Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.017-0007-C01
Project Name Sustainable market competitiveness of TUNA DENIM Ltd.
Beneficiary 108683780 TUNA DENIM Ltd.
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 17.01.2020
Start Date 17.01.2020
End Date 07.10.2021
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Кърджали (BG425), Момчилград, гр.Момчилград

Description

Brief description
Основната дейност на Туна Деним е производство на мъжки панталони от плат деним. Фирмата произвежда дънкови панталони за световноизвестната марка Levi’s работейки на ишлеме за фирма „Интерсоурс Текстил Ве Конф. Сан. Ве Тидж”, Турция. По-голяма част от продукцията се изнася основно за европейския пазар чрез турската фирма, а другата част предприятието реализира като собствен експорт.
Сериозно ограничение пред възможността за подобряване на производствения капацитет за растеж на фирмата е факта, че сме обвързани само с една марка и от техните заявки зависи и обема на произвежданата продукция. Въпреки, че наличното технологично оборудване е предназначено да отговаря на изискванията за производство на дънки Levi’s, то липсата на някои машини не позволява да произвеждаме пълната гама продукти на марката (напр. дънки с бродерии, с различни видове шевове и закопчавания, др.). Така не можем да отговорим на изискванията на пазара, както и да разширим обема на производство.
През последните години инвестирахме в ново оборудване, но липсата на някои машини в производствената верига не ни позволява да разширим обхвата на дейността си. Това пряко рефлектира и върху възможността да повишим производителността си и да бъдем конкурентни на пазара.
Поради тези причини, с този проект планираме закупуване на различни видове машини с цел разширяване на производството чрез добавяне на нови характеристики на произвежданите продукти и разнообразяване на портфолиото на предприятието чрез производство на военно облекло.
След изпълнение на проекта целим постигане на следните резултати: оптимизиране на производствената верига чрез диверсификацията на дейността; повишаване на производителността чрез ефективно използване на човешкия труд; разширяване на производството; нарастване обема на произвеждана продукция и засилване на експортния потенциал.
Това ще позволи повишаване на рентабилността на производство и финансовите показатели като гарант за устойчив капацитет за растеж на Туна Деним.
Activities
  • Activity: Дейност 1 - Подобряване на производствения капацитет за растеж (дейността ще бъде реализирана чрез закупуване и внедряване на 4 вида машини за разнообразяване на асортимента произвеждани продукти, 5 вида машини за подобряване на производствените процеси и 3 вида машини свързани с диверсификацията на дейността на предприятието): Дейността ще бъде реализирана чрез доставка и пускане в експлоатация на шивашко оборудване необходимо за разширяване на пазарните позиции на вътрешния и външни пазари и осигуряване на устойчив растеж на Туна Деним ООД. 1. За разнообразяване на асортимента от произвеждани продукти планираме да бъдат закупени следните машини – 1 грайферен автомат за декоративни бродерии, 1 грайферен автомат за декоративни бродерии с прикачване на етикети и 3 автомата за изработка на декоративни отвори. Всички описани по-горе машини ще позволят на фирмата да произвежда повече и различни дънки от пълната гама продукти на марката Levi’s – с бродерия на джобовете или плата, с различни декоративни отвори и фигури. Различните видове дизайн могат да се програмират предварително на машините. Етикети вече ще се прикачат автоматично, а не ръчно както в момента. 2. За подобряване на производствените процеси в предприятието планираме да бъдат закупени следните машини – 1 автомат за изработване на джоб с филетка, 1 автомат за J-шев на мъжки дънки, панталони, униформи, 1 автомат за автоматично прикачване на колан на панталон, 2 верижни колан машини, 1 машина за пренавиване на конуси и 1 въздушен винтов компресор с променлива производителност. Фирмата не разполага с автомат за J-шев и тази операция се извършва ръчно на прави машини от оператори. Новата машина разполага с програмируема система, където могат да се зададат до 50 различни програми като операцията по ушиване на шева е напълно автоматизирана. В момента 2 човека са ангажирани с тази операция и времето за изпълнение е около 15 секунди, а с новата машина един оператор ще свърши всичко за 9 сек. Фирмата не разполага и с автомат за изработка на филетки и внедряването на тази машина ще замени изцяло използваните в момента прави машини. Новото оборудване разполага с програмируеми функции, което напълно ще автоматизира процеса: автоматично подаване на детайли, рязане на конец, прорязване на краищата на филетката. Автоматът позволява и програмиране на голям брой параметри на джоба. Компресорът е необходим за подаване на въздух на автоматичните машини за извършване на всички операции по ушиване на панталоните. 3. За диверсификацията на дейността на предприятието планираме да бъдат закупени следните машини – 2 автоматични шевни машини за тежки и среднотежки материали, 1 автомат за зачистване на дълги шевове и 1 машина за автоматично валцоване. Чрез тези машини ще можем да изградим още една производствена линия за производство на военно облекло, като ги комбинираме с някои от вече наличните. По този начин няма да сме зависими само от един клиент и ще можем да си гарантираме и ефективно натоварване на производственото оборудване. Стъпките за реализация са: 1. Подготовка на документация за избор на Изпълнител и публикуване на покана (1-4 месец); 2. Процедура по оценка и избор на Изпълнител (5-6 месец); 3. Сключване на договор с избрания Изпълнител (7 месец); 4. Доставка на ДМА (8-11 месец); 5. Монтаж и въвеждане в експлоатация (12 месец); 6. Отчитане на проекта (13-14 месец)., Contracted Amount: 368 453.31 , Reported Amount: 368 453.00
  • Activity: Дейност 2 - Реинженеринг на бизнес модела на предприятието (дейността ще бъде реализирана чрез 1 договор за услуга за извършване на минимум следното: (1) анализ на съществуващите бизнес процеси в предприятието; (2) избор на подход за подобряване на бизнес процесите; (3) въвеждане на предписанията от реинженеринга в дейността на предприятието; (4) запознаване на служителите с новия модел): Амплитудното развитие на предприятието както по отношение на нетните приходи, така и на човешките ресурси през последните години показва някои проблеми в управленско-организационен аспект. По отношение на производствените процеси се забелязва неправилно функциониране на някои звена и взаимовръзките между тях, наличие на неорганизирани процеси и липса на гъвкавост, неефективност на разходите, затруднения в контрола и ненавременно и адекватно взимане на решения. В резултат на изпълнението на инвестицията по проекта планираме диверсификация на дейността на компанията чрез разнообразяване на портфолиото с произвеждане и предлагане на военно облекло. Това допълнително може да създаде неефективност или хаос в някои от процесите. За да откликнем на съвременните изисквания за качество, обслужване, гъвкавост и ниски разходи е необходимо да се реорганизира бизнес модела на компанията като най-добрия инструмент за това е реинженеринг на бизнес процесите. Дългосрочната цел е постигане на ефективност и висока конкуретоспособност на Туна Деним ООД. Стъпки за реализация: 1. Подготовка и изпращане на покана за представяне на оферти (4 месец) 2. Избор на изпълнител и сключване на договор за услугата (5 месец) 3. Изпълнение на заданието за реинженеринга (6-9 месец) 4. Въвеждане на предписанията от реинженеринга в дейността на предприятието (10 месец) 5. Отчитане на изпълнението на дейността (11 месец), Contracted Amount: 19 800.00 , Reported Amount: 18 700.00
  • Activity: Дейност 3 - Информиране и публичност по проекта (дейността ще бъде реализирана чрез: изработка, доставка и монтаж на 1 брой временна информационна табела; подготовка и публикуване на 4 броя публикации в местна интернет медия; пускане на 2 ТВ съобщения; дизайн и доставка на 16 броя стикери за визуализиране на активите по проекта; изработка, доставка и монтаж на 1 брой постоянна табела): Изпълнението на мерките за информиране и публичност по проекта ще бъде изпълнено съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013 и има за цел да осигури визуализация и публичност на финансирането от ЕФРР чрез ОПИК 2014-2020. По време на изпълнението на проекта ние ще информираме обществеността за получената от ЕФРР подкрепа, чрез следните действия: 1) изработка и монтиране на 1 временна информационна табела, в началото на проекта, на видно за обществеността място на входа на предприятието, съдържаща с информация за проекта, където ще се споменава финансовата подкрепа от ЕС. 2) публикуване на 4 публикации в интернет медия – в началото на проекта, след внедряване на оборудването и реинженеринга и след приключване на всички дейности по проекта. Публикациите ще съдържат информация за целите, дейностите и резултатите по проекта и ефекта от неговото изпълнение. 3) подготовка и публикуване на 2 ТВ съобщения в местна кабелна телевизия – едно след доставката на активите по проекта и едно в края на проекта. 4) дизайн и доставка на 16 броя стикери за визуализиране на активите по проекта – всички машини. 5) изработка и монтиране на постоянна информационна табела, след изпълнение на всички дейности по проекта, на видно за обществеността място на входа на предприятието, съдържаща с информация за проекта, където ще се споменава финансовата подкрепа от ЕС чрез ЕФРР. Всички материали описани по-горе ще съдържат следната текстова и визуална информация: емблемата на ЕС и упоменаването „Европейски съюз“; наименованието на съфинансиращия фонд - Европейски фонд за регионално развитие; общото лого за програмен период 2014-2020 г.; наименованието на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020; наименованието на проекта; общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева; начална и крайна дата на изпълнение на проекта; Във всички обяви, публикации и съобщения, свързани с изпълнението на проекта, ние ще оповестяваме, че проектът е получил финансиране от ЕФРР чрез ОПИК. Стъпките за реализация са: 1. Подготовка и изпращане на покана за представяне на оферти (3 месец) 2. Избор на изпълнител (4 месец) 3. Изпълнение на дейността за информиране и публичност по проекта (4-12 месец) 4. Отчитане на изпълнението на дейността (12 месец), Contracted Amount: 2 000.00 , Reported Amount: 1 710.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: ATLAS COPCO BULGARIA EOOD, Contracted Amount*: 58 968.00 , Reported Amount**: 65 520.00
  • Contractor: BGMap OOD, Contracted Amount*: 1 602.00 , Reported Amount**: 1 710.00
  • Contractor: VETEX OOD, Contracted Amount*: 272 639.70 , Reported Amount**: 302 933.00
  • Contractor: M-DATA, Contracted Amount*: 16 830.00 , Reported Amount**: 18 700.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 388 863.00 BGN
Grant 349 976.70 BGN
Self amount 38 886.30 BGN
Total actual amounts paid 349 976.70 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка, монтаж, тестване и пускане в експлоатация на шивашко оборудване необходимо за подобряване на производствените процеси на Туна Деним ЕООД, с три обособени позиции., Estimated Amount: 368 453.31
  • Differentiated position 1: Доставка, инсталация, тестване и въвеждане в експлоатация на шивашки машини необходими за основния производствен процес на панталони в Туна Деним ЕООД, включващо: 1 автомат за изработване на джоб с филетка, 1 автомат за автоматично прикачване на колан на панталон, 1 автомат за J-шев на мъжки дънки, панталони, униформи, 1 грайферен автомат за декоративни бродерии, 1 грайферен автомат за декоративни бродерии с прикачване на етикети, 1 машина за автоматично валцоване, 3 автомата за изработка на декоративни отвори, 2 автоматични шевни машини за тежки и среднотежки материали, 2 верижни колан машини.
    Contractor: VETEX OOD
    Contract total funded value: 248 992.20
  • Differentiated position 2: Доставка, инсталация, тестване и въвеждане в експлоатация на машини необходими за довършителните операции в производството на панталони в Туна Деним ЕООД, включващо: 1 автомат за зачистване на дълги шевове и 1 машина за пренавиване на конуси.
    Contractor: VETEX OOD
    Contract total funded value: 23 647.50
  • Differentiated position 3: Доставка, инсталация, тестване и въвеждане в експлоатация на 1 въздушен винтов компресор с променлива производителност.
    Contractor: ATLAS COPCO BULGARIA EOOD
    Contract total funded value: 58 968.00
Procedure 2 Subject to due process: Изпълнение на дейностите по публичност и информиране на проект „Устойчива пазарна конкурентоспособност на Туна Деним ЕООД“, Estimated Amount: 2 000.00
  • Differentiated position 1: Изпълнение на дейностите по публичност и информиране на проект „Устойчива пазарна конкурентоспособност на Туна Деним ЕООД“
    Contractor: BGMap OOD
    Contract total funded value: 1 602.00
Procedure 3 Subject to due process: Реинженеринг на бизнес модела чрез промяна на бизнес процесите във фирма Туна Деним ЕООД., Estimated Amount: 19 800.00
  • Differentiated position 1: „Реинженеринг на бизнес модела чрез промяна на бизнес процесите във фирма Туна Деним ЕООД“
    Contractor: M-DATA
    Contract total funded value: 16 830.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN