Identification

UMIS Number BG05SFOP001-1.001-0004-C04
Project Name Audit and status quo analysis of the information and communication infrastructure, information systems, services and registries in the "Justice" Sector
Beneficiary 000695349 Ministry of Justice
Funding ESF ==> Good Governance
Date of the Contract/Order 21.03.2016
Start Date 21.03.2016
End Date 25.06.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България

Description

Brief description
Към момента няма пълна картина на ресурсната обезпеч. и състоянието на ИКИ в сектор „Правосъдие“. Доколкото до момента са предприемани спорадични и частични усилия, проектът предвижда извърш. на първия цялостен и изчерпателен преглед (инвентаризация) чрез експертно обследване на място в използвания сграден фонд на структурите в сектора. Обобщените данни oт прегледа ще дадат пълна информ. за статуса на ИКИ, информационните с-ми и услуги и свързаните с тях процеси и ще послужат за оценка на необходимия капацитет и ресурси за обслужв. на наличните процеси, както и за сравнителна оценка относно желаното състояние в контекста на предвижданите реформи. Така ще се отговори и на потребността за осигур. на допълн. техника за дигитализация и централизация на информац, масиви с оглед въвежд. изискв. за е-правосъдие и е-управление. Необх. е и анализ на състоянието на регистрите в сектора. Следва да се анализират видовете регистри, вида информ., която се съхранява в тях, консистентността на информац., както и степента на семантична съвместимост и възможн. за свързване с др. регистри в контекста на КАО. Прегледът на регистъровата с-ма ще даде систематизирана информ. относно съществуващите регистри, необходимостта от създаване на нови и необходимостта от свързване между регистри с оглед по-лесен достъп и обмен на информ. Използваната методология за изпълнение на дейностите ще предоставя средства за интеграция на резултати с др. проекти в държав. администрация за получаване на обща визия на ИКТ инфраструктурата. Това ще допринесе и за  кохерентност на резултатите по отделните проекти и устойчивост в тяхното изпълн. чрез мултиплициран ефект. Прегледът и анализът на техническата обезпеченост в сектор „Правосъдие“ е предпоставка за изпълн. и на други мерки, предвидени в националните стратегически документи за въвеждане на е-правосъдие, като различни регистри, системи, портали. Разработването им ще доведе до устойчивост на резултатите и изграждане на модерна система на е-правосъдие.
Activities
  • Activity: Цялостен преглед (инвентаризация) и анализ на информационната и комуникационна инфраструктура (ИКИ), режими и услуги и свързаните с тях процеси, както и анализ на необходимостта от ресурсно обезпечаване и изготвяне на препоръки с оглед изпълнението на заложените стратегически цели за въвеждането на електронно управление и електронно правосъдие.: Прегледът (инвентаризация) ще се извърши чрез експертно обследване на място в използвания сграден фонд на структурите в сектор „Правосъдие“. В процеса на прегледа ще бъде събрана в структуриран вид подробна информация за ИКИ, информационните системи, услуги и свързаните с тях процеси, както следва: • Наличните технически помещения, в които са разположени ИКТ активи и тяхната обезпеченост по отношение на физическа сигурност, резервно и аварийно електрозахранване, климатизация, безопасност и пр. • Наличните ИКТ активи – компютри и периферия, сървъри, системи за съхранение на и архивиране на данни, комуникационно оборудване и пр. • Наличните информационни масиви – системен и приложен софтуер, информационни системи, бази данни и пр. • Наличния квалифициран персонал за опериране, управление и поддръжка на информационните ресурси. • Наличните договори за външни услуги за техническа поддръжка, комуникационна свързаност, разработка и/или внедряване на информационни системи и др. Данните от ИТ инвентаризацията ще бъдат въведени в структуриран вид в информационна система (ИС), разработена от изпълнителя при спазване на изискванията на Предварителните условия за допустимост на проекти за е-управление, като гаранция за съвместимост със системите, разработвани от други бенефициенти. ИС ще притежава функционалности за последващо актуализиране на активите и добавяне на нови, както и за анализ на активите по отношение на състоянието им за бъдещ период от време. ИС ще има също така възможност за генериране на справки по различни критерии, свързани със структурираната информация, която ги описва. Необходимо е системата да притежава средства за анализ на активите по отношение на състоянието им за бъдещ период от време. Въз основа на прегледа ще бъде изготвен аналитичен доклад, който, освен актуалното състояние, ще включва и идентифициране на съществуващите рискове за инфраструктурата и информационните ресурси и оценка на бъдещи такива с оглед поетапното въвеждане на електронно управление и електронно правосъдие в сектора. Анализът ще включва и оценка на наличния и използван капацитет на инфраструктурата в сектор „Правосъдие“, оценка на необходимия човешки ресурс за поддръжка и развитие, осигуряването с адекватна техническа поддръжка на информационните ресурси, оценка на експлоатационните разходи за информационните ресурси, както и препоръки за необходимото ресурсно обезпечаване в съответствие с поетапното въвеждане на електронно управление и електронно правосъдие в сектора. , Contracted Amount: 550 000.00 , Reported Amount: 573 753.78
  • Activity: Извършване на цялостен преглед на регистъровата система, автоматизираните информационни системи /АИС/ и бази данни /БД/ в сектор "Правосъдие", изготвяне на препоръки за редизайн на съществуващите и създаване на нови регистри. : Тази дейност включва две поддейности - цялостен преглед и анализ на регистъровата система в сектор "Правосъдие" (регистрите, поддържани в Министерство на правосъдието и второстепенните разпоредители с бюджетни кредити към министъра на правосъдието - т.е. в изпълнителна власт), от една страна, и от друга - в органите на съдебна власт – ВСС, съдилища и прокуратури. Регистрите в сектора са в голяма степен взаимосвързани, тъй като вписването или промяната на обстоятелства в регистър/и при изпълнителната власт е следствие от вписването или промяната на обстоятелства в регистър/и в съдебната власт (Като пример в тази посока може да се посочат: регистъра на съдебните решения (поддържан от съдебната власт) и регистъра по несъстоятелността и търговския регистър (поддържан от изпълнителната власт); както и обратното: регистъра на изтърпените наказания при ГДИН и регистъра на „Бюра съдимост“. Предвижда се прегледът да обхване: • видовете информация, съхранявана в регистрите, автоматизираните информационни системи /АИС/ и бази данни /БД/ в сектор "Правосъдие", тяхната консистентност и възможност за взаимодействие система-система; • степента на пригодност на регистрите, автоматизираните информационни системи /АИС/ и бази данни /БД/, за предоставяне на съхраняваната в тях информация в машинно читаем вид; • степента на семантична съвместимост и възможност за свързване между регистрите на ниво Европейски съюз /имотен регистър, търговски регистър, регистър на съпружеските отношения, бюра съдимост, съдебни решения и др./; • обществените и вътрешни за сектора потребности за редизайн на съществуващи и/или създаване на нови регистри, автоматизирани информационни системи /АИС/ и бази данни /БД/. На базата на извършения преглед на регистрите ще бъде изготвен аналитичен доклад, който ще съдържа оценка на тяхната технологична обезпеченост и степента им на свързаност. Анализът ще включва и преглед на ангажиментите, произтичащи от членството в ЕС във връзка с регистъровата взаимосвързаност. Аналитичният доклад ще съдържа препоръки за редизайн на съществуващите и създаване на нови регистри, свързаност между регистри, обслужващи ги автоматизирани информационни системи /АИС/ и бази данни /БД/,както и препоръки насочени към удовлетворяване на вътрешни и международни ангажименти и обществени потребности. Задължително е и отразяването на препоръки по отношение на предоставяне на информация от регистрите във връзка с инициативата „Отворени данни“. Препоръките биха могли да дадат посоката и конкретното съдържание на регистровата реформа по отношение на отпадане или обединяване на регистри, както и за необходимостта от нормативни промени. Резултатите от дейността ще послужат за формулиране на обхвата и целите на последващи проекти свързани с регистровата система в сектора, които са идентифицирани в пътните карти за е-управление и е-правосъдие., Contracted Amount: 200 000.00 , Reported Amount: 143 400.00

Participating Organizations

Partners
  • Partner: Supreme Judicial Council, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount: 2 313.06
Contractors
  • Contractor: Atanas, Contracted Amount*: 682.00 , Reported Amount**: 598.05
  • Contractor: Advanced business consulting Ltd., Contracted Amount*: 19 380.00 , Reported Amount**: 13 566.00
  • Contractor: Valentina, Contracted Amount*: 1 118.01 , Reported Amount**: 949.14
  • Contractor: Ancho, Contracted Amount*: 1 328.00 , Reported Amount**: 1 199.71
  • Contractor: consortium "IS-Sirma", Contracted Amount*: 550 000.00 , Reported Amount**: 550 000.00
  • Contractor: Svetoslav, Contracted Amount*: 13 348.58 , Reported Amount**: 10 847.99
  • Contractor: Nikolay, Contracted Amount*: 12 431.72 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Aneta, Contracted Amount*: 2 280.60 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Mariela, Contracted Amount*: 686.70 , Reported Amount**: 562.53
  • Contractor: Stela, Contracted Amount*: 1 025.88 , Reported Amount**: 845.13
  • Contractor: valentin, Contracted Amount*: 686.70 , Reported Amount**: 591.43
  • Contractor: Tanq, Contracted Amount*: 1 005.13 , Reported Amount**: 861.22
  • Contractor: Marian, Contracted Amount*: 969.00 , Reported Amount**: 441.24
  • Contractor: Krasimir, Contracted Amount*: 1 039.16 , Reported Amount**: 860.20
  • Contractor: Georgi, Contracted Amount*: 1 566.20 , Reported Amount**: 1 528.00
  • Contractor: Yavor, Contracted Amount*: 773.56 , Reported Amount**: 735.55
  • Contractor: Rosen, Contracted Amount*: 1 036.67 , Reported Amount**: 860.22
  • Contractor: Plamena, Contracted Amount*: 950.35 , Reported Amount**: 834.60
  • Contractor: Radka, Contracted Amount*: 1 047.46 , Reported Amount**: 865.56
  • Contractor: Svetoslav, Contracted Amount*: 1 050.78 , Reported Amount**: 870.95
  • Contractor: Evgeni, Contracted Amount*: 3 523.10 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Evgeni, Contracted Amount*: 697.00 , Reported Amount**: 636.67
  • Contractor: Nezabravka, Contracted Amount*: 20 835.36 , Reported Amount**: 20 835.36
  • Contractor: Hristo, Contracted Amount*: 1 180.26 , Reported Amount**: 997.15
  • Contractor: Dafinka, Contracted Amount*: 1 566.20 , Reported Amount**: 1 566.20
  • Contractor: Lyubov, Contracted Amount*: 6 982.22 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Vladimir, Contracted Amount*: 1 008.45 , Reported Amount**: 893.96
  • Contractor: Pavel, Contracted Amount*: 1 111.37 , Reported Amount**: 733.09
  • Contractor: Daniela, Contracted Amount*: 6 781.32 , Reported Amount**: 1 573.51
  • Contractor: "Atlas travels" Ltd, Contracted Amount*: 9 213.60 , Reported Amount**: 9 213.60
  • Contractor: Abbaty , Contracted Amount*: 143 400.00 , Reported Amount**: 143 400.00
  • Contractor: irina, Contracted Amount*: 1 162.00 , Reported Amount**: 959.09
  • Contractor: Krasimir, Contracted Amount*: 887.27 , Reported Amount**: 788.99
  • Contractor: Emiliq, Contracted Amount*: 970.27 , Reported Amount**: 869.83
  • Contractor: Milena, Contracted Amount*: 694.00 , Reported Amount**: 633.93
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Analyzes, research, studies, methodologies and assessments related to the operation of the judiciary supported, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 2.00 , Reached amount: 2.00
Indicator 2 Number of institutions with IT and communication infrastructure audits, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 180.00 , Reached amount: 385.00

Financial Information

Total Project cost 797 030.86 BGN
Grant 797 030.86 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 797 030.86 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „Дейности за визуализация и публичност за нуждите на проект на МП по Оперативна програма "Добро управление", Estimated Amount: 9 300.00
  • Differentiated position 1: „Дейности за визуализация и публичност за нуждите на проект на МП по Оперативна програма "Добро управление"
    Contractor: "Atlas travels" Ltd
    Contract total funded value: 9 213.60
Procedure 2 Subject to due process: „Извършване на цялостна инвентаризация и анализ на информационната и комуникационната инфраструктура, режими и услуги и свързаните с тях процеси, както и анализ на необходимостта от осигуряване на ресурсно обезпечаване и изготвяне на препоръки с оглед изпълнението на нормативните изисквания в заложените стратегически цели за въвеждането на електронно управление и електронно правосъдие“, Estimated Amount: 550 000.00
  • Differentiated position 1: „Извършване на цялостна инвентаризация и анализ на информационната и комуникационната инфраструктура, режими и услуги и свързаните с тях процеси, както и анализ на необходимостта от осигуряване на ресурсно обезпечаване и изготвяне на препоръки с оглед изпълнението на нормативните изисквания в заложените стратегически цели за въвеждането на електронно управление и електронно правосъдие“
    Contractor: consortium "IS-Sirma"
    Contract total funded value: 550 000.00
Procedure 3 Subject to due process: Експерт обществени поръчки, Estimated Amount: 969.00
  • Differentiated position 1: експерт обществени поръчки
    Contractor: Marian
    Contract total funded value: 969.00
Procedure 4 Subject to due process: Извършване на цялостен преглед на регистъровата система, автоматизираните информационни системи /АИС/ и Бази данни /БД/ в сектор "Правосъдие", изготвяне на препоръка за редизайн на съществуващите и създаване на нови регистри, Estimated Amount: 200 000.00
  • Differentiated position 1: Извършване на цялостен преглед на регистъровата система, автоматизираните информационни системи и бази данни в сектор "Правосъдие", изготвяне на препоръка за редизайн на съществуващите и създаване на нови регистри
    Contractor: Abbaty
    Contract total funded value: 143 400.00
Procedure 5 Subject to due process: Изготвяне на технически задания, методики за оценка на офертите и изисквания, на които следва да отговарят участниците в процедурите за възлагане на ОП, предвидени за реализирани на Дейност 1 и Дейност 2 по проекта, Estimated Amount: 20 000.00
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител за изготвяне на технически задания, методики за оценка на офертите и изисквания, на които следва да отговарят участниците в процедурите за възлагане на ОП, предвидени за реализирани на Дейност 1 и Дейност 2 по проекта
    Contractor: Advanced business consulting Ltd.
    Contract total funded value: 19 380.00
Procedure 6 Subject to due process: Контактна точка по дейност 1, Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: Контактна точка за района на Апелативна прокуратура Пловдив
    Contractor: Dafinka
    Contract total funded value: 1 566.20
Procedure 7 Subject to due process: Контактна точка по дейност 1, Estimated Amount: 682.00
  • Differentiated position 1: Контактна точка по дейност 1 за затворническите общежития към ГДИН и Централно управление на ГДИН
    Contractor: Atanas
    Contract total funded value: 682.00
Procedure 8 Subject to due process: Контактна точка по дейност 1, Estimated Amount: 686.70
  • Differentiated position 1: Контактна точка по дейност 1 за службите по вписвания към АВ
    Contractor: Mariela
    Contract total funded value: 686.70
  • Differentiated position 2: Контактна точка по дейност 1 за Централно звено и службите по регистрация на АВ
    Contractor: valentin
    Contract total funded value: 686.70
Procedure 9 Subject to due process: Контактна точка по дейност 1, Estimated Amount: 694.00
  • Differentiated position 1: Контактна точка по дейност 1 за районните и окръжните служби на ГДИН и аретите
    Contractor: Milena
    Contract total funded value: 694.00
Procedure 10 Subject to due process: Контактна точка по дейност 1, Estimated Amount: 697.00
  • Differentiated position 1: Контактна точка по дейност 1 за ГДО и териториалните й служби
    Contractor: Evgeni
    Contract total funded value: 697.00
Procedure 11 Subject to due process: Контактна точка по дейност 1, Estimated Amount: 773.56
  • Differentiated position 1: Контакна точка за Държавно предприятие Фонд "Затворно дело"
    Contractor: Yavor
    Contract total funded value: 773.56
Procedure 12 Subject to due process: Контактна точка по дейност 1, Estimated Amount: 887.27
  • Differentiated position 1: Контактна точка за района на Апелативен съд Варна
    Contractor: Krasimir
    Contract total funded value: 887.27
Procedure 13 Subject to due process: Контактна точка по дейност 1, Estimated Amount: 950.35
  • Differentiated position 1: Контактна точка за ОСВ от Специализиран наказателен съд
    Contractor: Plamena
    Contract total funded value: 950.35
Procedure 14 Subject to due process: Контактна точка по дейност 1, Estimated Amount: 970.27
  • Differentiated position 1: Контактна точка за ОСВ от ОС Кюстендил
    Contractor: Emiliq
    Contract total funded value: 970.27
Procedure 15 Subject to due process: Контактна точка по дейност 1, Estimated Amount: 1 005.13
  • Differentiated position 1: контактна точка с компетентност прокуратурите от апелативен район София
    Contractor: Tanq
    Contract total funded value: 1 005.13
Procedure 16 Subject to due process: Контактна точка по дейност 1, Estimated Amount: 1 008.45
  • Differentiated position 1: Контактна точка за района на Апелативна прокуратура Пловдив
    Contractor: Vladimir
    Contract total funded value: 1 008.45
Procedure 17 Subject to due process: Контактна точка по дейност 1, Estimated Amount: 1 025.88
  • Differentiated position 1: Контактна точка за района на Апелативна прокуратура Варна
    Contractor: Stela
    Contract total funded value: 1 025.88
Procedure 18 Subject to due process: Контактна точка по дейност 1, Estimated Amount: 1 036.67
  • Differentiated position 1: Контактна точка за района на Апелативен съд Пловдив
    Contractor: Rosen
    Contract total funded value: 1 036.67
Procedure 19 Subject to due process: Контактна точка по дейност 1, Estimated Amount: 1 039.16
  • Differentiated position 1: Контактна точка с компетентност прокуратурите от военно апелативен район Пловдив
    Contractor: Krasimir
    Contract total funded value: 1 039.16
Procedure 20 Subject to due process: Контактна точка по дейност 1, Estimated Amount: 1 047.46
  • Differentiated position 1: Кантактна точка за района на Апелативна прокуратура Бургас
    Contractor: Radka
    Contract total funded value: 1 047.46
Procedure 21 Subject to due process: Контактна точка по дейност 1, Estimated Amount: 1 050.78
  • Differentiated position 1: Контактна точка за района на Апелативен съд Велико Търново
    Contractor: Svetoslav
    Contract total funded value: 1 050.78
Procedure 22 Subject to due process: Контактна точка по дейност 1, Estimated Amount: 1 111.37
  • Differentiated position 1: Контактна точка за района на Апелативен съд Бургас
    Contractor: Pavel
    Contract total funded value: 1 111.37
Procedure 23 Subject to due process: Контактна точка по дейност 1, Estimated Amount: 1 118.01
  • Differentiated position 1: Контактна точка за района на Апелативен съд Пловдив
    Contractor: Valentina
    Contract total funded value: 1 118.01
Procedure 24 Subject to due process: Контактна точка по дейност 1, Estimated Amount: 1 162.00
  • Differentiated position 1: Контактна точка за ОСВ от Софийски апелативен съд
    Contractor: irina
    Contract total funded value: 1 162.00
Procedure 25 Subject to due process: Контактна точка по дейност 1, Estimated Amount: 1 180.26
  • Differentiated position 1: Контактна точка за района на Апелативна прокуратура Велико Търново
    Contractor: Hristo
    Contract total funded value: 1 180.26
Procedure 26 Subject to due process: Контактна точка по дейност 1, Estimated Amount: 1 328.00
  • Differentiated position 1: Контактна точка за ОСВ от ВКС
    Contractor: Ancho
    Contract total funded value: 1 328.00
Procedure 27 Subject to due process: Контактна точка по дейност 1, Estimated Amount: 1 566.20
  • Differentiated position 1: контактна точка по въпроси от обща компетентност от Администрацията на главния прокурор
    Contractor: Georgi
    Contract total funded value: 1 566.20
Procedure 28 Subject to due process: координатор за органите на изпълнителна власт , Estimated Amount: 6 161.40
  • Differentiated position 1: координатор за органите на изпълнителна власт
    Contractor: Daniela
    Contract total funded value: 6 781.32
Procedure 29 Subject to due process: координатор за органите на съдебната власт , Estimated Amount: 20 835.36
  • Differentiated position 1: координатор за органите на съдебната власт
    Contractor: Nezabravka
    Contract total funded value: 20 835.36
Procedure 30 Subject to due process: координатор със специални задачи за ОИВ, Estimated Amount: 6 982.22
  • Differentiated position 1: координатор със специални задачи за ОИВ
    Contractor: Lyubov
    Contract total funded value: 6 982.22
Procedure 31 Subject to due process: Координатор със специални задачи за ОСВ, Estimated Amount: 13 348.58
  • Differentiated position 1: Координатор със специални задачи за ОСВ
    Contractor: Svetoslav
    Contract total funded value: 13 348.58
Procedure 32 Subject to due process: ръководител на проекта, Estimated Amount: 12 431.72
  • Differentiated position 1: ръководител на проекта
    Contractor: Nikolay
    Contract total funded value: 12 431.72
Procedure 33 Subject to due process: Счетоводител на проекта, Estimated Amount: 2 280.60
  • Differentiated position 1: счетоводител на проекта
    Contractor: Aneta
    Contract total funded value: 2 280.60
Procedure 34 Subject to due process: технически асистент на проекта, Estimated Amount: 3 523.10
  • Differentiated position 1: технически асистент на проекта
    Contractor: Evgeni
    Contract total funded value: 3 523.10

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN