Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.002-0434-C01
Project Name Improvement of Sorokov Instruments Ltd management capacity
Beneficiary 123575107 Sorokov Instruments Ltd
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 13.03.2017
Start Date 13.03.2017
End Date 19.07.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Югоизточен, Стара Загора, Николаево, гр.Николаево
  • България, Северна и югоизточна България, Югоизточен, Стара Загора, Казанлък, гр.Казанлък

Description

Brief description
"Сороков инструментс" ЕООД е основано през 2001 г. с основна дейност производство на изделия от пластмаса, опаковки за сирена и форми за кашкавал за нуждите на предприятията от хранително – вкусовата промишленост. Непрекъснато инвестираме в модернизация на производството и разширяване на портфолиото ни. Разширихме дейността си с производство на нестандартно оборудване за млекопреработвателната промишленост.  Непрекъснато диверсифицираме продуктите  и услугите, които предлагаме на пазара. Произвеждаме и автоматизирани системи за управление на производствените процеси с приложение в различни сфери на индустрията и изпълняваме проекти в областта на проектирането, доставката и сервиза на системи за автоматично управление, включващи пневматични елементи, електронни и електрически компоненти и технически пластмаси. През 2015 г. високотехнологичното производство на продукти и  услуги с висока добавена стойност вече доминира в дейността ни и се превърна в основна дейност. Продължаваме и другите си дейности, които вече са спомагателни. Всички те се управляват от един и същи управленски състав в административния офис на фирмата в гр. Казанлък, но не са обезпечени софтуерно. Производството се осъществява в гр. Николаево, като всички данни за него се въвеждат ръчно, а анализите се правят на база непълни данни.  С толкова обширно портфолио, единственият вариант за успешно управление и бъдещо развитие е въвеждането на софтуерна система за управление с производствена и търговска част, която да обхване цялостната ни дейност. Чрез изпълнението на този проект за нас ще бъде разработено специализирано софтуерно решение, обхващащо всички разнообразни сфери от дейността ни. Това ни е изключително необходимо, тъй като по този начин ще имаме възможност да подобрим цялостната организация на фирмата и да вземаме правилни управленски решения, които да са базирани на точна информация и обективни анализи. В резултат на изпълнението на проекта ще подобрим значително конкурентоспособността си.
Activities
  • Activity: Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез разработване и внедряване на интегрирана ERP и CRM система: По този проект се предвижда въвеждане на интегрирана ERP и СRM система, която ще обхване цялата дейност Сороков Инструментс ЕООД във всичките й направления и типове производства, както и търговията с всички видове продукти и предлаганите от нас услуги. Това е необходимо поради изключително бързото ни развитие и непрекъснатото добавяне на нови продукти и услуги в портфолиото, както и разширяване на износа. С въвеждането на системата ще бъдат преустановени от една страна всички операции, които в момента се извършват на ръка от служителите , а от друга - извършването на частични анализи, с непълни данни, които ограничават и до някъде опорочават възможностите ни за вземане на правилни управленски решения. Системата ще бъде разработена изцяло за нас поради сложността и множеството пластове на операциите, както и специфичните връзки между отделните звена в Дружеството и множеството типове продукти и услуги, които са съвсем различни и нямат общи процеси. Всички наши проучвания показаха, че на пазара не съществува готов продукт, който да може да удовлетвори всички наши потребности. Специализирана фирма извърши за нас предварителна оценка на състоянието и потребностите за постигане на целите ни. Беше създаден и специфичен бизнес модел, на базата на който ще бъдат разработени и свързани функционалностите на системата. Най-общо, системата ще включва следните модули: - Планиране - Управление на проекти - Производство - Управление на доставките - Управление на финансите - Бюджетиране - Управление на разходите - Система за управление на отношенията с клиенти и доставчици/CRM/ - Склад и складова логистика - Система за управление на документи /IDMS/ - Управление на сервиз и сервизни дейности - Доставки и снабдяване - Управление на он-лайн магазин - WEB портал за дистанционен достъп до ресурсите на системата - Управление на платформа за телемониторинг - Управление на транспортните средства - Човешки ресурси - Управление на WEB сайт - Управление на отпадъците - BI (business intelligence, Бизнес интелигентност). - Маркетинг и Продажби - Интегрирана система за дигитален маркетинг: - Социален маркетинг - Имейл маркетинг - Платена реклама - Система за управление на съдържанието и маркетинг със съдържание (Content Marketing) - Връзка с периферни устройства Всички модули и функционалности са изключително важни за подобряване на конкурентоспособността и производителността на фирмата. С повишаване на възможностите за експорт са изключително необходими и модулите, изработващи документи за експорт, изчисляващи различните такси, които трябва да бъдат платени, както и стриктно следене на продажбите по страни, с цел извършване на анализи и разширяване на продажбите. Много важен за нас е и модулът за управление на отпадъците. Изискванията ни към него са: -възможност за следене на количества и норми за отпадни материали в производствени поръчки. -отчитане на количество, вид и състояние на отпадъците в следствие на производствените процеси; - следене на количество бракувана продукция, отпадъчни материали повторно влезли в производство - Отразяване нормативните изисквания по отношение отчетността съгласно ЗУО и Наредбата за определяне на реда и размера за заплащане на продуктова такса за продукти, след употребата на които се образуват масово разпространени отпадъци, съобразно с количествата реализирани на пазара опаковки. -Генериране всички необходими справки взимайки информация от модули Производство , Склад и складова логистика. Наличието на всички тези данни ще ни даде възможност да оптимизираме генерираните количества отпадъци чрез промяна в стратегията или по други начини, като това е от голямо значение за постигане целите ни за устойчиво развитие на Дружеството. Не на последно място, с внедряването на системата ще отпадне и необходимостта от извършване на множество разпечатки, което е свързано със значително използване на хартия, което бихме желали да преустановим ., Contracted Amount: 368 000.00 , Reported Amount: 357 900.00
  • Activity: Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез закупуване на сървърна система с хранилище за база данни: Като част от дейността ще бъде закупена 1бр ДМА - Сървърна система с хранилище за база данни. За успешното въвеждане на интегрираната ERP и CRM система е необходимо да бъде закупен специализирана сървърна система, която да обезпечи успешното функциониране на сложната софтуерна система за управление, която ни предстои да въведем. В Дружеството не разполагаме с такъв сървър, а работата на системата ще бъде невъзможна, ако не е налична подходяща техника за инсталирането й. Изискваме системата да има и хранилище за база данни, където да бъдат запазвани повторно всички създавани документи и данни в последната им актуална версия, тъй като това ще даде сигурност на работата ни. Софтуерът и приложенията, които ще се поддържат са едни от най-важните определящи фактори при покупка на такава система. Много от съвременните бизнес приложения, базите данни и Web инструментите имат и много специфични изисквания към хардуера и системата, на която ще работят, включително за неща като оптимална скорост на процесора, минимум количество RAM памет и пространство на хард диска. Проведохме множество разговори и извършихме значително количество анализи преди да определим обхвата и взаимовръзките в системата, която предстои да се разработи. На тази база изработихме и минималните изисквания, на които считаме, че трябва да отговаря необходимата ни сървърна система. Те ще бъдат доразширени и обсъдени след избора на разработчик на системата за управление. Данните или по-скоро тяхното количество към момента на покупката, а и в по-дългосрочен план, имат непосредствено отношение към пространството за съхранение, което сървърът трябва да осигури или поддържа. Няма как да се сметне количеството информация, обслужвана след месеци, но един поглед в исторически план може да даде добра представа за темповете на развитие и да стане основа на т.нар. "обосновано предположение". В съчетание с опита на разработчика и бизнес стратегията, която ще искаме да обслужва системата, ще бъде избрана най-подходящата сървърна конфигурация. Броят на потребителите, които ще се обслужват също до голяма степен определя необходимата производителност на системата (в това число скоростта на процесора, размера на паметта и мрежовите интерфейси) независимо дали става въпрос за файлов сървър, Web-машина или сървър за бази данни; Сървърната система, която предвиждаме да закупим, на практика е един от най-важните елементи за правилното и успешно функциониране на системата и по тази причина към нея ще бъде подходено с особено внимание и след задълбочено проучване и консултации с избрания разработчик на системата за управление., Contracted Amount: 18 000.00 , Reported Amount: 17 005.85
  • Activity: Дейности за визуализация на проектното предложение и резултатите от него: По проекта са предвидени и необходимите мерки за информиране и публичност, съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013. В информацията, изготвяна и предоставяна във връзка с изпълнението на проекта, във всички отчети за изпълнение на договора (междинни и финален), както и във всички други документи, отнасящи се до изпълнението на дадена дейност по проекта ще бъде упоменат финансовия принос на Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 . Във всички обяви и публикации, свързани с изпълнението на проекта, бенефициентът ще оповестява, че проектът е получил финансиране от ЕФРР чрез ОПИК. По време на изпълнението на проекта ще информираме обществеността за получената от ЕФРР подкрепа, като: а) включим на интернет страницата си кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати и финансовата подкрепа от ЕС; б) ще поставим плакат с информация за проекта (размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на портала на предприятието, тъй като това е видно за обществеността място. Плакатът ще съдържа текстова и визуална информация, съгласно изискванията. Ще бъде изработена и постоянна табела след приключване на проекта, която ще съдържа емблемата на ЕС, упоменаването „Европейски съюз“ и наименованието на финансиращия фонд трябва да заемат минимум 25% от площта им. Те ще бъдат изготвени в съответствие с техническите характеристики, приети от Европейската комисия. Върху всеки отделен апарат, предмет на закупуване по този проект, ще се поставят стикери, включващи информация за финансовия принос на ЕС чрез ОПИК., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: David holding, Contracted Amount*: 250 530.00 , Reported Amount**: 357 900.00
  • Contractor: Stemo , Contracted Amount*: 11 904.10 , Reported Amount**: 17 005.85
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Private investment matching public support to enterprises (grants), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 59 207.60 , Reached amount: 57 506.77
Indicator 3 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 386 000.00 BGN
Grant 270 200.00 BGN
Self amount 115 800.00 BGN
Total actual amounts paid 262 434.10 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка и въвеждане в експлоатация на сървърна система с хранилище за база данни, Estimated Amount: 18 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка и въвеждане в експлоатация на сървърна система с хранилище за база данни
    Contractor: Stemo
    Contract total funded value: 11 904.10
Procedure 2 Subject to due process: Разработка на интегрирана софтуерна система за управление на производствена и търговска дейност, Estimated Amount: 368 000.00
  • Differentiated position 1: Разработка на интегрирана софтуерна система за управление на производствена и търговска дейност
    Contractor: David holding
    Contract total funded value: 250 530.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN