Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.024-0407-C01
Project Name Promotion of entrepreneurship in Siloel Ltd.
Beneficiary 204816469 Siloel Ltd.
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 06.06.2019
Start Date 06.06.2019
End Date 14.12.2021
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Враца (BG313), Враца, гр.Враца

Description

Brief description
„Силоел“ ООД е новосъздадено предприятие, занимаващо се с разработване и производство на електрически съоръжения, по-конретно с производство на зареждащи устройства за акумулатори. Едно от най- големите предизвикателства за компанията и като цяло за микро предприятията в България е липсата на финансиране. Почти 90% от микро фирмите в страната не успяват да реализират успешно своите предприемачески идеи и те остават „на хартия“. Друга характеристика и значимо предизвикателство пред развитието на предприемачеството в България е, че почти половината от новите предприятия са в сферата на търговията на едро и дребно, която от своята страна е силно зависима от икономическите промени. Значително по-малък е делът на новите предприятия, ориентирани към сектори с висока добавена стойност. 

За да отговори на тези предизвикателства и за да може да реализира на пазара предприемаческа идея (стока) – бюджетно високоефективно зарядно устройство за зареждане на акумулатори (три компонентни акумулаторни батерии), компанията трябва да преодолее съществуващите към момента органичения пред своето развитие. Кандидатът не може да реализира на пазара предприемаческата идея, тъй като не разполага с необходимия квалифициран персонал, който самостоятелно да извърши подобен вид дейности. Освен квалифицирания опит и експертиза, компанията се нуждае от ДМА и помещение, необходими за реализирането на идеята. За позиционирането на предприемаческата идея на пазара в краткосрочен план е необходимо и извършване на пазарно проучване за нейната реализация. Предвидените инвестиции ще позволят на кандидата успешно да позиционира и да започне да предлага на пазара стока, която генерира висока добавена стойност.

За преодоляване на посочените проблеми, проекът включва следните допустими дейности:

1.	Дейност за реализиране на пазара на предприемаческа идея 

2.	Визуализация на проекта.
Activities
  • Activity: Дейност за реализиране на пазара на предприемаческа идея (дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на квалифицран персонал, закупуване на ДМА, изработване на пазарно проучване и наем на работно помещение, необходими за изпълнение на дейността): В рамките на дейността ще бъде нает квалифициран персонал, необходим за нейното изпълнение. Кандидатът няма възможност сам да произведе зарядното устройство, тъй като няма необходимата експертиза. Предвижда се наемането на 2 бр. електроинженери, 1 бр. машинен инженер и 1 бр. техник на енергийни източници и зарядни устройства за електрически превозни средства. Първия електроинженер ще ръководи и участва във формулиране на основните нормативни изисквания към устройството и ще участва в изготвяне на техническа документация на продукта. Втория електроинженер ще отговаря за разработване на технологичен проект за производство на устройството и ще следи за спазването на технологичните етапи при производство. Машинния инженер ще следи и регулира всички съоръжения с ниско и високо напрежение, ще ръководи изпълнението на сложни ел. команди и ще изработва контролни, блокиращи и ел. схеми за автоматични режими. Техника ще следи за нормалната работа на електрическите съоръжения, системи и енергийните източници. Друго ограничение пред „Силоел“ ООД е липсата на оборудване, чрез което да се реализира идеята. Необходимото оборудване за производство на устройството се изчерпва със следните ДМА (по един от всеки вид): - автоматизиран имитиращ стенд „Li-ion”: необходим за производство на зарядна станция с литиево-йонна батерия до 150Ah, като чрез него се изпитва натоварването на батерията. - автоматизиран имитиращ стенд „Pb”: необходим за производство на зарядна станция с оловно-киселинна батерия до 150Ah, като чрез него се изпитва натоварването на батерията, както и състоянието и качеството на „употребявани” акумулаторни батерии. - автоматизиран стенд „Тренировъчен”: използва се за „обучение” и „тренировка” на отделните възли преди влагане в зарядната станция за тяхната надежност, както и за изпитване надеждността на зарядната станция след нейното окомплектоване. - автоматизиран стенд „РС”: използва се за свързване и „опознаване” на зарядното устройство с батериите на електрическия автомобил за заряд Eвро и CHAdeMO протоколите, т.е. чрез него се тества „комуникацията” между устройството и електромобила. - автоматизиран стенд „Термо”:необходим е за тест на отделните връзки, възли и системи на зарядното устройство относно тяхната издръжливост на промени в климатичните условия от +50 градуса до -30 градуса при нормален времеви интервал, както и за шокови изпитвания. - система „Статистическа обработка”: използва се за визуализиране и обработка на резултатите след извършване на действия с различните стендове, като предоставя графични и статистически данни за извършените изпитвания. - система „Терминали”: представлява терминална система за връзка между различни устройства, в зависимост от конкретните нужди, като може да бъде използвана и като главна система за управление при свързване на няколко устройства. - клъстер стенд „Заряд - разряд”: необходим за регулация на времето за заряд и разряд на зарядното устройство в порядък до 80% и порядък „тотален разряд и заряд”. - работна станция: необходима за съхранение и обработка на данни получени от изпитвания и последващ анализ на данни. Закупуването на посоченото оборудване ще обезпечи работата на квалифицирания персонал, ще направи възможно производството на устройството и ще гарантира безпроблемното реализиране на предприемаческата идея. За работата на екипа ще бъде необходимо наемането на работно помещение, с каквото компанията не разполага. То ще бъде с 2 секции. В едната ще бъде позиционирано оборудването и тя ще бъде в съответствие с неговите габарити, а другата ще бъде според нуждите на екипа от инженери. Помещението ще позволи правилното производство на устройството. В рамките на дейността се предвижда и изработване на пазарно проучване за реализация на предприемаческата идея. То ще дефинира и повърди приложимостта ѝ в различни области и бизнес сектори. На базата на това ще се изготвят изводи за позициониране и налагане на продукта на таргетираните пазари., Contracted Amount: 249 449.00 , Reported Amount: 223 663.87
  • Activity: Визуализация на проекта: По време на изпълнението на настоящото проектно предложение, „Силоел“ ООД ще постави на видно за обществеността място един плакат с информация за проекта, в който ще се споменава финансовата подкрепа от ЕС. По този начин ще се информира обществеността за получената от ЕФРР подкрепа. Плакатът ще съдържа следната текстова и визуална информация: емблемата на ЕС и упоменаването „Европейски съюз“; наименованието на съфинансиращия фонд - Европейски фонд за регионално развитие; общото лого за програмен период 2014-2020 г.; наименованието на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020; наименованието на проекта; общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева; начална и крайна дата на изпълнение на проекта. Освен това, ще се поставят стикери върху активите, закупени по проекта (9 бр. оборудване х 2 бр. стикери), като тези стикери ще съдържат информация за финансовия принос на ЕС чрез ОПИК. „Силоел“ ООД ще упоменава финансовия принос на Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 в информацията, изготвяна и предоставяна във връзка с изпълнението на проекта, във всички отчети за изпълнение на договора (междинни и финален), както и във всички други документи, отнасящи се до изпълнението на дадена дейност по проекта. Във всички обяви и публикации, свързани с изпълнението на проекта, компанията ще оповестява, че проектът е получил финансиране от ЕФРР чрез ОПИК., Contracted Amount: 500.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Inno Consult LLC, Contracted Amount*: 19 200.00 , Reported Amount**: 24 000.00
  • Contractor: "DI EM SI TREID" EOOD, Contracted Amount*: 149 840.00 , Reported Amount**: 187 300.00
  • Contractor: BGS LTD., Contracted Amount*: 2 312.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: OPAL 94 AD, Contracted Amount*: 3 592.46 , Reported Amount**: 3 963.87
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of new enterprises supported (all activities), Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Employment increase in supported enterprises, Measure Unit: Еквивалент на пълно работно време, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.50 , Reached amount: 1.50
Indicator 3 Прогнозна стойност на EBITDA, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 15.15 , Reached amount: 0.00
Indicator 4 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 5 Прогнозна стойност на нетните приходи от продажби, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 96.77 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 223 663.87 BGN
Grant 178 931.10 BGN
Self amount 44 732.77 BGN
Total actual amounts paid 178 931.10 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Избор на изпълнител за доставка на ДМА, Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: Обособена позици1. Автоматизиран имитиращ стенд „Li-ion” – 1 бр
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Обособена позици 2. Автоматизиран имитиращ стенд „Pb” - 1 бр.
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 3: Обособена позици 3. Автоматизиран стенд „Тренировъчен” - 1 бр.
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 4: Обособена позици 4. Автоматизиран стенд „РС” -1 бр.
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 5: Обособена позици 5. Автоматизиран стенд „Термо” - 1 бр.
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 6: Обособена позици 6. Система „Статистическа обработка” - 1 бр.
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 7: Обособена позици 7. Система „Терминали” - 1 бр.
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 8: Обособена позици 8. Клъстер стенд „Заряд - разряд” – 1 бр.
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 9: Обособена позици1. Автоматизиран имитиращ стенд „Li-ion” – 1 бр
    Contractor: "DI EM SI TREID" EOOD
    Contract total funded value: 149 840.00
  • Differentiated position 10: Обособена позици 2. Автоматизиран имитиращ стенд „Pb” - 1 бр
    Contractor: "DI EM SI TREID" EOOD
    Contract total funded value: 149 840.00
  • Differentiated position 11: Обособена позици 3. Автоматизиран стенд „Тренировъчен” - 1 бр.
    Contractor: "DI EM SI TREID" EOOD
    Contract total funded value: 149 840.00
  • Differentiated position 12: Обособена позици 4. Автоматизиран стенд „РС” -1 бр
    Contractor: "DI EM SI TREID" EOOD
    Contract total funded value: 149 840.00
  • Differentiated position 13: Обособена позици 5. Автоматизиран стенд „Термо” - 1 бр.
    Contractor: "DI EM SI TREID" EOOD
    Contract total funded value: 149 840.00
  • Differentiated position 14: Обособена позици 6. Система „Статистическа обработка” - 1 бр.
    Contractor: "DI EM SI TREID" EOOD
    Contract total funded value: 149 840.00
  • Differentiated position 15: Обособена позици 7. Система „Терминали” - 1 бр.
    Contractor: "DI EM SI TREID" EOOD
    Contract total funded value: 149 840.00
  • Differentiated position 16: Обособена позици 8. Клъстер стенд „Заряд - разряд” – 1 бр.
    Contractor: "DI EM SI TREID" EOOD
    Contract total funded value: 149 840.00
Procedure 2 Subject to due process: Избор на изпълнител за доставка на ДМА , Estimated Amount: 193 949.00
  • Differentiated position 1: Автоматизиран имитиращ стенд „Li-ion” – 1 бр.
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Автоматизиран имитиращ стенд „Pb” - 1 бр
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 3: Автоматизиран стенд „Тренировъчен” - 1 бр.
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 4: Автоматизиран стенд „РС” -1 бр.
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 5: Автоматизиран стенд „Термо” - 1 бр.
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 6: Система „Статистическа обработка” - 1 бр.
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 7: Система „Терминали” - 1 бр.
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 8: Клъстер стенд „Заряд - разряд” – 1 бр.
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 9: Рабтона станция /Workstation System/ - 1 бр.
    Contractor: BGS LTD.
    Contract total funded value: 2 312.00
Procedure 3 Subject to due process: Избор на изпълнител за предоставяне на услуга - визуализация, Estimated Amount: 500.00
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител за предоставяне на услуга - визуализация
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 4 Subject to due process: Избор на изпълнител за предоставяне на услуга - изработване на пазарно проучване, Estimated Amount: 24 000.00
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител за предоставяне на услуга - изработване на пазарно проучване
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 5 Subject to due process: Избор на изпълнител за предоставяне на услуга - Наем на работно помещение – 14 месеца, Estimated Amount: 14 000.00
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител за предоставяне на услуга - Наем на работно помещение – 14 месеца
    Contractor: OPAL 94 AD
    Contract total funded value: 3 592.46

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN