Identification

UMIS Number BG16RFOP002-3.001-0157-C01
Project Name "Improving the energy and resource efficiency in "Kiryaevska var "Ltd. through the purchase of new energy efficient equipment"
Beneficiary 105568618 KIRYAEVSKA VAR LTD
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 21.08.2017
Start Date 21.08.2017
End Date 08.05.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Видин, Макреш, с.Киреево

Description

Brief description
Проектът на "Киряевска вар" ООД предвижда закупуване, доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на нова, модерна ТПИ (Трошачно-Пресевна Инсталация) - Мярка 1 от енергийния одит, за производство на различни по видове фракции претрошена скална маса.  Разликите в производствения процес на предприятието след закупуването на новата ТПИ ще са основно при техническото изпълнение, защото в технологично отношение процесът ще се запази същия. Основната разлика ще бъде в използването на енергия за захранване на оборудването. Новата трошачно - пресевна инсталация ще работи изцяло на електричество, без използване на дизелово гориво. Освен това, новото оборудване има транспортни ленти, които ще заместят челния товарач, използван при съществуващата към момента инсталация. Съществени подобрения има в техническите показатели на новото оборудване. Старият пресевен модул е със сумарна инсталирана мощност 30 kW, а мощностите на дизеловите двигатели са съответно 226,6 kW на дизелогенератора и 172,2 kW на челния товарач. За сравнение, мощността на новата ТПИ е 541,7 kW, изцяло с електрозахранване, без използване на дизелови двигатели. Производителността на старата инсталация е 75 t/h, докато новото оборудване е със средна производителност 300 t/h. Всичко това, както и предвид почти цялостното автоматизиране на производството ще доведат до значително енергоспестяване и по-високата производителност за дружеството.

Бенефициентът предвижда в рамките на проекта да въведе и система за енергиен мениджмънт /управление на енергията/ и сертифициране по БДС EN ISO 50001. Тези дейности ще доведат до намаляване на разходите за енергийни ресурси, ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда, както и постоянно измерване и анализиране на енергийната резултатност. 

Проектът ще е със срок за изпълнение 18 месеца и ще е на обща стойност 2 184 500.00 лв. без ДДС.
Activities
  • Activity: Намаляване на разходите за дизелово гориво и разширяване на производствената дейност във фирмата, посредством закупуването на новa, високоефективна, изцяло електрическа ТПИ (Мярка 1).: Дейността включва закупуване, доставка и въвеждане в експлоатация на нова трошачно - пресевна инсталация за производство на различни фракции претрошена скална маса (Мярка 1). Старата ТПИ е собственост на фирмата бенефициент „Киряевска вар” ООД и работи на кариера „Рафаело”, село Киреево, област Видин. Инсталацията е старо технологично поколение с висока енергоемкост и сравнително ниска производителност. Най-общо би могла да се раздели на три отделни модула: (1) Трошачен модул (роторна трошачка+дизелгенератор); (2) Челен товарач (свързващото звено м/ду трошачния и пресевния модул – замества транспортните ленти); (3) Пресевен модул (сита). Мощностите на старата ТПИ са електрическа (сумарната инсталирана ел. мощност на всички електроконсуматори на Пресевния модул) и от дизелово гориво (мощността на ДВГ на Дизелгенератора-ДГ и Челния товарач-ЧТ). Сумарната инсталирана електрическа мощност на стария Пресевен модул е 30 kW, а т.нар. „средна работна ел. мощност” на съоръжението е 21 kW (т.е. Ке=0,7). Мощността на дизеловите двигатели е следната: (1) двигателят на ДГ е с мощност 222,6 kW, а (2) двигателят на ЧТ е с мощност 172,2 kW. Повечето от модулите на старата ТПИ са произведени преди повече от 15 години. Средната производителност на старата ТПИ е едва 75 t/h (т/час), която е крайно незадоволителна. Както беше посочено и по-горе, общата инсталирана ел. мощност на стария Пресевен модул е 30 kW. По „експертна оценка” е определена т.нар. “средна работна ел. мощност” 21 kW (т.е. Ке=0,7), която отнесена към т.нар. „средно-годишна часова използваемост” на инсталацията (около 800 h/yr – 4 часа на ден, 20 дена, 10 месеца), определя нейното потребление на електрическа енергия за една календарна година – близо 16 800 kWh/yr. Що се отнася до потреблението на енергия от дизелово гориво, то зависи от следните параметри: (1) среден разход на дизелово гориво за 1 час работа на ДГ - 25 l/h и (2) среден разход на дизелово гориво за 1 час работа на ЧТ - 15 l/h, (общо 40 l/h) разбира се отнесени отново към „средно-годишната часова използваемост” на инсталацията (800 h/yr). При тези параметри средногодишното потребление на енергия от дизелово гориво от старата ТПИ е над 315 840 kWh/yr. Средно-годишните разходи за енергия – електрическа и от дизелово гориво – на старата ТПИ, са пресметнати отново на база средно-годишната й часова използваемост (800 h/год.). Изчисленията показват, че въпросните разходи възлизат на 59 328 лв./год. След закупуване на новата ТПИ в технологично отношение производственият процес ще се запази в общи линии същия, но при техническото изпълнение ще има много съществени разлики. Основната от тях ще бъде по отношение на енергиите, т.е. новата ТПИ ще бъде изцяло на електричество и без използване на дизелово гориво. Новата инсталация има транспортни ленти, които при старата се заместват от Челния товарач. Останалите разлики ще са в в по-високото ниво на автоматизация на производството, което ще доведе до значително енергоспестяване и по-висока производителност. Предвижда се инвестиция в нова, модерна ТПИ с обща инсталирана ел. мощност от 541,7 kW (по индикативни офертни материали). По експертна оценка, т.нар. “средна, работна, едновременна ел. мощност” на съоръжението ще бъде около 70 % от инсталираната електрическа мощност, т.е. ke = 0,7. При тези параметри, отнесени отново към планираната „средно-годишна часова използваемост” на инсталацията (1920 h/yr – 8 часа/ден, 24 дена/месец. 10 месеца, съгласно бизнес намеренията на бенефициента), Факторът на енергийните спестявания (ESR) за новата ТПИ ще бъде над 70 % (77.2 %), а намалението на вредните емисии СО2 ще бъде над 200 t/год. (2019 t/год). Оперативните разходи ще са в размер на на 23 242,00 лв./год. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 5-ти месец 2. Сключване на договор: 5-ти - 6-ти месец 3. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Трошачно-пресевна инсталация: 6-ти - 18-ти месец., Contracted Amount: 2 141 600.00 , Reported Amount: 1 920 000.00
  • Activity: Изготвяне на доклад от извършен енергиен одит по образец - Приложение Б от условията за кандидатстване.: Дейността включва изготвяне на доклад от енергийно обследване по образец (Приложение Б от условията за кандидатстване) за нуждите на настоящата процедура. Енергийното обследване е извършено след обявяване на процедурата за подбор на проекти и преди подаване на проектното предложение. Одитът включва изследване на съществуващото положение на предприятието и прави сравнителен анализ между старото оборудване, използвано от Бенефициента, и предвиденото за закупуване по проекта ново такова. Мярка 1 на доклада препоръчва закупуването на високо енергийно ефективна трошачно - пресевна инсталация, с която предприятието значително ще намали разходите за енергия и вредните емисии СО2 в атмосферата. Изготвения доклад е преминал проверка от АУЕР и има становище за съответствие. Дейността е извършена за 2 месеца. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Събиране на 3 оферти и избор на изпълнител: 1-ви месец 2. Извършване на услугата и подписване на протокол - 2-ри месец, Contracted Amount: 19 900.00 , Reported Amount: 19 900.00
  • Activity: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт /управление на енергията/.: Дейността включва въвеждане на системата за енергиен мениджмънт/управление на енергията/ и обхваща следните основни процеси: - Одит и анализ за съотвeтствието на първоначалното състояние спрямо изискванията на стандарта; - Изготвяне на разработена документация на системата за управление - Инструктаж по изискванията на Системата за управление - ще бъде обучено поне по едно лице от звено, за да има възможност на по-късни етапи това лице да провежда вътрешни обучения на останалите служители. Документира се с протокол от обучение; - Внедряване на системата за управление - работно въвеждане (реално използване на новите правила); - Вътрешен одит – проверка на готовността за сертификация, документирано с Доклад от вътрешен одит; - Съдействие при провеждане на преглед от ръководството. Резултатите от изпълнението на дейността са Кандидатът да постигне следните резултати: - намаляване на разходите за енергийни ресурси; - ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда; - измерване и анализиране на енергийната резултатност; - подобряване на постоянното енергийно управление; - подобряване на рентабилността на фирмата; - повишаване на конкурентоспособността. Чрез въвеждането на система за енергиен мениджмънт, Кандидатът ще има възможност за сертифициране по БДС EN ISO 50001. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 3-ти месец; 2. Сключване на договор: 4-ти - 5-ти месец; 3. Извършване на услугата и подписване на протокол - 6-ти - 18-ти месец, Contracted Amount: 1 000.00 , Reported Amount: 990.00
  • Activity: Сертифициране на системата за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011: Сертифицирането на система за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, включва следните етапи: - провеждане на първоначален одит за документално съответствие на системата с изискванията на стандарт ISO 50001:2011; - провеждане на сертификационен одит за преглед на организационното и технологично съответствие на внедрената система с изискванията на стандарт ISO 50001:2011; - вземане на решение за сертифициране и издаване на оригинален сертификат. Стандартът най-вече се отнася за енергийното управление на енергоинтензивни производствени процеси, електроразпределение, енергийна ефективност на сгради, транспорт и др. Международният стандарт се прилага за всякакъв тип енергийни носители – електроенергия, газообразни, течни и твърди горива, пара, ВЕИ, компресиран въздух, охладена вода, и др. ISO 50001:2011 установява рамка за ефективното използване на енергията в производствените предприятия, търговските вериги, публичния сектор и всяка една организация, решила да се възползва от това. Стандартът също така установява условия за сравняване с най-добрите постижения в областта (benchmarking), измерване, документиране и докладване на подобренията в енергийното управление, респективно за приноса им в намаляването на емисиите парникови газове. Правилното прилагане на стандарта неминуемо води до положителен икономически ефект за бизнеса и околната среда, както и допринася за конкурентоспособността на всяка една компания или организация, внедрила система за енергиен мениджмънт по изискванията му. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 3-ти месец; 2. Сключване на договор: 4-ти - 5-ти месец; 3. Извършване на услугата и подписване на протокол - 6-ти - 18-ти месец, Contracted Amount: 14 000.00 , Reported Amount: 13 800.00
  • Activity: Изготвяне на финансов одит по проекта: Дейността включва изготвяне на финансов одит от регистриран одитор, в съответствие с чл. 207 от Делегиран регламент на Комисията (ЕО) № 1268/2012 относно правилата за прилагане на Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза, тъй като проектът е със стойност на БФП над 750 000 евро (1 466 875,50 лева). Одитът има за цел да извърши проверка дали декларираните от бенефициента разходи са действително извършени и платени, точни и допустими в съответствие с административния договор за безвъзмездна финансова помощ. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 3-ти месец; 2. Сключване на договор: 4-ти - 5-ти месец; 3. Извършване на услугата и подписване на протокол - 6-ти - 18-ти месец, Contracted Amount: 5 000.00 , Reported Amount: 5 000.00
  • Activity: Осигуряване на публичност и визуализация на проекта: Във връзка с изпълнението на задълженията за информация и публичност, на уеб-сайта на предприятието ще бъде публикувано кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, в което се откроява финансовата подкрепа от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие и Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност", в рамките на два дни от датата на сключване на договора за безвъзмездна финансова помощ. Ще бъде изработен и поставен минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място, напр. на входа на обекта, където се изпълнява проекта. При изпълнение на мерките за информация и комуникация кандидатът ще включва задължителните реквизити, които трябва да се съдържат във всяко средство за публичност и информиране, съгласно изискванията на Регламент 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета. Върху всички закупени по проекта активи ще бъдат поставени стикери, отговарящи на изискванията на ЕС. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от "Киряевска вар" ООД, задължително ще се указва съфинансирането на проекта от ЕФРР, чрез поставяне на: - емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на Европейския съюз; - упоменаване на Европейски фонд за регионално развитие; - общото лого за програмен период 2014 - 2020 г. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 3-ти месец; 2. Сключване на договор: 4-ти - 5-ти месец; 3. Извършване на услугата и подписване на протокол - 6-ти - 18-ти месец, Contracted Amount: 3 000.00 , Reported Amount: 2 880.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Trade max Ltd, Contracted Amount*: 2 592.00 , Reported Amount**: 2 880.00
  • Contractor: Eco Globe ltd., Contracted Amount*: 17 910.00 , Reported Amount**: 19 900.00
  • Contractor: Standart Precise Ltd, Contracted Amount*: 891.00 , Reported Amount**: 990.00
  • Contractor: TECHNOMINE Ltd, Contracted Amount*: 1 305 600.00 , Reported Amount**: 1 920 000.00
  • Contractor: TRANSPACIFIC CERT LTD, Contracted Amount*: 12 420.00 , Reported Amount**: 13 800.00
  • Contractor: ODIT KONSULT MD LTD, Contracted Amount*: 4 500.00 , Reported Amount**: 5 000.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 GHG reduction, Measure Unit: тонове CO2 екв., Base Value: 0.00 , Target amount: 2 019.08 , Reached amount: 2 019.08
Indicator 3 Expected energy savings in enterprises as a result of completed projects, Measure Unit: MWh/y, Base Value: 0.00 , Target amount: 2 465.30 , Reached amount: 2 465.30
Indicator 4 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 5 Energy audits performed, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 2 184 500.00 BGN
Grant 1 494 898.00 BGN
Self amount 689 602.00 BGN
Total actual amounts paid 1 343 913.00 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт /управление на енергията/., Estimated Amount: 1 000.00
  • Differentiated position 1: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт /управление на енергията/.
    Contractor: Standart Precise Ltd
    Contract total funded value: 891.00
Procedure 2 Subject to due process: Закупуване на трошачно-пресевна инсталация (Мярка 1), Estimated Amount: 2 141 600.00
  • Differentiated position 1: Закупуване на трошачно-пресевна инсталация
    Contractor: TECHNOMINE Ltd
    Contract total funded value: 1 305 600.00
Procedure 3 Subject to due process: Изготвяне на доклад от извършен енергиен одит по образец - Приложение Б от условията за кандидатстване. , Estimated Amount: 19 900.00
  • Differentiated position 1: Енергиен одит
    Contractor: Eco Globe ltd.
    Contract total funded value: 17 910.00
Procedure 4 Subject to due process: Изготвяне на финансов одит по проекта, Estimated Amount: 5 000.00
  • Differentiated position 1: Изготвяне на финансов одит по проекта
    Contractor: ODIT KONSULT MD LTD
    Contract total funded value: 4 500.00
Procedure 5 Subject to due process: Осигуряване на визуализация и публичност по проекта, Estimated Amount: 3 000.00
  • Differentiated position 1: Визуализация и публичност по проекта
    Contractor: Trade max Ltd
    Contract total funded value: 2 592.00
Procedure 6 Subject to due process: Сертифициране на системата за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, Estimated Amount: 14 000.00
  • Differentiated position 1: Сертифициране на системата за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011
    Contractor: TRANSPACIFIC CERT LTD
    Contract total funded value: 12 420.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN