Identification

UMIS Number BG16RFOP001-5.001-0019-C01
Project Name ,,Improving the social infrastructure for children with disabilities in the Municipality of Asenovgrad"
Beneficiary 000471059 ASENOVGRAD MUNICIPALITY
Funding ERDF ==> Regions in Growth
Date of the Contract/Order 01.12.2017
Start Date 01.12.2017
End Date 20.07.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Пловдив, Асеновград, гр.Асеновград

Description

Brief description
Дневен център за деца с увреждания – Асеновград е създаден през 2009 г. по проект по Програма „Фар”.  От месец март 2010г. със Заповед № РД 01-84 от 25.01.2010 г. на АСП социалната услуга функционира като държавно делегирана дейност с капацитет 30 места. Целевата група са деца с увреждания и със специфични образователни потребности, на възраст от 3 до 18 години. Към момента ДЦДУ – Асеновград се помещава в  две сгради с обща застроена площ 138 кв.м. Помещенията в Дневен център за деца с увреждания  са малки и недостатъчни, теренът е пресечен, няма функционална връзка между двете сгради. Липсата на достатъчно помещения в ДЦДУ-Асеновград и малката им квадратура нарушава ритъма на работа на специалистите с децата, което оказва влияние на качеството на предоставяните услуги и е пречка за тяхното развитие.
С Решение №2018/17.06.2015г. на Общински съвет – Асеновград е дадено съгласие за преместване на Дневен център за деца с увреждания – Асеновград от адрес: гр. Асеновград, пл. Бански на адрес: гр. Асеновград, ул. „Шести януари” №14, ет.1, считано от 01.01.2016г.
Целта на настоящото проектно предложение е да бъде преместен ДЦДУ на първи етаж в сградата на закрития ДДЛРГ „Таню войвода” с адрес: гр. Асеновград, ул. „Шести Януари” № 14. За правилното функциониране на сградата по новото й предназначение ще се извършват следните функционални промени: частично се подменят прозорци и изцяло се подменят вътрешните врати; изграждат се нови леки преградни зидове за преразпределяне на необходимите помещения; осигуряване на достъп за деца с физически увреждания; външна топлоизолация на сградата  (само първи етаж); ремонт на вътрешни електро и ВК инсталации;  ремонтни и нови довършителни работи – настилки, мазилки, бояджийски и др. работи.
Това ще позволи повишаване на капацитета на услугата и подобряване на качеството й.
Activities
  • Activity: „Инженеринг – проектиране, строителство и осъществяване на авторски надзор“: Дейността ще бъде изпълнена чрез следните основни етапи: Етап 1: Работно проектиране: На проектантския екип на избрания изпълнител за изпълнение на дейността ще бъдат предоставени изготвеното енергийно обследване и цялата друга налична техническа документация за обекта като: технически паспорт, чертежи схеми и др. на сградата. Ще бъде изработен РП съгласно ЗУТ, Наредба №4 от 2001 г. Етап 2: Съгласуване и одобрение на работния проект и издаване на разрешение за строеж (Времето за съгласуване на работния проект и издаване на разрешение за строеж няма да бъде включено в срока на договора за инженеринг, тъй като не е в компетенциите на бъдещия изпълнител по договора). Етап 3: След издаване на разрешение за строеж ще бъде подписан Протокол образец 2/2а за откриване на строителна площадка и ще започне строителството. СМР ще се изпълнява при спазване разпоредбите на ЗУТ и подзаконовата нормативната уредба към него, изискванията на ДБФП и договора за обществена поръчка, в т.ч.: изпълнение на СМР съгласно одобрените строителни книжа. Изпълнението на строителството ще включва: подмяна на настилки, саниране на първи етаж от сградата, смяна на всички вътрешни врати, обособяване на необходимия минимум помещения с изискваната по нормативи площ. Ще бъдат изпълнени всички необходими мерки за осигуряване на достъпна архитектурна среда съгласно действащата нормативна уредба, в т. ч. и Наредба № 4 от 1 юли 2009 г. за преструктуриране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хора с увреждания, Предвидено е новопроектираните помещения да обслужват около и над 30 деца, във възрастова група от 3 до 18 год. За правилното функциониране на строежа по новото му предназначение ще се извършват следните функционални промени: затварят се някои отвори за врати; разширяват се в широчина някои отвори за врати, пробиват се нови отвори за врати; изграждат се нови леки преградни зидове за преразпределяне на необходимите помещения; частично се подменят прозорци и се подменят вътрешните врати; ремонт (при доказана необходимост при проектирането) на вътрешни електро и ВК инсталации; осигуряване на достъп за деца с физически увреждания; външна топлоизолация на сградата (само при първи етаж); частични ремонтни и нови довършителни работи – настилки, мазилки, бояджийски и др. работи; частичен ремонт на дворно пространство и поставяне на обезопасителни парапети; Строителството ще приключи с изпълнението на строежа и съставянето на всички актове съгласно Наредба № 3/31.07.2003г., въвеждане на обекта в експлоатация и издаване на Разрешение за ползване. В рамките на инженеринга ще бъде осъществяван авторски надзор при изпълнението на СМР по проекта. В рамките на дейностите по авторски надзор ще бъде извършено следното: присъствие при съставянето на задължителните протоколи и актове по време на строителството; наблюдение на изпълнението на строежа относно точното спазване на изработения от него инвестиционен проект от страна на всички участници в строителството; съгласуване на промени, заверка на екзекутивната документация за строежа след изпълнението на обектите. Стойността на инженеринга е: 78 541.67 лв без ДДС, или 94 250.00 лв. с ДДС (Раздел II., т.5. Разходи за инженеринг от бюджета на проекта - 78 541.67 лв. без ДДС), към настоящата дейност са добавени 708.99 лв. , които представляват разходи за въвеждане на обекта в експлоатация (Раздел II., т.13. Разходи свързани с въвеждането на обекта в експлоатация от бюджета на проекта). Прогнозната стойност на процедура „Инженеринг – проектиране, строителство и осъществяване на авторски надзор“ от Плана за външно възлагане е 78 541.67 лв. без ДДС, представляваща заложената по бюджет сума за инженеринг., Contracted Amount: 78 541.67 , Reported Amount: 84 715.60
  • Activity: „Изготвяне на комплексен доклад за оценка на съответствието на работен инвестиционен проект и осъществяване на независим строителен надзор при реализация на проекта”: Дейността е свързана с осъществяване на дейностите на консултант по смисъла на ЗУТ за изготвяне на комплексен доклад за оценка на съответствието и осъществяване на независим строителен надзор при реализацията и изпълнението на проект „Подобряване на социалната инфраструктура за деца с увреждания в Община Асеновград”. Основните под-дейности в рамките на дейността са свързани с: 1. Изготвяне на комплексен доклад за оценка на съответствието на предстоящия за изработване проект в съответствие с чл. 142, ал. 6 и ал. 8 от ЗУТ. 2. Изпълнение на дейностите по строителен надзор съгласно изискванията на чл. 168 от ЗУТ, чийто обхват е както следва: отговорност за законосъобразно започване на строежа; отговорност за пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; отговорност за изпълнението на строежите, съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията по чл. 169, ал. 1 и 2 от ЗУТ; отговорност за спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия за труд в строителството; в тази връзка – определяне на правоспособно физическо лице от състава си за координатор по безопасност и здраве (КБЗ) за етапа на изпълнение на строежа, съгласно чл.5, ал.1, точка 2 от Наредба №2; КБЗ да изпълнява лично всички функции предвидени в Наредба №2; отговорност за недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; отговорност за годността на строежа за въвеждане в експлоатация; отговорност за оценка за достъпност на строежа от лица с увреждания; отговорност за оценка на енергийната ефективност; отговорност за подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството, за актове и протоколите , съставени по време на строителството; отговорност за уведомление при нарушаване на техническите правила и нормативи на регионалната дирекция за национален строителен надзор в 3-дневен срок от установяване на нарушението; отговорност да изготвя окончателен доклад до възложителя, след приключване на строително монтажните работи; отговорност за щети, които са нанесени на възложителя и на другите участници във строителството и солидарна отговорност за щети, причинени от неспазване на техническите правила и нормативи и одобрените проекти; обезпечаване на постоянно присъствие на свои представители на обекта за времето, през което се изпълняват строително монтажни работи. Стойността на настоящата дейност е: 2 500,00 лв без ДДС, или 3 000.00 лв. с ДДС, която е формирана от: (Раздел II., т.9. Разходи за оценка на съответствието - 400,00 лв. без ДДС) и (Раздел II., т.12. Разходи за строителен надзор - 2 100,00 лв. без ДДС)., Contracted Amount: 2 500.00 , Reported Amount: 1 440.00
  • Activity: „Осъществяване на дейности за информация и комуникация по проекта”: С оглед осигуряване публичността и информирането на обществеността относно финансовия принос на ЕС за реализацията на проекта проектното предложение предвижда пресконференция/конференция по повод стартирането на проекта, както и подобно събитие при приключване на проекта за оповестяване резултатите от реализацията му. Дейността представлява разработка и разпространение на материали за публичност и визуализация, свързани с изпълнението на проект: „Подобряване на социалната инфраструктура за деца с увреждания в Община Асеновград”. Дейността има за цел да се информира общността, че проектът се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Региони в растеж" 2014-2020г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие. При разработването на всички материали Изпълнителят ще бъде длъжен да изпълнява насоките и указанията за популяризиране на съфинансирането и мерките за осъществяване на информация и комуникация от бенефициенти по ОП "Региони в растеж" 2014-2020г., представляващи неразделна част от общите условия за изпълнение към договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, както и насоките на единния наръчник за информация и комуникация. Ангажименти по изпълнение на предвидената дейност ще имат както бенефициента община Асеновград, така и външен изпълнител, който ще бъде избран. В рамките на дейността се предвижда да бъде извършено следното: - Публикации на интернет страницата на община Асеновград при одобряване на проектното предложение и при провеждане на предвидените начална и заключителна пресконференция; - Преди стартиране на СМР, бенефициентът ще даде пресконференция за ефективния старт на проекта и запознаване на общността с предвидените за изпълнение дейности; - При приключване на проекта ще бъде дадена заключителна пресконференция за оповестяване на постигнатите резултати от изпълнените дейности. На пресконференциите ще бъде осигурено присъствието на представители на медиите. Всички доказателства за провеждането на пресконференциите ще бъдат представяни от Изпълнителя на Възложителя за целите на последващ мониторинг на проекта: списъци с участници, дневен ред/програма, снимки, копия от печатни издания на осъществените публикации, свързани с пресконференциите, аудио/видео записи на телевизионните или радио предавания, линкове до архивите на новинарските интернет информационни агенции. Пресконференциите ще бъдат предварително анонсирани, следвайки указанията от единния наръчник за информация и комуникация. - Изработена 1 бр. информационна табела, която ще бъде поставена на видно място в близост или на обекта на интервенция и изработени 400 бр. брошури. Брошурите ще дават информация за дейностите по проекта и че проектът се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Региони в растеж" 2014-2020г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие. При разработването на всички материали Изпълнителят ще бъде длъжен да изпълнява насоките и указанията за популяризиране на съфинансирането и мерките за осъществяване на информация и комуникация от бенефициенти по ОП "Региони в растеж" 2014-2020г., представляващи неразделна част от общите условия за изпълнение към договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, както и насоките на единния наръчник за информация и комуникация. , Contracted Amount: 332.78 , Reported Amount: 325.00
  • Activity: „Организация и управление на проекта”: Дейността стартира със сформиране на екип за управление на проекта, който е отговорен за организацията и изпълнението на всяка конкретна дейност, заложена в проекта. Екипът ще осъществява организация и контрол върху провежданите процедури за възлагане на обществени поръчки по ЗОП за избор на външни изпълнители на основните дейности по проекта. Екипът ще отчита проекта пред Управляващия орган на Оперативна програма „Региони в растеж 2014 – 2020 г.” съгласно указания за изпълнение на договори за предоставяне на Безвъзмездна финансова помощ по ОПРР; ще отговаря за правилното разходване на предоставената безвъзмездна финансова помощ; за подготовка на искания за плащане по проекта; за изготвяне на технически доклади (шестмесечни, годишни, междинни и окончателни) и финансови отчети (междинни и окончателни); за предоставяне на необходимата информация по отношение на последващ контрол на документации за провеждане на обществени поръчки за избор на изпълнители на дейности. Екипът на проекта е отговорен за организацията по отношение на осъществяваната комуникация с изпълнителите на основните дейности по проекта, за организиране на работни срещи и пряк контрол на място върху изпълняваните дейности, както и за координация и проверка на всички необходими документи, представяни от изпълнителите и доказващи напредъка на дейностите. Екипът на проекта има ангажимента за окомплектоване и поддържане на цялата документация, касаеща изпълнението на проекта във вид, изпълняващ указанията на УО на ОПРР, както и за осигуряване на достъп до документацията на проекта и представяне на необходимата информация при извършване на проверки на място от представители на УО на ОПРР, Сертифициращия орган, Одитния орган, Европейската сметна палата, органи на Европейската комисия, Дирекция „Защита на финансови интереси на Европейския съюз“, МВР (АФКОС) и други национални одитни и контролни органи. По време на изпълнение на проекта ще бъдат организирани работни срещи между членовете на екипа, на които ще се обсъжда напредъка на изпълнение на отделните дейности, ще се отчита извършената през текущия месец работа и ще се изготвя работен план по отношение на организацията на предстоящите за изпълнение дейности. По време на цялостното изпълнение на проекта екипът ще е ангажиран с прякото съблюдаване на потенциални нередности и тяхното своевременно предотвратяване. Екипът на проекта е отговорен за проследяване изпълнението на дейностите в сроковете, заложени във всеки договор с конкретен изпълнител, както и за окончателното изпълнение и отчитане на целия проект пред УО на ОПРР съгласно крайния срок, заложен в договора за предоставяне на БФП. Механизмите, които екипът по проекта ще прилага по отношение на осъществяването на вътрешния мониторинг и контрол върху изпълнителите на договорените дейности са следните: - Проверка на документация – предварителна и текуща; - Провеждане на регулярни проверки на място и работни срещи; - Анализ на рисковете и оценка на събраната информация по напредъка на дейностите; - Отправяне на препоръки към изпълнителите при констатирани проблеми и нередности в хода на реализация на съответната дейност, както и за по-ефективно изпълнение и отстраняване на дефекти при необходимост. - Проверка и контрол по отношение на техническото съответствие на изпълнението със заложените изисквания в договора и техническите спецификации. В рамките на дейността логически са групирани всички дейности, които имат пряко отношение към доброто изпълнение на проекта, финансовото и техническо управление и контрол, както и към вътрешния мониторинг на проекта., Contracted Amount: 1 641.67 , Reported Amount: 1 428.45

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: ARTA 2005 LTD, Contracted Amount*: 11 160.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Consortium "Alemix", Contracted Amount*: 83 878.80 , Reported Amount**: 84 715.60
  • Contractor: PLOVDIVINVEST AD, Contracted Amount*: 3 960.00 , Reported Amount**: 1 440.00
  • Contractor: Vanya, Contracted Amount*: 547.22 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Anna, Contracted Amount*: 1 094.44 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Maria, Contracted Amount*: 547.22 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Victory Publishing House LTD, Contracted Amount*: 399.34 , Reported Amount**: 325.00
Subcontractors
  • Subcontractor: ARTA 2005 LTD, Contracted Amount*: 2 400.00
Members of the Consortium
  • Member of the Consortium: ARTA 2005 LTD, Contracted Amount*: 2 400.00
  • Member of the Consortium: Stilstroy - 77 Ltd., Contracted Amount*: 83 878.80
  • Member of the Consortium: Alemix Group Ltd., Contracted Amount*: 83 878.80

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Capacity of supported childcare or educational infrastructure, Measure Unit: persons, Base Value: 0.00 , Target amount: 90.00 , Reached amount: 90.00
Indicator 2 Брой подкрепени обекти на социалната инфраструктура в процеса на деинституционализация – брой обекти, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 82 733.32 BGN
Grant 82 733.32 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 82 733.32 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 4 193.94 0.00 4 193.94 ДЗЗД "Консорциум "Алемикс"
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 72.00 0.00 72.00 ПЛОВДИВИНВЕСТ АД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „Изготвяне на комплексен доклад за оценка на съответствието на работен инвестиционен проект и осъществяване на независим строителен надзор при реализация на проекта”. , Estimated Amount: 2 500.00
  • Differentiated position 1: „Изготвяне на комплексен доклад за оценка на съответствието на работен инвестиционен проект и осъществяване на независим строителен надзор при изпълнение на СМР до въвеждане на обекта в експлоатация”.
    Contractor: PLOVDIVINVEST AD
    Contract total funded value: 1 440.00
Procedure 2 Subject to due process: „Инженеринг – проектиране, строителство и осъществяване на авторски надзор“, Estimated Amount: 78 541.67
  • Differentiated position 1: ДЗЗД "Консорциум "Алемикс"
    Contractor: Consortium "Alemix"
    Contract total funded value: 83 878.80
Procedure 3 Subject to due process: „Осъществяване на дейности за информация и комуникация по проекта”, Estimated Amount: 332.78
  • Differentiated position 1: „Осъществяване на дейности за информация и комуникация по проекта”
    Contractor: Victory Publishing House LTD
    Contract total funded value: 399.34
Procedure 4 Subject to due process: Разходи за персонал, ръководител на проект, служител на Бенефициента, Estimated Amount: 547.22
  • Differentiated position 1: инж. Анна Йорданова Колева
    Contractor: Anna
    Contract total funded value: 547.22
Procedure 5 Subject to due process: Разходи за персонал, финансов експерт на проект, служител на Бенефициента, Estimated Amount: 547.22
  • Differentiated position 1: Мария Василева Димитрова
    Contractor: Maria
    Contract total funded value: 547.22
Procedure 6 Subject to due process: Разходи за персонал, юрист на проект, служител на Бенефициента, Estimated Amount: 547.22
  • Differentiated position 1: Ваня Костадинова Костадинова
    Contractor: Vanya
    Contract total funded value: 547.22

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN