителни системи за видеонаблюдение и сигнално-охранителна техника
    Contractor: -
    Contract total funded value: 78 524.40
Procedure 3 Subject to due process: Доставка и монтаж на щори, Estimated Amount: 29 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка и монтаж на щори
    Contractor: -
    Contract total funded value: 15 969.12
Procedure 4 Subject to due process: Доставка и обзавеждане на учебните зали и кабинети, Estimated Amount: 331 668.00
  • Differentiated position 1: Доставка и монтаж на оборудване за нуждите на учебния процес
    Contractor: -
    Contract total funded value: 121 744.99
  • Differentiated position 2: Доставка и монтаж на система за видеонаблюдение и охранителни датчици
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 3: Доставка и монтаж на щори
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 4: Доставка и монтаж на пожарогасители
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 5 Subject to due process: Доставка и оборудване на центровете и полигоните към тях, Estimated Amount: 232 540.00
  • Differentiated position 1: Доставка на оборудване за водно спасяване
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Доставка на водни помпи
    Contractor: -
    Contract total funded value: 209 973.60
  • Differentiated position 3: Доставка на надуваеми бариери за наводнения
    Contractor: -
    Contract total funded value: 20 880.00
Procedure 6 Subject to due process: Доставка на автомобили и автобуси, Estimated Amount: 1 725 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка на 6 броя автобуса за нуждите на центровете за повишаване готовността на населението за реакция при наводнения
    Contractor: ISUBUS Ltd
    Contract total funded value: 1 485 072.00
  • Differentiated position 2: Доставка на 7 броя леки автомобила за нуждите на центровете за повишаване готовността на населението за реакция при наводнения и екипа за управление на проекта
    Contractor: N Auto LTD
    Contract total funded value: 419 336.40
Procedure 7 Subject to due process: Доставка на компютърно оборудване, Estimated Amount: 4 038 916.00
  • Differentiated position 1: Доставка на компютърни конфигурации
    Contractor: Smart Bussiness Company
    Contract total funded value: 1 214 449.20
  • Differentiated position 2: Доставка на преносими компютри и таблети
    Contractor: KONTRAX Ltd.
    Contract total funded value: 1 911 420.00
  • Differentiated position 3: Доставка на мултифункционални устройства за печат, мултимедийни проектори и интерактивни дъски
    Contractor: KONTRAX Ltd.
    Contract total funded value: 73 209.60
Procedure 8 Subject to due process: Доставка на оборудване за водно спасяване, Estimated Amount: 26 600.00
  • Differentiated position 1: Доставка на оборудване за водно спасяване
    Contractor: -
    Contract total funded value: 26 972.64
Procedure 9 Subject to due process: Доставка на офис материали и консумативи, Estimated Amount: 170 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка на офис материали и консумативи
    Contractor: RONOS
    Contract total funded value: 170 000.00
Procedure 10 Subject to due process: Доставка на офис материали и консумативи, Estimated Amount: 300 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка на офис материали и консумативи
    Contractor: Roel-98 Ltd.
    Contract total funded value: 267 000.00
  • Differentiated position 2: Доставка на офис материали и консумативи, включени в списъка по чл. 12, ал. 1, т. 1 от ЗОП
    Contractor: Roel-98 Ltd.
    Contract total funded value: 33 000.00
Procedure 11 Subject to due process: Доставки и оборудване на центровете и полигоните към тях , Estimated Amount: 592 104.00
  • Differentiated position 1: Доставка на оборудване за водно спасяване
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Доставка на оборудване за спасяване и височинни действия
    Contractor: -
    Contract total funded value: 198 216.00
  • Differentiated position 3: Доставка на медицинско оборудване
    Contractor: -
    Contract total funded value: 41 904.00
  • Differentiated position 4: Доставка на осветителни мачти
    Contractor: -
    Contract total funded value: 26 712.00
  • Differentiated position 5: Доставка на надуваеми бариери за наводнения
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 6: Доставка на термовизионни камери
    Contractor: -
    Contract total funded value: 46 224.00
Procedure 12 Subject to due process: Избор на външни експерти за подготовка на документации за възлагане на обществени поръчки и за участие при избор на изпълнител на обществени поръчки, Estimated Amount: 14 000.00
  • Differentiated position 1: Избор на външни експерти за подготовка на документации за възлагане на обществени поръчки и за участие при избор на изпълнител на обществени поръчки
    Contractor: Mariana
    Contract total funded value: 3 000.00
  • Differentiated position 2: Избор на външни експерти за подготовка на документации за възлагане на обществени поръчки и за участие при избор на изпълнител на обществени поръчки
    Contractor: Ralitsa
    Contract total funded value: 1 000.00
Procedure 13 Subject to due process: Изготвяне на предпроектни проучвания и инвестиционни проекти;, Estimated Amount: 415 484.78
  • Differentiated position 1: Изготвяне на предпроектни проучвания и инвестиционни проекти
    Contractor: "ARHONT"
    Contract total funded value: 235 440.00
Procedure 14 Subject to due process: Изпълнение на СМР в шест обособени позиции, по една за всеки център, в т.ч. полигон, Estimated Amount: 7 556 502.56
  • Differentiated position 1: „Реконструкция и модернизация на център за повишаване готовността на населението за реакция при наводнения - м."Върли Бряг", ПЗ "М. Рудник", гр. Бургас : -Учебен център; -Учебно-тренировъчен комплекс /УТК/”
    Contractor: -
    Contract total funded value: 1 160 290.12
  • Differentiated position 2: „Реконструкция и модернизация на център за повишаване готовността на населението за реакция при наводнения - в землище на с. Гарван, община Габрово: -Учебен център; -Учебно-тренировъчен комплекс /УТК/”
    Contractor: -
    Contract total funded value: 1 174 615.87
  • Differentiated position 3: „Реконструкция и модернизация на център за повишаване готовността на населението за реакция при наводнения в землището на с. Бошуля, общ. Септември, обл. Пазарджик : -Учебен център; -Учебно-тренировъчен комплекс /УТК/
    Contractor: -
    Contract total funded value: 1 190 157.50
  • Differentiated position 4: „Реконструкция и модернизация на център за повишаване готовността на населението за реакция при наводнения - гр. Шумен : -Учебен център; -Учебно-тренировъчен комплекс /УТК/”
    Contractor: -
    Contract total funded value: 1 237 749.56
  • Differentiated position 5: „Реконструкция и модернизация на център за повишаване готовността на населението за реакция при наводнения - гр. София : -Учебен център; -Учебно-тренировъчен комплекс /УТК/
    Contractor: -
    Contract total funded value: 993 584.21
  • Differentiated position 6: „Реконструкция и модернизация на център за повишаване готовността на населението за реакция при наводнения - гр. Враца : -Учебен център; -Учебно-тренировъчен комплекс /УТК/”
    Contractor: -
    Contract total funded value: 1 326 883.06
Procedure 15 Subject to due process: Организиране на мероприятия за подготовка и обучение на населението за реакция при наводнения и последващи кризи, Estimated Amount: 20 133 216.80
  • Differentiated position 1: Организиране на мероприятия за подготовка и обучение на населението за реакция при наводнения и последващи кризи
    Contractor: -
    Contract total funded value: 20 079 579.60
Procedure 16 Subject to due process: Осигуряване на мероприятия и мерки за информация и публичност, Estimated Amount: 67 083.33
  • Differentiated position 1: Обособена позиция № 1: „Създаване на аудиовизуални продукти - филми, публикуване на информационни материали в регионални и национални медии, излъчване на филми в регионални телевизионни медии”
    Contractor: Triera Comunications EOOD
    Contract total funded value: 31 608.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция № 2: „Изработване и монтиране на електронно информационно табло на сградата на ГДПБЗН”
    Contractor: APRA OOD
    Contract total funded value: 14 280.00
Procedure 17 Subject to due process: Осигуряване на мероприятия и мерки за осигуряване на информация и публичност, Estimated Amount: 317 700.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 2 "Дизайн и изработване на рекламни и информационни материали по проекта - плакати, информационни брошури; билбордове и банери по проекта"
    Contractor: "Liderproekt"
    Contract total funded value: 173 532.00
Procedure 18 Subject to due process: Осигуряване на юридически консултант, Estimated Amount: 300 000.00
  • Differentiated position 1: Осигуряване на юридически консултант
    Contractor: "Popov and partners" Law office
    Contract total funded value: 180 000.00
Procedure 19 Subject to due process: Осъществяване на строителен надзор и оценка съответствието на инвестиционните проекти;, Estimated Amount: 373 268.79
  • Differentiated position 1: Осъществяване на строителен надзор и оценка съответствието на инвестиционните проекти
    Contractor: Multiplex Engineering Ltd
    Contract total funded value: 91 392.00
Procedure 20 Subject to due process: Оценка на състоянието на шест сгради, чрез провеждане на конструктивно обследване, обследване на сградните инсталации и на външната инфраструктура и подготовка на КСС за извършване на ремонт на сградите съгласно изискванията на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ , Estimated Amount: 22 800.00
  • Differentiated position 1: Оценка на състоянието на шест сгради, чрез провеждане на конструктивно обследване, обследване на сградните инсталации и на външната инфраструктура и подготовка на КСС за извършване на ремонт на сградите съгласно изискванията на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ
    Contractor: BM-GROUP-ENGINEERING
    Contract total funded value: 22 800.00
Procedure 21 Subject to due process: Провеждане на проучвания и разработване на стратегически документи за целите на проекта , Estimated Amount: 780 300.00
  • Differentiated position 1: Провеждане на проучвания и разработване на стратегически документи за целите на проекта
    Contractor: "Estat Metrix"
    Contract total funded value: 666 960.00
Procedure 22 Subject to due process: Разработване и надграждане на уеб-базирано приложение и хостване, Estimated Amount: 30 000.00
  • Differentiated position 1: Разработване и надграждане на уеб-базирано приложение и хостване
    Contractor: Future Standards Ltd
    Contract total funded value: 23 736.00
Procedure 23 Subject to due process: Реконструкция и модернизация на център за повишаване готовността на населението за реакция при наводнение - в землище на с. Гарван, община Габрово: Учебен център; Учебно-тренировъчен комплекс /УТК/, Estimated Amount: 1 707 721.04
  • Differentiated position 1: Реконструкция и модернизация на център за повишаване готовността на населението за реакция при наводнение - в землище на с. Гарван, община Габрово: Учебен център; Учебно-тренировъчен комплекс /УТК/
    Contractor: -
    Contract total funded value: 1 973 333.95
Procedure 24 Subject to due process: Реконструкция и модернизация на център за повишаване готовността на населението за реакция при наводнение – гр. Враца: Учебен център; Учебно-тренировъчен комплекс /УТК/, Estimated Amount: 1 474 838.87
  • Differentiated position 1: Реконструкция и модернизация на учебен център за повишаване готовността на населението за реакция при наводнение гр. Враца, ул. „Полковник Кетхудов“ № 2.
    Contractor: -
    Contract total funded value: 130 641.24
  • Differentiated position 2: Реконструкция и модернизация на учебен център и учебно-тренировъчен комплекс (УТК) за повишаване готовността на населението за реакция при наводнение гр. Враца, ул. „Илинден“ № 16
    Contractor: -
    Contract total funded value: 1 579 815.79
Procedure 25 Subject to due process: Реконструкция и модернизация на център за повишаване готовността на населението за реакция при наводнение – гр. Шумен: Учебен център; Учебно-тренировъчен комплекс /УТК/, Estimated Amount: 1 317 829.03
  • Differentiated position 1: Реконструкция и модернизация на учебен център за повишаване готовността на населението за реакция при наводнение гр. Шумен, ул. „Строител“ – База на ГДПБЗН
    Contractor: Bulplast BG
    Contract total funded value: 760 813.54
  • Differentiated position 2: Реконструкция и модернизация на учебнотренировъчен комплекс (УТК) за повишаване готовността на населението за реакция при наводнение гр. Шумен, ул. „Марица“ № 1Б
    Contractor: -
    Contract total funded value: 810 044.58
Procedure 26 Subject to due process: Ресурсно обезпечаване на центровете за подготовка и обучение на населението за реакция при наводнения и последващи кризи, Estimated Amount: 254 156.50
  • Differentiated position 1: Ресурсно обезпечаване на центровете за подготовка и обучение на населението за реакция при наводнения и последващи кризи
    Contractor: ALFA P PRODJECT OOD
    Contract total funded value: 284 638.20

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN