Identification

UMIS Number BG16RFOP002-3.001-0343-C01
Project Name Increasing the energy efficiency of "DITEX - SM" Ltd.
Beneficiary 121430547 DITEX-SM Ltd
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 20.11.2017
Start Date 20.11.2017
End Date 28.06.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Враца, Враца, гр.Враца

Description

Brief description
„ДИТЕКС - СМ”ООД е основана през 1997г. и е утвърден и разпознаваем сред потребителите производител на спално бельо и кухненски текстил. Основни продукти, които се произвеждат от „ДИТЕКС-СМ ООД са: олекотени завивки от различни видове материали, като приоритет са изделията от микрофибър в различни варианти; спални комплекти от памук и микрофибър; чаршафи с ластик за матрак от памучно трико и др. материи; възглавници; покривки за маса – подходящи както за дома, така и за хотели и ресторанти; покривки за легло и много други в зависимост от желанията и търсенето на нашите клиенти.
„ДИТЕКС - СМ”ООД разполага с две производствени бази в гр. София и гр. Враца. През 2012г. е открита нова производствена фабрика в гр. Враца, като продължение на усилията в посока се отговори на нарастващото търсене и необходимостта от повишаване на производствения капацитет. Във фабриката във Враца основно се произвеждат изделия като олекотени завивки, възглавници, покривки за легла и спални комплекти. Фабриката стартира с една линия за производство на вата и олекотени завивки, като през 2014г. е добавена още една.
По проектното предложение ще бъдат закупени и въведени в експлоатация два броя автомат за обточване и затваряне на олекотени завивки и покривала за легло (Мярка 1) и един брой машина за рециклиране на отпадъчен материал (Мярка 2), които ще увеличат производителността и намалят енергопотреблението на предприятието.
Activities
  • Activity: Закупуване на автомат за обточване и затваряне на олекотени завивки и покривала за легло (Мярка 1)- 2 броя: Към момента процесът по обточване и затваряне на олекотени завивки и покривала за легла ДИТЕКС-СМ ООД извършва с две отделни машини. В процеса са включени двама шевни оператори, а понякога се налага и ползване на подавач, който пренася продукта от едната на другата станция, което означава средно по 2,5 машинни оператори/работници за тази операция. Обточването изисква определени шивашки умения, затова е необходима квалифицирана работна ръка. Поради високото ниво на човешка намеса, качеството на крайния продукт също варира. Съществуващите машини са стари и изключително енергоемки, средната производителност на една такава е 32бр./ч. Предвижда се интегриране в производствения процес на два броя нови автомати за обточване и затваряне на олекотени завивки и покривки за легло (Мярка 1), който ще гарантира по-икономичен и по-продуктивен процес. Машината обточва и затваря продукта с една операция и се управлява от един машинен оператор. Производителността й е приблизително 105 двойни олекотени завивки на час. Инсталираната електрическа мощност на всеки автомат е 5kW. Процесът е напълно автоматизиран. Операторът, който обслужва предходната прошивна машина в линията, трябва само да подава полуфабриката от едната страна на автомата, да наблюдава обточването и да сгъва готовия продукт от другата страна. Следователно, има постоянство в нивото на качеството и не се изисква висококвалифицирана работна ръка. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец) 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи(от 17 до 18 месец), Contracted Amount: 379 431.00 , Reported Amount: 379 431.00
  • Activity: Закупуване на машина за рециклиране на отпадъчен материал (Мярка 2)- 1 брой: Налична машина за рециклиране в дружеството ДИТЕКС-СМ ООД не е оборудвана устройства за филтриране на праха и за автоматично насочване на материала към производството. Липсата на филтър увеличава запрашеността на производствените помещения и влошава качеството на продукцията. Насочването на рециклирания материал към производството се извършва ръчно, което намалява драстично производителността и така тя е едва 40кг./ч. Съществуващата машина е стара и изключително енергоемка. Предвижда се интегриране в производствения процес на нова машина за рециклиране на отпадъчен материл (Мярка 2), състояща се от шредер, ротационен дисков кондензатор, байпас (система за връзка на захранването на пакетиращата машина или следващата), пакетираща машина. Актива ще се използва за разчепкване на материали (парчета от плат, вата- и др.), получени от производството на олекотени завивки, седалки за столове и други подобни. Рециклирания материал ще се връща повторно в производството. Парчетата плат се подават на линията, в която посредством валове със специален профил се разчепкват до влакна. Разчепкания материал се подава към ротационен дисков филтър, в който се отделят дребните частици и праха. Отделените дребни текстилни частици и прах се извеждат извън производствения процес. Отделените влакна годни за връщане в производството преминават през участък от линията, който ги насочва съответно към съществувщата линия, където влизат повторно в производството или се подават към пакетиращата машина за опаковане и последващата продажба или съхранение. Капацитета на линията е 180 кг/час, а инсталираната електрическа мощност е 25,07kW. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец) 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи(от 17 до 18 месец), Contracted Amount: 289 091.00 , Reported Amount: 289 091.00
  • Activity: Енергиен одит : Дейността по изготвяне на енергийния одит в ДИТЕКС-СМ ООД е извършена преди подаване на проектното предложение от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност. Целта на обследването е изчисляване на обобщените енергийни характеристики на енергозахранване и енергопотребление, намиране на енергоемки точки в производството и разработване на енергоспестяващи мерки, както и необходимите капиталови вложения за тях. Изготвянето на доклад за енергийно обследване на фирмата ще служи за управление на рационалното използване на енергийните ресурси във фирмата. Това обуславя извършването на тази дейност като предпроектна, крайният резултат от която е: -По-ресурсно ефективни и по-екологосъобразни производствени процеси в кандидатстващото предприятие; -Повишаване на енергийната ефективност и засилване на конкурентоспособността на предприятието чрез постигане на по-ниски производствени разходи; -Насърчаване на предприятието към инвестиции за повишаване на енергийната ефективност, което ще доведе до намаляване на разходите за производство на единица продукция; -Цялостно подобряване в бизнес и производствените процеси, допринасяйки за подобряване на производителността. Дейността и разходите са извършени преди подаване на проекта и след датата на обявяване на настоящата процедура., Contracted Amount: 19 900.00 , Reported Amount: 19 900.00
  • Activity: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт вкл. съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001- 1 брой : Дейността включва: - Одит и анализ за съотвeтствието на първоначалното състояние спрямо изискванията на стандарта; - Изготвяне на разработена документация на системата за управление – - Инструктаж по изискванията на Системата за управление - ще бъде обучено поне по едно лице от звено, за да има възможност на по-късни етапи това лице да провежда вътрешни обучения на останалите служители. Документира се с протокол от обучение; - Внедряване на системата за управление - работно въвеждане (реално използване на новите правила); - Вътрешен одит – проверка на готовността за сертификация, документирано с Доклад от вътрешен одит; - Съдействие при провеждане на преглед от ръководството; Резултатите от изпълнението на дейността: - намаляване на разходите за енергийни ресурси; - ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда; - измерване и анализиране на енергийната резултатност; - подобряване на постоянното енергийно управление; - подобряване на рентабилността на фирмата; - повишаване на конкурентоспособността. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2. Извършване на услугата (от 6 до 18 месец). , Contracted Amount: 1 000.00 , Reported Amount: 980.00
  • Activity: Сертифициране на система за енергиен мениджмънт вкл. съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001-1 брой : Процеса на сертификация се осъществява в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO/IEC 17021:2011, като целта е да се оцени внедряването и ефикасността на Системата за управление на бенефициента, например: - информацията и доказателствата за съответствие с всички изисквания на приложимия стандарт за системата за управление или друг основен документ; - наблюдението, измерването, отчитането и прегледа на постигнатото спрямо целите за най-важните характеристики и резултатите (за съответствие с приложимия стандарт за система за управление или друг основен документ); - постигнатото по отношение на съответствието с нормативните актове; - оперативния контрол на процесите и др. Сертифицирането на Система за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, включва следните задължителни етапи при извършване на процедурата по сертифициране: - провеждане на първоначален одит (одит I фаза) за документационно съответствие на системата с изискванията на стандарт ISO 50001:2011; - стандарт ISO 50001:2011; - провеждане на заключителна среща с ръководството на фирмата. Чрез сертифицирането на система за енергиен мениджмънт ДИТЕКС-СМ ООД ще постигне следните резултати: • намаляване на разходите за енергийни ресурси; • ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда; • измерване и анализиране на енергийната резултатност; - подобряване на постоянното енергийно управление; - подобряване на рентабилността на фирмата; - повишаване на конкурентоспособността. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2. Извършване на услугата (от 6 до 18 месец). , Contracted Amount: 14 000.00 , Reported Amount: 13 800.00
  • Activity: Визуализация: Във връзка с изпълнението на дейността по информация и публичност, на уеб-сайта на предприятието ще бъде публикувано кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, в което се откроява финансовата подкрепа от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие и ОПИК, в рамките на два дни от датата на сключване на договора за безвъзмездна финансова помощ. Със средства по проекта ще бъде изработен и поставен минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място, например на входа на сградата, където се изпълнява проектът. На всички закупени активи ще бъдат поставени стикери, указващи подкрепата на ОПИК и ЕФРР. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от кандидатстващото предприятие задължително ще се указва съфинансирането на проекта от ЕФРР, чрез поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на ЕС; упоменаване на ЕФРР; общото лого за програмен период 2014-2020 г. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2. Извършване на услугата (от 6 до 18 месец)., Contracted Amount: 3 000.00 , Reported Amount: 2 830.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: STANDARD PRECISE, Contracted Amount*: 882.00 , Reported Amount**: 980.00
  • Contractor: EPILOG Ltd., Contracted Amount*: 173 454.60 , Reported Amount**: 289 091.00
  • Contractor: MACHINEHEAD LTD., Contracted Amount*: 227 658.60 , Reported Amount**: 379 431.00
  • Contractor: TRANSPACIFIC CERT., Contracted Amount*: 12 420.00 , Reported Amount**: 13 800.00
  • Contractor: Eco Globe Ltd, Contracted Amount*: 17 910.00 , Reported Amount**: 19 900.00
  • Contractor: DM 2008 Ltd, Contracted Amount*: 2 547.00 , Reported Amount**: 2 830.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Expected energy savings in enterprises as a result of completed projects, Measure Unit: MWh/y, Base Value: 0.00 , Target amount: 165.13 , Reached amount: 165.13
Indicator 4 Energy audits performed, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 5 GHG reduction, Measure Unit: тонове CO2 екв., Base Value: 0.00 , Target amount: 135.24 , Reached amount: 135.24

Financial Information

Total Project cost 706 422.00 BGN
Grant 435 223.20 BGN
Self amount 271 198.80 BGN
Total actual amounts paid 434 872.20 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Визуализация, Estimated Amount: 3 000.00
  • Differentiated position 1: Визуализация
    Contractor: DM 2008 Ltd
    Contract total funded value: 2 547.00
Procedure 2 Subject to due process: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт вкл. съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001- 1 брой , Estimated Amount: 1 000.00
  • Differentiated position 1: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт вкл. съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001- 1 брой
    Contractor: STANDARD PRECISE
    Contract total funded value: 882.00
Procedure 3 Subject to due process: Енергиен одит , Estimated Amount: 19 900.00
  • Differentiated position 1: Енергиен одит
    Contractor: Eco Globe Ltd
    Contract total funded value: 17 910.00
Procedure 4 Subject to due process: Закупуване, доставяне и въвеждане в експлоатация на: - автомат за обточване и затваряне на олекотени завивки и покривала за легло (Мярка 1)- 2 броя; - машина за рециклиране на отпадъчен материал (Мярка 2)- 1 брой., Estimated Amount: 668 522.00
  • Differentiated position 1: Автомат за обточване и затваряне на олекотени завивки и покривала за легло (Мярка 1)- 2 броя
    Contractor: MACHINEHEAD LTD.
    Contract total funded value: 227 658.60
  • Differentiated position 2: Машина за рециклиране на отпадъчен материал (Мярка 2)- 1 брой
    Contractor: EPILOG Ltd.
    Contract total funded value: 173 454.60
Procedure 5 Subject to due process: Сертифициране на система за енергиен мениджмънт вкл. съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001-1 брой , Estimated Amount: 14 000.00
  • Differentiated position 1: Сертифициране на система за енергиен мениджмънт вкл. съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001-1 брой
    Contractor: TRANSPACIFIC CERT.
    Contract total funded value: 12 420.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN