Identification

UMIS Number BG05SFOP001-2.001-0001-C11
Project Name Improving the processes related to the provision, access and reuse of public sector information
Beneficiary 000695025 Council of Ministers Administration
Funding ESF ==> Good Governance
Date of the Contract/Order 23.12.2016
Start Date 01.11.2016
End Date 04.04.2024
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България

Description

Brief description
Проектът е насочен към цялостното подобряване на процесите, свързани с поддържането и публикуването на публичната информация в отворен формат за повторна употреба, както и към създаване на нов механизъм за заявяване и получаване на достъп до обществена информация по електронен път и публикуването й в интернет. Изграждането на Портал за отворени данни и Платформа за достъп до обществена информация е предпоставка за улеснено повторно използване на обществената информация, чрез публикуването й в отворен формат и за подобряване на механизмите за достъп до информацията. Проектът ще отговори на нуждата на ползвателите на публична информация както от подобряване на процесите по поддържането на информацията в отворен, машинночетим формат, така и от създаването на нови механизми за достъп до обществена информация. Основната целева група на проекта обхваща организациите от обществения сектор по смисъла на ЗДОИ - държавните органи, техните териториални звена, органите на местното самоуправление в Република България, и други публичноправни субекти и организации. Допълнителната целева група са всички ползватели на публична информация, които са нейни крайни потребители. Дейностите включват изграждането на два специализирани портала, инструмент за автоматично качване на данни и свързаните проучвателни и обучителни дейности, като така ще се подобрят и надградят  механизмите за достъп до информация и повторната й употреба. Реализирането на проекта ще помогне за изпълнението на задълженията за организациите от обществения сектор, произтичащи от ЗДОИ и за изпълнението на стратегията на ОПДУ за създаване на мерки, свързани с повишаване на прозрачността в публичния сектор, подобряване на обмена на данни и информираността на обществото, отваряне на данни и усъвършенстване на мониторинга и оценката на провежданите политики чрез въвличане на гражданското общество. Проектът е в изпълнение на стратегическа цел 3 от Стратегията за развитие на държавната администрация 2014 – 2020 г.
Activities
  • Activity: Изграждане на Портал за отворени данни, разработване на инструмент за автоматизирано въвеждане на данни на портала и провеждане на свързано обучение : Поддейност 1: Разработване на техническо задание за възлагане на обществена поръчка за изпълнението на Поддейност 2. Поддейност 2: Разработване, тестване и внедряване на Портал за отворени данни В рамките на дейността ще бъде разработен, тестван и внедрен Портал за отворени данни. Порталът за отворени данни се създава и поддържа съгласно чл. 15г от ЗДОИ. Той ще представлява единна, централна, публична уеб-базирана информационна система, която осигурява публикуването и управлението на информация за повторно използване в отворен, машинночетим формат заедно със съответните метаданни. Порталът ще бъде изграден по начин, който позволява цялостното извличане на публикуваната информация или части от нея. Организациите от обществения сектор ще публикуват на портала публична информация в отворен формат, достъпът до която е свободен. През ноември 2014 г. беше създаден безвъзмездно Демонстрационен портал за отворени данни на платформа CKAN. Към момента 397 организации от обществения сектор са публикували 1406 набора от данни в отворен формат. Демонстрационният портал не осигурява необходимите технически възможности за пълноценното повторно използване на публикуваната информация, поради което е нужно да бъде разработен нов портал. След тестването на функционалностите и внедряването на Портала за отворени данни, цялата информация от демонстрационния портал ще бъде прехвърлена на новия. Функционалностите на новия портал ще бъдат съобразени с Наредбата за стандартните условия за повторно използване на информация от обществения сектор и за нейното публикуване в отворен формат. Ще бъде създадено ръководство за потребителите, които ще използват функционалностите на портала и публикуваната на него информация, което ще бъде представено и в резюме като кратка видео-демонстрация. Ще бъде разработен наръчник за администраторите на профилите на администрациите, определени в чл. 8, ал. 3 от наредбата и администраторите на портала. Ще бъдат изготвени и технически насоки, съдържащи препоръки и изисквания за създаване, поддържане и публикуване на информация в отворен формат. Те ще се използват от всички лица, които създават и поддържат публична информация в отворен формат. Служителите по чл. 8, ал. 3 от наредбата и администраторите на портала ще бъдат запознати с функционалностите на портала, нормативните изисквания, свързани с отворените данни и публикуването им на портала и с различните методи за поддържане на информацията в отворен формат. За тази цел ще бъдат проведени обучения. Изпълнителят ще разработи програма за обученията и ще осигури лектори. Логистиката на обученията ще се извършат от друг външен изпълнител. Поддейност 3: Разработване, тестване и внедряване на инструмент за автоматизирано въвеждане на данни от администрациите и други организации от обществения сектор на Портала за отворени данни Към момента данните сe публикуват ръчно и еднократно, като са актуални само към датата на публикуване, което затруднява навременното използване на информацията. Към порталa ще бъде разработен инструмент за автоматизирано качване и обновяване на данни, който ще позволява, след еднократна конфигурация, качването на предефинирани масиви от данни от даден компютър към Портала за отворени данни. Източникът на масивите може да бъде както релационна база данни, така и локална електронна таблица. Инструментът ще осигурява възможност и за автоматизирано изчистване на лични данни. Това ще позволи преустановяване на практиката за ръчно качване на данните, което неминуемо води до обновяването им през неопределени периоди, липса на актуалност на данните и до различни технически грешки при употребата им, като например неправилно преформатиране и др. Инструментът ще бъде тестван и интегриран на портала, след което ще бъде извършено автоматично свързване чрез него с минимум 100 набора от данни. Ще бъдат изработени технически насоки за използване на инструмента, предназначени за лицата, определени по чл. 8, ал. 3 от наредбата. , Contracted Amount: 271 104.00 , Reported Amount: 282 253.65
  • Activity: Разработване, тестване и внедряване на Платформа за достъп до обществена информация и провеждане на свързано обучение: Поддейност 1: Разработване на техническо задание за възлагане на обществена поръчка за изпълнението на Поддейност 2. Поддейност 2: Разработване, тестване и внедряване на Платформа за достъп до обществена информация и провеждане на свързано обучение Съгласно чл. 15в от ЗДОИ Платформа за достъп до обществена информация осигурява възможност за подаване на заявления за достъп до информация. Платформата ще представлява единна, централна, публична уеб базирана информационна система, която осигурява заявяване на достъп и публикуване на обществена информация. Предвижда се да могат да се подават заявления, да се следи статута на заявлението (одобрение, отказ или частично предоставяне), да се публикуват отговорите на запитванията (самата изискуема информация), като по този начин ще се надградят съществуващите към момента механизми. Чрез изпълнението на дейността ще се създаде възможност всеки задължен субект по ЗДОИ да публикува на платформата подадените чрез нея заявления, решенията по тях и предоставената обществена информация при спазване на защитата на личните данни на заявителя съгласно Закона за защита на личните данни. Платформата ще отчита и случаите на отказ за предоставяне на достъп до обществена информация, при които решението се връчва и по реда на чл. 39 от ЗДОИ от съответния задължен субект по чл. 3, ал.1. Новата практика, която ще се въведе със създаването на платформата ще доведе до значително подобряване на прозрачността на задължените организации по ЗДОИ, повишаване информираността на обществото и спестяване на работа и време на администрациите. Един от основните елементи на законодателството за достъпа до обществена информация е принципът, че публичните институции е необходимо да следват политика, насочена към публикуването на информация от общ интерес без заявление, така наречената политика на проактивно публикуване. Платформата създава улеснен метод за подаване на заявления за достъп до обществена информация по електронен път. Към момента се наблюдава прекален и необоснован контрол над информацията, усложнени процедури и формалности за нейното предоставяне. Чрез внедряване на платформата цялостно ще бъде подобрено предоставянето на информация от държавните органи, при еднакви условия за достъп на заявителите, чрез гарантиране на публичност, откритост, достоверност, всеобхватност и пълнота на данните. Чрез възможността за автоматично, електронно проследяване на статута на заявлението ще се осигури по-голяма прозрачност на цялостния процес и ще се спестят човешки и времеви ресурси на ползвателите. Създаването на платформата има множество предимства: от една страна, гражданинът, който търси обществена информация може да изпрати до всички задължени по закон органи заявление през платформата, без да трябва да търси интернет адресите им или съответните адреси на ел. поща. От друга страна – всички отговори и информация се публикуват на едно място, видими са за всички останали и могат да бъдат систематизирани и т.н. Досегашният ред за подаване на заявления за достъп до информация се запазва, като платформата се явява още един механизъм за подаване на заявления, както и място на което ще бъдат публикувани всички отговори и информацията по заявленията, когато заявлението за достъп до информация е подадено чрез платформата. Ще бъдат изготвени ръководство за потребителите на платформата, които са всички физически и юридически лица имащи право да подават заявления за достъп до обществената (съгласно ЗДОИ) и кратка видео-демонстрация за работа с платформата, както и наръчник за администраторите, които ще поддържат платформата и администраторите на профилите на организациите от обществения сектор. Ще бъдат проведени специализирани обучения с цел администраторите на профилите и администраторите на платформата да придобият необходимите знания и умения да извършват служебните си задължения във връзка с работата с Платформата за достъп до обществена информация. , Contracted Amount: 253 824.00 , Reported Amount: 259 731.39
  • Activity: Взаимодействие със заинтересованите страни: Подд. 1: Проучв. на потреб. на гражданите и бизнеса за публ. на публ. инф. в отворен формат Ще бъде изв. следното: 1.Социолог. проучване 2.Конференция 3. Анализ на резулт. Съгласно чл. 15б от ЗДОИ всяка орг. от общ. сектор ежегодно планира поетапното публ. в интернет в отв. формат на инф. масиви и ресурси, които поддържа, достъпът до които е свободен. МС ежегодно приема списък с набори от данни, които да бъдат публ. в отв. формат. Необх. е инф. която ще бъде публ. в отв. формат да бъде приоритизирана съгласно нуждите на гражданите, бизнеса и самите орг. от общ. сектор. След проучването ще се опред. конкр. 500 приор. набори от данни (като най-приор. 150 от тях ще бъдат вкл. в год. приоритизиране за 2018), адм., които поддържат базите данни и най-честите затруднения при повт. изп. на публ. инф. Тази дейност ще допринесе за обект. избор при задължителното приоритизиране на инф. Целевите групи на социологическото проучване ще бъдат две: (А) граждани, и (Б) юрид. лица (търг. д.ва, нестоп. организации, бюдж. организации и др.). Провеждането на нац. представително изсл. ще бъде разделено на две: (А) Национално представително изсл. сред пълнолетните граждани; (Б) Национално представително изсл. сред юрид. лица. Изследването ще се извърши чрез две извадки от средно по 1000 души. За част Б, тъй като юридическите лица са различни според информационните си потребности, представителното изследване ще бъде извършено по отрасли – икономика, образование, здравеопазване, селско стопанство, търговия, строителство, адм. услуги и др., и според типа им. Ще се проведе конференция „Отворени данни (ОД) - предизвикателства и възможности за развитие” с вс. заинтерес. страни, на която да бъдат представени и обсъдени резулт. от социолог. проучване, ще бъдат обсъдени и приети допълн. предлож. за приоритизиране на публ. инф-я, която да бъде публикувана в отворен формат и ще бъдат обсъдени често срещаните проблеми при повтор. употреба на инф. от общ. сектор с оглед на изготв. на предложения за отстраняването им. Ще бъдат поканени представители на орг. от общ. сектор, които създават и поддържат приоритизираната със социолог. проучване инф., както и представители на бизнес орг-ии (ползвателите на тази инф.) и медии. След пров. на конференцията, изпълнителят ще изготви анализ, съдържащ идентифицираните 500 набора от данни по приоритетни обл. (и определени 150 набора от данни с най-голямо общ. значение, които да бъдат публ. в отворен формат) и резулт. от конференцията със заинтерес. страни, съдържащи допълн. набори от данни, които да бъдат публ. в отворен формат и/или препоръки за премахв. на затрудненията, които срещат ползвателите при използв. на отворените данни. Поддейност 2 - Провеждане на публ. събития в страната за представяне на Портала за отворени данни и Платформата за достъп до общ. инф. и орг. на раб. срещи с представители на институциите, регистрирани на Платформата Поддейността ще осигури популяр. на разработените по проекта портал и платформа. Ще се повиши информ. на целевите групи относно инициативата за ОД и новите механизми, свързани с достъпа до общ. инф. Чрез провеждането на публ. събития ще се създаде възм. гражданите и бизнеса да се запознаят с отвореното управл., и в частност ОД и новите механизми за достъп до общ. инф. Ще бъдат организирани 5 публ. събития в останалите 5 региона за планиране с изкл. на ЮЗ регион за планиране.Освен популяр. на Платформата е необх. голям брой институции да я използват при предоставяне на достъп до общ. инф. В т. вр. е необх. да се проведат раб. срещи с представители на институциите, които ще имат свой профил на Платформата. Целта на раб. срещи е да се популяр. Платформата като съвременно и удобно ср-во за предост. на достъп до общ. инф. и да се представят функционалностите й. На тези срещи се очаква да вземат участие представители държ. институции, общ. и обл. администрации, чиято обща бройка може да достигне 400 души. ПОДДЕЙНОСТ 3 - информацията е въф ФК към заповедта , Contracted Amount: 82 752.69 , Reported Amount: 90 934.69
  • Activity: Провеждане на обучения за инициативата за отворени данни : В рамките на тази дейност ще се изготви програма за провеждане на обучения за инициативата за отворени данни и ще се проведат обучения на лицата, които създават и поддържат публична информация в обществения сектор и/или я използват за повторна употреба в отворен формат. Обученията ще включват практическа и теоретична част. Към момента се наблюдава липса на информираност на служителите в администрацията и в другите организации от обществения сектор относно инициативата за отворени данни. По-точно е необходимо да се организират обучения, включващи информация за европейското законодателство в тази област, новите изисквания съгласно българското законодателство, добрите практики в другите страни, състоянието на инициативата в България, често срещаните проблеми при създаването, поддържането и публикуването на информацията в отворен формат, технически насоки за работа с Портала за отворени данни, методите за използване и визуализиране на публикуваната информация и др. Европейската комисия е изготвила Насоки относно препоръчителните стандартни лицензии, наборите от данни и таксите за повторна употреба на документи (2014/C 240/01), които са в процес на прилагане в българското законодателство. Необходимо е лицата, които се занимават със създаване, поддържане и публикуване на информация в отворен формат, както и нейните ползватели да бъдат запознати с принципите на инициативата. Важен елемент от работата с отворени данни е техническата част, свързана с поддържане и обработване на публичната информация и използване на данните. Необходими са обучения, свързани с използването на функционалностите на Портала за отворени данни и повторното използване на публикуваните данни, като механизми за обработка на данните и тяхната визуализация. Необходимо е лицата, които се занимават с поддържане на публичната информация в отворен формат да подобрят уменията си в тази област, с оглед на подобряване на цялостните процеси, свързани с инициативата за отворени данни. През 2015 г. бяха организирани две обучения на представители от администрацията, които да се запознаят с инициативата, но е необходимо да бъде изготвена програма за такова обучение, което да се провежда регулярно и да бъде с широко съдържание насочено към теоретичния и практически аспект на отворените данни. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Развитие на Платформата за достъп до обществена информация: Платформата за достъп до обществена информация е единствена по рода си информационна система за заявяване и получаване на обществена информация от широк кръг задължени субекти. Чрез платформата заявления за достъп до информация могат да се отправят до 590 институции. Броят на заявленията на годишна база нараства в пъти през 2020 г, в сравнение с 2019 г. (За 2019 г. са подадени 336 заявления, а за 2020 – 2344 заявления). Платформата се превръща в предпочитан способ за заявяване и получаване на обществена информация от физически и юридически лица. При запазване на тази тенденция очакванията и интересът на потребителите, а и на самите задължени субекти към платформата ще се повиши. Двете години от функционирането на платформата разкриха необходимост, от една страна, за усъвършенстване на някои от действащите ѝ функционалности, а от друга страна за изграждане на нови функционалности, чрез които по-адекватно да се отговори на завишения потребителски интерес към нея. Платформата за достъп до обществена информация е единствена по рода си информационна система за заявяване и получаване на обществена информация от широк кръг задължени субекти. Чрез платформата заявления за достъп до информация могат да се отправят до 590 институции. Броят на заявленията на годишна база нараства в пъти през 2020 г, в сравнение с 2019 г. (За 2019 г. са подадени 336 заявления, а за 2020 – 2344 заявления). Платформата се превръща в предпочитан способ за заявяване и получаване на обществена информация от физически и юридически лица. При запазване на тази тенденция очакванията и интересът на потребителите, а и на самите задължени субекти към платформата ще се повиши. Двете години от функционирането на платформата разкриха необходимост, от една страна, за усъвършенстване на някои от действащите ѝ функционалности, а от друга страна за изграждане на нови функционалности, чрез които по-адекватно да се отговори на завишения потребителски интерес към нея. Целта на дейността е да се развие платформата, така че тя да се превърне в основен източник за предоставяне на обществена информация, генерирана и публикувана от възможно най-широк кръг задължени субекти. Развитието на платформата, посредством нейното надграждане ще се извърши в следните направления: I. Развитие и усъвършенстване на действащи функционалности: 1.По отношение на административния панел на Платформата: - разширяване на правомощията на администраторите на Платформата относно възможностите им да генерират справки от системата, както и да и изпращат повторно заявления, постъпили на Платформата до задължените субекти, които не са били регистрирани от тях поради „отказ“ или „грешка“; - разширяване на възможностите за обработване на заявленията от администраторите-модератори, в това число за разделяне на предмета заявлението на части и препращането му в цялост или на части до множество и различни институции; извличане на електронно досие по подаденото заявление, по начин годен за представянето му в съд и др. - въвеждане на полета с помощна информация при всяко едно действие, извършвано от администратора –модератор при обработване на заявлението; - интеграция с други действащи регистри със задължени субекти; - нова структура на задължените субекти; -усъвършенстване на статистическия модул, по начин, позволяващ извличане на справки и статистики за системата и базата-данни по различни показатели, извън предефинираните и вече съществуващи (пр. брой задължени субекти с или без модератори и др.), в това число извличане на статистически данни от Платформата по зададени от Възложителя формати; - усъвършенстване на бизнес процесите, свързани с търсенето на задължени субекти и по други показатели; 2. По отношение на потребителския панел на Платформата: - промяна на реквизитите на заявлението; - въвеждане на полета с помощна информация при всяко едно действие, извършвано от заявителя; , Contracted Amount: 132 000.00 , Reported Amount: 131 360.00
  • Activity: Дейности по информация и комуникация: Дейността предвижда провеждане на заключително публично събитие за популяризиране на резултатите от изпълнението на проекта. За популяризиране ролята на ЕС, съфинансиращия фонд (ЕСФ) и Оперативна програма „Добро управление“ ще бъдат изработени информационни и рекламни материали (плакати, рол банер, брошури и др). Промоционалните материали ще бъдат разпространявани по време на публичните събития и заключителната конференция. Тяхната изработка ще бъде изцяло съобразена с изискванията, посочени в „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.”. , Contracted Amount: 7 950.00 , Reported Amount: 1 150.54

Participating Organizations

Partners
  • Partner: Institute of Public Administration , Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount: 0.00
Contractors
  • Contractor: ESTAT LTD, Contracted Amount*: 27 420.00 , Reported Amount**: 27 420.00
  • Contractor: ACCESS TO INFORMATION PROGRAMME FOUNDATION, Contracted Amount*: 9 975.00 , Reported Amount**: 9 975.00
  • Contractor: Petko, Contracted Amount*: 15 680.00 , Reported Amount**: 7 800.00
  • Contractor: Finite Software Systems Ltd, Contracted Amount*: 253 200.00 , Reported Amount**: 253 200.00
  • Contractor: ASAP LTD, Contracted Amount*: 120 000.00 , Reported Amount**: 120 000.00
  • Contractor: Elit Trevel International LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 45 008.00
  • Contractor: Information Services, Contracted Amount*: 10 080.00 , Reported Amount**: 10 080.00
  • Contractor: Svilena, Contracted Amount*: 11 820.00 , Reported Amount**: 10 289.98
  • Contractor: Mina travel and event group LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 25 728.00
  • Contractor: Index-Bulgaria Ltd, Contracted Amount*: 235 920.00 , Reported Amount**: 235 920.00
  • Contractor: AGENCY FOR ADVERTISING AND DESIGHN, Contracted Amount*: 4 280.00 , Reported Amount**: 4 280.00
  • Contractor: SERVICE ONE, Contracted Amount*: 11 760.00 , Reported Amount**: 7 080.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Брой разработени/надградени информационни системи или онлайн платформи, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 3.00 , Reached amount: 3.00
Indicator 2 Служители от администрацията, успешно преминали обученията с получаване на сертификат, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 163.00 , Reached amount: 163.00
Indicator 3 Подкрепени анализи, проучвания, изследвания, методики, одити и оценки за администрацията, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 3.00 , Reached amount: 3.00
Indicator 4 Employees that have successfully completed the trainings upon receipt of a certificate, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 160.00 , Reached amount: 160.00
Indicator 5 Number of new / updated training modules for the administration supported, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 0.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 6 Total number of trained state administration employees, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 163.00 , Reached amount: 163.00
Indicator 7 E-services supported, available in transactional regime, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 767 658.25 BGN
Grant 767 658.25 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 767 658.25 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „Осигуряване на самолетни билети за страната и чужбина за превоз на пътници и багаж; хотелски настанявания в чужбина; хотелски настанявания в София и страната на външни за администрацията на Министерския съвет лица (включително чуждестранни лица), когато разходите са за сметка на бюджета на Министерския съвет; хотелски настанявания в страната за групови мероприятия (10 и над 10 души); конферентни услуги в София и страната и ресторантьорски услуги в София и страната“., Estimated Amount: 3 000 000.00
  • Differentiated position 1: Осигуряване на самолетни билети; хотелски настанявания, хотелски настанявания за групови мероприятия; конферентни услуги и ресторантьорски услуги
    Contractor: Elit Trevel International LTD
    Contract total funded value: 0.00
Procedure 2 Subject to due process: „Развитие и надграждане на Платформата за достъп до обществена информация - https://pitay.government.bg (Платформата), поддържана от администрацията на Министерския съвет“, Estimated Amount: 116 967.00
  • Differentiated position 1: „Развитие и надграждане на Платформата за достъп до обществена информация - https://pitay.government.bg (Платформата), поддържана от администрацията на Министерския съвет“
    Contractor: ASAP LTD
    Contract total funded value: 120 000.00
Procedure 3 Subject to due process: Изработване и доставка на информационни материали , Estimated Amount: 4 280.00
  • Differentiated position 1: Изработка и доставка на рекламни материали
    Contractor: AGENCY FOR ADVERTISING AND DESIGHN
    Contract total funded value: 4 280.00
Procedure 4 Subject to due process: Осигуряване на самолетни билети за страната и чужбина за превоз на пътници и багаж; хотелски настанявания в чужбина; хотелски настанявания в София и страната на външни за администрацията на Министерския съвет лица (включително чуждестранни лица), когато разходите са за сметка на бюджета на Министерския съвет; хотелски настанявания в страната за групови мероприятия (10 и над 10 души); конферентни услуги в София и страната и ресторантьорски услуги в София и страната, Estimated Amount: 3 000 000.00
  • Differentiated position 1: Осигуряване на самолетни билети за страната и чужбина за превоз на пътници и багаж; хотелски настанявания в чужбина; хотелски настанявания в София и страната на външни за администрацията на Министерския съвет лица (включително чуждестранни лица), когато разходите са за сметка на бюджета на Министерския съвет; хотелски настанявания в страната за групови мероприятия (10 и над 10 души); конферентни услуги в София и страната и ресторантьорски услуги в София и страната
    Contractor: Mina travel and event group LTD
    Contract total funded value: 0.00
Procedure 5 Subject to due process: Проучване на потребностите на гражданите и бизнеса за публикуване на публична информация в отворен формат и анализ на резултатите., Estimated Amount: 33 333.00
  • Differentiated position 1: Проучване на потребностите на гражданите и бизнеса за публикуване на публична информация в отворен формат
    Contractor: ESTAT LTD
    Contract total funded value: 27 420.00
Procedure 6 Subject to due process: Разработване и внедряване на Портал за отворени данни и на инструмент за автоматизирано въвеждане на данни от администрациите на портала , Estimated Amount: 310 000.00
  • Differentiated position 1: Разработване и внедряване на Портал за отворени данни и на инструмент за автоматизирано въвеждане на данни от администрациите на портала
    Contractor: Finite Software Systems Ltd
    Contract total funded value: 253 200.00
Procedure 7 Subject to due process: Разработване, тестване и внедряване на Платформа за достъп до обществена информация , Estimated Amount: 309 000.00
  • Differentiated position 1: Разработване, тестване и внедряване на Платформа за достъп до обществена информация
    Contractor: Index-Bulgaria Ltd
    Contract total funded value: 235 920.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN