Identification

UMIS Number BG05SFPR002-2.002-0040-C01
Project Name "Strengthening the capacity of the Municipality of Straldzha by supporting the reform of the social services system"
Beneficiary 000970432 Municipality Straldja
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 02.02.2023
Start Date 02.02.2023
End Date 27.05.2024
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34), Ямбол (BG343), Стралджа, гр.Стралджа

Description

Brief description
Проект "Укрепване на капацитета на Община Стралджа чрез подкрепа за реформирането на системата на социалните услуги" ще бъде реализиран от кандидата за бенефициент в рамките на съставната територия, включваща град Стралджа и 21 населени места изцяло от селски тип с принадлежност към маргинализираните селски региони, в които възможностите за достъп до социални услуги и интегрирани здравно - социални интервенции са крайно ограничени и недостатъчни. Реализацията на проекта ще позволи да бъде повишен капацитетът в областите на планирането, администрирането и доставката на този вид подкрепа в интерес на местните общности, съобразно актуалните им потребности и специфични нужди. Предвид динамиката в преформулирането и реорганизирането на социалната система, подкрепата в изграждането и утвърждаването на капацитет ще даде възможност за улесняване на достъпа на хората до услуги, както и пълноценното им включване в тях. По проекта ще бъде осигурена подкрепа за обезпечаване правомощията на общините по Закона за личната помощ, Закона за хората с увреждания, както и по Закона за социалните услуги в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги, вкл. и за създаване на работни места. Дейностите ще включват още наемане, обучение и супервизия на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на община Стралджа по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. Ще бъдат обезпечени механизми по сътрудничество и наблюдение на социалните услуги чрез съвети по въпросите на социалните услуги. Ще бъдат изготвяни и актуализирани аналитични и програмни документи и изследвания в сферата на социалните услуги, в т.ч. анализ от потребностите от социални услуги. Проектът ще включва още провеждане на разяснително-информационни кампании за предоставянето на личната помощ, социалните и интегрирани здравно-социални услуги, както и информираност на обществото на местно ниво относно възможностите за разрешаване на проблемите, свързани с липсата на достъпност за хората с увреждания.
Activities
  • Activity: Наемане на персонал за обезпечаване правомощията на Общинa Стралджа по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП : Община Стралджа разполага с разгърната мрежа от социални услуги - делегирана от държавата дейност, както и услуги - местна дейност, национално програмно и европейско проектно финансиране. В общината функционира услуга институционален тип грижа - ДВХУИ с. Маленово с капацитет 59 потребителя. Мрежата от социални услуги - делегирана от държавата дейности включва и услугите в общността ЦСРИ и ЦОП. Център за обществена подкрепа е с капацитет 15 потребителя. Център за социална рехабилитация и интеграция е с капацитет 35 потребителя. Община Стралджа предоставя и лична помощ по Закона за личната помощ. Община Стралджа предоставя услугата "Асистентска подкрепа" като делегирана от държавата дейност. Като услуга в общността с местно финансиране общината има разгърната мрежа от социален патронаж в гр. Стралджа, с. Войника, с. Каменец, който обхваща и територията на останалите населени места. Община Стралджа е доставчик на социални услуги и на интегрирани здравно - социални интервенции и с ресурсите на европейското финансиране. Динамиката в нормативната база и преформулирането на доставката и достъпът до услуги налагат в спешен порядък да бъде повишен административният капацитет на Община Стралджа, съобразно актуалните потребности и изисквания, особено по отношение на насочването към услугите и оценката на потребностите, както и популяризиране н разясняване на възможностите на достъп. В тази връзка в рамките на дейността ще бъдат назначени 2 нови служителя на Община Стралджа - един експерт "Социални услуги и социално включване" и един социален медиатор, и двамата на пълно работно време. Това налага да бъде разкрит в рамките на проекта фронт - офис с 2 нови работни места със съответното обзавеждане и оборудване, необходими за изпълнението на служебните ангажименти. Община Стралджа в качеството на бенефициент, ще обяви процедура за подбор на 2 служители на пълно работно време, необходими за изпълнение на задълженията и отговорностите й по Закона за личната помощ, Закона за хората с увреждания, както и по Закона за социалните услуги в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги и свързаните с това действия от страна на общинската администрация. В това число, Община Стралджа ще извърши подбор на 1 служител на позицията "експерт социални услуги и социално включване" и един служител на длъжността "социален медиатор". Тези служители са необходими за съблюдаване на новите задължения, ангажименти и отговорности на общините, които произтичат от динамиката в нормативната база и преформулирането на доставката на социални услуги и подкрепа. Експерт "Социални услуги и социална подкрепа" следи за ангажиментите и правомощията на Община Стралджа по Закона за социалните услуги, Закона за личната помощ и Закона за хората с увреждания. Подпомага общинската администрация в дейностите по информиране, консултиране и насочване на потенциални потребители към спектъра от социални услуги, интегрирани здравно - социални интервенции и други форми на социална общностна подкрепа. Участва в процесите на анализи и планиране на социалните услуги в Община Стралджа. Социален медиатор - посредничи между потенциални и настоящи потребители и общинската администрация и екипите на услугите; информира и консултира местните общности относно достъпа до услуги; извършва общностна работа в общината, включително в малките населени места и в маргинализираните групи. Наличието на разгърната мрежа от социални услуги, интегрирани здравно - социални интервенции и други механизми за общностна подкрепа, които се предоставят като делегирани от държавата дейности, с ресурсите на европейското финансиране или като местна дейност, както и потребностите на местните общности от социална закрила и подкрепа, налага да бъде разработен и приложен ефективен и ефикасен модел за укрепване на капацитета на Община Стралджа чрез подкрепа за реформирането на системата на достъпа и предоставянето на социалните услуги в интерес на хората, които имат необходимост от тях. , Contracted Amount: 35 968.57 , Reported Amount: 35 327.45
  • Activity: Формиране на фронт - офис, обучение и супервизия на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите по ЗСУ, ЗЛП/ЗХУ; изготвяне на анализ на потребностите от социални услуги и провеждане на разяснително-информационни кампании за достъп до лична помощ, социалните и интегрирани здравно-социални услуги, информираност относно възможностите за достъпност за хората с увреждания: Преките и непосредствени ангажименти на Община Стралджа, които произтичат от ЗСУ, ЗЛП/ЗХУ налага наемането на 2 нови служители на описаните в Дейност 1 позиции. В тази връзка ще бъде обособен фронт-офис с 2 работни места, за които ще бъде осигурено оборудване и обзавеждане - лаптопи, принтер, бюра, столове, шкаф. Изключително важно за пълноценната доставка на услугите и ефективната общностна подкрепа е да се повиши капацитетът на служителите в Отдел "Хуманитарни дейности" на общинската администрация, както и на екипите на социалните услуги делегирана от държавата дейност, служителите, ангажирани с администрирането на делегираната дейност "Асистентска подкрепа", Механизма по ЗЛП и др. В тази връзка е необходимо провеждането на двудневно специализирано обучение на новоназначените служители, на служителите в Отдел "Хуманитарни дейности", представители на социалните услуги и други лица, ангажирани в осигуряването на достъп и доставката на социална подкрепа. Обучението на екипа и представители на социалните услуги отговаря на необходимостта от оптимално синхронизиране на умения и знания у помагащите професионалисти, които ще участват в екип, обслужващ специфичните потребности на нуждаещите се от социални услуги. В съответствие с нуждата от въвеждане на нови знания и умения за информиране и мотивиране при търсенето на помощ и достъп до социалните услуги, необходими за изпълнение задълженията и отговорностите на общината по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общината за ползване на социални услуги ще се организира и проведе двудневно въвеждащо обучение. С цел осигуряване на оптимална екипна среда и насърчаването на увереност в компетенциите и възможностите на служителите, както и на тяхната пълноценна връзка и комуникация с потребителите на социални услуги и потенциалните потребители в процеса на насочването, ще бъдат организирани и проведени две супервизии, като последващи обучението, вкл. и за ангажиментите по Националната програма, разработена в изпълнение на ЗХУ, както и ЗСУ. Актуалните правомощия и задължения на общините по ЗСУ, ЗЛП/ЗХУ, налагат спешната необходимост от изготвянето на задълбочен Анализ на потребностите от социални услуги. Той е нужен, за да бъдат обследвани и потребностите на местните общности и адекватността на механизмите за социална подкрепа спрямо тях. Трябва да се имат предвид и редица демографски фактори и тенденции в общината - застаряване на населението; наличие на компактни маргинализирани общности, вкл. роми с положителна демографска тенденция; наличие на голям брой населени места от селски тип с ограничен достъп до услуги и ресурси и др. По този начин ще се създадат предпоставки и условия за преосмисляне на вида и начина на доставка на услугите, съобразно стандартите в нормативната база и потребностите на местните общности. Изготвянето на анализът е важна част от процеса на планиране и програмиране на социалните ангажименти на общината в контекста на потребностите на местните общности и на актуалните възможности за финансиране. Той ще бъде в полза и в процеса на на актуализиране на общинските планови и стратегически документи, в т.ч. и ПИРО на Община Стралджа. Анализът е важна част от процеса на планиране на социалните услуги на общинско, областно и национално равнище. Неговата роля е важна за удовлетворяване на потребностите на местните общности от социална закрила и подкрепа. Посредством разяснително-информационни кампании ще бъде осигурен достъп до информация на местните общности относно възможностите за включване в социалните услуги, механизмите и начина за кандидатстване. Ще бъдат разяснени на хората всички актуални в общината възможности за социална подкрепа в отговор на конкретните потребности, дефицити и проблеми на всеки потенциален потребител. Наличието на голям брой села /21/ и висок процент лица с принадлежност към маргинализирани общности и групи, включително роми, налага прилагането на общностен подход в хода на организирането и провеждането на кампаниите., Contracted Amount: 14 387.43 , Reported Amount: 14 130.98

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, incl. self-employed, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 16.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Employed persons who have increased their competences, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 16.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 49 458.43 BGN
Grant 49 458.43 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 49 458.43 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN