Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.081-0009-C01
Project Name Health and Safety for the Employees of Inntertop Ltd., Tryavna
Beneficiary 817084943 INTERTOP EOOD
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 04.10.2021
Start Date 04.10.2021
End Date 16.06.2023
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Габрово (BG322), Трявна, гр.Трявна

Description

Brief description
Настоящото проектно предложение е разработено в отговор на нуждата от подобряване управлението на човешките ресурси, безопасността на работното място и условията за труд и почивка в Интертоп ЕООД, гр. Трявна. 
В рамките на проекта са предвидени за изпълнение три основни групи дейности:   
1. Оптимизиране на работните процеси чрез  анализ и въвеждане на нови системи, практики и инструменти за развитие на човешките ресурси във фирмата, с акцент върху практиките за по-лесното съвместяване на професионалния, семейния и личния живот, както и удължаване трудовия живот на по-възрастните работници и служители.
2. Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд на работниците и служителите чрез въвеждане на колективни предпазни средства и закупуване на специално работно облекло, чиято цел е да защитят работниците от неблагоприятен микроклимат, да осигурят по-добра ергономия при работа, както и по-зелени работни места (в т.ч.  закупуване на нови енергоспестяващи климатици, подмяна на дограма и поставяне на щори, осигуряване на енергоспестяващо осветление на работното място, доставка на ергономични работни столове, студозащитно облекло и анатомични чехли/обувки.)  
3.Осигуряване на социални придобивки за работещите, чрез ремонт и/или оборудване на място за отдих и хранене, съблекалня, санитарни помещения, фитнес.
Планираната продължителност на проекта е 24 месеца. Мерките ще обхванат много широка целева група; те ще имат практически ефект върху всеки работник и служител във фирмата (общо 66 + управител), от които 30 жени на възраст над 54 г и 5 жени с увреждания.  
Резултатите от проекта ще допринесат за по-добра организация, по-високо качество и привлекателност на труда в предприятието, за повишаване на производителността и подобряване на професионалния и здравния статус на работещите. Те ще имат  положителен ефект върху околната среда и принос за запазване на заетостта в региона.
Activities
  • Activity: Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите и подобряване на социалния климат в предприятието: Дейността е насочена към постигане на Специфична цел 2 на настоящия проект. Целевата група, която ще бъде обхваната са 67 ч. при изпълнение на поддейност 2.1. и 60 ч. при изпълнение на поддейност 2.2. Нуждите на целевата група са свързани с подобряване на микроклимата и ергономията на работните места, както и да им се предостави специализирано работно облекло. Целта е да се осигурят БЗУТ в предприятието, да се подобри професионалния и здравния статус на работниците и служителите, да се подобри социалния климат, в т.ч. да се въведат по-зелен модели за организация на труда. Дейността включва две поддейности: Подд.1: Осигуряване на колективни предпазни средства. 1. Във фирмата за отопление се използват предимно климатици, а в най-студените дни и локално парно. Съществуващите са стари и амортизирани и се нуждаят от подмяна. Същото е състоянието и в административната част - счетоводство, стая на управител, в пласмента. Необходима е подмяна и поставяне на нови с висок енергиен клас на ефективност. Предвидени са 10 бр. нови климатици. С изпълнението на тази поддейност ще се постигне подобряване на показателя Защита от неблагоприятен микроклимат. 2. Дограмата на сградите е метална, а на административен етаж дървена, стара и олющена, недобре уплътнена. Сменена е само за цех Конфекция и на управител. Предвидено е да се постави нова дограма, общо 16 бр. , както следва: Обслужващ офис - 1 бр ; Коридор - 2 бр. ; Моделна - 1 бр.; Цех Кроялно - 8 бр ; Работилница - 2 бр.; Пласмент - 2 бр. Прозорците и на двете сгради са големи и силната слънчева светлина създава проблем за очите на работниците, като води до бърза умора и е предпоставка за наранявания. Необходимо е да се закупят подходящи щори, общо 47 бр. (180/200). Тази поддейност ще допринесе за Защита от неблагоприятен микроклимат. 3. Спецификата на работата във фирмата е такава, че се изисква добра осветеност на работното място. В момента на работните места има осветление, което е морално остаряло, не е енергоефективно и натоварва зрението на операторите. Необходимо е на всички машини да се поставят лампи с възможност за преместване, с лед осветление, което е по-подходящо и по-икономично, общо 50 бр. Въвеждането им ще допринесе за показател Защита от неблагоприятен микроклимат. 4. Осигурените към момента столове за работа са нерегулируеми, създават допълнителен дискомфорт и невъзможност за организация на работното място в съответствие с ергономичните изисквания. Предвид спецификата на изпълняваните дейности има работни места, които са целодневно седящи, а има и такива, които изискват по-голямата част от работния ден да преминава в изправена позиция. Общият брой необходими столове с ергономични характеристики е 67: Работни столове, професионални – 58 бр. и Работни столове - тип офисни – 9 бр. С тази мярка ще се осигури Ергономичност на работните места. Подд. 2: Закупуване на специално работно облекло; Съобразно характера на работа, служителите се нуждаят от различно специализирано облекло и ЛПС. Необходимо е да се осигури специализирано облекло и анатомични обувки в съответствие с конкретната длъжност, както следва: Якета за студозащита – 4 бр., Анатомични чехли перфорирани – 57 бр., Защитни анатомични обувки – 60 бр. Прилагането на тази мярка ще доведе до подобряване на условия на труд; тя е предпоставка за намаляване дискомфорта и грижа за здравето на работниците., Contracted Amount: 48 935.61 , Reported Amount: 56 674.31
  • Activity: Осигуряване на социални придобивки за работещите, включително ремонт и оборудване на място за отдих, хранене и почивка, съблекални и санитарни помещения за служителите в предприятието.: Тази дейност е а насочена към постигане на Специфична цел 3 на настоящото проектно предложение. Целевата група, която ще бъде обхваната са всички 67 служители. Нуждите на целевата група, които ще бъдат посрещани са свързани с условията за отдих, почивка и възстановяване по време на работа, както и санитарно-хигиенните условия. Целта на тази дейност е да се осигурят по-добри условия за краткотраен отдих на работниците и служителите като се обнови и оборудва място за хранене и отдих, обособи се кът за отдих на открито, оборудва се съблекалня, ремотнират се санитарни помещения, достави се оборудване за фитнес зала. Интертоп непрекъснато търси способи за удовлетворяване на изискванията и очакванията на своите служители за по-добри условия на труд. Осигуряване на приятно място за краткотраен отдих, както и съвременно качество на санитарно-хигиенни помещения е от изключителна важност за създаване на повече комфорт на работното място. Освен загриженост за благополучието на служителите си, с прилагането на тези мерки, Интертоп се стреми да повиши и тяхната мотивация за работа. В тази връзка, и в изпълнение на политиката на фирмата по отношение непрекъснато осигуряване на социални климат във фирмата, се планират следните дейности: 1. ремонт и оборудване на стая за отдих и хранене 2. обособяване и оборудване на кът за отдих на открито 3. оборудване на съблекалня 4. ремонт на санитарни помещения (тоалетни) 5. доставка на уреди за фитнес зала Стаята за отдих и хранене в момента е много лошо състояние, оборудвана с маси и столове, доставени преди 20 г, които са стари и износени. Няма съвременно работещо оборудване. Дограмата е стара, метална, неуплътнена и без щори; с много лоша климатизация. Стаята се нуждае от боядисване, подмяна на дограмата, обзавеждане, поставяне на климатик. Предвидено е да се боядисат стените, да се смени дограмата на 3 бр. прозорци, да им се поставят щори, да се постави климатик, да се закупят хладилник, микровълнова фурна, кафе машина, 7 маси, 28 стола, модулно кухненско оборудване. Предприятието разполага с двор, в който може да се обособи място за отдих на открито през топлите месеци на годината. Почивката на открито, макар и за 10 минути би могла да зареди служителите с енергия и да ги разтовари от стрес. Предвижда се да се обособи кът за отдих с маси и пейки, на които работниците да почиват, дори и да се хранят. Необходимо е да се закупят 2 маси и 4 пейки. В предприятието има обособеня съблекалня за жени. Тя е оборудвана със стари пейки и закачалки, което е недостатъчно и е под изискуемия минимум за оборудване на такива помещения. Липсват индивидуални шкафчета за съхранение на личното облекло и вещи, което създава несигурност и неудобство за работниците. Предвижда се да се закупят нови шкафове със заключване, което ще им създаде комфорт и ще им позволи са съхраняват лични вещи. Предвижда се да се доставят 6 модулни шкафа с отделения с врати, всяка с отделно заключване. За осигуряване на лична хигиена са обособени санитарни помещения /тоалетни и умивални/, които не отговарят на съвременните норми. Те се нуждаят от основен ремонт, какъвто не е правен от години. Във фирмата работят 67 лица, 90 % от тях са жени. Наличието на комфортни и чисти санитарни помещения е от съществена необходимост. Предвижда се съществуващите тоалетни да се ремонтират, като се подменят врати и дограма, настилката на пода и облицовката на стените. Предвиждат се следните дейности: доставка и полагане теракот на лепило, доставка и полагане фаянс по стени, подмяна на дограма на 4 бр. прозорци, доставка и монтаж на 7 бр. врати. Във фирмата има обособена фитнес зала, но тя не разполага със съвременни уреди, подходящи възрастни, а това е добра възможност за подобряване на двигателната култура и възстановяване на работоспособността. Предвид извършваните във фирмата предимно седящи операции и с оглед избора на най-подходящи за възрастта уреди, се предвижда доставка на 1 масажен стол и 1 пътека за бягане., Contracted Amount: 28 570.70 , Reported Amount: 28 451.38

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: SUNLINE DESIGN, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 5 300.00
  • Contractor: SIM - MINKA IVANOVA ET, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 5 396.00
  • Contractor: SVETLINA 55 LTD, Contracted Amount*: 11 162.29 , Reported Amount**: 11 162.29
  • Contractor: YUZHEN EN, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 3 350.00
  • Contractor: MISHEL HIDRO Ltd, Contracted Amount*: 4 315.11 , Reported Amount**: 4 315.11
  • Contractor: IMAR OOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 24 558.59
  • Contractor: BELBRO LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 21 305.00
  • Contractor: VETEX, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 2 000.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, including self-employed, persons, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 67.00 , Reached amount: 63.00
Indicator 2 Number of enterprises which have introduced new processes for health and safety at work, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Number of enterprises supported, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Number of enterprises which have introduced new systems, practices and tools for human resources development and organisation of labour processes, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 85 125.69 BGN
Grant 85 125.69 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 85 125.69 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN