Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.002-0239-C02
Project Name Improving the Quality of Life of People with disabilities and People over 65 in Samuil municipality
Beneficiary 000505928 Improving the Quality of Life of People with disabilities and People over 65 in Samuil municipality
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 30.11.2015
Start Date 01.01.2016
End Date 01.08.2017
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северен централен, Разград, Самуил

Description

Brief description
Община Самуил по данни на отдел "Гражданска регистрация и административно обслужване" към месец февруари 2015 година наброява 7 264 жители по настоящ адрес, от които жени   над 60-годишна възраст - 999, мъже над 63-годишна възраст - 641. Съгласно информация от Дирекция за социално подпомагане - Самуил лицата с увреждания, получаващи помощи по Закона за интеграция на хората с увреждания са 868 души, в това число 153 потребители на социални услуги, предоставяни от Община Самуил в специализирана институция и услуги в общността от резидентен тип.   Нивото на безработица към 30 май 2015  г. е 34,84 %, което е най- високо за областта. 
 Представената информация очертава демографската тенденция в  община Самуил, свързана със застаряване на населението й,  както и нарастващият брой на самотно живеещите хора и хората в неравностойно положение, изпитващи особени затруднения за включване в активния трудов и социален живот. Чрез реализиране на настоящият проект ще се предоставят интегрирани услуги за хората с невъзможност за самообслужване и за хората с увреждане, като се съчетават комплексни действия в посока осигуряване на дългосрочна грижа, включително и социални и здравни услуги в общността или в домашна среда. 
 От една страна по този начин ще се осигури заетост на безработни лица в трудоспособна възраст, а от друга ще се даде възможност на хората с увреждания да избират желания и необходим асистент. Всеки човек  с увреждане съобразно нуждите си, може да ползва различни услуги, според необходимостта и вида помощ, които ще бъдат предоставяни от лични асистенти, домашни помощници, социални асистенти, а също така медицински специалисти и психолози.
  	
Activities
  • Activity: Организация и управление на Проекта: 1. Сформира се екип за организация и управление на Проекта, който: -планира и организира дейностите по проекта; следи и отговаря за изпълнение на договорените срокове и постигане на заложените индикатори за изпълнение и резултат; следи за целесъобразното разходване на средствата и осъществяване на мониторинг; отговаря за отчитането на проекта в различни етапи от реализирането му и поддържането и съхраняването на необходимата документация, съгласно изискванията на Управляващия орган; - извършва вътрешен контрол на договорените дейности, начина и времето на изпълнението им от назначените специалисти чрез ежемесечни проверки на място по предварително изготвени графици. 2. Разработват се правила и процедури за: подбор на потребителите, личните асистенти , медицинските специалисти и психолозите; за провеждане на обученията, контрола на предоставяне на услугите от специалистите и супервизията на личните и социалните асистенти, осигуряването на достъп до здравни услуги и психологическа подкрепа. 3. Подготвяне на процедура съгласно Закона за обществените поръчки за закупуване на специализиран транспорт за хора с увреждания. Работата по организация и управление ще стартира с: - изготвяне на Методика за извършване на оценка на потребностите от услугите, предоставяни по проекта и определяне на индивидуален месечен бюджет. В нея подробно ще са описани: процедурата за подаване на заявления от кандидат -потребители на интегрираната социална услуга; процедурата по оценка на потребностите и предложение за индивидуален месечен бюджет за ползване услугите на отделни специалисти; процедурата за определяне на индивидуален месечен бюджет за ползване на услугите и класиране на кандидат-потребителите;процедурата по кандидатстване, оценка и класиране на кандидатите за лични асистенти; - изготвяне на процедура за организиране и провеждане на въвеждащи и поддържащи обучения на личните асистенти, социалните асистенти и домашните помощници. - разработване и прилагане на Методика за дейността на Звеното; С цел недопускане оставането на лица от целевите групи извън обхвата на дейностите по проекта за периода от 18 месеца ще се определят две дати за прием на заявления - месец ноември 2015 г при стартиране на дейностите за предоставяне на услуги по процедура "Независим живот" и през месец март 2016 г., след приключване на процедура "Нови алтернативи" след подаване на заявка и нова оценка на нуждите. Паралелно ще протекат дейностите по информиране и публичност относно набиране на кандидати за потребители на социалните услуги по проекта и кандидати за специалисти и подготвяне на процедура съгласно Закона за обществените поръчки за закупуване на специализиран транспорт за хора с увреждания. Подборът на медицински специалисти и психолог ще се извърши чрез процедура за избора им. След извършен прием на заявления и класиране на кандидат-потребителите и кандидатите за лични асистенти, социални асистенти и домашни помощници и проведено обучение с тях, ще се пристъпи към сключване на договори в рамките на определения бюджет. Членовете на екипа ще имат задължение да извършват вътрешен контрол на договорените дейности, начина и времето на изпълнението им от назначените специалисти чрез ежемесечни проверки на място по предварително изготвени графици. Постигането на заложените индикатори за изпълнение и резултат ще се отчитат в различни етапи от изпълнението на проекта. По време на изпълнение и след приключване на договорените дейности документацията по проекта ще се поддържа и съхранява съгласно изискванията на Управляващия орган. , Contracted Amount: 35 224.33 , Reported Amount: 29 247.12
  • Activity: Информиране и публичност: Община Самуил като бенефициент на безвъзмездна финансова помощ от фонд на Европейския съюз по време на осъществяване на проекта информира обществеността за получената подкрепа, като: 1. помества на уеб-сайта си кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа на Европейския съюз; 2. поставя плакат / 2 броя/ с информация за проекта /размер А 3/ на видно за обществеността място - един на входа на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда и един, който се слага при провеждане на публични събития /обучения, пресконференции/ със следните реквизити: - емблемата на Европейския съюз и упоменаването "Европейски съюз"; - наименованието на Европейския социален фонд; - общото лого за програмен период 2014-2020 г. с наименование на Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 г. ; - наименованието на проекта "Подобряване на качеството на живот на хора с увреждания и хора над 65 г. в Община Самуил" и главната му цел; - общата стойност на проекта, както и размера на европейското и национално съфинансиране, представени в български лева; - начална и крайна дата на изпълнение на проекта. 3.организира публични събития - начална и заключителна пресконференция; 4.изготвя сертификати от проведени обучения, които съдържат: - емблемата на Европейския съюз; - упоменаването "Европейски съюз"; - наименованието на Европейския социален фонд; - общото лого за програмен период 2014-2020 г. с наименование на Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 г. ; - наименованието на проекта "Подобряване на качеството на живот на хора с увреждания и хора над 65 г. в Община Самуил" ; -адреса на Единни информационен портал. 5.във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, който се използва за обществеността или за участниците, включително всеки присъствен списък или друг доказателствен материал, се посочва, че финансиращата Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 г. се осъществява с подкрепата на Европейския съюз и Европейския социален фонд., Contracted Amount: 2 500.00 , Reported Amount: 568.01
  • Activity: Обучение на персонала за предоставяне на услугите: След одобряването на кандидатите за лични асистенти, домашни помощници и социални асистенти с цел недопускане на двойно финансиране екипът за организация и управление проверява дали всеки одобрен кандидат е преминал идентични обучения по схеми, финансирани по Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 г. /операция "Нови алтернативи", проект "Нови възможности за грижа"/, Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2007-2013 г. /операция "Алтернативи", проект "Социална услуга за качествен живот" - фаза 1 и 2/ или други програми и проекти, независимо от източника на финансиране. След приключване на проверката за двойно финансиране екипът изготвя списък с одобрените кандидати за предоставяне на интегрирани социални услуги, които трябва да преминат въвеждащо обучение. При изясняване на окончателния брой на лицата за включване обучение /индикативен брой - 100 лица/ с планирана продължителност 8 часа, организирано в групов формат при не повече от 25 души в група следва провеждане на процедура за избор на изпълнител за провеждане на обученията - въвеждащо и поддържащо с критерий за определяне "най-ниска цена", но не повече от 10 лева на обучено лице. В тази сума са включени всички необходими разходи за провеждане на обучението, в това число възнаграждението на обучителя, материали за обучението и други разходи, свързани с неговото провеждане. Съгласно предварително заложени в процедурата за избор на изпълнител за обучение критерии обучението се провежда по обучителна програма, изготвена в съответствие с базисните изисквания на Методика за предоставяне на на социалната услуга в общността "Личен асистент", Методика за предоставяне на на социалната услуга в общността "Домашен помощник" и Методика за предоставяне на на социалната услуга в общността "Социален асистент". За отчетност за всяко проведено обучение се попълва присъствена форма за обучения, в която са положени подписите на обучените лични асистенти, домашни помощници и също така карта за участие в проекта. След приключване на обучението всеки обучител представя на екипа за организация и управление доклад за своята работа, към който прилага сканирани и в оригинал присъствените форми от проведените обучения. Предава и картите за участие на обучените. На всеки обучен кандидат екипът за организация и управление издава сертификати за преминато обучение, които се получават срещу подпис, положен в спписъка на одобрените кандидати, преминали въвеждащо обучение. В периода на изпълнение на дейностите по проекта всички назначени лични асистенти, социални асистенти и домашни помощници преминават поддържащо обучение с продължителност 4 часа. То се организира по аналогичен на въвеждащото обучение начин по предварително изготвен от екипа график., Contracted Amount: 1 200.00 , Reported Amount: 1 680.00
  • Activity: Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка чрез създаване на Звено за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда, в това число подкрепящи и интегрирани социални услуги: С Решение № 46.842 от 02.02.2015 г и №.50.894 от 30.03.2015 г на Общински съвет - Самуил е създадено Общинско предприятие "Обществено хранене и социални услуги" като предметът му на дейност включва и Домашен социален патронаж” по смисъла на чл.36, ал.2, т.3, т.4 и т. 13 от Правилника за прилагане на Закона за социалното подпомагане - комплекс от социални услуги, предоставяни по домовете, свързани с доставката на храна, поддържане на личната хигиена и хигиената на жилищните помещения, обитавани от ползвателя, съдействие за снабдяване с необходимите технически помощни средства при ползватели с увреждане и други битови услуги и е предназначена да предоставя социални услуги в семейна или близка до семейната среда на определени категории лица, които са затруднени със задоволяване на основните си жизнени потребности. Общинското предприятие „Обществено хранене и социални услуги” се финансира от бюджета на Община Самуил чрез субсидия, която включва пълния размер на приходите от дейността й, в т.ч. средствата за реализиране на проекти и програми. Изхождайки от изискването за поддържане на услугите, предоставяни по настоящия проект за срок не по-малко от 6 месеца без прекъсване, след одобряване на окончателния доклад по проекта и възможността, предоставена с чл. 2, ал. 2 от Правилника за дейността на Общинско предприятие "Обществено хранене и социални услуги" с Решение №52.922 от 26.05.2015 г. Общински съвет - Самуил дава съгласие за създаване на Звено за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда, в това число подкрепящи и интегрирани социални услуги Общинско предприятие "Обществено хранене и социални услуги" . Решението е продиктувано от факта, че по такъв начин Звеното продължава да съществува и след приключване на проекта в предоставената от закона възможност форма. Предоставянето на услугите чрез Звеното към общинското предприятие ще улесни поддържане на услугите, предоставяни по настоящия проект за срок не по-малко от 6 месеца без прекъсване във вида им, предоставяни по проекта. Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка се осъществява чрез наемане в Звеното на експерти, които имат различен профил на компетентност - социално, медицинско, здравно образование, както и други форми на професионална квалификация. Според направената оценка на потребностите потребителят ще ползва услугите на един или повече специалисти., Contracted Amount: 418 333.34 , Reported Amount: 397 362.00
  • Activity: Предоставяне на психологическа подкрепа и/или консултиране и/или супервизия на персонала, предоставящ услугите.: Психологическата подкрепа и/или консултиране и/или супервизията на личните асистенти, домашните помощници и социалните асистенти, предоставящи услуги по проекта, ще се изразява в продължително отношение между супервизора, който е по-опитен в същата сфера и супервизирания. В регулярно провеждани срещи ще се обсъжда работата с потребителите както и други професионални проблеми, като фокусът ще е върху специфичните нужди от обучение на супервизирания. Основната цел е да се насърчава повишаването на компетентността на супервизирания за предоставяне на адекватни и отговарящи на потребностите на потребителя социални услуги. Супервизията ще подпомогне специалиста да се учи от своя опит, да развива уменията си и да повишава качеството на работата си, да контролират по-добре проявите на контра трансфер и да овладява различните терапевтични затруднения, които среща в своята работа. Психологическата подкрепа и/или консултиране и/или супервизията ще протича в: - Обсъждане на етични проблеми; - Изследване на приложените от специалистите социални и терапевтични интервенции; - Търсене и получаване на ясни оценки на работата с потребителите; - Разбиране на своите умения и своите слаби страни. Ще се провежда в два формата: индивидуална и групова. Психологическата подкрепа и/или консултиране и/или супервизията ще цели да развива професионалните и лични умения на супервизирания специалист. Супервизорът ще създава такова отношение, в което супервизираният да се чувства достатъчно спокойно, за да обсъжда своите пропуски и грешки. Супервизията ще бъде преди всичко подкрепящ и развиващ процес. , Contracted Amount: 3 600.00 , Reported Amount: 889.88
  • Activity: Мотивационна и/илипсихологическа или друг тип подкрепа на потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност.: Психологическото консултиране и подкрепа е ориентирано към потребители, които преживяват определени трудности или си поставят цели, за реализирането на които е необходимо допълнително самопознание и обучение. Целта на всяко консултиране е да помогне на личността да открие ефективно решение на своя проблем. Специалистът и потребителят заедно работят като един екип с различни хипотези за решение на анализирания проблем. Консултантът помага на личността да изрази своите преживявания и я мотивира да промени възприятията си и поведенческите си стратегии, за да открие нови възможности за справяне с ежедневните трудности. В психологическото консултиране и терапия се прилагат специфични методи и техники и се изготвя индивидуална програма за всеки потребител и за всеки проблем. Консултантът обучава лицето как да прилага някои от техниките за справяне с проблема и подкрепя неговите усилия за постигане на траен успех., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 2 098.86
  • Activity: Осигуряване на специализиран транспорт за хората с увреждания: Много важно условие за социална интеграция на хората с увреждания е осигуряването на достъпна околна среда. Въпреки това към този момент почти всички транспортни системи и обществени места и обикновени сгради са недостъпни или достъпът до тях е съпроводен от значителни трудности. Масовият градски транспорт, железопътният и междуселищният автомобилен транспорт не са пригодени за достъпност и ползване от хората с двигателни проблеми. Постигането целите по конкретната схема с реализиране на настоящият проект ще бъде действително постигнато с: - Осигуряване на специални транспортни услуги за хора с увреждания, които не могат да ползват стандартните транспортни услуги или страдат от по-тежки увреждания, които не позволяват използването дори на пригоден обществен транспорт; -Осигуряване на специализиран транспорт за децата с увреждания по определени маршрути (училища, детски заведения и др.) В съчетание на останалите услуги по проекта с възможност за предоставяне на такъв ще осигури подобряване качеството на живот и на достъпа до услуги за социално включване в отговор на комплексните потребности лицата от целевата група на хората с увреждания и хората над 65 годишна възраст. С осигуряване на специализиран транспорт за хора с увреждания ще постигне ефективност на услугите, включвайки и мобилни услуги от „ Звено за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда”., Contracted Amount: 35 880.30 , Reported Amount: 30 344.31

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: BENT OIL, Contracted Amount*: 1 708.33 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Omnicar Auto, Contracted Amount*: 28 000.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: kooperaciq panda, Contracted Amount*: 1 025.00 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Participants with disabilities and participants over 65, unable to take care of themselves, with improved access to services, Measure Unit: Брой, Base Value: 104.00 , Target amount: 114.00 , Reached amount: 136.00
Indicator 2 Participants with disabilities and participants over 65 incapable of self-care, Measure Unit: Брой, Base Value: 104.00 , Target amount: 114.00 , Reached amount: 138.00

Financial Information

Total Project cost 496 737.97 BGN
Grant 496 737.97 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 460 056.42 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „Доставка на специализирано транспортно средство, адаптирано за хора с увреждания, за нуждите на проект “Подобряване качеството на живот на хора с увреждания и хора над 65 г. в Община Самуил” Процедура BG05M9OP001-2.002 „Независим живот” Договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG05M9OP001-2.002-0239-C001“, Estimated Amount: 28 000.00
Procedure 2 Subject to due process: „Периодични доставки на канцеларски материали, компютърни аксесоари и консумативи за нуждите на Община Самуил, общинските предприятия и общинските подразделения” по обособени позиции: Обособена позиция №1: „Доставка на канцеларски материали и консумативи за нуждите на Община Самуил, общинските предприятия и общинските подразделения“, запазена на основание чл.12, ал.1,т.1от ЗОП“ Обособена позиция №2: „Доставка на канцеларски материали, компютърни аксесоари и консумативи за нуждите на Община Самуил, общинските предприятия и общинските подразделения“ , Estimated Amount: 45 000.00
  • Differentiated position 1: №1: „Доставка на канцеларски материали и консумативи за нуждите на Община Самуил, общинските предприятия и общинските подразделения“, запазена на основание чл.12, ал.1,т.1от ЗОП“
    Contractor: kooperaciq panda
    Contract total funded value: 150.00
  • Differentiated position 2: №2: „Доставка на канцеларски материали, компютърни аксесоари и консумативи за нуждите на Община Самуил, общинските предприятия и общинските подразделения“
    Contractor: kooperaciq panda
    Contract total funded value: 875.00
Procedure 3 Subject to due process: Доставка на горива за нуждите на община Самуил по договори № BG05M9OP001-2.004-0062-C01 и BG05M9OP001-2.002-0239-С001 по позиции, Estimated Amount: 8 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка на горива за нуждите на община Самуил по договори № BG05M9OP001-2.004-0062-C01 и BG05M9OP001-2.002-0239-С001 по позиции, както следва: І позиция - приблизително 3000 литра Дизелово гориво за МПС;
    Contractor: BENT OIL
    Contract total funded value: 1 708.33
  • Differentiated position 2: Доставка на горива за нуждите на община Самуил по договори № BG05M9OP001-2.004-0062-C01 и BG05M9OP001-2.002-0239-С001 по позиции, както следва: ІІ позиция - приблизително 1000 литра Бензин А95H
    Contractor: BENT OIL
    Contract total funded value: 1 708.33

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN