Identification

UMIS Number BG05FMOP001-3.002-0048-C05
Project Name "Providing a hot lunch in the Municipality of Dupnitsa-2016"
Beneficiary 000261630 Dupnitsa Municipality
Funding FEAD ==> Foods
Date of the Contract/Order 19.07.2016
Start Date 13.06.2016
End Date 30.04.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, Кюстендил, Дупница

Description

Brief description
С настоящето проектно предложение Община Дупница цели да подпомогне най-нуждаещите се хора от общината, чрез предоставяне на топъл обяд в рамките на 47 месеца за 120 човека, стъпвайки на опита си и изводите направени при реализиране на проекти от такъв вид, както и да доразвие социалната услуга. В периода на изпълнение на проект “Осигуряване на топъл обяд в Община Дупница” и проект към фонд “Социална закрила”, реализиращ се в трапезария на Домашен социален патронаж, се очерта ясната необходимост от функциониране на социални трапезарии целогодишно. Реализирайки нов проект по настоящата оперативна програма смятаме, че ще допринесем за постигане общата й цел, свързана с намаляване на броя на живеещите в бедност лица, чрез подпомагането им с храни, както и ще подпомогнем значителна част от най-нуждаещите се лица на територията на общината. 
В рамките на проект „Нови възможности за подкрепа чрез създаване на социално предприятие в община Дупница за справяне с местни проблеми произтичащи от бедността и социалната изолация”, схема за безвъзмездна финансова помощ BG 051PO001-5.1.02 „Нови възможности”, са създадени условия за предоставяне на храна, посредством изградена Обществена трапезария, в която се реализираше предходния проект по настоящата програма.  Кандидатстването ще подпомогне за утвърждаване на този вид услуга на територията на община Дупница и ще допринесе за функционалното използване и надграждане на създадената с европейски средства обществена трапезария.
Настоящият проект предвижда от услугата да се възползват хора в неравностойно положение, които не са в състояние сами или с помощта на близки да осигуряват и задоволяват потребностите си от храна. 
Социалната услуга ще бъде за лица и семейства на месечно подпомагане и самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии - за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии; пенсии, несвързани с трудова дейност, лица с доказана липса на доходи, и близки които да се грижат за тях.
Activities
  • Activity: Определяне на целевите групи: Целта на дейност "Определяне на целевите групи" е да се определят коректно най- нуждаещите се групи от населението на община Дупница, да се постигне максимална информираност на същите за възможността, която предлага проекта и да се изготви и одобри процедура за подбор на потребителите.На база реализирани проекти по фонд "Социална закрила" и "Осигуряване на топъл обяд в община Дупница", реализиран по ОП за храни и/или допълнително материално стимулиране, както и проект „Нови възможности за подкрепа чрез създаване на социално предприятие в община Дупница за справяне с местни проблеми произтичащи от бедността и социалната изолация”, схема за безвъзмездна финансова помощ BG 051PO001-5.1.02 „Нови възможности” и на данни от ДСП се определиха следните целеви групи: - Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл. 9 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане; - Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии - за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии; пенсии, несвързани с трудова дейност. -Лица с доказана липса на доходи и близки които да се грижат за тях; Извън основните целеви групи, на основание Наредбата за реда и условията за определяне на целевите групи по Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане, съфинансира от Фонда за европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица и информация от ДСП Дупница е идентифицирана следната допълнителна целева група: - лица и семейства, подпомагани по Наредба №РД- 07-05/2008 г. за условията и реда за отпускане на целеви помощи за отопление, за отоплителния сезон, предхождащ предоставянето на помощта; - конкретни представители от целевата група по т.1, които не са включени в основната целева група на съответната трапезария. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Закупуване на хранителни продукти: Закупуването на хранителни продукти ще се извърши в съответствие с изискванията на националното законодателство, по прозрачен начин и при спазване и гарантиране принципите на чл.30 от Регламент (ЕС, ЕВРАТОМ) №966/2012 на Европейския парламент и на Съвета за икономичност, ефикасност и ефективност на разходването на средствата. Ще бъде проведена процедура по реда на ЗОП, за избор на доставчик. В процеса на предлагане на "топлия обяд", заявките за хранителните продукти ще се правят въз основа на предварително изготвено седмично меню и калкулационни ведомости за необходимите продукти на база брой потребители. Трапезарията ще стартира дейността си на 13.06.2016 г. и ще приключи на 30.0.4.2020 г. Общо за периода на реализация на проекта, топъл обяд ще се предоставя в 747 работни дни. Съгласно приложена от партньорската организация декларация Приложение IIа –прове дена процедура по ЗОП с Уникален номер на обществената поръчка в РОП - 00418-2016-0014 и договори с избрани изпълнители - РД09-421/21.05.2018 г., РД09-64/31.01.2018 г.,РД09-414/15.05.2018 г.,РД09-415/15.05.2018 г., РД09-413/15.05.2018 г. и РД09-420/21.05.2018 г., Contracted Amount: 237 183.82 , Reported Amount: 237 186.32
  • Activity: Осигуряване на топъл обяд: Осигуряването на топъл обяд ще бъде посредством обществена трапезария към Социално предприятие "Обществено хранене". Същата се намира в гр.Дупница, община Дупница, област Кюстендил, ул. „Солун” 4. Помещенията разполагат с необходимите документи от Агенция по храните даваща им възможност да функционират, като трапезария. Обекта разполага с 11 помещения, както следва: склад “плодове и зеленчуци”, оборудван със стелажи; хладилен склад оборудван с хладилници; склад”яйца”, оборудван с мивки, работна маса и хладилник; помещение “подготвителни”; склад “инвентар и анбалаж”; помещение за съхраняване на отпадъци; битов възел за персонала; помещение за съхраняване на препарати за почистване; санитарен възел за посетители, включително и такъв за хора с увреждания; оборудвана зала за хранене; помещение за умивалник; помещение за съхранение на почистващи препарати само за кухнята. Кухнята е с капацитет приготвяне на храна за 200 човека, към столовата има осигурен достъп за инвалиди. Проекта предвижда в трапезарията да се приготвя и предоставя храна от 13.06.2016 г. до 30.04.2020г. за 120 потребителя, като съществува възможност при желание същите да се хранят в нея. С дейността на предприятието персонално за обезпечаване администрирането е включен един експерт от отдел “СПЕНМФ”, експерт от Дирекция “Общи финансови дейности” и един ръководител на предприятието, за подготовката на храната - четирима човека персонал в кухнята, а при необходимост от допълнителни хора съществува възможност за служебно командироване на такива от домашен социален патронаж. , Contracted Amount: 11 859.19 , Reported Amount: 10 265.50
  • Activity: Предоставяне на съпътстващи мерки: Община Дупница в своята структура има обособен отдел "Социални проекти с европейско, национално и местно финансиране", както и отдел "Социални дейности и здравеопазване", чийто служители ще бъдат ангажирани с предоставяне на съпътстващи мерки. Останалите отдели на общината също ще бъдат включени при изразена необходимост на база на анкети. Община Дупница при необходимост ще изпълнява функциите на посредник с другите институции имащи отношение към осигуряване на заетост, социални услуги и подпомагане на територията на общината., Contracted Amount: 11 859.19 , Reported Amount: 11 859.31

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: "ALLUR"Ltd, Contracted Amount*: 5 811.90 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: "DIM MAR 2012"Ltd, Contracted Amount*: 45 221.88 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 лица, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 120.00 , Reached amount: 325.00

Financial Information

Total Project cost 260 902.20 BGN
Grant 260 902.20 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 260 902.20 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Обществена поръчка съгласно чл.20, ал. 3 от ЗОП с предмет Доставка на хранителни продукти в изпълнение на дейности по проект на Община Дупница по процедура на директно предоставяне на безвъзмезна финансова помощ BG05FMOP001-03.02 "Осигуряване на топъл обяд 2016" в пет обособени позиции., Estimated Amount: 43 891.67
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1 - Месо и риба, месни и рибни продукти
    Contractor: "DIM MAR 2012"Ltd
    Contract total funded value: 23 117.40
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2 - Мляко и млечни продукти
    Contractor: "ALLUR"Ltd
    Contract total funded value: 1 346.40
  • Differentiated position 3: Обособена позиция 3 - Плодове, зеленчуци, плодови и зеленчукови консерви"
    Contractor: "DIM MAR 2012"Ltd
    Contract total funded value: 14 510.28
  • Differentiated position 4: Обособена позиция 4 - Други хранителни продукти
    Contractor: "DIM MAR 2012"Ltd
    Contract total funded value: 7 594.20
  • Differentiated position 5: Обособена позиция 5 - Хляб и хлебни изделия
    Contractor: "ALLUR"Ltd
    Contract total funded value: 4 465.50

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN