Identification

UMIS Number BG16RFOP002-3.001-0164-C01
Project Name Increasing energy efficiency in GEOPRODUKT AD
Beneficiary 825150909 GEOPRODUKT AD
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 15.11.2017
Start Date 15.11.2017
End Date 06.12.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Пловдив, Асеновград, гр.Асеновград

Description

Brief description
Основната дейност на ГЕОПРОДУКТ АД е производство на висококачествени диамантни режещи и пробивни инструменти за минно-геоложката и строителната индустрия - диамантни корони, обувки и разширители, дистанционни втулки и втулки на ишлеме, графитни пресформи.
Основнaта потребност на фирмата е свързана с подобряване на енергийната ефективност за постигане на устойчив растеж и конкурентоспособност. Удовлетворяването на тази потребност е основната цел на проекта, която ще бъде изпълнена чрез следните дейности: 
1. Придобиване на ново производствено оборудване
2. Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001
Дейността по избор на изпълнител за изготвяне на енергиен одит е изпълнена преди подаване на проектното предложение.
Дейността за изготвяне на финансов одит ще бъде извършена след доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на производственото оборудване и получен сертификат по ISО 50001 и е за сметка на кандидата.

Чрез реализирането на гореописаните дейности, включващи мерки за енергийна ефективност, включени в одобрен от АУЕР енергиен доклад (Становище № BG16RFOP-206/31.08.2016), ще бъдат постигнати следните основни резултати:
1. доставено, монтирано и въведено в експлоатация производствено оборудване - CNC двуколонен фрезови център - 1бр.; CNC Струг - 1бр.; 4+1 машинен център - 1бр.; Tрикоординатна измервателна машина - 1бр.
2. получен сертификат съгласно стандарт БДС EN ISO 50001 
3. изпълнени дейности за опазване на околната среда
4. годишни спестявания на енергия – 72 800 kWh/год
5. спестени емисии CO2 – 59,62 т/год
6. поставена визуализация

Чрез изпълнение на дейностите по проекта и постигане на заложените резултати ще се разшири капацитета на съществуващия стопански обект, ще се намалят разходите за производство на единица продукция, ще се развие екологосъобразно производство и ще се подобри енергийната ефективност на фирмата.
Activities
  • Activity: Придобиване на ново производствено оборудване (дейността ще бъде извършена чрез закупуванетонето на CNC двуколонен фрезови център – 1бр.; CNC Струг - 1 бр.; 4+1 машинен център - 1 бр.; Tрикоординатна измервателна машина - 1 бр.): Като част от дейността ще бъдат закупени: - CNC двуколонен фрезови център - 1бр. (мярка 1 от одобрен енергиен одит) - CNC Струг - 1бр. (мярка 2 от одобрен енергиен одит) - 4+1 машинен център - 1бр. (мярка 3 от одобрен енергиен одит) - Tрикоординатна измервателна машина - 1бр. (мярка 4 от одобрен енергиен одит) Закупуването и въвеждането в експлоатация на описаното по-горе производствено оборудване (включено като мерки в одобрения енергиен доклад) ще доведе до подобряване енергийната ефективност на фирмата и разширяване капацитета на съществуващия стопански субект. Предвидените машини са с високи технологични и функционални възможности, което ще намали и разходите (енергийни, неенергийни и ресурсни) за производство на единица продукция. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Избор на изпълнител (от 1-ви до 4-ти месец от изпълнението на проекта) 2. Сключване на договор с избрания изпълнител (от 4-ти до 5-ти месец) 3. Доставка, монтаж, въвеждане в експлоатация и подписване на приемо-предавателен протокол (от 5-ти до 12-ти месец) 4. Визуализация (от 1-ви до 12-ти месец) С цел информиране на ползвателите и обществеността за получената безвъзмездна помощ и в съответствие с изискванията на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация” 2014-2020г. и приложимото към момента на изпълнение на дейността законодателство, фирмата ще осигури за собствена сметка визуализация на проекта. На входа на базата на фирмата ще бъде поставен билборд, а на новозакупеното оборудване – ще бъдат поставени стикери, указващи обстоятелството, че оборудването е закупено с помощта на ЕС чрез ОП „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020. Дейността за изготвяне на финансов одит ще бъде извършена след доставка, монтаж и въвеждане в експоатация на производственото оборудване и издаден сертификат по ISO 50001и е за сметка на кандидата., Contracted Amount: 2 122 000.00 , Reported Amount: 2 119 000.00
  • Activity: Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на БДС EN ISO 50001 (като част от дейността ще бъдат извършени следните поддейности: въвеждане на БДС EN ISO 50001 и сертифицирането му): Като част от дейността ще бъдат извършени следните услуги: въвеждане на система за енергиен мениджмънт (СЕМ) съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 и сертифицирането й. Основен аспект на стандарта е следване на систематичен подход за постигане на непрекъснато подобряване на енергийните характеристики, включително енергийна ефективност, използването на енергия и потреблението. Чрез изпълнението на дейността ще се повиши енергийната ефективност и конкурентоспособността на фирмата. Като част от дейността се предвижда да бъдат извършени следните поддейности: I. Въвеждане на Система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001 Етап 1: Диагностичен анализ - извършва се диагностичен анализ на съществуващия начин на работа Етап 2: Разработване на СEM Етап 3: Внасяне на корекции и одобрение на документите - разработената документация се обсъжда с ръководството на организацията. При необходимост се нанасят корекции и изменения. Етап 4: Внедряване и потвърждаване на СEM Етап 5: Вътрешен одит - провеждане на финален вътрешен одит на внедрената система от екип с представители на консултанта и Упълномощен представител на ръководството Етап 6: Преглед на ръководството - консултантският екип оказва съдействие на Ръководството на фирмата при провеждането на преглед на Системата. II. Сертифициране на въведената система съгласно стандарт БДС EN ISO 50001. Етап 1: ще се проведе на място във фирмата, като одитът включва следните дейности: - Обсъждане и потвърждаване на предложения обхват на сертификация и предмет на дейност - Преглед на документираната система - Потвърждение, че СЕМ е ефективно внедрена и има категорични предпоставки за преминаването към Етап 2 Етап 2: ще се проведе на място във фирмата и включва следните дейности: - Обсъждане на ефективното внедряване на коригиращи действия за несъответствията, повдигнати по време на Етап 1(ако има такива) - Преглед на основните процеси и дейности на фирмата от одиторския екип - Преглед на програми, доклади и протоколи за Вътрешен одит и Преглед от ръководството - Издаване на сертификат Поддейност 1. Въвеждане на система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001 ще бъде изпълнена в следните стъпки: 1. Избор на изпълнител, който да предостави консултантски услуги за въвеждане на БДС EN ISO 50001 и сключване на договор (от 1-ви до 2-ри месец) 2. Предварителен анализ, подготовка, изграждане и въвеждане на БДС EN ISO 50001 (от 2-ри до 4-ти месец) Поддейност 2. Сертифициране на въведената система съгласно стандарт БДС EN ISO 50001 ще бъде изпълнена в следните стъпки: 1. Избор на акредитиран изпълнител, който да извърши услуги за сертифициране (от 4-ти до 5-ти месец) 2. Подаване на заявление за сертификация към избрания акредитиран орган (от 5-ти до 6-ти месец) 3. Извършване на сертификационни одити (от 6-ти до 7-ми месец), Contracted Amount: 7 000.00 , Reported Amount: 6 900.00
  • Activity: Изготвяне на енергиен одит („обследване за енергийна ефективност” съгласно Приложение Б от Насоките за кандидатстване): Дейността за изготвяне на енергиен одит е извършена преди подаване на проектното предложение. Като част от дейността е извършено обследване за енергийна ефективност на фирма ГЕОПРОДУКТ АД. В резултат от обследването е изготвен енергиен одит, включващ 4 мерки. Изпълнението на дейността премина през следните етапи: 1. Избор на изпълнител чрез събиране на три оферти 2. Подписан приемо-предавателен протокол след получен енергиен одит по образец 3. Подаден към АУЕР одит и получено становище, Contracted Amount: 8 500.00 , Reported Amount: 8 500.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: AN ENERGY LTD, Contracted Amount*: 7 650.00 , Reported Amount**: 8 500.00
  • Contractor: Mashin Komers LTD, Contracted Amount*: 1 483 300.00 , Reported Amount**: 2 119 000.00
  • Contractor: TRANSPACIFIC CERT. LTD, Contracted Amount*: 4 410.00 , Reported Amount**: 4 900.00
  • Contractor: STANDART PREZIC LTD, Contracted Amount*: 1 800.00 , Reported Amount**: 2 000.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Energy audits performed, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Expected energy savings in enterprises as a result of completed projects, Measure Unit: MWh/y, Base Value: 0.00 , Target amount: 72.80 , Reached amount: 72.80
Indicator 5 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 6 GHG reduction, Measure Unit: тонове CO2 екв., Base Value: 0.00 , Target amount: 59.62 , Reached amount: 59.62
Indicator 7 Намаляване на количеството отпадъци, предвидени за депониране – количества генерирани отпадъци на годишна база преди/след изпълнение на проекта в тонове годишно., Measure Unit: т./год., Base Value: 4.00 , Target amount: 3.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 2 137 500.00 BGN
Grant 1 499 350.00 BGN
Self amount 638 150.00 BGN
Total actual amounts paid 1 497 160.00 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Въвеждане на ISO 50001, Estimated Amount: 2 000.00
  • Differentiated position 1: Въвеждане на БДС EN ISO 50001
    Contractor: STANDART PREZIC LTD
    Contract total funded value: 1 800.00
Procedure 2 Subject to due process: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ДМА по обособени позиции: Oбособена позиция 1: CNC двуколонен фрезови център – 1 брой; Oбособена позиция 2: CNC Струг – 1 брой; Oбособена позиция 3: 4+1 машинен център – 1 брой; Oбособена позиция 4: Tрикоординатна измервателна машина – 1 брой, Estimated Amount: 2 122 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ДМА по обособени позиции: Oбособена позиция 1: CNC двуколонен фрезови център – 1 брой
    Contractor: Mashin Komers LTD
    Contract total funded value: 510 090.00
  • Differentiated position 2: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ДМА по обособени позиции: Oбособена позиция 2: CNC Струг - 1 брой
    Contractor: Mashin Komers LTD
    Contract total funded value: 387 520.00
  • Differentiated position 3: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ДМА по обособени позиции: Oбособена позиция 3: 4+1 машинен център - 1 брой
    Contractor: Mashin Komers LTD
    Contract total funded value: 400 050.00
  • Differentiated position 4: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ДМА по обособени позиции: Oбособена позиция 4: Tрикоординатна измервателна машина - 1 брой
    Contractor: Mashin Komers LTD
    Contract total funded value: 185 640.00
Procedure 3 Subject to due process: Изготвяне на енергиен одит („обследване за енергийна ефективност” съгласно Приложение Б от Насоките за кандидатстване), Estimated Amount: 8 500.00
  • Differentiated position 1: Изготвяне на енергиен одит („обследване за енергийна ефективност” съгласно Приложение Б от Насоките за кандидатстване)
    Contractor: AN ENERGY LTD
    Contract total funded value: 7 650.00
Procedure 4 Subject to due process: Сертифициране на ISO 50001, Estimated Amount: 5 000.00
  • Differentiated position 1: Сертифициране на ISO 50001
    Contractor: TRANSPACIFIC CERT. LTD
    Contract total funded value: 4 410.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN