Identification

UMIS Number BG05SFPR002-1.004-1930-C01
Project Name Ensuring work safety and improvement of the working conditions at Movio Logistics Ltd.
Beneficiary 121027400 Movio Logistics LTD.
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 17.12.2024
Start Date 17.12.2024
End Date 17.06.2026
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Варна (BG331), Варна, гр.Варна
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пловдив (BG421), Марица, с.Войводиново

Description

Brief description
Общата цел на проекта е осигуряването на здравословна и добре приспособена работна среда в Мувио Лоджистикс, която отчита рисковете на здравето, съобразно спецификата на работните места в дружеството, както и адаптирането на служителите към промените и новите предизвикателства, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа.
Специфичните цели на настоящия проект са свързани със спазване и надграждане на предвидените в законодателството по безопасност и здраве при работа изисквания, както и с привеждане условията на труд в организацията в съответствие с международните изисквания за здраве и безопасност на работното място и въвеждането на зелени модели на организация и заетост, в съответствие с порменящите се условия:
1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд в складови бази гр. Варна и с. Войводиново. 
2) Привеждане условията на труд в организацията в съответствие с международните изисквания за безопасност и здраве на работното място за 10 служители в складови бази в гр. Варна и с. Войводиново. 
3) Въвеждане на мерки за ограничаване въздействието на специфични рискове за здравето и живота на работещите в предприятието;
4) Подобряване на условията на труд на работещите чрез осигуряването на допълнителни социални придобивки;
Предложените мерки за задоволяване на идентифицираните нужди на работещите са с широк обхват и предполагат прякото включване в проекта на всички, заети в дружеството лица.
Реализацията на проекта отразява стремежа на компанията постоянно да повишава нивото на сигурност, да предоставя на служителите си безопасна среда и да осигурява условия на труд, които да са в съответствие с международните стандарти.
Activities
  • Activity: Разработване и прилагане на зелени модели на организация на труда съобразно спецификата на работните места в "Мувио Лоджистик" ЕООД : Тази дейност цели насърчаване екологосъобразните практики на дружеството в три направления – повишаване на ресурсната ефективност, намаляване въздействието върху околната среда и повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Заложената цел следва да се постигне чрез разработване и прилагане на „зелени“ практики и модели, изготвяне на “зелени” карти и обучение на служителите в целевата група с нововъведенията. Настоящата дейност представлява логическа продължителност на политиката на дружеството за устойчиво развитие, корпоративна социална отговорност и ресурсна ефективност - към момента дружеството има ясен ангажимент за справяне с негативните аспекти върху околната среда чрез придържане към екологична политика, в това число подобряване на енергийната ефективност, намаляване на отпадъците и рециклиране и създаване на здравословна работна среда. Тази дейност ще доведе също до задържане и привличане на служители, при които се наблюдава отдаденост и имат ангажираност към проблемите на екологията. Настоящата дейност ще бъде продължение на тази тенденция с конкретна насоченост върху организацията на труд. Съгласно направена преценка на ръководството целевата група ще бъдат 100 служители, заети в складовите бази на дружеството в с. Войводиново и гр. Варна. Изборът попада на тях, тъй като аспектите на тяхната работна дейност позволяват интегриране на измерими и видими “зелени” практики в ежедневните дейности, включително елементи за измерване на напредъка и мониторинга на екологичните показатели и дългосрочното планиране. Такива конкретни практики ще бъдат идентифицирани при анализа на моментното състояние след направения избор на изпълнител съгласно ЗУСЕСИФ и ПМС №118/2014 г. Дружеството планира да реализира следните мерки: 1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси Последователното изпълнение на описаните етапи, ще осигури успешното изпълнение., Contracted Amount: 20 000.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло за заетите в "Мувио Лоджистик" ЕООД: рамките на настоящата дейност се предвижда осигуряването на лични предпазни средства и специализирано работно облекло за заетите в складовете на дружеството в с. Войводиново и гр. Варна. Целта на настоящата дейност е надграждане на предвидените в законодателството по безопасност и здраве при работа изисквания в Мувио Лоджистикс и подобряване на условията на труд чрез по-добро предпазване на служители от целевата група от рискове при изпълнение на техните служебни задължения. Осигуряването на ЛПС и специализирано работно облекло се налага поради факта, че служителите, работещи в складовете са подложени на риск от падане, подхлъзване, и наранявания на горни и долни крайници, включително негативни въздействия на климата през зимния и летния период. В рамките на настоящата дейност се предвижда закупуването на ЛПС и специализирано работно облекло с по-високо ниво на защита и по-качествени материали от използваните в момента с оглед допълнително повишаване на сигурността и опазване здравето и живота на работниците. Изпълнението на дейностите цели и повишаване на производителността на предприятието чрез повишаване нивото на защита на служителите на работното място, а оттам подобряване на работните процеси и ефективността на труда. По този начин ще се подобри професионалният и здравният статус на служителите и в още по-пълна степен ще се ограничи рискът от трудовите злополуки и професионална болест, както и свързаните с тях разходи. Целта на Дружеството е да осигури най-оптималните мерки за подобряване на условията на труд и надграждане на вече съществуващите такива, които да отговарят на международно признатите стандарти в областта. Освен това, ще се повиши нивото на мотивация у служителите и ще се създаде чувство на съпричастност и стимулиране на техния принос към подобряване условията на работа. Предвидената подмяна на ЛПС ще повиши качеството на здравословни и безопасни условия на труд в Дружеството и по този начин ще съдейства за постигане на общите и непосредствените цели на процедура "Адаптирана работна среда", насочени към цялостно подобряване условията на труд в съответствие с действащото законодателство, което да доведе до увеличаване на производителността на труда и ограничаване опасността от професионални рискове. Предвидените за закупуване ЛПС и специализирано работно облекло се основават на утвърден списък с длъжностите и използваните: ЛПС и специализирано работно облекло, изготвен в рамките на извършена оценка на риска в предприятието и приложен към настоящето проектно предложение. Предвижда се осигуряването на специално работно облекло и ЛПС за следните длъжности: Складова база гр. Варна: - Специалист митническо складиране - 6 лица - Специалист спедиторска дейност - 3 лица - Отговорник митническа обработка - 4 лица - Супервайзор митническо обслужване - 1 лице - Оператор етикетиране - 20 лица - Електрокарист - 2 лица - Регионален мениджър логистика - 1 лице - Началник склад - 1 лице - Специалсит складова дейности - 1 лице - Специалист въвеждане на данни - 2 лица - Касиер - 1 лице - Оператор вътрешна логистика - 2 лица - Работник склад - 7 лица - Общ работник - 1 лице - Супервайзор организация на транспорта - 1 лице - Шофьор - 8 лица - Шофьор , тежкотоварен автомобил - 12 т. - 2 лица - Шофьор, товарен автомобил - 4 лица Складова база с. Войводиново: - Организатор логистика - 1 лице - Оператор вътрешна логистика - 2 лица - Началник смяна - 1 лице - Специалист складова дейност - 1 лице - Работник склад - 4 лица - Супервайзор организасция на транспорта - 1 лице - Шофьор, товарен автомобил - 4 лица - Шофьор - 4 лица - Шофьор , тежкотоварен автомобил - 12 т. - 1 лице - Супервайзор търговски екип - 1 лице Предвижда се закупуването на летен и зимен комплект, които ще бъдат използвани в рамките на изпълнение на проекта и съобразени с предвидения срок на износване. Общия брой представители на целевата група, който ще бъдат включени в дейността е 87. , Contracted Amount: 30 742.78 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Въвеждане на мерки за колективна защита в Мувио Лоджистикс ЕООД: Дейността е насочена към осигуряване на средства за колективна защита на заетите в складовите бази на дружеството в гр. Варна и с. Войводиново, необходимостта от изпълнението, на които се обосновава от извършената оценка на риска , въз основа на която е разработена приложената програма за минимизиране на рисковете. Идентифицираните рискове и съответните средства за колективна защита, които ще бъдат осигурени са следните: 1. В резултат на извършени измервания на нивата на осветеност през м. септември 2023 г. в обектите Регионалне център Мувио - Варна и Регинален склад и офис - с. Войводиново е установено, че остветеността на работните места не е в съответствие с изискванията на Наредба № 49 за изкуствено осветление на сградите, което се дължи на настъпили амортизационни изменения в системата в офисните и складовите части на обектите. В резултат на установеното, в Програмите за действие за ограничаване на риска и за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд в двата обекта се препоръчва монтаж на нова осветлителна уредба с оглед подобряване на общата осветеност в рамките на нормативните изисквания. Във връзка с горепосоченото, Дружеството предвижда да подмени съществуващото в двата обекта осветление с ЛЕД с оглед осигуряване на по-високо ниво на осветеност и гарантиране на безопасността и здравословните условия на труд на работещите. Мярка ще обхване общо 100 лица от целевата група, заети в обектите в гр. Варна. (80 заети) и с. Войводиново (20 заети). 2. Въз основа на извършена оценка на риска в Дружеството е идентифициран риск от възникване на пожари, което може да доведе до изгаряне или задушаване при пожар възникнал в складовите помещения на територията на складова база в гр. Варна. Въпреки въведената система за пожароизвестие и оборудване за потушаване на пожари (спринклерна система), рискът съществува, тъй като действащата система е остаряла и не разпоалга с възможността за идентифициране на конкретна точка на пожар в помещенията, което значително забавя времето за реакция. Поради тази причина Дружеството би желало да модернизира текущо използваните колективни мерки за безопасност при пожари. Увеличаване на нивото на безопасност и предотвратяване на трудови злополуки чрез поддържане на високо ниво на готовност на персонала и изграждане на пожароизвестителна инсталация е най-добрата мярка за превенция срещу посочения риск. В тази връзка, в рамките на настоящата дейност, се предвижда доставката и монтажа на модерна пожароизвестителна инсталация, която да осигурява навременно известяване и евентуална евакуация, както и съответната реакция при възникване на пожар. Пожароизвестителната инсталация ще бъде доставена, монтирана и въведена в експлоатация в склада на базата на дружеството в гр. Варна. Целевата група, която ще бъде засегната от настоящата дейност се състои от 80 служители, заети в дружеството в гр. Варна. 3. Възоснова на извършената оценка на риска в Дружеството е идентифициран риск от сблъсъци и удари в складово помещение в с. Войводиново. В таз връзка е налице препоръка за Доставка и монтаж на на метални буфери за монтаж пред стелажите, предпазващи от удар от складова техника и предотвратяване на риск от деформация на стелажните конструкции, водещи до „домино-ефект“ при тяхно падане и предотвратяване на риск за живота и здравето на намиращите се в близост служители. Предвидени са за доставка 20 бр. стелажни буфери. Мярката ще засегне 20 лица, заети в складовата база на дружеството в с. Войводиново. , Contracted Amount: 66 444.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Подобряване на условията на труд, почивка и хранене в Мувио Лоджистикс: В рамките на настоящата дейност, кандидатът планира инвестиции свързани с текущ ремонт и обособяване на помещение за хранене, както и доставка и монтаж на кухня в помещението на територията на складова база гр. Варна. Чрез реализирането на тази дребномащабна инвестиция, кандидатът се стреми да повиши качеството на наличните условия на труд и да осигури комфорт и удобство за, работещите в дружеството. Предвидената мярка надгражда и допълва създадената в рамките на предприятието система от социални придобивки и мерки за осигуряване на качествена и комфортна работна среда. Осигуряването на ремонтирано и оборудвано помещение за хранене ще доведе до редуциране на времето, необходимо на работниците за хранене и търсене на възможности извън работното място, като ще предостави и допълнително време за почивка в рамките на предвидените регламентирани почивки. Дружеството се ангажира да запази предназначението на ремонтираното помещение за поне 5 години от датата на одобрение на окончателния доклад без прекъсване, с изключение на непредвидени обстоятелства. По отношение на целевата група, дейността ще засегне 80 служители на Дружеството. В допълнение, в рамките на дейността се предвижда да бъдат доставени и монтирани шкафчета в съблекалните за служителите в гр. Врна - предвиждад се доставката на 6 шкафчета за 3 служители и 6 шкафчета за 2 служители. Мярката се предвижда с оглед осигуряването на адекватна хигиена и удобоство на служителите при преобличане и съхранение на личните им вещи. , Contracted Amount: 2 980.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Zenit Consult AM LTD, Contracted Amount*: 19 980.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: VIKING-T OOD, Contracted Amount*: 27 308.80 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, incl. self-employed, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 100.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 132 183.46 BGN
Grant 105 746.76 BGN
Self amount 26 436.70 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Въвеждане на мерки за колективна защита в „Мувио Лоджистикс“ ЕООД във връзка с изпълнение на проект BG05SFPR002-1.004-1930 „Осигуряване на безопасност при работа и подобряване на условията на труд в Мувио Лоджистикс ЕООД“, Estimated Amount: 66 444.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция № 1 „Доставка и монтаж на LED осветителни тела“
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Обособена позиция № 2 „Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на пожароизвестителна инсталация“
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 3: Обособена позиция № 3 „Доставка и монтаж на стелажни протектори“
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 4: Обособена позиция № 1 "Доставка и монтаж на LED осветителни тела в Регионален център Мувио Варна"
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 5: Обособена позиция № 2 "Доставка и монтаж на LED осветителни тела в Регионален склад Мувио с. Войводиново"
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 6: Обособена позиция № 3 "Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на пожароизвести-телна инсталация"
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 7: Обособена позиция № 4 "Доставка и монтаж на стелажни протектори"
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 2 Subject to due process: Доставка на лични предпазни средства и специално работно облекло във връзка с изпълнение на проект BG05SFPR002-1.004-1930 „Осигуряване на безопасност при работа и подобряване на условията на труд в Мувио Лоджистикс ЕООД“, Estimated Amount: 30 742.78
  • Differentiated position 1: Доставка на лични предпазни средства и специално работно облекло във връзка с изпълнение на проект BG05SFPR002-1.004-1930 „Осигуряване на безопасност при работа и подобряване на условията на труд в Мувио Лоджистикс ЕООД“
    Contractor: VIKING-T OOD
    Contract total funded value: 27 308.80

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN