Identification

UMIS Number BG16RFOP002-3.001-0429-C01
Project Name Introducing measures for increasing the energy efficiency of Mebel M Ltd.
Beneficiary 124607935 MEBEL-M LTD
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 20.11.2017
Start Date 20.11.2017
End Date 28.03.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Североизточен, Добрич, Добрич, с.Бранище

Description

Brief description
Настоящото проектно предложение се базира на направените в изготвения от Ан Енерджи ООД Доклад за енергиен одит препоръки за изпълнение на мерки за повишаване на енергийната ефективност на Мебел-М ЕООД. Дейностите, свързани с изготвяне на енергийния одит са предварително изпълнени и са описани като Дейност 1 в настоящия проект.  
Предвидени за реализация са дейности за подмяна на морално и технически остарели машини и оборудване с нови високотехнологични и енергийноефективни машини и оборудване, инсталация на рекуператор за оползотворяване на отпадната топлинна енергия и изпълнение на СМР за подобряване енергийната ефективност на сградния фонд (производствена база) - дейности по елемент А "Инвестиции", както дейности за внедряване на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (АСМЕ) и сертифициране на система за управление на енергията (СУЕ) по ISO 50001 - дейности по елемент Б "Услуги".
Проектът е изготвен в отговор на нарастналата необходимост за оптимизиране на работните процеси с цел устойчиво развитие на Мебел-М ЕООД на силно конкурентния мебелен пазар.
Очаквани резултати:
- Реализирани мин. 81,76 % енергийни спестявания 
- Спестени емисии СО2 - мин. 25,87 т/год.
- Закупени 9 бр. машини и оборудване, вкл. инсталиран рекуператор, внедрена автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението, сертифицирана система за управление на енергията, осигурена публичност   
- Намалено общото енергийно потребление във фирмата и намалена себестойността на единица продукция
- Постигната по-висока производителност 
Планиран срок за изпълнение: 14 месеца след подписване на договор за БФП.
Предвиденият бюджет за реализация на проекта е в размер на 418 431,83 лева без вкл. ДДС, от които 298 534,26 лева - БФП и 119 897,57 лева - собствен принос на Мебел-М ЕООД.
Activities
  • Activity: Изготвяне на Доклад от енергиен одит (предварителна дейност): Цел: Дейността е задължителна съгласно Условията за кандидатстване по настоящата схема и има за цел да бъдат установени стоящите пред Мебел-М ЕООД нужди и ограничения, касаещи енергийната ефективност на предприятието. Дейността е изпълнена при спазване изискванията на УО, ЗЕЕ, ЗУСЕСИФ и ПМС 160. Същност (съдържание): Изготвен е доклад от енергиен одит по образец - Приложение Б, който съдържа информация за съществуващото положение, изчисления на енергийните разходи, препоръчани мерки за подобряване на енергийната ефективност на дружеството, както и изчисления на енергийните спестявания, които ще бъдат реализирани. Докладът обхваща общо 12 мерки - 9 от които касаят подмяна на налични машини и оборудване; изведена е мярка за подобряване енергийната ефективност на сградния фонд чрез топлоизолация на покрив и стени; и са препоръчани мярка за въвеждане на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението и мярка, свързана с оползотворяване на остатъчната топлинна енергия. Общият извод от доклада е, че в резултат от реализацията на предвидените мерки ще бъдат спестени 25,87 т/год емисии СО2 и ще се реализират енергийни спестявания от 270847 kWh/год. или планираните енергийни спестявания (ПЕС) възлизат на 81,76%. Етапи на изпълнение: 1. Подготвителен - изготвени са и са предоставени покани за представяне на оферта до 3 фирми, вписани в публичния регистър съгласно ЗЕЕ. Поканите съдържат данните на Мебел-М ЕООД, описание на услугата, която трябва да бъде изпълнена, срок за подаване на оферта, прогнозна максимална стойност. Получените оферти са разгледани и оценени, като за изпълнител е избран АН ЕНЕРДЖИ ООД, тъй като фирмата е предложила най-ниска цена за изготвяне на Доклад за енергиен одит. Между Мебел-М ЕООД и Ан Енерджи ООД е подписан договор, уреждащ съдържанието и обхвата на услугите по изготвяне на доклад, както и условията и начина на плащане, правата и задълженията на всяка от страните. 2. Същински етап - в изпълнение на подписания на 11.07.2016 г. договор Мебел-М ЕООД предостави на Ан Енерджи ООД необходимите данни за енергийното потребление за предходния 3-годишен период и информация за производствените процеси във фирмата. Беше проведена среща с консултантите от екипа на Ан Енерджи ООД, на която се обсъдиха проблемите по отношение на енергийното потребление и ефективността на разходите за енергия на Мебел-М ЕООД. Въз основа на получените данни за енергийното потребление и от измерванията, извършени в хода на обследването, е одитирана цялостната производствена дейност на предприятието. В резултат е изготвен Доклад от проведения енергиен одит съгласно Приложение Б "Образец на енергиен одит" (съгласно подписан приемо-предавателен протокол от 09.08.2016 г.). Докладът е изпратен на АУЕР и е одобрен със Становище за съответствие на енергиен одит № BG16RFOP-884 / 18.10.2016 г. 3. В изпълнение на постигнатите между Мебел-M ЕООД и Ан Енерджи ООД договорености по отношение условията и начина за плащане за предоставените от Ан Енерджи ООД услуги и съгласно Закона за счетоводството е издадена фактура., Contracted Amount: 18 000.00 , Reported Amount: 18 000.00
  • Activity: Управление на проекта: Дейността има за цел осигуряване на качествено изпълнение на проектните дейности, осъществяване на контрол и мониторинг относно ефективността и ефикасността при разходването на безвъзмездно предоставените финансови средства и работа за постигане на желаните резултати съобразно идентифицираните нужди и ограничения пред Мебел-М ЕООД в резултат от проведения одит и изготвения енергиен доклад. В рамките на общата дейност се предвижда да бъдат изпълнени следните конкретни дейности: 1. Изготвяне на длъжности характеристики за работа по проекта съобразно задачите и отговорностите на определените съответно за Ръководител и за Счетоводител по проекта лица, съгласно посоченото по-долу в т. 9. Екип от формуляра за кандидатстване. 2. Дефиниране на дейностите, които трябва да бъдат извършени, за да се постигнат желаните резултати, определяне на последователността им във времето и на логическите зависимости между тях, оценка на времето за тяхното изпълнение. Ще се извърши преглед и актуализация на план-графика за изпълнение на проекта и ще се изготви списък на конкретните задачи и дейности, ще се поставят срокове за изпълнението на всяка дейност, вкл. ще се направи списък с документите, които следва да бъдат съставени; 3. Провеждане на работни срещи между членовете на екипа, по време на които: ще се обсъждат текущи проблеми, възникнали в хода на изпълнението на проекта, необходимите действия, които следва да бъдат предприети; ще се обсъждат и приемат график, план за действие, степен на изпълнение на проекта, както и изготвените документации за избор на изпълнители, провежданите процедури и подписаните договори; и др. 4. Изготвяне на актуален план за външно възлагане изпълнението на дейностите по проекта, като ще бъдат определени актуални индикативни дати за обявяване на всяка процедура и за подписване на договор с избрания изпълнител 5. Изготвяне на документации за избор на изпълнители съгласно разпоредбите на ПМС № 160, ЗУСЕСИФ, изискванията на ОПИК и приложимата нормативна и законодателна уредба, при съблюдаване на стойностите за изпълнение на всяка дейност, вида на доставката/услугата/СМР и пр. - Подробното обяснение по отношение изпълнението на коретните дейности по възлагане на планираните доставки/услуги/СМР на външни изпълнители са разписани в съответната дейност (дейности 3-8.). 6. Управление на проектните дейности - осъществяване на мониторинг и контрол по отношение изпълнението на подписаните договори, спазване на договорените срокове, вид, качество и количество на съоветните доставки/услуги/СМР; съдействие при изготвянето на документите, удостоверяващи изпълнението на договорите; предприемане на корективни действия при необходимост, и др.; осъществяване на координация на изпълнителите и използването на ресурсите; разпространяване навреме на необходимата информация до всички участници в проекта; идентифициране на промени и осигуряване, че те са анализирани и координирани. 7. Съставяне на технически и финансови доклади в съответствие с изискванията на ОПИК, в определените срокове и образци; и в съответствие с условията на договора за предоставяне на БФП,окомплектоване на първични разходооправдателни документи при условията на чл. 60-64 ЗУСЕСИФ, попълване на декларация за допустимост на разходите съгласно изискванията на УО и пр.; Архивиране на създадената документация по проекта. Етапи на изпълнение: 1.Подготовка - включва изпълнение на дейностите по т. 1 и т. 2, описани по-горе. Целта е да се създадат необходимите предпоставки за коректното и в срок изпълнение на проекта (1-ви месец). 2. Изпълнение - включва дейностите от т. 3 до т. 6, описани по-горе. Етапът е от основно значение за цялостното изпълнение на проекта по отношение на качество, законосъобразност и целесъобразност на изпълнението,както и ефективност и ефикасност на разходваните средства (1-13. месец). 3. Отчитане - включва изпълнението на дейността по т. 7, описана по-горе (14. месец), Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Публичност и визуализация: Дейността има за цел да се осигури широка информираност и публичност на поставените цели и дейностите, които ще бъдат изпълнени, както и на получената финансова подкрепа от ЕС. Дейността ще бъде изпълнена при спазване указанията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. и изискванията на ОПИК и настоящата процедура. Осъществяването на проекта е от интерес не само за Мебел-М ЕООД, клиентите и партньорите на фирмата, но и за обществото, като цяло предвид поставените цели за намаляване емисиите на парниковите газове и за опазване на околната среда, които ще гарантират устойчив растеж за предприятието и повишаване конкуретносопособността на икономиката. Затова цялостното информационно обезпечаване на проекта е насочено към популяризирането на използваните методи и подходи за постигане на желаните ефекти. Ползите от реализацията му са от особена важност и значение за разпространение на утвърдените вече добри практики за изпълнение на проекти, едновременно с което ще бъде насърчена равнопоставеността и прозрачността при възлагането на дейности на външни изпълнители. Дейността предвижда: 1. изготвяне на 3 бр. информационни табели с размери мин. 50х70 см, изработена от устойчив на атмосферни влияния материал, на която ще бъде отпечатана, като минимум следната информация: наименование на проекта, бенефициент, финансиращ орган, стойност на проекта и на получената безвъзмездна финансова помощ и период на изпълнение на проекта, вкл. елементите на визуализация - знамето на ЕС, лого на ОПИК и др. Табелите ще бъдат поставени в производствената база и двата магазина на фирмата. 2. Публикуване на информация за проекта на интернет страницата на Мебел-М ЕООД - http://mebel-m.com. Дейността ще се изпълнява от членовете на екипа през целия период на реализация на проекта, като периодично ще се публикува актуална информация относно напредъка, постигнатите резултати и пр. 3. Публикации в печатни медии - предвиждат се мин. 2 публикации - една до 6-я месец от началото на проекта и една в последния месец на проекта. Публикациите съответно ще съдържат информация за целите, планираните дейности, очакваните резултати и бюджет на проекта, и информация за постигнатите цели и резултати и за разходените средства. 4. Поставяне на информационни стикери - мин. 10 бр., които ще бъдат поставени на закупените машини и оборудване. Стикерите ще съдържат, като минимум следната информация: знамето на ЕС, логото на ОП РЧР и номера на договора за предоставяне на БФП. Изпълнението на дейността ще протече на следните етапи: 1. Подготвителен етап: включва дейностите по подготовка и провеждане на процедура за избор на изпълнител на горепосочените задачи (с изкл. на зад.2), вкл. подписване на договор с избрания изпълнител. Етапът е основополагащ и определящ за своевременната и ефективна реализация на планираните задачи. Отговорни лица: екип по проекта, Мебел-М ЕООД. Период на изпълнение - 1ви месец. 2. Същински етап: включва дейностите по изготвяне на идейни проекти, изработване и монтиране/отпечатване/доставка на съответните печатни материали, публикуване на съобщения на уеб-сайта на Мебел-М ЕООД и пр./съгласно посоченото в т.1-4 по-горе/. Етапът ще се изпълни при стриктно спазване указанията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. и изискванията на ОПИК. Отговорни лица: екип по проекта, избран изпълнител. Период на изпълнение - 1-14. мес. 3. Заключителен етап: включва дейности по изготвяне на необходимата документация - фактури, приемо-предавателни протоколи, снимков материал, удостоверяващи пълното, коректно и в срок изпълнение на гореописаните задачи. Отговорни лица: екип по проекта, изпълнител. Период на изпълнение: 14. мес., Contracted Amount: 1 610.00 , Reported Amount: 1 590.00
  • Activity: Изпълнение на мерки 1-9 от енергийния одит, свързани с подмяна на стари и неефективни машини и оборудване с нови високотехнологични и енергийно ефективни : Цел: Дейността има за цел да се подменят част от наличните машини и оборудване със съвременни енергийноефективни и високотехнологични машини за производството на мебелни изделия, в резултат на което да се намали енергийното потребление с мин. 14% (от 8037 kWh/год. на 6854 kWh/год.), както и да се намалят вредните емисии СO2. Дейността предвижда изпълнението на мерки 1-9. от енергийния одит, свързани с подмяна на машини и оборудване, както следва: - мярка 1 - подмяна на абрихт, модел DMA41, комбинирана с хоризонтален борапарат - за рендосване на дървен материал - производителност 2 м/мин, мощност 3kW - мярка 2 - подмяна на щрайхмус, модел DMS41N - за калиброване на детайли от дървен материал - производителност 3 м/мин, мощност 4kW - мярка 3 - подмяна на циркуляр, модел BABYS2 - за надлъжно разкрояване, рязане под градус и точно накъсяване на детайли от масивна дървесина - производителност 3м/мин, мощност 3,75 kW - мярка 4 - подмяна на фреза, модел Т1002L - за надлъжно и напречно фрезоване на детайли от масивна дървесина - производителност 6 м/мин, 4 kW - мярка 5 - подмяна на циркуляр, модел BABYS1 - спомагателна машина за фалцване и нутване на форматни материали, за разкрояване на МДФ и ал. профили - производителност 5 м/мин, мощност 3,55 kW - мярка 6 - подмяна на вертикална бормашина - за пробиване на специфични вертикални отвори, производителност 20 несиметрични отвора/час, мощност - 0,6 kW; и подмяна на стационарна оберфреза - служи за вертикално и криволинейни профилиране на детайли по шаблони - производителност 10 отвора/час, мощност 1,8 kW - мярка 7 - подмяна на банциг (произведен 1970г.) - за грубо накъсяване (разкрой) на детайли от масивна дървесина - производителност 4 м/мин, мощност 7 kW (с голяма мощност и трудна за аспириране, поради което се използва неефективно, морално и технически остаряла) - мярка 8 - подмяна на лентов шлайф (произведен 1980г.) - за шлайфане на големи повърхнини - производителност 2 м/мин, 5 kW - мярка 9 - подмяна на фреза - за шлайфане на криволинейни детайли - производителност 2 м/мин, 4 kW Етапи на изпълнение: 1.Подготвителен - 6-7. мес. -подготовка и провеждане на процедура за избор на изпълнител - публична покана съгласно чл. 50(2), т.2 от ЗУСЕСИФ и разпоредбите на ПМС 160. Изготвената документация съгласно чл. 51 от ЗУСЕСИФ ще бъде съгласувана с УО, след което ще се публикува в ИСУН 2020 и на mebel-m.com. Оферти за участие ще могат да подават всички заинтересовани лица. Осигурява се публичен достъп и се предоставят разяснения на постъпили запитвания на ЕИП. След изтичане на срока за получаване на оферти, със заповед управителят на фирмата ще определи мин. 3 лица, които да разгледат, оценят и класират получените оферти. С участникът/ците, който отговаря на поставените изисквания за допустимост и чиято оферта е получила най-висока оценка, ще бъде сключен договор/и. Етапът ще бъде изпълнен при спазване принципите на публичност и прозрачност, свободна и лоялна конкуренция, равнопоставеност и недопускане на дискриминация, добро финансово управление, при гарантиране ефективността и ефикасността на разходваните финансови средства. 2.Доставка - 8-11 мес. - На този етап ще бъде осъществена доставката на закупеното оборудване, като ще бъдат предприети мерки за спазване условията на подписания договор/и, посочените в техн.спецификации минимални изисквания и посочените в техническото предложение на съответния изпълнител параметри. Ще се подготвят необходимите за инсталирането на новите машини място и условия за работа в производствената база на Мебел-М ЕООД. 3.Инсталация и отчитане - 12 мес. - За удостоверяване извършените доставка и инсталация на всяка от общо 9 бр. машини и оборудване ще бъдат съставени съответните отчетни документи, като: приемо-предавателен протокол, фактура, снимков материал, гаранционна карта, указания/ръководство за употреба. Посочените в следващия раздел ед.цени на машините са съгласно приложени оферти, в лева без ДДС, завишени с 10%., Contracted Amount: 292 151.54 , Reported Amount: 292 000.00
  • Activity: Подобряване на енергийните характеристики на производствената база в изпълнение на мярка 10 от енергийния одит: Съществуващо положение: Производствената база на МЕБЕЛ-М ЕООД се намира в с. Бранище, изградена е през 1990 г. върху собствен имот около 700 кв.м. Базата е със застроена площ 509 кв.м., представлява едноетажна постройка в П-образна форма. Външните стени са изпълнени от тухлени зидове, има вътрешна и външна мазилка. Покривът е два типа - плосък - дървена конструкция с етернитови плоскости и метална конструкция с ламарина. Поставена е ПВЦ дограма. В производствената база на фирмата са обособени: сушилня, цех за обработване на масивна дървесина, цех за шлайфане, цех за обработване на форматни материали, помещение за повърхностно обработване /боядисване/ на детайли от масивна дървесина, склад за готова продукция, склад за материали и консумативи, склад за инструменти. Отоплението се осъществява посредством топлината, отделяна в процеса на изсушаване на дървения материал. Цел: Да се подобрят енергийните характеристики на сградата чрез изпълнение на дейности за топлоизолиране на покрива и външните стени - изпълнение на СМР и да се намалят разходите за ел.енергия при производството на единица продукт (очаквани енергийни спестявания от 247587 kWh/год.). Същност (съдържание): Мярка 10 от изготвения доклад за енергиен одит предвижда изпълнение на СМР за топлоизолация на външните стени на производствената база на Мебел-М ЕООД посредством EPS с дебелина мин. 6 мм, в резултат на което загубите на енергия през външните стени ще бъдат намалени от 811 W/K - измерени преди изпълнение на мярката на 134 W/K - след реализирането й. Мярка 10 предвижда и изпълнение на СМР за топлоизолация на покрива на производствената база на Мебел-М ЕООД, в резултат на което загубите на енергия през външните стени ще бъдат намалени от 3189 W/K - измерени преди изпълнение на мярката на 192 W/K - след реализирането й. Факторът на енергийни спестявания е 84,42%. Етапи на изпълнение: 1. Подготовка и провеждане на процедура за възлагане - 2-3. мес. - ще бъде изготвена публична покана за избор на изпълнител съгласно разпоредбите на ПМС 160 и ЗУСЕСИФ (глава IV., чл. 50, ал. 2, т. 1), която след съгласуване от УО, ще бъде публикувана в публичния регистър на ИСУН и на www.mebel-m.com. Публичната покана ще съдържа: данни за бенефициента, обект и описание на предмета на процедурата, техническа спецификация, изисквания към офертите и критерии за оценяване, място и срок за подаване на оферти, образци на документи и проект на договор. След изтичане на определения срок, получените оферти ще бъдат разгледани и оценени от нечетен брой оценители, определени със заповед на управителя на Мебел-М, за което ще бъде изготвен протокол и УО ще бъде уведомен за извършеното класиране. Протоколът ще се предостави за утвърждане на управителя на Мебел-М ЕООД и с избрания изпълнител ще бъде подписан договор, включващ всички предложения от офертата му. В периода за изпълнение на дейността е предвиден и срок за реакция при евентуално настъпване на непредвидени обстоятелства по чл. 10-11 от ПМС 160, които биха довели до забавяне изпълнението на предвидените СМР. 2. Изпълнение на СМР - 4-7. мес. - ще се осъществи съгласно изготвени КС и КСС при условията и в сроковете, определени в подписания с определения изпълнител договор. При изпълнението на СМР ще се създадат условия за безопасно изпълнение на служебните задължения на работниците и служителите на Мебел-М ЕООД, ще се следи за влагане на качествени материали и спазване технологичната последователност за изпълнение на СМР по топлоизолация на покрив и външни стени на производствената база на фирмата. 3. Приемане на изпълнените СМР и отчитане на дейността - 7.мес. - на този етап ще бъде прегледано цялостното изпълнение на договора с избрания изпълнител, ще се състави протокол за приемо-предаване на работата, както и ще се съставят необходимите документи, свързани с отчитането на дейността съгласно изискванията на УО и правилата за изпълнение на проекти по настоящата схема. , Contracted Amount: 91 300.29 , Reported Amount: 83 001.18
  • Activity: Оползотворяване на остатъчната топлинна енергия съгласно предписанията на мярка 11 от изготвения енергиен одит: Съществуващо положение: Производството на мебели от масивна дървесина и МДФ, предизвикват голяма запрешеност и отделяне на дървесни стърготини, които се отвеждат извън работните помещения посредством изградена всмукателна вентилация. Наличната вентилационна система е неефективна, тъй като при извеждането на праховите частици вкарва в мебелния цех студен въздух. Изчислено е, че годишната консумация на ел. енергия възлиза на 6846kWh. Проведеният енергиен одит е установил, че налице потенциал за повишаване енергийната ефективност на предприятието посредством оползотворяване на остатъчната топлинна енергия, която се получава в резултат на ежедневната производствена дейност на Мебел-М ЕООД. Цел: Да се повиши енергийната ефективност на предприятието чрез предприемане на мерки за оползотворяване на остатъчната топлинна енергия и монтиране на рекуперативен блок, който ще позволи топлият отвеждан въздух от смукателната вентилация да затопли входящия външен въздух в помещението. Успоредно с това, монтирането на рекуперативен блок ще допринесе за намаляване разходите за ел.енергия за производствената дейноста на Мебел-М ЕООД. Очаквани резултати: реализирани енергийни спестявания - 4925 kWh/год.; спестени емисии СО2 - 0,21 т/год.; намален разхода за енергия за производството на единица продукт; осигурена по-здравословна и безопасна работна среда за заетите в производствената дейност на Мебел-М ЕООД лица Същност (съдържание): Дейността предвижда да се закупи и инсталира рекуператор с дебит 3000 куб.м./час и ефективност 70%. Етапи на изпълнение: 1. Подготовка и възлагане - на този етап ще бъде създадена необходимата организация за подготовка на процедура за избор на изпълнител "избор без провеждане на процедура", предвид стойността на предвидения финансов ресурс, който е под прага, определен в чл. 50, ал. 2, т. 2 от ЗУСЕСИФ. За целта ще се изготви съобщение за набиране на ценови предложения (чл. 2, ал. 7 от ПМС 160 ), което ще бъде публикувано в ИСУН и на интернет страницата на Мебел-М ЕООД. Определените със заповед на управителя на Мебел-М ЕООД лица ще разгледат, оценят и класират постъпилите за участие оферти и след утвърждаване на изготвения от работата им протокол, с избрания изпълнител ще се подпише договор. Период на изпълнение: 6. месец 2. Доставка и инсталиране на рекуперативен блок - на този етап ще бъде доставено оборудването и ще се инсталира в производствената база на Мебел-М ЕООД. Ще се проведат тестове за проверка на оборудването. Период на изпълнение: 7-8 месец 3. На този етап ще бъдат изготвени необходимите документи, удостоверяващи изпълнението на доставката съгласно изискванията на Мебел-М ЕООД и предложените параметри в офертата на доставчика - фактура, приемо-предавателен протокол, снимков материал и пр. , Contracted Amount: 3 520.00 , Reported Amount: 3 400.00
  • Activity: Изпълнение на мярка 12 от енергийния одит, свързана с внедряване на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението: Съществуващо положение: Към настоящия момент в дружеството не са внедрени средства за измерване на енергийните и материалните потоци. Консумирана енергия е електрическа. По-голямата част от машините и оборудването, които се използват в производствената дейност на фирмата, са остарели морално и технически и консумираната електроенергия е изключително висока. Тъй като при производството на различните видове изделия се полага и ръчен труд, а машините не са снабдени с електронен контрол, често те остават в работен режим без да извършват полезна дейност, което увеличава разходите за ел.енергия. Цел: С реализацията на настоящото проектно предложение се цели да се постигне по-добра енергийна ефективност, освен чрез изпълнението на предвидените в Доклада от проведения енергиен одит мерки за подмяна на машини и оборудване, но и чрез въвеждане на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (АСМЕ), която да записва и отчита енергопотреблението на различните видове енергоносители и ресурси за основните технологични процеси, като позволява осъществяването на мониторинг и контрол и създава база данни, въз основа на които да се вземат управленски решения относно оптимизиране потреблението на ел.енергия. Очаквани резултати: намаляване енергийното потребление с 1267,44 kWh/год.; намаляване разходите за енергия на единица продукт Същност (съдържание): Дейността предвижда закупуване и внедряване на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението, в изпълнение на мярка 12. от изготвения Доклад за проведен енергиен одит. В изпълнение на дейността е предвидено: 1. Монтиране на прибори за измерване на консумираната електрическа енергия в главното разпределително табло на производствената база на МЕБЕЛ-М ЕООД, 2. Монтаж на хардуер, който ще събира информацията от измервателните прибори, и 3. Инсталиране на софтуер за автоматично събиране и обработване на получената информация. Дейността ще бъде изпълнена след изпълнението на предвидените по дейност 5. СМР, едновременно с доставката и инсталирането на новите машини /дейност 4./. Етапи на изпълнение: 1. Избор на изпълнител - При спазване изискванията за изпълнение на проекти, финансирани по ОПИК, договора за безвъзмездна финансова помощ и приложимите разпоредби на ЗУСЕСИФ и ПМС № 160, ще бъде избран изпълнител, притежаващ необходимия опит и технически възможности, който да достави и инсталира АСМЕ. За целта ще бъде изготвено съобщение за набиране на ценови предложения в ИСУН 2020, което ще бъде публикувано и на интернет страницата на Мебел-М ЕООД. Съобщението ще съдържа подробно описание на доставката, прогнозна стойност и срок за подаване на ценовите предложения. Получените оферти ще бъдат разгледани и оценени и с оферента, предложил най-добра цена, ще бъде подписан договор. Период на изпълнение: 10-ти мес. 2. Доставка, монтаж и инсталиране на АСМЕ, вкл. необходимите измервателни прибори, хардуер и софтуер. Обучение за работа със системата. Период на изпълнение: 11-13.мес. 3. Тестване на внедрената автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението и установяване съответствието й с поставените изисквания. Изготвяне на документи, удостоверяващи изпълнението на договора с избрания изпълнител и на дейността. Период на изпълнение: 13-ти мес., Contracted Amount: 3 410.00 , Reported Amount: 3 405.00
  • Activity: Разработване, внедряване и сертифициране на система за управление на енергията съгласно изискванията на международен стандарт ISO 50001: Мебел-М ЕООД е сертифицирано по международен стандарт БДС EN ISO 9001:2008, но няма внедрена система за управление на енергията (СУЕ). Чрез предвидената дейност дружеството заявява отговорността си към опазване на околната среда и желанието си да предприеме необходимите мерки за намаляване и контрол на енергопотреблението при производствената си дейност. Дейността предвижда изпълнение на мерки за разработване и внедряване на СУЕ и сертифициране по международен стандарт ISO 50001 с цел да се създадат условия за непрекъснато подобряване на енергийните характеристики на дружеството, включително за енергийна ефективност, разумно и ефективно потребление на енергия. С внедряването изискванията на МС ISO 50001 и посредством систематично управление на енергията дружеството ще е в състоение да повиши енергийната си ефективност, използването и потреблението на енергията; да намали емисиите на парникови газове и други свързани въздействия върху околната среда; да намали енергийните си разходи. Изпълнението на дейността ще протече в четири основни етапа: 1. Възлагане - подготовка на съобщение за набиране на ценови предложения,което ще бъде публикувано в ИСУН 2020 и на интернет страницата на Мебел-М ЕООД и ще съдържа необходимата информация съгласно чл. 2, ал. 7 от ПМС 160; разглеждане и оценяване на постъпилите оферти; подписване на договор с избрания изпълнител 2. Разработване на наръчник, вкл. правила и процедури, в изпълнение изискванията на стандарта и при съобразяване с параметрите на внедрената СУК ISO 9001. Този етап включва и дейностите по съставяне и работа с Програма за енергиен мениджмънт, по отчитане и анализиране потреблението на енергия, изграждане на енергийна информационна с-ма, дефиниране на мерки за подобряване на енергийната ефективност на сградата и на производствения процес, като цяло, както и поставяне на общи и специфични енергийни цели. 3. Внедряване - Етапът включва дейности, свързани с преглед на СУК, първоначално оформяне функционалността и визията на системата, и се базира на съвместна работа между Мебел-М ЕООД, екипа по проекта и избрания изпълнител. Ще бъде определен представител на ръководството и ще се сформира екип за управление на енергията. Ще се осигурят ресурсите, необходими за разработване, внедряване, поддържане и подобряване на СУЕ и на енергийните характеристики, като резултат от това. Ще бъдат проведени предварителни прегледи от страна на ръководството и ще се изготви декларация за енергийната политика на фирмата. Етапът е основополагащ за коректното и ефективно изпълнение на дейността, респ. за установяване на съответствие с изискванията на МС ISO 50001. 4. Сертифициране на внедрената СУE - осъществява се на три под-етапа, както следва: 4.1.Анализ - преглед и оценяване на разработената документация, целите, резултатите от прегледа от ръководството и вътрешните одити. По време на този процес се определя дали разработената СУE е достатъчно развита и готова за сертификация. На този етап одиторът разяснява констатациите и координира необходимите дейности за подготовка на одита/оценяването на СУЕ на място. 4.2. Одит/оценяване на разработената и внедрена СУЕ - одиторският екип ще анализира и оцени ефикасността за всички функционални области, както и на всички управленски процеси, въз основа на наблюдения, проверки, интервюта, преглед на резултати от записи, и др.техники за одитиране. Резултатите от одита, вкл. всички констатации, ще бъдат представени на ръководството на Мебел-М ЕООД по време на заключителна среща. При необходимост ще се договорят необходимите планове за коригиращи действия. 4.3. Сертификация - независимо звено от избраната сертифицираща организация ще извърши оценка на процеса на одит и резултатите от него и ще вземе независимо решение относно издаването на сертификат. За целта ръководството на Мебел-М ЕООД ще получи доклад от проведения одит. След изпълнение на всички изисквания на дружеството ще бъде издаден сертификат за внедрен МС ISO 50001., Contracted Amount: 8 550.00 , Reported Amount: 8 350.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: iiSystems OOD, Contracted Amount*: 2 383.50 , Reported Amount**: 3 405.00
  • Contractor: FELDER GROUP BULGARIA LTD, Contracted Amount*: 204 400.21 , Reported Amount**: 292 000.00
  • Contractor: Komplektstroi-D Ltd., Contracted Amount*: 63 910.20 , Reported Amount**: 83 001.18
  • Contractor: AN ENERGY LTD., Contracted Amount*: 16 200.00 , Reported Amount**: 18 000.00
  • Contractor: FULL CONTACT LTD, Contracted Amount*: 1 431.00 , Reported Amount**: 1 590.00
  • Contractor: SOFTCONTROL CONSULT LTD, Contracted Amount*: 3 870.00 , Reported Amount**: 4 300.00
  • Contractor: LUXOR PROEKT EOOD, Contracted Amount*: 2 380.00 , Reported Amount**: 3 400.00
  • Contractor: Bureau Veritas Bulgaria Ltd, Contracted Amount*: 3 645.00 , Reported Amount**: 4 050.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Expected energy savings in enterprises as a result of completed projects, Measure Unit: MWh/y, Base Value: 0.00 , Target amount: 270.85 , Reached amount: 270.85
Indicator 2 Energy audits performed, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 GHG reduction, Measure Unit: тонове CO2 екв., Base Value: 0.00 , Target amount: 25.87 , Reached amount: 25.87
Indicator 4 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 5 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 6 Намаляване на количеството отпадъци, предвидени за депониране – количества генерирани отпадъци на годишна база преди/след изпълнение на проекта в тонове годишно., Measure Unit: т./год., Base Value: 0.67 , Target amount: 0.50 , Reached amount: 0.00
Indicator 7 Намаляване на количеството отпадъци, предвидени за депониране – количества генерирани отпадъци при производството на единица продукция на годишна база, преди/след изпълнение на проекта в тонове годишно., Measure Unit: т./год., Base Value: 0.67 , Target amount: 0.50 , Reached amount: 0.00
Indicator 8 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 418 431.83 BGN
Grant 298 534.26 BGN
Self amount 119 897.57 BGN
Total actual amounts paid 292 410.33 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Внедряване на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението, Estimated Amount: 3 410.00
  • Differentiated position 1: Внедряване на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 2 Subject to due process: Доставка и инсталиране на рекуператор, Estimated Amount: 3 410.00
  • Differentiated position 1: Доставка и инсталиране на рекуператор
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 3 Subject to due process: Доставка и монтаж на машини и оборудване в изпълнение на дейност 4 от проекта, Estimated Amount: 292 151.65
  • Differentiated position 1: Доставка на оборудване в изпълнение на мярка 1 от Одитен доклад - абрихт - 1 бр.
    Contractor: FELDER GROUP BULGARIA LTD
    Contract total funded value: 13 286.70
  • Differentiated position 2: Доставка на оборудване в изпълнение на мярка 2 от Одитен доклад - щрайхмус - 1 бр.
    Contractor: FELDER GROUP BULGARIA LTD
    Contract total funded value: 16 428.05
  • Differentiated position 3: Доставка на оборудване в изпълнение на мярка 3 от Одитен доклад - форматно-разкройващ циркуляр - 1 бр.
    Contractor: FELDER GROUP BULGARIA LTD
    Contract total funded value: 10 138.48
  • Differentiated position 4: Доставка на оборудване в изпълнение на мярка 4 от Одитен доклад - фреза - 1 бр.
    Contractor: FELDER GROUP BULGARIA LTD
    Contract total funded value: 18 039.02
  • Differentiated position 5: Доставка на оборудване в изпълнение на мярка 5 от Одитен доклад - форматно-разкройващ циркуляр - 1 бр.
    Contractor: FELDER GROUP BULGARIA LTD
    Contract total funded value: 11 234.87
  • Differentiated position 6: Доставка на оборудване в изпълнение на мярка 6 от Одитен доклад - CNC обработващ център - 1 бр.
    Contractor: FELDER GROUP BULGARIA LTD
    Contract total funded value: 107 792.45
  • Differentiated position 7: Доставка на оборудване в изпълнение на мярка 7 от Одитен доклад - банциг - 1 бр.
    Contractor: FELDER GROUP BULGARIA LTD
    Contract total funded value: 6 484.44
  • Differentiated position 8: Доставка на оборудване в изпълнение на мярка 8 от Одитен доклад - лентов шлайф - 1 бр.
    Contractor: FELDER GROUP BULGARIA LTD
    Contract total funded value: 7 931.60
  • Differentiated position 9: Доставка на оборудване в изпълнение на мярка 9 от Одитен доклад - кантов шлайф - 1 бр.
    Contractor: FELDER GROUP BULGARIA LTD
    Contract total funded value: 13 064.60
Procedure 4 Subject to due process: Извършване на енергиен одит, Estimated Amount: 20 000.00
  • Differentiated position 1: Извършване на енергиен одит
    Contractor: AN ENERGY LTD.
    Contract total funded value: 16 200.00
Procedure 5 Subject to due process: Изпълнение на дейности за осигуряване на публичност и визуализация, Estimated Amount: 1 610.00
  • Differentiated position 1: Изпълнение на дейности за осигуряване на публичност и визуализация
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 6 Subject to due process: Подобряване на енергийните характеристики на производствената база на Мебел-М ООД в с. Бранище, община Добрич, Estimated Amount: 91 300.29
  • Differentiated position 1: Изпълнение на СМР за подобряване енергийните характеристики на производствената сграда на Мебел-М ООД в изпълнение на мярка 10 от Доклада за енергиен одит.
    Contractor: Komplektstroi-D Ltd.
    Contract total funded value: 63 910.20
Procedure 7 Subject to due process: Разработване и внедряване на система за управление на енергията съгласно изискванията на международен стандарт ISO 50001, Estimated Amount: 4 400.00
  • Differentiated position 1: Разработване и внедряване на система за управление на енергията съгласно изискванията на международен стандарт ISO 50001
    Contractor: SOFTCONTROL CONSULT LTD
    Contract total funded value: 3 870.00
Procedure 8 Subject to due process: Сертифициране на Система за управление на енергията съгласно изискванията на МС ISO 50001, Estimated Amount: 4 150.00
  • Differentiated position 1: Сертифициране на Система за управление на енергията съгласно изискванията на МС ISO 50001
    Contractor:
    Contract total funded value:

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN