Identification

UMIS Number BGENVIRONMENT-4.001-0001-C04
Project Name Project №3 "Implementing innovative measures to mitigate and adapt to climate change in municipalities in Bulgaria"
Beneficiary 121155866 National Trust Ecofund (NTEF)
Funding EEA FM ==> Environment Protection and Climate Change
Date of the Contract/Order 03.02.2021
Start Date 03.02.2021
End Date 02.01.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България

Description

Brief description
Целта на проекта е да подобри капацитета на местните власти да планират и идентифицират креативни и иновативни решения за градско развитие и да ги изпълнят, за да смекчат въздействието върху и се адаптират към климатичните промени. На основата на поредица от обучения и учебни пътувания до страната донор, проектът ще подкрепи местните власти да оценят стратегическите си планове и програми, както и вече изпълнените действия за климата, като ги подпомогне да направят нова стратегическа стъпка към прилагане на най-съвременните знания и опит в сферата на климатичните действия за градско планиране и развитие. Планираните дейности допринасят директно за резултат 4 на Програмата – Повишаване възможностите на местните общини да намаляват емисиите и да се адаптират към климатичните промени.
Водещ партньор е НДЕФ. Партньор от страната донор е Норвежката асоциация на регионалните и местните власти (KS) и осем български общини -  Бургас, Варна, Кърджали, Пловдив, Русе, Сливен, Стара Загора, София. Ролята на НДЕФ ще e управлението на целия проект, да организира и предостави експертиза в процеса на преглед и оценка в партниращите общини, както и да предостави необходимата експертиза за идентифицирането и разработването на проектите на иновативните инвестиционни мерки. Ролята на норвежкия партньор на всички етапи в проекта ще допринася с информация относно най-добрите практики и опит за най-съвременните технологии за малка инфраструктура в градовете. Партниращите общини, от своя страна, ще са отговорни за управлението и изпълнението на пилотните  инвестиционни дейности. Тези дребно мащабни инфраструктурни мерки ще са специфични и съответстващи на конкретните условия за конкретното населено място.
Продължителността на проекта е 42 месеца с общ бюджет до 2, 8 Милиона евро. 
Activities
  • Activity: Управление на проекта/ Project management: Подробно описание на управленската система на проекта е представено в Плана за управление на качеството и оценка на риска. Дизайнът на проекта се състои от две нива на мениджмънт – Координационен комитет и Изпълнителен екип на проекта. Координационният комитет на проекта е съставен от представители на всички 10 проектни партньори. Той ще има мандат да одобрява проектния план за изпълнение, годишните и заключителния проектен доклад. Срещите на координационния комитет ще се провеждат средно веднъж годишно или по преценка на проектния екип. Председател на комитета ще е Изпълнителният директор на водещия партньор, членове ще са определени представители от останалите партньори и ръководителя на екипа. Проектният мениджър / председател на координационния комитет докладва директно пред Управителния съвет на НДЕФ. Изпълнителният екип на проекта е съставен от основния екип и разширен екип. Основният екипсе състои отпредставители на НДЕФ (2 участници – проектен мениджър и ръководител на екип), един служител от KS и по един член от всяка община. Двамата основни членове от НДЕФ са и двигателите на оперативните ежедневни дейности по проектното изпълнение. Техните задължения са описани подробно в гореспоменатия план и специална заповед. Разширеният екип на проекта е сформиран от допълнителен персонал от НДЕФ (3 – 4 души, технически експерти), KS (2 – 3 души) и общините (3 технически експерти от община) и постоянните технически експерти, наети от НДЕФ и KS, които да предоставят техническа експертиза през цялото проектно изпълнение. Екипът на Страната донор ще бъде подкрепен и ще работи координирано и в тясно сътрудничество с експертния персонал на българските партньори от НДЕФ във всички задачи по проектното изпълнение. /Detailed description of the management system of the project is presented in the Plan for quality management and risk assessment. The design of the project involves two levels of management – Project Coordination Committee and Project Executive/ Implementation team. The project Coordination Committee consists of assigned representatives of all 10 project partners. It will have the mandate to approve the project implementation plan, the annual reports and the final project report. The meetings of the Coordination committee will be conducted in average once a year or upon request of the project team. Chair of the Committee will be the Executive Director of the Project promoter, members will be assigned representatives of the partners not directly involved in the project implementation and the team leader. The project manager/ chair of the coordination committee reports directly to the Board of Directors of NTEF. The Project Executive/ Implementation team consists of core team and extended project team. The core team consists of staff members of NTEF (2 members – project manager and team leader), one staff member of KS and one staff member of each municipality. The two core team members from NTEF are the operational day to day engines of the project implementation. The responsibilities between them are divided as described in the above mentioned plan and a special order. The extended projectteam consists of additional staff members from NTEF (3 – 4 persons, technical experts), KS (2 – 3 persons) and the municipalities (3 technical experts per municipality) and the permanent technical experts especially hired by NTEF and KS to provide technical expertise during the whole project. The donor country partner’s team will be supported and will work in coordination and in close cooperation with the Bulgarian NTEF experts’ staff and the Bulgarian external technical experts on all tasks of the project implementation., Contracted Amount: 303 252.73 , Reported Amount: 287 657.14
  • Activity: Подобряване на капацитета за планиране, мониторинг и въвеждане на мерки за смекчаване и адаптация към изменението на климата в българските общини / Improvement of the capacity for planning, monitoring and implementation of climate change mitigation and adaptation measures in Bulgarian municipalities: Тази група дейности включва действия по изграждане на капацитет в партньорските общини. Първата под-дейност (2.1.) ще се осъществи от партньорите от Страната донор – KS. Те ще направят преглед и доклад на добри практики и иновативни решения за потребностите за смекчаване и адаптиране към измененията на климата конкретно в градска среда с фокус върху специфичните последствия на климатичните изменения, като ефекта на топлинния остров, свлачища, наводнения и суши, причиняващи водни кризи. Едно три-дневно обучение (под-дейност 2.2.) ще бъде насочено към осемте партниращи общини, предвиждайки участие на общо 24 души – по 3 представители от община, които са част от общинския проектен екип (експерти по опазване на околната среда, инвестиционни проекти и планиране на програми). Второто три-дневно обучение (под-дейност 2.3.) - целевата група се състои от представители на всички останали български общини. Тъй като инициативата е съсредоточена върху градско развитие и изменение на климата, участниците ще бъдат избрани измежду общини, където съществуват подобни проблеми и мерките за адаптация ще са подходящи за адресиране на основни рискове, като ефекта на топлинния остров, наводнения и свлачища. Проектът предвижда изпълнението на три учебни пътувания (под-дейност 2.4.) Първото групово учебно пътуване ще бъде планирано и предназначено за представители на местното политическото ръководство от осемте партньорски общини – кметове /This group of actions involves capacity building activities for the partnering municipalities The first sub-action (2.1.) will be implemented by the donor country partner KS. They will provide a review and report for the introduction ofbest practices and innovative solutions responding to the needs for climate change mitigation and adaptation specifically in urban environment and focusing on the concrete consequences of climate change, such as heat island effect, landslides, floods and droughts causing water stress. One three-days training session (sub-action 2.2.) will be targeted to the eight partnering municipalities, envisaging the participation of total 24 persons - 3 representatives per municipality who will form the municipal project team (experts in environmental protection, investment projects expert and program planning expert). The second three-days training session (sub-action 2.3.) target group consists of representatives of all other Bulgarian municipalities. As the focus of the initiative is urban development and climate change, the participants will be identified among the municipalities, where such relevant risks exist, such as heat island effect, floods and landslides. The project will organize three study tours (sub-action 2.4). The first group study tour will be planned and designed for the political level of municipal leadership of the eight partnering municipalities – mayors/ deputy mayors. It will be planned for 4 days, including travel. The program will offer both exchange of experience on political/ policy and technical level. The other two study tour groups will be formed of representatives of the partnering municipalities plus NTEF staff and technical experts. The program of these study visits will cover more practical and technical examples, but also visits to Norwegian municipalities. The program will be designed for 6 days, including travel. зам. кметове. Ще продължи 4 дни, включително и пътуването. Програмата ще включва обмен на опит, както на политическо, така и техническо ниво. Останалите две групови учебни пътувания ще се сформират от представители на партниращите общини, заедно с екип от НДЕФ и технически експерти. Програмата на обученията ще обхваща практически и технически примери, както и посещения в норвежки общини. Програмата ще предвидена за 6 дни, включително и пътуването. / , Contracted Amount: 408 649.72 , Reported Amount: 449 685.40
  • Activity: Преглед на общински стратегически планове и оценяване на проекти, идентифициране на пропуски и необходими действия (проекти за градско развитие) в осем общини и избор на приоритетни иновативни мерки./ Review of municipal strategic plans, assessment of projects, identification of gaps and needed actions (urban development projects) in 8municipalities and selection of priority innovative measures.: Тази дейност включва аналитичен преглед на действащи общински планове и стратегии, инвестиционни програми, както и на резултатите от прилагането им, като целта е да се идентифицират пропуските в сферата на градското планиране, свързани със смекчаването и адаптацията към изменението на климата. Във всяка от осемте партниращи общини ще се сформират експертни екипи. Това ще бъдат експерти от съответните дирекции на общинската администрация, отговарящи за опазване на околната среда, градско развитие, стратегическо планиране и сходни специализации. Първата им задача ще е да идентифицират всички релевантни общински стратегически документи, в които изменението на климата и последствията от него са засегнати или трябва да бъдат взети под внимание. Ще бъдат разгледани също и значимите инвестиционни проекти. През март 2020 г. Министърът на МРРБ издаде Методически указания за разработване и прилагане на Планове за интегрирано развитие на общините за периода 2021 – 2027 г. Дейностите за смекчаване и адаптация към климатичните промени са задължителна част в структурата на тези планове. Аналитичният процес в проекта съвпада времево с процеса на изготвяне на тези планове. Така проектът съществено ще допринесе и за този проецс. НДЕФ ще предостави насоки и подпомогне този процес в осемте партниращи общини. В него активна роля ще имат и партньорите от Страната донор – KS. Те ще подкрепят целия процес с експертни консултации и фасилитиране. Анализът на осемте общини ще бъде изработен от проектните екипи от осемте общини, следвайки методологията, в рамките на три семинара с подкрепата на експерти от НДЕФ и KS. Между сесиите общинските екипи ще събират, сортират и анализират информация, в съответствие с методологията. Този процес се очаква да доведе до определяне на иновативните решения. Те ще бъдат обсъдени вътрешно във всяка община. /This activity involves analytical review of the currently effective municipal plans and strategies and investment programs, and the effectiveness of their implementation with the major goal to identify the gaps in the field of urban planning related to climate change mitigation and adaptation. In each of the eight partnering municipalities experts’ teams will be established. Most likely these will be experts from the relevant departments of the municipal administrations, responsible for environmental protection, urban development, strategic planning or relevant. Their first task will be to identify all relevant municipal strategic and planning documents where climate change and its consequences are considered or need to be considered. Significant investment projects will be reviewed as well. In March 2020 the Methodological Guidelines for the development of the Integrated Plans of the Municipalities 2021 – 2027 were issued by the Minister of Regional Development and Public works. The climate change mitigation and adaptation measures are an obligatory part of these plans. The analytical process in the project coincides timewise with the strategic planning in the municipalities. Thus, the project will contribute significantly to this process as well. NTEF will provide guidance and facilitation of this process in the eight partnering municipalities. In this process active role will play also the experts form the donor country partner – KS. They will support the whole process with experts’ consultations and facilitation. The analysis for the eight municipalities will be elaborated by the project teams of the eight municipalities following the methodology in three workshops with the experts’ support of NTEF and KS. Between the sessions the municipal teams will be collecting information, analyzing it based on the methodology. As a result of this process the innovative solutions will be identified. They will be discussed internally in each municipality. , Contracted Amount: 346 010.98 , Reported Amount: 168 081.09
  • Activity: Изпълнение на пилотни проекти за иновативни мерки за смекчаване и адаптация към изменението на климата в градското развитие Pilot projects of innovative climate change mitigation and adaptation urban development measures implemented : Четвъртата група от действия е свързана с иновативни решения за всяка една от осемте общини. Първата стъпка в тази насока, след идентифициране на иновативните решения във всяка община, ще е нещо като обществено обсъждане. Целта на това събитие е да се съберат професионални и обществени мнения за набелязаните мерки. Ще участват технически сътрудници и началници на отдели на общинската администрация, местни групи от експерти и професионалисти. Главната идея на проекта ще бъде представена и в последствие идентифицираните иновативните решения. Задачата не е да се поставят за гласуване, а да се добие допълнителна представа за осъществяването им. Главната роля в тези събития ще има НДЕФ, като неутрална, външна институция, която да фасилитира и ръководи дискусията. Разбираемо е, че срещите ще привлекат вниманието на местните медии, но главната цел не е публичността, а професионална дискусия и достъп до местни експертни мнения. Следващата стъпка в тази дейност е съставянето на техническа спецификация запредпроектното проучване, което след това ще бъде използвано при откриването на тръжната процедура за комбинираните услуги на проектиране и строителни дейности. Експертите от Страната донор ще допринесат към изготвянето на техническото задание и технически спецификации за проектиране в осемте иновативни проекта и при необходимост ще работят директно с избраните изпълнители. Трета стъпка ще бъде подготовката и провеждането на тръжна процедура за инжeнерингови услуги за проектиране и строителните дейности. Инвестиционните мерки ще бъдат изпълнени от изпълнителите на инженеринг, което включва и проектиране и строителни дейности.Изпълнителите ще бъдат идентифицирани чрез публичната тръжна процедура, менажирана и проведена от общините./ The fourth group of actionsconsists ofthe innovative solutions in each of the eight municipalities. The first step of this action after the identification of the innovative solutions in each municipality is a sort of public hearing. The purpose of this gathering will be to collect professional and public opinions about the identified measures. Participants will be the technical staff and department leaders from the municipal administrations, local groups of experts, professionals. The general context of the project will be presented and consequently – the identified innovative solutions. The task will be not to vote for this measure but to gain additional opinions regarding its possible implementation. Leading role for this event will be given to NTEF as an neutral, external institution to facilitate and navigate the discussion. The meetings will, of course, attract also the attention of the local media. But the main purpose is not publicity, rather it is professional discussion and support of local expertise. The next stepоf this Activity is the development of the technical specification for the prefeasibility study, which then will be used for the launching of the public procurement procedure for the combined service of technical design with drawings and construction works. Тhe donor country partner experts will contribute for the development of the ToR and the technical specifications for the technical design of the eight innovative projects and if needed work directly with the assigned contractors. A third step will be the preparation and conducting of public procurement procedure for the implementation of engineering service for both technical design with drawings and construction works. The investment measures will be implemented by contractors for engineering projects, which include both technical design and drawings and construction works. The contractors will be identified through public procurement procedures, managed and conducted by the municipalities. , Contracted Amount: 4 007 138.99 , Reported Amount: 3 187 498.76
  • Activity: Кампании за осведомяване / образоване за изменението на климата Awareness/educational campaigns on climate change : НДЕФ заедно с всички партньори ще планира и проведе дейности за публичността на проекта, което ще стане в съответствие с изискванията на програмата, както и Комуникационния план на проекта. Предвиждат се следните специфични материали и събития: - Дизайн на проектна идентичност – основният дизайн ще се изработи през първите седмици на проектното изпълнение, включително оформление, цветове и графични елементи. - Проектни канцеларски материали и промоционални сувенири - папки, оформени като проектни брошури. В допълнение, брандирани сувенири ще бъдат изработени, които да бъдат използвани и за другите дейности – памучни торби, флаш-памет, моливи. - Годишни календари за трите години на проектното изпълнение; - Табели, табла и банери с информация за проекта и инфографики – за местата с инвестиционни мерки, офисите и отделните събития. - Уебсайт на проекта – ще се направи дизайн и разработи сайт, който ще бъде управляван от НДЕФ и свързан със сайтовете на останалите партньори. - Медийно покритие – отразяването в медиите ще се състои съобразено с конкретните дейности – семинари, конференции, учебни посещения, и т.н. - Начална среща с откриващо медийно събитие - По време на началната среща ще се проведе медиен брифинг. - Събития в общините - Публичните дейности в общините ще се провеждат, за да разпространяват конкретна информация и също така да привлекат интереса и подкрепата от местната общност. - Фокус групи. Очаква се, че с прецизиране на техническия дизайн на инвестиционните проекти, ще се създаде условие и причина да бъдат актуализирани българските стандарти при строителството, заради което са предвидени фокус групи. - Междинна конференция и заключително събитие – две публични събития са предвидени след откриването – един междинен семинар и едно заключително събитие, всяко с около 50 участници. NTEF in cooperation with all partners will plan and implement publicity actions, which will be aligned with the requirements of the program as well as with the Communication plan of the project. The following specific materials and events are envisaged: - Project identity design – a general graphic design will be developed already in the first weeks of the project implementation, consisting of such elements as fonts, colors, graphic elements. - Project stationery and promotional souvenirs – folders, designed as the project leaflets. In addition to it branded souvenirs will be produced to serve also the other actions – cotton bags, memory sticks, pencils. - Annual calendars for the three years of the project implementation; - Signs, boards and banners with the project information and infographics – for the sites of the investment measures, for the offices and for the events. - Website for the project – a website of the project will be designed and developed and will be managed by NTEF and linked to the partners’ websites. - Media coverage – media coverage will be ensured on the basis of the envisaged events – workshops, conferences, study visits, etc. - Kick-off meeting with an opening media event – In the time of the kick-off meeting a media briefing. - Events in municipalities – Publicity events in the municipalities will be conducted to provide specific information and generate the interest and support of the communities. - Focus groups - It is expected that the elaboration of the technical designs of the investment projects will create condition and make a case for the update of Bulgarian construction standards, for which reason focus groups for their discussions are envisaged. - Interim conference and Closing event – two publicity events are envisaged after the opening event of the project – one interim workshop and one closing event., each with about 50 participants. , Contracted Amount: 138 751.56 , Reported Amount: 95 337.89

Participating Organizations

Partners
  • Partner: Municipality of Kardzhali, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount: 25 666.46
  • Partner: obshtina STARA ZAGORA, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount: 40 444.90
  • Partner: OBSHTINA PLOVDIV, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount: 13 280.12
  • Partner: KS/Norwegian Associational of Local and Regional Authorities, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount: 469 810.88
  • Partner: MUNICIPALITY OF VARNA, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount: 30 420.74
  • Partner: OBSHTINA RUSE, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount: 64 863.31
  • Partner: BURGAS MUNICIPALITY, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount: 41 879.35
  • Partner: OBSHTINA SLIVEN, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount: 40 582.78
  • Partner: STOLICHNA OBCHTINA, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount: 8 996.01
Contractors
  • Contractor: CITIGAS BULGARIA EAD, Contracted Amount*: 144.00 , Reported Amount**: 144.00
  • Contractor: Pe and Pe Engenering, Contracted Amount*: 2 400.00 , Reported Amount**: 20 640.00
  • Contractor: VIVACOM BULGARIA EAD, Contracted Amount*: 216.00 , Reported Amount**: 216.00
  • Contractor: ES STUDIO BG LTD, Contracted Amount*: 7 334.37 , Reported Amount**: 8 088.00
  • Contractor: GLARUS LTD, Contracted Amount*: 924.00 , Reported Amount**: 924.00
  • Contractor: Analytical advisory group - ACG Ltd., Contracted Amount*: 39 600.00 , Reported Amount**: 39 600.00
  • Contractor: Mariq, Contracted Amount*: 671.19 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Plamen, Contracted Amount*: 4 000.00 , Reported Amount**: 4 000.00
  • Contractor: V KONSULT BURGAS, Contracted Amount*: 4 945.92 , Reported Amount**: 4 510.80
  • Contractor: "RUSE KRAGOVO", Contracted Amount*: 392 413.20 , Reported Amount**: 353 171.89
  • Contractor: GRANT THORNTON LTD, Contracted Amount*: 18 000.00 , Reported Amount**: 18 000.00
  • Contractor: IVT CONSULT EOOD, Contracted Amount*: 7 800.00 , Reported Amount**: 3 456.00
  • Contractor: Yovka, Contracted Amount*: 4 600.00 , Reported Amount**: 4 627.46
  • Contractor: LAW FIRM "PETROVA AND PARTNERS", Contracted Amount*: 10 080.00 , Reported Amount**: 11 505.00
  • Contractor: ELECTRICAL DISTRIBUTION ER YUG EAD, Contracted Amount*: 215.00 , Reported Amount**: 2 531.00
  • Contractor: RD "FIRE SAFETY AND PROTECTION OF THE POPULATION", Contracted Amount*: 25.14 , Reported Amount**: 25.14
  • Contractor: INFOLOGICA LTD, Contracted Amount*: 83 868.00 , Reported Amount**: 83 868.00
  • Contractor: DZZD VITAE KONSULT, Contracted Amount*: 4 860.00 , Reported Amount**: 4 860.00
  • Contractor: CID ATLAS LTD, Contracted Amount*: 367 704.72 , Reported Amount**: 365 418.58
  • Contractor: EN AR CONSULT EOOD, Contracted Amount*: 5 760.00 , Reported Amount**: 5 760.00
  • Contractor: E-TURS LTD, Contracted Amount*: 67 567.20 , Reported Amount**: 60 048.00
  • Contractor: D SENS LTD, Contracted Amount*: 9 800.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: SUPERSTROY-ENZHENERING, Contracted Amount*: 453 165.60 , Reported Amount**: 453 081.00
  • Contractor: PRO WAY AGENCY, Contracted Amount*: 936.00 , Reported Amount**: 936.00
  • Contractor: T 7 consuit LTD, Contracted Amount*: 3 924.00 , Reported Amount**: 3 924.00
  • Contractor: Natalia, Contracted Amount*: 20 600.00 , Reported Amount**: 17 781.20
  • Contractor: Elena, Contracted Amount*: 1 240.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: ECOINGENERING, Contracted Amount*: 1 800.00 , Reported Amount**: 1 800.00
  • Contractor: ADEL-M LTD, Contracted Amount*: 470 400.00 , Reported Amount**: 470 400.00
  • Contractor: KARAMAN, Contracted Amount*: 349 105.02 , Reported Amount**: 342 363.14
  • Contractor: DIREKTSIYA ZA NATSIONALEN STROITELEN KONTROL, Contracted Amount*: 600.00 , Reported Amount**: 600.00
  • Contractor: SOFINVEST EAD, Contracted Amount*: 13 110.00 , Reported Amount**: 13 110.00
  • Contractor: ET "ADVERTISING AGENCY AB - ANELIYA MINKOVA", Contracted Amount*: 18 900.00 , Reported Amount**: 18 816.00
  • Contractor: ECO RESOLVE LTD, Contracted Amount*: 5 100.00 , Reported Amount**: 5 100.00
  • Contractor: CALISTO TOURS LTD, Contracted Amount*: 36 619.20 , Reported Amount**: 36 922.60
  • Contractor: TANDEM 1 EOOD, Contracted Amount*: 459 120.00 , Reported Amount**: 442 317.02
  • Contractor: SOFECOSTROY LTD, Contracted Amount*: 427 965.72 , Reported Amount**: 427 947.42
Subcontractors
  • Subcontractor: GEO-CHONOV, Contracted Amount*: 0.00
  • Subcontractor: GEOVODPROEKT, Contracted Amount*: 25 000.00
Members of the Consortium
  • Member of the Consortium: ASPEKT OOD, Contracted Amount*: 0.00
  • Member of the Consortium: AS - STROI, Contracted Amount*: 0.00
  • Member of the Consortium: RAFAILOV KONSULT EOOD, Contracted Amount*: 0.00
  • Member of the Consortium: PATINGENERING LTD, Contracted Amount*: 0.00

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of municipal staff who self- report increased competence in climate change mitigation and adaptation planning., Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 50.00 , Reached amount: 86.00
Indicator 2 Number of professional staff trained (gender disaggregated), Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 100.00 , Reached amount: 117.00
Indicator 3 Level of satisfaction with the partnership (dis aggregated by Beneficiary State, Donor State), Measure Unit: Съотношение, Base Value: 1.00 , Target amount: 4.50 , Reached amount: 6.00
Indicator 4 Level of trust between cooperating entities in Beneficiary States and Donor States (dis aggregated by Beneficiary State, Donor State), Measure Unit: Scale 1-7, Base Value: 1.00 , Target amount: 4.50 , Reached amount: 6.00
Indicator 5 Number of municipalities which have implemented climate change mitigation or adaptation measures, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 8.00 , Reached amount: 7.00
Indicator 6 Share of cooperating organisations that apply the knowledge acquired from bilateral partnership (dis aggregated by Beneficiary State, Donor State), Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 50.00 , Reached amount: 100.00
Indicator 7 Number of strategic plans assessed and urban development measures / actions identified, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 8.00 , Reached amount: 8.00

Financial Information

Total Project cost 4 169 278.31 BGN
Grant 4 166 652.63 BGN
Self amount 2 625.68 BGN
Total actual amounts paid 4 160 100.03 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 3 960.00 0.00 3 960.00 Аналитично консултативна група – Ей-Си-Джи ООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 1 800.00 0.00 1 800.00 ГРАНТ ТОРНТОН ООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Медийни публикации/ Media releases , Estimated Amount: 3 282.40
Procedure 2 Subject to due process: "Инженеринг-проектиране, авторски надзор и изпълнение на строително-монтажни работи, по дъждовно отводняване на завирените критични участъци от пътната инфраструктура, в следствие на интензивни валежи , чрез екологично комплексно решение", община Пловдив, Estimated Amount: 306 900.00
  • Differentiated position 1: Инженеринг-проектиране, авторски надзор и изпълнение на СМР
    Contractor: CID ATLAS LTD
    Contract total funded value: 367 704.72
Procedure 3 Subject to due process: Дизайн и разработване на уебсайт/ Web site development , Estimated Amount: 4 074.65
  • Differentiated position 1: Изпълнител за изработка на уебсайт и поддръжката му
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 4 Subject to due process: Закупуване на самолетни билети за учебни пътувания на българските партньорите в кралство Норвегия/ Purchase of plane tickets for study trips of the Bulgarian partners in the Kingdom of Norway, Estimated Amount: 48 048.23
  • Differentiated position 1: Осигуряване на самолетни билети за участниците в учебните пътувания по Предефиниран проект № 3 BGENVIRONMENT-4.001
    Contractor: CALISTO TOURS LTD
    Contract total funded value: 36 619.20
Procedure 5 Subject to due process: Изготвяне на идеен проект/идейна концепция на пилотен проект от община Сливен/ Preparation of a conceptual design / conceptual concept of a pilot project by the municipality of Sliven , Estimated Amount: 10 000.00
Procedure 6 Subject to due process: Изготвяне оценка на съответствие на инвестиционен проект, упражняване на строителен надзор, община Пловдив, Estimated Amount: 7 720.31
  • Differentiated position 1: ЕН АР КОНСУЛТ ЕООД
    Contractor: EN AR CONSULT EOOD
    Contract total funded value: 5 760.00
Procedure 7 Subject to due process: Изграждане на информационна система с база данни за дъждовни води и закупуването и поставяне в дъждоприемниците на ниворегулатори и датчици за ниво на дъждовната вода, както и закупуване на предвидения за целта компютърен софтуер, община Пловдив, Estimated Amount: 69 999.99
  • Differentiated position 1: Проектиране на информационна система и база данни за събиране и обработка на данни за дъждовните води
    Contractor: INFOLOGICA LTD
    Contract total funded value: 83 868.00
Procedure 8 Subject to due process: Изпълнение на дейности по ремонт и обновяване на „Амфитеатър“, находящ се в парк „Възраждане“ по пилотен проект на Столична община / Implementation of restoration and renovation activities at the Amphitheatre situated in Vazrazhdane Park under a pilot project of Sofia Municipality, Estimated Amount: 367 500.00
Procedure 9 Subject to due process: Изпълнение на консултантски услуги в областта на проектирането и строителството на общински обекти по Обособена позиция № 6: Упражняване на строителен надзор за строежи от първа до пета категория, на обекти за благоустрояване на терени, укрепване на свлачища, диги и др., както и озеленяване на градски пространства” Община Бургас, Estimated Amount: 100 000.00
  • Differentiated position 1: Изпълнение на консултантски услуги в областта на проектирането и строителството на общински обекти по Обособена позиция № 6: Упражняване на строителен надзор за строежи от първа до пета категория, на обекти за благоустрояване на терени, укрепване на свлачища, диги и др., както и озеленяване на градски пространства”
    Contractor: V KONSULT BURGAS
    Contract total funded value: 4 945.92
Procedure 10 Subject to due process: изпълнение на СМР за Реконструкция и благоустрояване на част от площад „Хаджи Димитър“ и обособяването му в „синьо-зелен остров“” финансирана по Предефиниран проект № 3 BGENVIRONMENT-4.001 „Прилагане на иновативни мерки за смекчаване и адаптация към изменението на климата в общините в България“ на програма ООСКП, финансирана от ФМ на ЕИП 2014-2021, Estimated Amount: 346 726.84
  • Differentiated position 1: изпълнение на СМР за Реконструкция и благоустрояване на част от площад „Хаджи Димитър“ и обособяването му в „синьо-зелен остров“” финансирана по Предефиниран проект № 3 BGENVIRONMENT-4.001 „Прилагане на иновативни мерки за смекчаване и адаптация към изменението на климата в общините в България“ на програма ООСКП, финансирана от ФМ на ЕИП 2014-2021
    Contractor: KARAMAN
    Contract total funded value: 349 105.02
Procedure 11 Subject to due process: Изработка на графичен дизайн за материалите по проекта/Production of graphic design project materials, Estimated Amount: 1 950.00
  • Differentiated position 1: Изработка и доставка на материали за осигуряване на информация и публичност по Предефиниран проект № 3 BGENVIRONMENT-4.001, включени в списъка на стоките и услугите по чл. 12, ал. 1, т. 1 от ЗОП
    Contractor: ET "ADVERTISING AGENCY AB - ANELIYA MINKOVA"
    Contract total funded value: 18 900.00
Procedure 12 Subject to due process: Изработка на информационни/рекламни материали/ Production of information materials, Estimated Amount: 25 502.18
  • Differentiated position 1: Изработка и доставка на материали за осигуряване на информация и публичност по Предефиниран проект № 3 BGENVIRONMENT-4.001, включени в списъка на стоките и услугите по чл. 12, ал. 1, т. 1 от ЗОП
    Contractor: ET "ADVERTISING AGENCY AB - ANELIYA MINKOVA"
    Contract total funded value: 18 900.00
Procedure 13 Subject to due process: Местни събития за публичност - Столична община - 2 броя / Local events for publicity - Sofia Municipality - 2 , Estimated Amount: 808.34
Procedure 14 Subject to due process: Одит на проекта и партньорите/ Audit of the project and partners, Estimated Amount: 21 000.00
  • Differentiated position 1: ИЗВЪРШВАНЕ НА ОДИТ ПО ПРЕДЕФИНИРАН ПРОЕКТ № 3 BGENVIRONMENT-4.001
    Contractor: GRANT THORNTON LTD
    Contract total funded value: 18 000.00
Procedure 15 Subject to due process: Организиране на събития от община Бургас/ Organizing events from the municipality of Burgas, Estimated Amount: 816.00
  • Differentiated position 1: Организиране и провеждане на събитие по проекта - Община Бургас
    Contractor: GLARUS LTD
    Contract total funded value: 924.00
Procedure 16 Subject to due process: Оценка за съответствието на инвестиционния проект, строителен надзор и инвеститорски контрол на община Пловдив /Assessment of the compliance of the investment project, construction supervision and investor control of the Municipality of Plovdiv, Estimated Amount: 7 720.31
Procedure 17 Subject to due process: Проверка на ценово предложение, анализни цени и изготвяне на становище по изпълнението на Методика към чл.8, ал.4 от ППЗОП за определяне на цените по договор, сключен от Столична община по реда на чл.14, ал.1, т.5-7 от ЗОП / Verification of a price proposal, analytical prices and preparation of an opinion on the implementation of the Methodology according to Art. 8, para. 4 of the Rules for application of the Bulgarian PPA for determining prices under a contract signed by the Sofia Municipality in accordance with Art. 14, para. 1, item 5 - 7 of the Bulgarian PPA, Estimated Amount: 4 700.00
Procedure 18 Subject to due process: Професионален фото и видео запис на събития по проекта, включително внедряване на иновативни решения, семинари, обучения, медийни събития и др. - които ще се използват за целите на репликацията, публичността и бъдещото споделяне на опит/ Professional photo and video recording of project events, including implementation of innovative solutions, seminars, trainings, media events, etc. - which will be used for the purposes of replication, publicity and future sharing of experience, Estimated Amount: 6 111.98
  • Differentiated position 1: Видео и фотозаснемане на във връзка с изпълнението на „Предефиниран проект №3 Прилагане на иновативни мерки за смекчаване и адаптация към изменението на климата в общините в България“,
    Contractor: ES STUDIO BG LTD
    Contract total funded value: 7 334.37
Procedure 19 Subject to due process: разработване на инвестиционен проект за обект „Реконструкция и благоустрояване на част от площад „Хаджи Димитър“ и обособяването му в „синьо-зелен остров“”, чрез чието изпълнение Община Кърджали ще реализира инвестиционната мярка „Адаптация на синьо-зелената инфраструктура в стара градска част на град Кърджали към ефектите от измененията на климата”, Estimated Amount: 29 900.00
  • Differentiated position 1: разработване на инвестиционен проект за обект „Реконструкция и благоустрояване на част от площад „Хаджи Димитър“ и обособяването му в „синьо-зелен остров“”, чрез чието изпълнение Община Кърджали ще реализира инвестиционната мярка „Адаптация на синьо-зелената инфраструктура в стара градска част на град Кърджали към ефектите от измененията на климата”
    Contractor: Pe and Pe Engenering
    Contract total funded value: 2 400.00
Procedure 20 Subject to due process: Разходи за изготвяне на идейна концепция/ прединвестиционно проучване за пилотен проекти от Община Стара Загора/ Costs for preparation of a conceptual concept / pre-investment study for pilot projects by the Municipality of Stara Zagora, Estimated Amount: 8 000.00
Procedure 21 Subject to due process: Разходи за изпълнени пилотни проекти от партньорите общини - Община Бургас /Expenditures for implemented pilot projects by the partner municipalities -Municipality Burgas , Estimated Amount: 392 078.00
  • Differentiated position 1: Изпълнение на инженеринг за прилагане на мерки за адаптация към климата чрез изграждане на Градски природен остров в УПИ XIV, кв.135Б по плана на ЦГЧ, гр. Бургас
    Contractor: ADEL-M LTD
    Contract total funded value: 470 400.00
Procedure 22 Subject to due process: Разходи за изпълнени пилотни проекти от партньорите общини - Община Варна /Expenditures for implemented pilot projects by the partner municipalities -Municipality Varna, Estimated Amount: 386 295.00
Procedure 23 Subject to due process: Разходи за изпълнени пилотни проекти от партньорите общини - Община Пловдив/Expenditures for implemented pilot projects by the partner municipalities -Municipality Plovdiv, Estimated Amount: 396 484.52
Procedure 24 Subject to due process: Разходи за изпълнени пилотни проекти от партньорите общини - Община Русе/Expenditures for implemented pilot projects by the partner municipalities-Municipality Ruse, Estimated Amount: 397 078.00
  • Differentiated position 1: Изпълние на Инженеринг (проектиране, строителство и авторски надзор) на обект „Благоустрояване на открит пешеходен подлез на бул. „Цар освободител“ в гр. Русе за изграждане на зона за борба с ефекта на „топлинния остров“
    Contractor: "RUSE KRAGOVO"
    Contract total funded value: 392 413.20
Procedure 25 Subject to due process: Разходи за изпълнени пилотни проекти от партньорите общини - Община Сливен/Expenditures for implemented pilot projects by the partner municipalities -Municipality Sliven, Estimated Amount: 377 638.33
  • Differentiated position 1: „Изпълнение на инженеринг (изработване на инвестиционен проект, извършване на авторски надзор и изпълнение на строителни и монтажни работи) на обект: „Трансформиране на пешеходна зона по ул. „Никола Фурнаджиев“, гр. Сливен в зелен коридор между два градски парка“, част от дейност 4 по Предифиниран проект №3 Прилагане на иновативни мерки за смекчаване и адаптация към изменението на климата в общините в България“, BGENVIRONMENT-4.001 - по програма „Опазване на околната среда и климатични промени“ на Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство (2014 – 2021)“
    Contractor: SUPERSTROY-ENZHENERING
    Contract total funded value: 453 165.60
Procedure 26 Subject to due process: Разходи за изпълнени пилотни проекти от партньорите общини - Община Стара Загора /Expenditures for implemented pilot projects by the partner municipalities -Municipality Stara Zagora, Estimated Amount: 383 630.00
  • Differentiated position 1: Инженеринг - проектиране, строително - монтажни работи и упражняване на авторски надзор по време на изпълнение на СМР на обект „Зелени решения за междублоково пространство в кв. Железник за преодоляване на „Градския топлинен остров“ в ПИ с идентификатор 68850.501.530, гр. Стара Загора
    Contractor: TANDEM 1 EOOD
    Contract total funded value: 459 120.00
Procedure 27 Subject to due process: Разходи за изпълнение на пилотни проекти от партньорите общини - Община Кърджали/Expenditures for implemented pilot projects by the partner municipalities -Municipality Kurdjali; Инженеринг /проектиране, СМР и авторски надзор/ за изпълнение пилотен проект от Община Кърджали /Engineering / design, construction and installation supervision and author's supervision / for implementation of a pilot project by the Municipality of Kardzhali, Estimated Amount: 402 000.00
Procedure 28 Subject to due process: Разходи за изпълнение на услуги по дейност 5 от Община Варна /Expenses for implementation of services under activity 5 of the Municipality of Varna, Estimated Amount: 750.00
Procedure 29 Subject to due process: Разходи за изпълнение на услуги по дейност 5 от Община Русе/Expenses for implementation of services under activity 5 of the Municipality of Rousse, Estimated Amount: 657.00
Procedure 30 Subject to due process: Разходи за инвеститорски конторл по пилотен проекти от Община Стара Загора/ Expenditures for investor control on pilot projects from the Municipality of Stara Zagora, Estimated Amount: 4 600.00
Procedure 31 Subject to due process: Разходи за кетъринг при провеждане на местни публични събития при изпълнение на пилотен проекти от Община Стара Загора/ Catering costs for conducting local public events in the implementation of pilot projects by the Municipality of Stara Zagora, Estimated Amount: 814.92
Procedure 32 Subject to due process: Разходи за провеждане на информационни събития – 2 бр. инфо дни в община Кърджали/Expenses for conducting information events - 2 pcs. info days in Municipality of Kardzhali, Estimated Amount: 800.00
Procedure 33 Subject to due process: Разходи за сторителен надзор/ Construction supervision costs, Estimated Amount: 3 254.00
Procedure 34 Subject to due process: Разходи за строителен надзор по пилотен проекти от Община Стара Загора/ Expenditures for construction supervision on pilot projects by the Municipality of Stara Zagora, Estimated Amount: 7 430.00
  • Differentiated position 1: Изготвяне на комплексен доклад за оценка за съответствие на проектна документация с основните изисквания към строежите във фаза „Технически проект“ и упражняване на строителен надзор при изпълнение на строително - монтажни работи на строеж „Зелени решения за междублоково пространство в кв. Железник за преодоляване на „Градския топлинен остров“ в ПИ с идентификатор 68850.501.530, гр. Стара Загора.
    Contractor: T 7 consuit LTD
    Contract total funded value: 3 924.00
Procedure 35 Subject to due process: Разходи за услуги за наемане на външни експерти за анализ на общинските планове и дейности и идентифициране на мерките за изпълнение и експерти за за консултации, свързани със законодателството в сферата на околната сред/ Expenditures for services for hiring external experts for analysis of the municipal plans and activities and identification of the measures for implementation and experts for consultations related to environmental legislation, Estimated Amount: 57 502.49
  • Differentiated position 1: Консултантски услуги по Предефиниран проект № 3 BGENVIRONMENT-4.001 „Прилагане на иновативни мерки за смекчаване и адаптация към изменението на климата в общините в България“
    Contractor: Analytical advisory group - ACG Ltd.
    Contract total funded value: 39 600.00
Procedure 36 Subject to due process: Разходи за услуги за организиране на събития и обучения , в т.ч. наем на зала, флипчарт, обяди, вечери, настааняване, кафепаузи и т.н., свързани с изпълнение на Комуникационния план на проекта/ Expenses for services for organizing and conducting events includingrent hall, flipchart, lunch, dinners, accommodation ,coffee breaks ect. , related to the implementation of the Communication Plan of the project, Estimated Amount: 73 928.89
  • Differentiated position 1: Организиране и провеждане на събития и обучения по Предефиниран проект № 3 BGENVIRONMENT-4.001, УИН: 03849-2022-0002
    Contractor: E-TURS LTD
    Contract total funded value: 67 567.20
Procedure 37 Subject to due process: Строителен надзор по изпълнение на пилотен проект от община Сливен/ Construction supervision for the implementation of a pilot project by the Municipality of Sliven, Estimated Amount: 6 500.00
  • Differentiated position 1: „Услуга за строителен надзор на обект: „Трансформиране на пешеходна зона по ул. „Никола Фурнаджиев“, гр. Сливен в зелен коридор между два градски парка“
    Contractor: IVT CONSULT EOOD
    Contract total funded value: 7 800.00
Procedure 38 Subject to due process: Строителен надзор по изпълнение пилотен проект от Община Кърджали /EConstruction supervision of a pilot project by the Municipality of Kardzhali, Estimated Amount: 1 500.00
Procedure 39 Subject to due process: Строителен надзори инвеститорски контрол по изпълнение на пилотен проект от община Русе/Construction supervises investor control over the implementation of a pilot project by the municipality of Ruse, Estimated Amount: 5 732.40
  • Differentiated position 1: Строителен надзори инвеститорски контрол по изпълнение на пилотен проект от община Русе
    Contractor: DZZD VITAE KONSULT
    Contract total funded value: 4 860.00
Procedure 40 Subject to due process: Услуга, свързана с правни консултации / Legal advice service, Estimated Amount: 8 400.00
  • Differentiated position 1: Правни консултации при реализацията на проекта
    Contractor: LAW FIRM "PETROVA AND PARTNERS"
    Contract total funded value: 10 080.00
Procedure 41 Subject to due process: Услуги за писмен и устен превод по време на изпълнението на проект/ Translation and interpretation services during project implementation, Estimated Amount: 20 600.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN